taekwondosta hieman

Koninkaula

Taekwondo harjoituksissa yleensä on 40% potkuja ja 40% käsitekniikoita. loput kaksikymmentä prosenttia ovat lukko/vääntötekniikoita tai irtautumisia. Ainakin niissä itf ja wtf seuroissa missä minä olen käynyt, on hyvin paljon samojen perustekniikoiden kertausta ja hikistä toistoa niin, että ip tilanteessa tulee automaattisena refleksinä suoraviivaisimman ja tehokkaimmat irtautumiset ja vastaiskut yms.

4

984

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Poninperse

ja kirjoituksen pointti oli? kirjoittele vaikka wikipediaan, jos sulla on noin paljon tietoa asiasta.

• MarkiisiDeFuckingÅmÅl

...oli se, että TKD:ssäkin oppii itsepuolustusta, jos ei kilpailut kiinnosta. Vai tulkitsinko wäärin?

• koninkaula
        MarkiisiDeFuckingÅmÅl kirjoitti:

...oli se, että TKD:ssäkin oppii itsepuolustusta, jos ei kilpailut kiinnosta. Vai tulkitsinko wäärin?

se, kuin luin erään taekwondoa arvostelevan tekstin jossa sanottiin, että taekwondo harjoituksista 80% on potkuja. se ei pidä lainkaan paikkaansa ja minä päätin korjata asian.

• ...
        koninkaula kirjoitti:

se, kuin luin erään taekwondoa arvostelevan tekstin jossa sanottiin, että taekwondo harjoituksista 80% on potkuja. se ei pidä lainkaan paikkaansa ja minä päätin korjata asian.

Oman kokemukseni pohjalta se, että miten paljon potkuja taekwondo-harjoituksissa on, vaihtelee suuresti. Eri seuroissa lienee eri käytännöt potkuharjoitusten määrästä. Joissakin seuroissa erityyppisille harjoituksille on omat teema-vuorot, eli matsitreenit ovat erikseen ja perustekniikka treenit erikseen ja kuntoa painottavat treenit erikseen ja niin edelleen. Sen lisäksi myös ohjaajan omat kyvyt, mieltymykset ja jopa hetkellinen fiilis vaikuttanevat kunkin treenikerran sisältöön.

Sen kyllä myönnän, jos joku sanoo, että 80 % harjoituksista on potkuja, niin on kyllä pakko epäillä, ettei argumentin esittäjä todennäköisesti olle perehtynyt vielä hirveän syvälle taekwondon olemukseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      121
      2642
    2. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      69
      1094
    3. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      210
      1054
    4. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      39
      982
    5. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      931
    6. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      894
    7. 36
      876
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      123
      853
    9. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      4
      829
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      35
      812
    Aihe