Tuli toi 325 e90 huollettua eka kerran.
30000km/20kk ja hinta 170e.
Eipä paljon ole kulut.
Tietysti takaikkunan tiiviste uusittiin takuuna, että viatkin aika vähissä.
BMW kallis ylläpitää???
31
10985
Vastaukset
- Kakskasi(E39)
Edullistahan se o kyllä...
Paljastatko vielä, että oliko kyseessä joku seuraavista:
öljyhuolto
Inspektion 1
Inspektion 2
Itellä hinnat seuraavaa luokkaa
-140€
-270€
-350€
Ja väliä huolloille vanhemman mallisella koneellahan saan kelattua 22-27tkm, ajotavasta riippuen, luonnollisesti. - BMWBMW
Ei näissä uusissa malleissa enää ole noita huoltoja ilmoitettu samalla tavalla.
Laskee toi tietokone kaikki ihan erikseen rippuen
ajotavasta ja olosuhteista.
Nyt oli vain öljyhuolto ja seuraavaksi tulee
jarrunesteiden vaihto, kun auto tulee 2 vuotta
vanhaksi ja samalla vaihdetaan mikrosuodatin.- Melko kallista
Haloo! Summa ei ole ehkä paljon sinun kukkarossa, mutta onhan se nyt käsittämätön summa rahaa viiden minuutin hommasta. Sinänsähän hinta on ihan linjassa muidenkin merkkien "öljyhuoltojen" kanssa, mutta jos homman teettäisi muualla kuin merkkihuollossa säästäisi varmasti satasen. Takuu tietysti vaatii käyttämään auton nimenomaan BMW:n merkkihuollossa jossa autoon vaihdetaan oikeat premium-öljyt vaikka vastaavat (tai paremmat) saa puolta halvemmalla Motonetistä.
- BMWBMW
Melko kallista kirjoitti:
Haloo! Summa ei ole ehkä paljon sinun kukkarossa, mutta onhan se nyt käsittämätön summa rahaa viiden minuutin hommasta. Sinänsähän hinta on ihan linjassa muidenkin merkkien "öljyhuoltojen" kanssa, mutta jos homman teettäisi muualla kuin merkkihuollossa säästäisi varmasti satasen. Takuu tietysti vaatii käyttämään auton nimenomaan BMW:n merkkihuollossa jossa autoon vaihdetaan oikeat premium-öljyt vaikka vastaavat (tai paremmat) saa puolta halvemmalla Motonetistä.
Mahtaako se Motonetin kassatyttö vaihtaa ne öljyt
myös?? - Itse maksat
Melko kallista kirjoitti:
Haloo! Summa ei ole ehkä paljon sinun kukkarossa, mutta onhan se nyt käsittämätön summa rahaa viiden minuutin hommasta. Sinänsähän hinta on ihan linjassa muidenkin merkkien "öljyhuoltojen" kanssa, mutta jos homman teettäisi muualla kuin merkkihuollossa säästäisi varmasti satasen. Takuu tietysti vaatii käyttämään auton nimenomaan BMW:n merkkihuollossa jossa autoon vaihdetaan oikeat premium-öljyt vaikka vastaavat (tai paremmat) saa puolta halvemmalla Motonetistä.
Väite on väite. Missä omat faktat ?
Mitä maksat itse Corollan öljynvaihdoista ? Vai luontoonko lasket öljyt.
Ps. Itselläni toinen Saksassa valmistettu merkkki aikoinaan. Edullisin "öljynvaihto" oli 450 € ja 8,5 -litraa moottoriöljyn tarve.
Nyt 1 - vaihto BMW:hen Long Life öljyillä 8,5 - litraa 260 € töineen. - ?????
BMWBMW kirjoitti:
Mahtaako se Motonetin kassatyttö vaihtaa ne öljyt
myös??170€ Öljynvaihdosta? Se pitää ilmeisesti paikkansa, että vain rikkaat ajavat bemarilla. Eihän kukaan muu kuin ökyrikas viitsi laittaa 170€ vaivaiseen öljynvaihtoon.
- BMWBMW
Melko kallista kirjoitti:
Haloo! Summa ei ole ehkä paljon sinun kukkarossa, mutta onhan se nyt käsittämätön summa rahaa viiden minuutin hommasta. Sinänsähän hinta on ihan linjassa muidenkin merkkien "öljyhuoltojen" kanssa, mutta jos homman teettäisi muualla kuin merkkihuollossa säästäisi varmasti satasen. Takuu tietysti vaatii käyttämään auton nimenomaan BMW:n merkkihuollossa jossa autoon vaihdetaan oikeat premium-öljyt vaikka vastaavat (tai paremmat) saa puolta halvemmalla Motonetistä.
mitä se öljy tosiaan maksaa siellä Motonetissä?
Olisin tosiaan säästänyt 3 euroa, jos olisin hakenut sieltä.
Näytti olevan 15,90 litra Motonetissä.
Säästöä ei tosiaan kerry, vaikka olisin laittanut teräketjuöljyä, tuota satasta.
Taidan sittenkin huoltaa autoni merkkiliikkeessä. - maksaa kaikesta tuplasti
BMWBMW kirjoitti:
mitä se öljy tosiaan maksaa siellä Motonetissä?
Olisin tosiaan säästänyt 3 euroa, jos olisin hakenut sieltä.
Näytti olevan 15,90 litra Motonetissä.
Säästöä ei tosiaan kerry, vaikka olisin laittanut teräketjuöljyä, tuota satasta.
Taidan sittenkin huoltaa autoni merkkiliikkeessä.ilmeisesti se, kun on bmw, aiheuttaa sen että on jo ihan välttämätön pakko maksaa kaikesta puolet enemmän kuin muiden merkkien omistajat. Minä vaihdatin (bemariini, paska ei mene kaupaksi) vianorilla öljyt ja suodattimen, hinta 80€.
- Maksaa..
30 euroa ja öljyt maksavat kaupassa 17 euroa 5/litraa öljyä. mikrosuodattimen saa vaihdettua itse ja öljyt osataan vaihtaa 30 euron veloituksella. itse ainakin vaihdan itse öljyt ja mikrosuodattimen autooni jokavuosi
kuluja tulee 47 euroa huolto. elikkäs kannattaa miettiä mistä maksat. nuo inspektiohuollot on hyvä käyttää siellä merkkiliikkeessä kun ne nollaavat siellä sen ajotietokoneen ja kattovat alustan kunnon samalla. - kaatro
Maksaa.. kirjoitti:
30 euroa ja öljyt maksavat kaupassa 17 euroa 5/litraa öljyä. mikrosuodattimen saa vaihdettua itse ja öljyt osataan vaihtaa 30 euron veloituksella. itse ainakin vaihdan itse öljyt ja mikrosuodattimen autooni jokavuosi
kuluja tulee 47 euroa huolto. elikkäs kannattaa miettiä mistä maksat. nuo inspektiohuollot on hyvä käyttää siellä merkkiliikkeessä kun ne nollaavat siellä sen ajotietokoneen ja kattovat alustan kunnon samalla.Onko se sama kuin öljynsuodatin
Tietämätön
- olkoon!!!
Että ihan 30tkm 170€:n remonteilla? Ei varmaan ole millään muulla autolla tuollaisia suorituksia takanaan. Ota ihmeessä yhteyttä Guinnessin Suureen Ennätys kirjaan. Jos eivät ole innostuneita, sano että kyseessä on Bemari, pääset varmasti mukaan.
PS. Aja vielä pari vuotta, ja korjaamon omistaja alkaa lähettämään joulu- ja synttärikortin.- mikähän
mahtaa olla omistajiensa mielestä paras auto Suomessa 5:ttä vuotta peräkkäin? Ja kukahan auton ja sen huolto- ja korjaustarpeet parhaiten tuntee? Merkki on BMW ja taitaa se omistaja tietää ainakin paremmin kuin satunnainen Suomi24 kirjoittelija.
- Jack 2
180 € / 32.000 km kohdalla huolto e 90 diisseliin. Ei muita huolto- tai korjauskuluja. Kyllä autoilu on HALPAAAAA....
- $$$$
Jack 2 kirjoitti:
180 € / 32.000 km kohdalla huolto e 90 diisseliin. Ei muita huolto- tai korjauskuluja. Kyllä autoilu on HALPAAAAA....
huoltaa ja korjata tarvitsee. Eli ajan myötä kun kuluvaa osaa ruvetaan vaihtamaan tulet huomaamaan kuinka hyvät katteet onkaan huollon hinnoissa.
- kortin
mikähän kirjoitti:
mahtaa olla omistajiensa mielestä paras auto Suomessa 5:ttä vuotta peräkkäin? Ja kukahan auton ja sen huolto- ja korjaustarpeet parhaiten tuntee? Merkki on BMW ja taitaa se omistaja tietää ainakin paremmin kuin satunnainen Suomi24 kirjoittelija.
kirjoittelija. Minä lähettelen niitä joulu- ja synttärikortteja, niille tyytyväisille. Enkä tosiaankaan aja itse bemarilla.
Eikä autojen paremmuus ole mielipidekysymys, se on monissa asioissa ihan mitattavissa/verrattavissa oleva fakta. Muu on sitä, kun koulussa uskonnon numero on ollut parempi kuin matikan numero. - X 3
Jack 2 kirjoitti:
180 € / 32.000 km kohdalla huolto e 90 diisseliin. Ei muita huolto- tai korjauskuluja. Kyllä autoilu on HALPAAAAA....
Omat huoltokustannukset tähän mennessä yhteensä noin 400 euroa (kaksi huoltoa jarrunesteen vaihto). Matkaa nyt takana 3,5 vuotta ja 68tkm ja seuraavaan huoltoon (n 160euroa) matkaa vielä 9tkm, joka on sitten hinnaltaan tuo n.170euroa. Eli huoltokulut reilusti alle 10 euroa kuukaudessa.
Vertailun vuoksi vakuutuksiin uppoaa euroja jo vuodessa enemmän kuin 4 vuoden huoltoihin. Bensaan menee reilu toistakymmentä euroa päivässä. Arvonalennus on vielä runsas pari kertaa tuo polttoainekulu, siis päivässä.
Olet siis puoliksi oikeassa, autolla ajamisen kulut on suht hyväksyttävissä, mutta (uuden) auto omistamisessa rahaa palaa järkyttävää vauhtia. Itsellä yli 70% kaikista autoilun kuluista tulee arvonalenemisesta. Peukalosääntönä neljän vuoden jälkeen autona arvo on pudonnut noin 50% uudesta eli omassa tapauksessa arvonalennus on reilu 11 keuria vuodessa.... - Jack 2
$$$$ kirjoitti:
huoltaa ja korjata tarvitsee. Eli ajan myötä kun kuluvaa osaa ruvetaan vaihtamaan tulet huomaamaan kuinka hyvät katteet onkaan huollon hinnoissa.
oot vain kateellinen, mun bemarista ;)
- mie vuan
itse olen ajellut 2:lla BMW:llä lähes ilman korjauksia yhteensä melkein 200tkm ja molemmat olivat käytettyjä ostettaessa... Yleensä normaalit huollot ovat riittäneet. Edellisessä meni polttoaineensiitopumppu (tai rupes pitään melua se oli kyllä kallis, muistaakseni jotain 300e) ja etutukivarret, joista toinen meni takuuseen, vaikka auto oli jo yli 4v vanha.
Nykyisestä ei ole vielä muuta mennyt kuin takaluukku ei aukea kuin kauko-ohjaimella, ilmeisesti nappihässäkkä pitää vaihtaa (n.70e).
Mutta peli onkin vasta 150tkm ajettu ja kaikki se matka on ajettu 250hv lastun kanssa... - suut ja silmät
mie vuan kirjoitti:
itse olen ajellut 2:lla BMW:llä lähes ilman korjauksia yhteensä melkein 200tkm ja molemmat olivat käytettyjä ostettaessa... Yleensä normaalit huollot ovat riittäneet. Edellisessä meni polttoaineensiitopumppu (tai rupes pitään melua se oli kyllä kallis, muistaakseni jotain 300e) ja etutukivarret, joista toinen meni takuuseen, vaikka auto oli jo yli 4v vanha.
Nykyisestä ei ole vielä muuta mennyt kuin takaluukku ei aukea kuin kauko-ohjaimella, ilmeisesti nappihässäkkä pitää vaihtaa (n.70e).
Mutta peli onkin vasta 150tkm ajettu ja kaikki se matka on ajettu 250hv lastun kanssa...täyteen.Melkein 200tkm ilman korjauksia. höpöhöpö. Bemarin kone ei kestä niin kauan.
- huollettuna
suut ja silmät kirjoitti:
täyteen.Melkein 200tkm ilman korjauksia. höpöhöpö. Bemarin kone ei kestä niin kauan.
vai huoltamattomana? kyllä vaan tiiän aika monta bemaria joiden kone on kestäny helposti 200 000 ilman mitään normaali huolloista poikkeavaa remonttia. monestakos bemusta itselläsi on kokemusta.. taitaa olla vaan ukin korollasta jonka öljynkulutus on suhteessa sama ku bensan :D
huollettuna kirjoitti:
vai huoltamattomana? kyllä vaan tiiän aika monta bemaria joiden kone on kestäny helposti 200 000 ilman mitään normaali huolloista poikkeavaa remonttia. monestakos bemusta itselläsi on kokemusta.. taitaa olla vaan ukin korollasta jonka öljynkulutus on suhteessa sama ku bensan :D
400tkm. näyttää mittari ja meno vaan jatkuu... Öljyä ei katoa.
520iA Individual 1989- ei ole
huollettuna kirjoitti:
vai huoltamattomana? kyllä vaan tiiän aika monta bemaria joiden kone on kestäny helposti 200 000 ilman mitään normaali huolloista poikkeavaa remonttia. monestakos bemusta itselläsi on kokemusta.. taitaa olla vaan ukin korollasta jonka öljynkulutus on suhteessa sama ku bensan :D
mikään kilometrimäärä, millekkään muulle tämän päivän autolle, kuin bemarille. Ihan kaikilla 1.3 litrasista lähtien pääsee paaaaljon pitemmälle kuin 200tkm. Ja pelkillä öljynvaihdoilla.
- bemaristi.
ei ole kirjoitti:
mikään kilometrimäärä, millekkään muulle tämän päivän autolle, kuin bemarille. Ihan kaikilla 1.3 litrasista lähtien pääsee paaaaljon pitemmälle kuin 200tkm. Ja pelkillä öljynvaihdoilla.
vaikka omistankin bemarin, yhdyn kyllä edellisen puhujan mielipiteeseen. Jopa jollain 1.1 corsalla saattaa päästä 200 000km, mutta harvalla bemarilla ilman koneremonttia.
Kyllähän bemarissa tyyliä on, mutta helvetin kallis auto pitää. Osat maksaa maltaita ja niitä kyllä menee keskivertoautoa enemmän.
Mutta sitä on helvetin vaikea myöntää, oli minullekkin joskus. Hampaat irvessä vaan yritin hymyillä ja hoin: hyvin tää toimii, hyvin tää toimii. Vaikka todellisuudessa rahaa on vuosien varrella uponnut ihan sikana. Ja jo perusjutut bemarissa, pyyhkijänsulat esim. on n. puolet kalliimpia kuin suurimpaan osaan autoista. Väitän että bemaristi maksaa autoilustaan tuplahinnan verrattuna moniin muihin autoilijoihin. - Huomaa
bemaristi. kirjoitti:
vaikka omistankin bemarin, yhdyn kyllä edellisen puhujan mielipiteeseen. Jopa jollain 1.1 corsalla saattaa päästä 200 000km, mutta harvalla bemarilla ilman koneremonttia.
Kyllähän bemarissa tyyliä on, mutta helvetin kallis auto pitää. Osat maksaa maltaita ja niitä kyllä menee keskivertoautoa enemmän.
Mutta sitä on helvetin vaikea myöntää, oli minullekkin joskus. Hampaat irvessä vaan yritin hymyillä ja hoin: hyvin tää toimii, hyvin tää toimii. Vaikka todellisuudessa rahaa on vuosien varrella uponnut ihan sikana. Ja jo perusjutut bemarissa, pyyhkijänsulat esim. on n. puolet kalliimpia kuin suurimpaan osaan autoista. Väitän että bemaristi maksaa autoilustaan tuplahinnan verrattuna moniin muihin autoilijoihin.Selvästi, että valehtelet. Milläs moottorilla sinun "bemarisi" mahtaa olla.
Minulla on ollut 7 eri Bemaria, eikä yhteenkään tehty koskaan moottorille mitään. Kaikilla oli yli 300 000 ajettu kun möin pois - Lähihuoltamolla
bemaristi. kirjoitti:
vaikka omistankin bemarin, yhdyn kyllä edellisen puhujan mielipiteeseen. Jopa jollain 1.1 corsalla saattaa päästä 200 000km, mutta harvalla bemarilla ilman koneremonttia.
Kyllähän bemarissa tyyliä on, mutta helvetin kallis auto pitää. Osat maksaa maltaita ja niitä kyllä menee keskivertoautoa enemmän.
Mutta sitä on helvetin vaikea myöntää, oli minullekkin joskus. Hampaat irvessä vaan yritin hymyillä ja hoin: hyvin tää toimii, hyvin tää toimii. Vaikka todellisuudessa rahaa on vuosien varrella uponnut ihan sikana. Ja jo perusjutut bemarissa, pyyhkijänsulat esim. on n. puolet kalliimpia kuin suurimpaan osaan autoista. Väitän että bemaristi maksaa autoilustaan tuplahinnan verrattuna moniin muihin autoilijoihin.Maksaa myös bemariin n. 10 € pari....
- osa
Huomaa kirjoitti:
Selvästi, että valehtelet. Milläs moottorilla sinun "bemarisi" mahtaa olla.
Minulla on ollut 7 eri Bemaria, eikä yhteenkään tehty koskaan moottorille mitään. Kaikilla oli yli 300 000 ajettu kun möin poisyli 300tkm ajetuista €34 bemareista, jotka on myytävänä esim. nettiautossa, on joko moottorivikaisia, tai niihin on tehty remontti, vähintään kansiremppa. Vertaappa vittuillessas vaikka muihin, uutena edes lähelle samanhintaisiin autoihin, minkä verran niitä on moottorivammaisena myynnissä. 300tkm on Bemarille sellainen takaraja, missä se pitää viimeistään laittaa kiertoon. Se että olet omistanut 7 Bemaria, etkä ole tehnyt niihin remonttia, on ihan varmasti paskapuhetta. Tai olet myynyt ne pois rikkinäisenä, niin kuin muutkin näyttävät tekevän.
- 7:s menossa
osa kirjoitti:
yli 300tkm ajetuista €34 bemareista, jotka on myytävänä esim. nettiautossa, on joko moottorivikaisia, tai niihin on tehty remontti, vähintään kansiremppa. Vertaappa vittuillessas vaikka muihin, uutena edes lähelle samanhintaisiin autoihin, minkä verran niitä on moottorivammaisena myynnissä. 300tkm on Bemarille sellainen takaraja, missä se pitää viimeistään laittaa kiertoon. Se että olet omistanut 7 Bemaria, etkä ole tehnyt niihin remonttia, on ihan varmasti paskapuhetta. Tai olet myynyt ne pois rikkinäisenä, niin kuin muutkin näyttävät tekevän.
Ja en ole myynyt rikkonaisena pois.
Katsoin muuten äsken nettiautosta, eikä ollut kuin yksi vanhan mallisella moottorilla M20, josta keinuvipu poikki. Ajettu 280 000.
Yli 300 000 ajetuista uudemmalla moottorilla ajetuista yhdessäkään ei ollut mainintaa moottorin avaamisesta - osaa
7:s menossa kirjoitti:
Ja en ole myynyt rikkonaisena pois.
Katsoin muuten äsken nettiautosta, eikä ollut kuin yksi vanhan mallisella moottorilla M20, josta keinuvipu poikki. Ajettu 280 000.
Yli 300 000 ajetuista uudemmalla moottorilla ajetuista yhdessäkään ei ollut mainintaa moottorin avaamisestalukea, vai etkö ymmärrä lukemaasi? Laita hakuehdoiksi 518/520/525 vm-88 ->. Laske montako rikkinäistä on myynnissä. Niissä on ihan helvetisti kansi, nokka, mäntä, perä ym. vikaisia. Seuraa muutama viikko niin alkaa laatuauton imago saada kolhuja.
- Just joo
osaa kirjoitti:
lukea, vai etkö ymmärrä lukemaasi? Laita hakuehdoiksi 518/520/525 vm-88 ->. Laske montako rikkinäistä on myynnissä. Niissä on ihan helvetisti kansi, nokka, mäntä, perä ym. vikaisia. Seuraa muutama viikko niin alkaa laatuauton imago saada kolhuja.
JA höpö höpö.
- mie vuan
bemaristi. kirjoitti:
vaikka omistankin bemarin, yhdyn kyllä edellisen puhujan mielipiteeseen. Jopa jollain 1.1 corsalla saattaa päästä 200 000km, mutta harvalla bemarilla ilman koneremonttia.
Kyllähän bemarissa tyyliä on, mutta helvetin kallis auto pitää. Osat maksaa maltaita ja niitä kyllä menee keskivertoautoa enemmän.
Mutta sitä on helvetin vaikea myöntää, oli minullekkin joskus. Hampaat irvessä vaan yritin hymyillä ja hoin: hyvin tää toimii, hyvin tää toimii. Vaikka todellisuudessa rahaa on vuosien varrella uponnut ihan sikana. Ja jo perusjutut bemarissa, pyyhkijänsulat esim. on n. puolet kalliimpia kuin suurimpaan osaan autoista. Väitän että bemaristi maksaa autoilustaan tuplahinnan verrattuna moniin muihin autoilijoihin.kyllä on kaverilla jutut! No, ihan miten vaan, itse olen onnellinen eikä tarvitse hokea yhtään mitään. Aion tällä ajella vielä aika pitkään. Mittarissa on vasta 150tkm ja tehot kohdallaan...
ja kulutus myös. 250hv ja kulutus maantiellä 5,3 ja normaalissa ajosani 6,5 ja ei ole tarvinnut öljyä lisätä kumpaankaan bemuuni. Ajakaa te ihan millä hyvänsä, mä ajan kunnon autolla. - premium.klasse
mie vuan kirjoitti:
kyllä on kaverilla jutut! No, ihan miten vaan, itse olen onnellinen eikä tarvitse hokea yhtään mitään. Aion tällä ajella vielä aika pitkään. Mittarissa on vasta 150tkm ja tehot kohdallaan...
ja kulutus myös. 250hv ja kulutus maantiellä 5,3 ja normaalissa ajosani 6,5 ja ei ole tarvinnut öljyä lisätä kumpaankaan bemuuni. Ajakaa te ihan millä hyvänsä, mä ajan kunnon autolla.millä bemulla ajat noilla lukemilla?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?982038- 981488
- 1121187
- 771085
- 1211072
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57903- 51887
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis58846- 36822
- 33733