Jos hevoselle antaa liikaa porkkanoita niin voiko se saada kaviokuumeen?? Jos voi, niin minkälaisesta määrästä porkkanaa??
Porkkanoista
7
7496
Vastaukset
- jujuju
Kyllä mun käsittääkseni kaviokuume usein johtuu juureksista tms...
Mutta kyllä sä voit porkkanaa syöttää, kun kohtuudella eikä liian paljon kerralla.
Määrä riippuu hevosen koosta yms.. ja porkkanoiden koosta
Mä annan ajoittain jotain 4-8 porkkanaa/ päivä. Se on ainakin niin vähän, ettei siitä mitään tuu.
Jos hevonen on herkkä kaviokuumeelle, kannattaa kuitenkin varoa.- lofti
No meillä hevoset saa kerralla jopa reilun 2 litraa porkkanoita ja hengissä nuo ovat...
Mutta tietysti onhan se hevos kohtaista ja totuttaa tietenkin pitää varovasti! - sipuli
lofti kirjoitti:
No meillä hevoset saa kerralla jopa reilun 2 litraa porkkanoita ja hengissä nuo ovat...
Mutta tietysti onhan se hevos kohtaista ja totuttaa tietenkin pitää varovasti!Porkkanassa pätee sama kuin muussakin ruuassa.. Eli totuta muutama päivä. meillä porkkanaa syödään toisinaan melkein ämpärillinen eikä ell mukan ole ollenkaan pahaksi. Eli voi syötää enemmänkin.. Jotkut syöttävät esim toisena ruokana pelkkää porkkanaa..
Muista kuitenkin että jäätynyt ja sulanutr porkkana ei ole hyväksi. - päivittäin herkutellaan
sipuli kirjoitti:
Porkkanassa pätee sama kuin muussakin ruuassa.. Eli totuta muutama päivä. meillä porkkanaa syödään toisinaan melkein ämpärillinen eikä ell mukan ole ollenkaan pahaksi. Eli voi syötää enemmänkin.. Jotkut syöttävät esim toisena ruokana pelkkää porkkanaa..
Muista kuitenkin että jäätynyt ja sulanutr porkkana ei ole hyväksi.Moi
Meillä shetlanninponit syö päivittäin noin puoli-sangollista porkkanoita,joskus enemmänkin,kun on tuoreet hyvät porkkanat.Soitin eläinsairaalaan ja kysyin juuri tuota samaa kaviokuume asiaa.Vastaus oli hevonen kun on korsirehun syöjä porkkanat ei voi olla pääasiallisena ruokana,mutta hyvänä herkkuna,ja pikkuruisille (85 cm,ja 95 cm)poneilleni sanottiin voitavan antaa ko.määrä,eli aikas paljon,tietenkin totutellen.Nyt on kulunut jo kaksi vuotta simpe,ja sampe saavat herkkunsa aina laitumelta palattuaan,ja terveitä ,hyväkavioisia poneja ovat.osaavat illan tullen odottaa ,päät "nököttää"pihassa aidan päällä kun kello tulee seitsemän ja kahdeksan ,on iltapalan aika.Pestyt, hyväkuntoiset,kohtuudella,heinän lisänä,hyvänä makupalana,ei liene parempaa herkkua.No.omenat syksyllä,totutellen .Herkutelkaa pois porkkanat!
- Mumppa
Porkkanoissa ei juuri ole sokeria. Sokerista ja valkuaisesta kaviokuume useimmiten johtuu, joten omena ja leivät ovat huomattavasti pahempia kuin porkkanat. Mulla kaks kaviokuumekroonikkoa ja ne ovat siis todella tiukalla ruokavaliolla, saavat kuitenkin porkkanan silloin tällöin. Se onkin ruisleipäpalan lisäksi ainoa herkku mitä niille sallitaan, muutaman kerran viikossa.
- ..
Porkkanat eivät tuota hevosille mitään vaarallista eikä ne lihota!en kuitenkaan suosittele niiden koko aikaista syöttämistä..kaviokuume ei yleensä tule esim. Porkkanoista.
- Anonyymi
Hei, minä kasvatin itse porkkanaat ja en kerinut niitä laittama ennen pakkasia kellarin, nyt ne on vähän jäätynyt, saako niitä antaa viellä hevoselle, kiitos
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124460MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar872293Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5611758Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1011481- 71171
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671167Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331108Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt219980Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o61918Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3908