Käytin autoani katsastuksessa ja löytyihän noita vikoja. Osassa lukee jälkitarkastus,esim pohjassa olevat ruostevauriot ja takajarru. Nämähän nyt on ainakin korjattava. Mutta osassa lukee korjauskehotus,kuten takavalo ja tuulilasi. Takavalo nyt on helppo uusia. Etu-tuulilasissa on halkeama keskellä,mikä on korjattu hyvin,niin ettei sitä tunne,kun sitä koskettaa. Katsastajan mielestä koko lasi olisi kuulemma uusittava,mutta tuttavani ovat sitä mieltä,ettei korjauskehotuksia ole pakko korjata ennen jälkikatsastusta.Ja läpi pitäs mennä katsastus. Tiedättekö tästä? Auto on vanha, enkä viittis kallista tuulilasii käydä uusimaa,jos ei pakko.Kiitos,jos tiedät ja viitsit vastata.
korjauskehotus??
52
44452
Vastaukset
- Väinö4646
Korjauskehoituksia suapi olla 3 kpl enintään, silloin tullee leima, mut voi olla, että laittaa korjauskehoitusviat rekisteriotteelle!!!
- -IK-
Kyllä ne kaikki ruksit tarkoittaa korjattavaa vikaa. Kolme vähäistä vikaa voi saada pitemmän korjausajan mikä kirjoitetaan leiman mukana otteen taakse. Vaikka nimi on korjauskehoitus niin ei se tarkoita mitään toivomusta eikä suositusta vaan ehdotonta käskyä. Todella tyhmää mennä kolmen ykkösvian kanssa leimaa anelemaan kun matkalla voikin yksi poltin vaikka sammua. Sitten onkin neljä vikaa ja taas hylkylappu kourassa.
- tietäjä10
saa olla kolme, ja vaikka niitä ei korjaisikaan, auto menee läpi katsastuksesta. Soitin tänään katsastuskonttorille ja varmistin asian.
- -IK-
tietäjä10 kirjoitti:
saa olla kolme, ja vaikka niitä ei korjaisikaan, auto menee läpi katsastuksesta. Soitin tänään katsastuskonttorille ja varmistin asian.
Kysyitkö saako ne kolme pientä vikaa jättää korjaamatta? Jos vastasivat että saa jättää, niin et tainnut soittaa katsastusasemalle.
- tietäjä10
-IK- kirjoitti:
Kysyitkö saako ne kolme pientä vikaa jättää korjaamatta? Jos vastasivat että saa jättää, niin et tainnut soittaa katsastusasemalle.
tässä on sinulla niin vaikeaa ymmärtää. Soitin eilen katsastuskonttorille, ja minulle kerrotiin, että jälkitarkastuksessa auto menee läpi katsastuksesta, vaikka sillä olisi kolme korjauskehoitusta (joita ei siis ole korjattu), mutta jos on esim. neljä, ei mene läpi.
- -IK-
tietäjä10 kirjoitti:
tässä on sinulla niin vaikeaa ymmärtää. Soitin eilen katsastuskonttorille, ja minulle kerrotiin, että jälkitarkastuksessa auto menee läpi katsastuksesta, vaikka sillä olisi kolme korjauskehoitusta (joita ei siis ole korjattu), mutta jos on esim. neljä, ei mene läpi.
Aiotko ajaa viallisella autolla ja uskot että asiat on kunnossa kun leima on paperissa?
- Diapam-mies
-IK- kirjoitti:
Aiotko ajaa viallisella autolla ja uskot että asiat on kunnossa kun leima on paperissa?
Ahdistaako elämä ja vituttaako arki? Et kai ole sattumalta joku vastavalmistunut ja erittäin virkaintoinen katsastaja jolla ei ole muuta elämää kuin pilata muidenkin elämä?
Ei ole ensinnäkään sinun asiasi määräillä muita korjailemaan autojaan, kyllä niissä aina korjattavaa riittää muutenkin. Toiseksi tässä ei ole kysymys mistään lain rikkomisesta niinkuin itsekin tajuat kun vähän aikaa mietit.
Käsittääkseni jälkitarkastuksessa ei saa puuttua enää sellaisiin vikoihin joita ei ole ensimmäisellä kerralla huomattu, ellei kyse ole mistään merkittävästi ajoturvallisuutta vaarantavasta viasta (homma menisi simputuksen puolelle). Ei liioin kukaan tervejärkinen katsastaja enää ala tutkimalla tutkiakaan mitään "ylimääräisiä".
Koska alkuperäisellä kysyjällä oli takavalossa vikaa ja tuulilasissa korjattu vaurio, ymmärrän hyvin että ei ole kiinnostusta lähteä lasia vaihtamaan, varsinkin jos auto on tarkoitus myydä ennen seuraavaa katsastusta. Ei ole katsastuskonttorin ongelma enää suorittaa jälkivalvontaa korjauskehotuksista, se on poliisin asia.
Pidän itse tätä koko keskustelua täysin naurettavasti sivuraiteelle ajautuneena. - tietäjä10
-IK- kirjoitti:
Aiotko ajaa viallisella autolla ja uskot että asiat on kunnossa kun leima on paperissa?
autoni ei todellakaan ole ajokunnossa, koska siitä on palanut toinen rekisterikilven valo ja toinen etu parkkivalo. Otan kyllä valtaisan riskin kun tällaisella viallisella autolla ajelen..;-)
- -IK-
tietäjä10 kirjoitti:
autoni ei todellakaan ole ajokunnossa, koska siitä on palanut toinen rekisterikilven valo ja toinen etu parkkivalo. Otan kyllä valtaisan riskin kun tällaisella viallisella autolla ajelen..;-)
Rikotte siis tietoisesti lakia kun liikutte viallisella autolla? Enpä kehtaa omalla autollani ajaa jos siinä on joku ulospäin näkyvä vika. Vaikkei näkyisikään niin korjaan niin pian kuin pystyn. Lain rikkominen on kiellettyä vaikka päässä olisi vanne löysälläkin.
- Mulkku mies
-IK- kirjoitti:
Rikotte siis tietoisesti lakia kun liikutte viallisella autolla? Enpä kehtaa omalla autollani ajaa jos siinä on joku ulospäin näkyvä vika. Vaikkei näkyisikään niin korjaan niin pian kuin pystyn. Lain rikkominen on kiellettyä vaikka päässä olisi vanne löysälläkin.
Jos rekisteriotteessa lukee "korjattava mahdollisimman pian", niin aivan kuin eräs katsastusmieskin sanoi, siinä on tulkinnanvaraa, ja iski vielä silmää päälle :D
- -IK-
Mulkku mies kirjoitti:
Jos rekisteriotteessa lukee "korjattava mahdollisimman pian", niin aivan kuin eräs katsastusmieskin sanoi, siinä on tulkinnanvaraa, ja iski vielä silmää päälle :D
Jos korjaukselle annetaan aikaa se ilmoitetaan selkeästi päivämääränä mihin mennessä korjaus suoritettava. Ei ole mitään tulkitsemista eikä harkinnan varaa. Poliisithan sitten liikenteenvalvonnassa tarkistaa onko asia hoidettu.
- tietäjä10
-IK- kirjoitti:
Jos korjaukselle annetaan aikaa se ilmoitetaan selkeästi päivämääränä mihin mennessä korjaus suoritettava. Ei ole mitään tulkitsemista eikä harkinnan varaa. Poliisithan sitten liikenteenvalvonnassa tarkistaa onko asia hoidettu.
kyllä nyt pelottaa ajaa viallisella ja vaarallisella autollani liikenteessä, en varmasti enää kohta saa edes nukutuksi....;-)
- Ihme touhua
-IK- kirjoitti:
Jos korjaukselle annetaan aikaa se ilmoitetaan selkeästi päivämääränä mihin mennessä korjaus suoritettava. Ei ole mitään tulkitsemista eikä harkinnan varaa. Poliisithan sitten liikenteenvalvonnassa tarkistaa onko asia hoidettu.
Ei ne poliisit todellakaan pysty tarkistamaan että onko sitä tuulilasia korjattu, aina siihen uuteenkin voi kiviä tulla. Samoin polttimoita palaa aina silloin tällöin enkä ole niistä vielä kuullut kenenkään sakkoja saaneen.
Taitaa oikeasti se katsastajan tehtävä olla liikaa joidenkin psyykelle, raskas ja vaativa paikka olla heti Jumalasta seuraava... - rhtyjuj
Ihme touhua kirjoitti:
Ei ne poliisit todellakaan pysty tarkistamaan että onko sitä tuulilasia korjattu, aina siihen uuteenkin voi kiviä tulla. Samoin polttimoita palaa aina silloin tällöin enkä ole niistä vielä kuullut kenenkään sakkoja saaneen.
Taitaa oikeasti se katsastajan tehtävä olla liikaa joidenkin psyykelle, raskas ja vaativa paikka olla heti Jumalasta seuraava...Jumalasta seuraava? Jumalahan armahtaa!!
- kuitenkin
rhtyjuj kirjoitti:
Jumalasta seuraava? Jumalahan armahtaa!!
Onneksi katsastusmies on erehtymätön.
Mitä enemmän eri mieltä kuin asiakas, sen parempi ammattitaito. - ryntäytys
Ihme touhua kirjoitti:
Ei ne poliisit todellakaan pysty tarkistamaan että onko sitä tuulilasia korjattu, aina siihen uuteenkin voi kiviä tulla. Samoin polttimoita palaa aina silloin tällöin enkä ole niistä vielä kuullut kenenkään sakkoja saaneen.
Taitaa oikeasti se katsastajan tehtävä olla liikaa joidenkin psyykelle, raskas ja vaativa paikka olla heti Jumalasta seuraava...Laki on kaikille sama.
Mikäli ajoneuvoon tulee korjauskehoitus, tulee se "korjata mahdollisimman pian". Se mikä on mahdollisimman pian tarkoittaa juuri sitä. Se ei tarkoita 2 viikkoa, vaan niin pian kuin mahdollista. Esim. palaneen polttimon pystyy korjaamaan samantien.
Nykyäänhän nämä viat tulee rekisteriotteeseen, joten poliisinkin on helppo näitä siitä lukea ja mikäli sama vika näkyy autossa edelleen olevan on poliisi oikeutettu kirjaamaan sakko ja määrätä ajoneuvo uudelleen katsastettavaksi. Poliisillakin on järjenkäyttö sallittu joten he voivat toimivat miten mieli tekee.
Tuulilasin kohdalla rajat ovat selkeät. Mikäli auton tuulilasissa on särö tai halkeama näkökentässä (eli siitä mistä eniten eteenpäin katsotaan kuljettajan puolella) on syytä ikkuna vaihtaa. Mikäli ajoneuvon tuulilasi on tiivisteillä kiinni halkeama saa mennä reunasta reunaan, kunhan ei näkökentässä ole. Uudemmissa autoissa jossa tuulilasi on liimalla kiinni halkeama ei saa mennä reunasta reunaan, koska näissä autoissa tuulilasi on korin kantavaa osaa ja näin ollen jäykkyyttä ei lasi tuo. Ehjä mutta vanha lasikin voidaan vaatia vaihdettavaksi mikäli auringon säteet haittaavat näkyvyyttä.
Muistakaa se katsastajakin on vain ihminen ja tekee virheitä siinä missä kaikki muutkin. - jep,jep
Diapam-mies kirjoitti:
Ahdistaako elämä ja vituttaako arki? Et kai ole sattumalta joku vastavalmistunut ja erittäin virkaintoinen katsastaja jolla ei ole muuta elämää kuin pilata muidenkin elämä?
Ei ole ensinnäkään sinun asiasi määräillä muita korjailemaan autojaan, kyllä niissä aina korjattavaa riittää muutenkin. Toiseksi tässä ei ole kysymys mistään lain rikkomisesta niinkuin itsekin tajuat kun vähän aikaa mietit.
Käsittääkseni jälkitarkastuksessa ei saa puuttua enää sellaisiin vikoihin joita ei ole ensimmäisellä kerralla huomattu, ellei kyse ole mistään merkittävästi ajoturvallisuutta vaarantavasta viasta (homma menisi simputuksen puolelle). Ei liioin kukaan tervejärkinen katsastaja enää ala tutkimalla tutkiakaan mitään "ylimääräisiä".
Koska alkuperäisellä kysyjällä oli takavalossa vikaa ja tuulilasissa korjattu vaurio, ymmärrän hyvin että ei ole kiinnostusta lähteä lasia vaihtamaan, varsinkin jos auto on tarkoitus myydä ennen seuraavaa katsastusta. Ei ole katsastuskonttorin ongelma enää suorittaa jälkivalvontaa korjauskehotuksista, se on poliisin asia.
Pidän itse tätä koko keskustelua täysin naurettavasti sivuraiteelle ajautuneena.Tulee rekisteriotteelle jälkitarkastuksen yhteydessä jos vikaa ei ole korjattu,mutta läpimenoa ne eivät estä jos ei ole neljää kehotusta.Enintään 1kk aikaa korjata ja jos ei korjaa niin poliisi ratsian yhteydessä sakottaa!
ryntäytys kirjoitti:
Laki on kaikille sama.
Mikäli ajoneuvoon tulee korjauskehoitus, tulee se "korjata mahdollisimman pian". Se mikä on mahdollisimman pian tarkoittaa juuri sitä. Se ei tarkoita 2 viikkoa, vaan niin pian kuin mahdollista. Esim. palaneen polttimon pystyy korjaamaan samantien.
Nykyäänhän nämä viat tulee rekisteriotteeseen, joten poliisinkin on helppo näitä siitä lukea ja mikäli sama vika näkyy autossa edelleen olevan on poliisi oikeutettu kirjaamaan sakko ja määrätä ajoneuvo uudelleen katsastettavaksi. Poliisillakin on järjenkäyttö sallittu joten he voivat toimivat miten mieli tekee.
Tuulilasin kohdalla rajat ovat selkeät. Mikäli auton tuulilasissa on särö tai halkeama näkökentässä (eli siitä mistä eniten eteenpäin katsotaan kuljettajan puolella) on syytä ikkuna vaihtaa. Mikäli ajoneuvon tuulilasi on tiivisteillä kiinni halkeama saa mennä reunasta reunaan, kunhan ei näkökentässä ole. Uudemmissa autoissa jossa tuulilasi on liimalla kiinni halkeama ei saa mennä reunasta reunaan, koska näissä autoissa tuulilasi on korin kantavaa osaa ja näin ollen jäykkyyttä ei lasi tuo. Ehjä mutta vanha lasikin voidaan vaatia vaihdettavaksi mikäli auringon säteet haittaavat näkyvyyttä.
Muistakaa se katsastajakin on vain ihminen ja tekee virheitä siinä missä kaikki muutkin.Korjausta ylle kirjoitettuun sen verran, että itsekantavassa korissa tuulilasi on aina osa kantavaa rakennetta oli se kiinni kumiprofiililla tai liimalla.
- käytäntö
jep,jep kirjoitti:
Tulee rekisteriotteelle jälkitarkastuksen yhteydessä jos vikaa ei ole korjattu,mutta läpimenoa ne eivät estä jos ei ole neljää kehotusta.Enintään 1kk aikaa korjata ja jos ei korjaa niin poliisi ratsian yhteydessä sakottaa!
Poliisin tarkastukset välttää kun hukkaa teknisen osan ja ostaa uuden rekisteriotteen, joka maksaa 12 euroa.
- seuraavana vuonna
käytäntö kirjoitti:
Poliisin tarkastukset välttää kun hukkaa teknisen osan ja ostaa uuden rekisteriotteen, joka maksaa 12 euroa.
sitten katsastukseen sellaiselle asemalla, jossa ei ole pilkunnussijoita töissä.
- Gire
käytäntö kirjoitti:
Poliisin tarkastukset välttää kun hukkaa teknisen osan ja ostaa uuden rekisteriotteen, joka maksaa 12 euroa.
Suosittelen tuota keinoa jokaiselle tumpulalle.
- jep,jep
käytäntö kirjoitti:
Poliisin tarkastukset välttää kun hukkaa teknisen osan ja ostaa uuden rekisteriotteen, joka maksaa 12 euroa.
Sinä vaan tekninen osa.Ei nimittäin auta yhtään.Korjauskehotukset säilyvät otteella seuraavaan katsastukseen asti vaikka tulostuttaisit sata otetta konttorilla.Ennenvanhaan kyllä auttoi kyseinen toimenpide kun kehotukset kirjoitettiin käsin.
- Gire
jep,jep kirjoitti:
Sinä vaan tekninen osa.Ei nimittäin auta yhtään.Korjauskehotukset säilyvät otteella seuraavaan katsastukseen asti vaikka tulostuttaisit sata otetta konttorilla.Ennenvanhaan kyllä auttoi kyseinen toimenpide kun kehotukset kirjoitettiin käsin.
Olisit jättänyt kertomatta tuon. Olisi ollut parempi, että olisi oppinut tuon asian vasta maksettuaan ja saatuaan uuden otteen käteensä.
- ihmettelijä.
ryntäytys kirjoitti:
Laki on kaikille sama.
Mikäli ajoneuvoon tulee korjauskehoitus, tulee se "korjata mahdollisimman pian". Se mikä on mahdollisimman pian tarkoittaa juuri sitä. Se ei tarkoita 2 viikkoa, vaan niin pian kuin mahdollista. Esim. palaneen polttimon pystyy korjaamaan samantien.
Nykyäänhän nämä viat tulee rekisteriotteeseen, joten poliisinkin on helppo näitä siitä lukea ja mikäli sama vika näkyy autossa edelleen olevan on poliisi oikeutettu kirjaamaan sakko ja määrätä ajoneuvo uudelleen katsastettavaksi. Poliisillakin on järjenkäyttö sallittu joten he voivat toimivat miten mieli tekee.
Tuulilasin kohdalla rajat ovat selkeät. Mikäli auton tuulilasissa on särö tai halkeama näkökentässä (eli siitä mistä eniten eteenpäin katsotaan kuljettajan puolella) on syytä ikkuna vaihtaa. Mikäli ajoneuvon tuulilasi on tiivisteillä kiinni halkeama saa mennä reunasta reunaan, kunhan ei näkökentässä ole. Uudemmissa autoissa jossa tuulilasi on liimalla kiinni halkeama ei saa mennä reunasta reunaan, koska näissä autoissa tuulilasi on korin kantavaa osaa ja näin ollen jäykkyyttä ei lasi tuo. Ehjä mutta vanha lasikin voidaan vaatia vaihdettavaksi mikäli auringon säteet haittaavat näkyvyyttä.
Muistakaa se katsastajakin on vain ihminen ja tekee virheitä siinä missä kaikki muutkin."Ehjä mutta vanha lasikin voidaan vaatia vaihdettavaksi mikäli auringon säteet haittaavat näkyvyyttä."
Eli siis kaikki vasten Aurinkoa ajavien autojen pitäisi vaihtaa mielestäsi uusiin. Autojen tuulilaseissa on siis vika, jos Aurinko häikäisee? Entä jos Auringosta emittoivat fotonit häiritsee kuljettajaa, miten se eroaa Auringon säteistä? Entäpä Auringon sähkömagneettinen säteily, kuinka sen kanssa menetellään?
Tai sitten voitaisiin kieltää Aurinko laittomana ja elettäisiin ikuisessa pimeydessä????
Kumpihan olisi helpompi vaihtoehto? Veikkaan että tuo Auringon kieltäminen ja laittomaksi saattaminen olisi tässä maassa helpompaa.... - mikaeltalisman
korjauskehotus ja siinä oleva määrä aika umpeutuu.. kilvet lähtee ja 12 päiväsakkoo. uudelleen katsastus seuraavaan päivään mennessä sitten auto on ajokiellossa eli traileri kamaa.
- mikaeltalisman
mikaeltalisman kirjoitti:
korjauskehotus ja siinä oleva määrä aika umpeutuu.. kilvet lähtee ja 12 päiväsakkoo. uudelleen katsastus seuraavaan päivään mennessä sitten auto on ajokiellossa eli traileri kamaa.
lisäksi saat postia trafilta ja kortti lähtee 3 sakosta vuoden aikana tai 4 kertaa 2 vuoden aikana. ajelkaa vaan korjauskehotukset lapuissa niin valtio tienaa.
- Anonyymi
Ikivanha ketju, mutta pakko sanoa. Lainaus: " Todella tyhmää mennä kolmen ykkösvian kanssa leimaa anelemaan kun matkalla voikin yksi poltin vaikka sammua. Sitten onkin neljä vikaa ja taas hylkylappu kourassa." Jos auto on jo ekan katsastuksen käynyt ja korjauskehotuksia saanut niin ei sen jälkeen matkalla tulleita vikoja enää oteta huomioon !!!!. Vain ne viat mitä lapussa lukee. Nimimerkki -IK- puhui siis paskaa vuonna 2007 :)
- ISI
Kolme "jälkitarkastusta" ei estä leimaa....ELI LEIMA TULEE kun korjaat muut viat...Kolme KORJAUSTA_kehotus voio olla MUTTA LEIMA OK!!!!!
- On se niin vaikeeta
Kolme jälkitarkastusta ? Eikö yksi jälkitarkastus riitä , kun korjaa viat... häh ? Ja korjauskehoituksiin tulee päivämäärä, johon mennessä vian pitää olla korjattu, mutta ei estä leiman saamista. Meneekö jakeluun ?
- rs
On se niin vaikeeta kirjoitti:
Kolme jälkitarkastusta ? Eikö yksi jälkitarkastus riitä , kun korjaa viat... häh ? Ja korjauskehoituksiin tulee päivämäärä, johon mennessä vian pitää olla korjattu, mutta ei estä leiman saamista. Meneekö jakeluun ?
kyl se leima tulee varmaankin. ja samalla leima otsaan et ei pali kiinnost. eli suosittelen heppojen kuten valojen korjausta ennen katsastusta vaikka isomman työn tarvitseman lasinvaihdon lykkäisikin tuonemmaksi. näin katsastusmies saa sinusta paremman kuvan ja ei nipota kohdallasi niin tiukasti. mutta jos tahdot saada välinpitämättömän maineen ja tulevaisuudessa matalamman jälkitarkastuskynnyksen älä vaan korjaa. eli ainoa mihin asia vaikutta on oma maineesi.
- mikaeltalisman
kilvet lähtee jos määräaika umpeutuu. itelle kävi.
- 1+10
selväksi kun alkoivat vaan keskenään tappelemaan, vastailijat.
Siis ne viat, joiden takia katsastus on hylätty, eli ne jälkitarkastusjutut, on oltava korjattu kun menet autoa uudelleen näyttämään.
Ne viat, joissa lukee korjauskehotus, ei ole pakko olla korjattuja jälkitarkastukseen mennessäsi. Mutta nekin kyllä kannattaa korjata, jos suinkin mahdollista. Jos ei ole korjattu, rekisteriotteeseen tulee niistä merkintä, että korjattava tiettyyn päivämäärään mennessä. Jos ei ole korjattu ja joudut ratsiaan tuon päivämäärän jälkeen, ei poliisi juuri kiittele.
Ja noita korjauskehotuksia saa olla kolme kappaletta. Jos vaikka matkalla jälkitarkastukseen sattuisi jokin lamppu kärähtämään, olisi niitä vikoja jo neljä ja siksi tulisi taas hylkäys vaikka ne alkuperäiset hylkäyksen aiheuttamat viat onkin korjattu.
Tuulilasia koskeva korjauskehotus ei välttämättä johdu vain halkeamasta. Vanhemmiten tuulilasi usein on niin kulunut, että sen takia läpinäkyvyys on huono auringonpaisteella, pimeässä ja sateessa, selkeä turvallisuusriski. Itselläkin vanha auto ja kulunut tuulilasi, on vain pakko se tuulilasi uusia, ihan oman turvallisuudenkin takia.
Eli, pohjan ruostevaurioiden ja takajarrujen korjauksen jälkeen voit mennä jälkitarkastukseen ja saada auto hyväksytyksi katsastuksessa. Toki se takavalo pikkujuttuna kannattaa myös laittaa kuntoon. Tuulilasin korjaukselle saat sitten ainakin lisää aikaa.- Kunnon äijä
Suosittelen korjaamaan kaikki katsastuksessa merkityt viat, koska se on ainoa oikea tapa. Vain luuserit ajaa viallisilla autoilla!
- Gire
Voi käydä niin, että tuulilasin korjaukselle ei tule lisäaikaa jälkitarkastuksessa. Silloin kun vielä autoja katsastin joitain vuosia sitten, annoin korjauskehoitusvikojen korjaamiselle aikaa jälkitarkastuksessa enintään alkuperäisen jälkitarkastusajan loppuun asti. Saattoi siis käydä niin, että asikas tuli viimeisenä jälkitarkastuspäivänä juuri ennen sulkemisaikaa, niin viiden jälkeen iltapäivällä merkitsin esim. tuulilasin vaihdolle aikaa sen päivän loppuun asti.
- TKUTKJG
Kunnon äijä kirjoitti:
Suosittelen korjaamaan kaikki katsastuksessa merkityt viat, koska se on ainoa oikea tapa. Vain luuserit ajaa viallisilla autoilla!
kauheaa juuri tuo korjaaminen.Esim jousilautanen mätä ja vaihdetaan vaan se risa puoli elikkä puoltaa ajaessa mikä ei omistajaa tunnu haittaavan.Jarrulevyistä kehtasivat sitten valittaa vaikka pitoa ei ollut kuin kapea viiru ja palanpinta irti.Korjauskehotuksille ei tietenkää tehdä mitään,vaikka helmat rusahtelevat mädästä renkaan vaihdosta.
- Potku persuksiin
Gire kirjoitti:
Voi käydä niin, että tuulilasin korjaukselle ei tule lisäaikaa jälkitarkastuksessa. Silloin kun vielä autoja katsastin joitain vuosia sitten, annoin korjauskehoitusvikojen korjaamiselle aikaa jälkitarkastuksessa enintään alkuperäisen jälkitarkastusajan loppuun asti. Saattoi siis käydä niin, että asikas tuli viimeisenä jälkitarkastuspäivänä juuri ennen sulkemisaikaa, niin viiden jälkeen iltapäivällä merkitsin esim. tuulilasin vaihdolle aikaa sen päivän loppuun asti.
Oletpa Gire mulkku mies. Vanhaa kaartia? Saitko potkut vai lähditkö vapaaehtoisesti kun simputusvalta katosi? Onneksi meidän ei enää tarvitse sietää sinunlaisiasi, kun katsastusasemista tuli palvelulaitoksia kilpailun vapauttamisen myötä.
- taivaisiin!
Potku persuksiin kirjoitti:
Oletpa Gire mulkku mies. Vanhaa kaartia? Saitko potkut vai lähditkö vapaaehtoisesti kun simputusvalta katosi? Onneksi meidän ei enää tarvitse sietää sinunlaisiasi, kun katsastusasemista tuli palvelulaitoksia kilpailun vapauttamisen myötä.
Juu ja hinnat nousi
- Rawmaga
Gire kirjoitti:
Voi käydä niin, että tuulilasin korjaukselle ei tule lisäaikaa jälkitarkastuksessa. Silloin kun vielä autoja katsastin joitain vuosia sitten, annoin korjauskehoitusvikojen korjaamiselle aikaa jälkitarkastuksessa enintään alkuperäisen jälkitarkastusajan loppuun asti. Saattoi siis käydä niin, että asikas tuli viimeisenä jälkitarkastuspäivänä juuri ennen sulkemisaikaa, niin viiden jälkeen iltapäivällä merkitsin esim. tuulilasin vaihdolle aikaa sen päivän loppuun asti.
Vittu mikä mulkku olet ollut
- Anonyymi
Kunnon äijä kirjoitti:
Suosittelen korjaamaan kaikki katsastuksessa merkityt viat, koska se on ainoa oikea tapa. Vain luuserit ajaa viallisilla autoilla!
A-Katstus keksi vian mun kiesistä, vanha kun mikä,mutta eipä ole ennen moista vikaa katsastuksessa samasta automallista joita on ollut 5kpl. mulla 28v aikana . Mutta jos se ns. vika onkin vain sen auton ominaisuus kuten minulle sanottiin toisella ktst. asemalla, kun vein sinne jälkitarkastukseen ja leima tuli ilman rutinoita.
- vanha suikkapää
¨Kun kaikki vaikeat jutut on tehty, miksi ei viimeisen päälle?
- loppu tälle menolle
Armeijan simputukseenkin on puututtu mutta katsastusmiesten mielivaltaan ei vain näemmä pystytä puuttumaan, niinpä siihen hommaan hakeutuukin kaikenmaailman mielenvikaiset pikkuhitlerit!
- nainenjostain1
Poikani osti vuoden 2001 auton jossa piti olla vain jakopäänhihnan vaihto 10 000 kilsan päästä Pojalle jäi katsastus hoidettavaksi joka piti olla läpihuutojuttu. mutta kappas kun tuli katsastuksessa hylätty. Rekisteriotteessa oli vuoden takaa jossa lukee korjauskehoitus hondan lampun vasen säädin ei toimi ja siihen oli annettu silloin vuosi sitten aikaa korjata 1 kk. samoin alustassa oli viritetyt jouset joita ei oltu muutoskatsastettu joihin oli annettu aikaa myös 1 kk korjata tai muutoskatsastaa. . no kysyttiin asiaa edelliseltä omistajalta ja hän kertoi ettei hän tiedä mistä ne jouset on toimitettu ( vaikka oli itse vaihtanut ne 3 vuotta sitten ) eli alkuperäiseltä firmalta ei voitu pyytää aitoustodistusta että ne käy hondaan. tämä tarkoitti sitä että alusta piti purkaa ja laittaa takaisin alkuperäiset jouset.
lisäksi katsastuksessa kävi ilmi että toinen takaiskari oli huono , eli vaihdettu nyt molemmat iskarit taakse samalla kun alusta on palautettu alkuperäiseen omistajalta saaduilla vanhoilla jousilla . myös käsijarru vaati säätämistä ja vasen takajarru.
kysymys : oliko edellinen omistaja ajanut laittomalla autolla jo 10 -11 kk koska ei ollut toiminut korjauskehoituksen mukaisesti ja hoitanut puutteita kuntoon ?
voisiko olettaa että edellisen omistaja on pakko olla tietoinen ettei auto mene katsastuksesta läpi kun nämä asiat on jääny hoitamatta jo vuosi sitten korjauskehoitusmääräajan jälkeenkin vai voiko todella olettaa että omistaja luuli ettei korjauskehoituksista tarvi välittää , niin hän ainakin asian selitti ja puheista päätellen on ainakin itse sitä mieltä että ymmärtää autoista paljon. Hänellä tuo auto oli olltu 3 vuotta ja aina mennyt korjauskehoituksilla ..vähän ihmetyttää ettei katsastus olisi puuttunut noihin vikoihin seuraavassa katsastuksessa kun ne rekisteriotteessakin lukee ja korjausaika määritelty mihin mennessä ne oltava korjattuna eikä hän ole niitä hoitanut..?
Käsittääkseni poliisin ratsiaan joutuessa ja korjauskehoituksen ajan ylittäneenä tulisi sakkoja mutta miten on seuraavan vuoden katsastukseen mentäessä..edelleenkö saa asia olla hoitamatta ja menee läpi niinkuin hän väitti ?
no meillä ei enään mennyt ..hyläytty tuli ja kuukausi aikaa korjat puutteet kuntoon.muut osiot nyt korjattu mutta nuo lampun umpiot pitää vielä vaihtaa ( koska nyt ne molemmat on sitten tänä vuonna katsastuksessa todettu olevan vailla säätöjä ) niin kokonaislasku 420 euroa osista. Työtunteja mennyt jo noin 20 tuntia mutta niitä ei laskettu tähän kustannuksiin mukaan kun oli perheenjäsen joka pystyi korjaamaan )
tämä jäi siis vaivaamaan . voiko korjauskehoitukset unohtaa vaikka ne lukee rekisteriotteessa ja jättää huomoimatta sille annettu korjausaika mihn mennessä ne olis pitänyt hoitaa kuntoon ja uskoa edelleen että seuraavana vuonnakin auto menee läpi katsastuksesta vaikka mitään ei olla tehty korjauskehoituksille ?- trokarikauppias
Aina kun ostaa vanhan auton on auton paperit tarkistettava. Jos siellä on näitä korjauskehoituksia jotka ovat korjaamatta voi ottaa ne kauppahinnassa huomioon. Jos taas papereista puuttuu osia, on syytä epäillä se tahallaan hävitetyksi. Myöskin auton valmistenumero tulee tarkistaa kaupan yhteydessä. Nykyisin on myös paljon maksamattomia veroja, joten nekin on syytä tarkistaa. Parempi on pyytää myyjä katsastamaan auto, kun autossa ei ole kuulema mitään vikaa.
- mikaeltalisman
juu tulee sakkoja ja lähtee kilvet ja jos on esim 2 tolppaa vuoden sisään lähtee vielä kortti
- hylkynkylkyn
Jos autossa on alustaa muutettu ja muutoskatsastusta ei ole suoritettu eikä sitä muutoskatsasteta vuosikatsastuksen yhteydessä esim.papereiden puutteen vuoksi on auto kats.ohjeiden mukaan HYLÄTTÄVÄ! Mitään korjauskehotuksia ei tällaisissa tapauksissa jaella jos katsuri on ajan tasalla.
- Anonyymi
Autossa ei toiminut peruutusvalo, mutta ei muita vikoja. En vaan tarkistanut, että toimiiko pakkivalo. Hylätty leima tuli ja korj. kehotus ja näyttämässä piti käyttää, kun vika korjattu. ( just. ja just. kerkesin kuukaudessa vaihtaa valokytkimen vaihteiston kyljestä.🤭🤔 )
- Anonyymi
Hyvin toimittu katsurilta. Muuten ois tainnut jäädä korjaamatta, ja onhan se pakkivalo kuitenkin tosi tärkeä. Ei niinkään sinulle itsellesi mutta muille se näyttää milloin meinaat peruuttaa.
- Anonyymi
Jotenkin omituinen minusta tuo asenne, että halutaan ajaa mahdollisimman vikaisella autolla. "Saisko edes kolme pientä vikaa jättää?"
- Anonyymi
Ainakin joskus 10v sitten korjauskehotuksista tuli merkintä otteeseen jos ei oltu korjattu hylkäysvian uusintanäytössä. Tämä tarkoittaa että esim poliisi näkee kehotukset jos pysäytetään ja seuraavassa katsastuksessa oltava korjattuna.
- Anonyymi
Olit hölmö tarkista itse auto
- Anonyymi
Miksi menit katsasta itse ja se riippuu NS.inssitä
- Anonyymi
Mulla oli 2 kehoitusta ja yksi vika sanoi että vaihda tuo jousi oli tyvestä pieni pala poikki
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192420- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292112Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522099Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti191655Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3841560Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2721371
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm121356- 1301346