taekwondosta hieman

Koninkaula

Taekwondo harjoituksissa yleensä on 40% potkuja ja 40% käsitekniikoita. loput kaksikymmentä prosenttia ovat lukko/vääntötekniikoita tai irtautumisia. Ainakin niissä itf ja wtf seuroissa missä minä olen käynyt, on hyvin paljon samojen perustekniikoiden kertausta ja hikistä toistoa niin, että ip tilanteessa tulee automaattisena refleksinä suoraviivaisimman ja tehokkaimmat irtautumiset ja vastaiskut yms.

4

963

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Poninperse

ja kirjoituksen pointti oli? kirjoittele vaikka wikipediaan, jos sulla on noin paljon tietoa asiasta.

• MarkiisiDeFuckingÅmÅl

...oli se, että TKD:ssäkin oppii itsepuolustusta, jos ei kilpailut kiinnosta. Vai tulkitsinko wäärin?

• koninkaula
        MarkiisiDeFuckingÅmÅl kirjoitti:

...oli se, että TKD:ssäkin oppii itsepuolustusta, jos ei kilpailut kiinnosta. Vai tulkitsinko wäärin?

se, kuin luin erään taekwondoa arvostelevan tekstin jossa sanottiin, että taekwondo harjoituksista 80% on potkuja. se ei pidä lainkaan paikkaansa ja minä päätin korjata asian.

• ...
        koninkaula kirjoitti:

se, kuin luin erään taekwondoa arvostelevan tekstin jossa sanottiin, että taekwondo harjoituksista 80% on potkuja. se ei pidä lainkaan paikkaansa ja minä päätin korjata asian.

Oman kokemukseni pohjalta se, että miten paljon potkuja taekwondo-harjoituksissa on, vaihtelee suuresti. Eri seuroissa lienee eri käytännöt potkuharjoitusten määrästä. Joissakin seuroissa erityyppisille harjoituksille on omat teema-vuorot, eli matsitreenit ovat erikseen ja perustekniikka treenit erikseen ja kuntoa painottavat treenit erikseen ja niin edelleen. Sen lisäksi myös ohjaajan omat kyvyt, mieltymykset ja jopa hetkellinen fiilis vaikuttanevat kunkin treenikerran sisältöön.

Sen kyllä myönnän, jos joku sanoo, että 80 % harjoituksista on potkuja, niin on kyllä pakko epäillä, ettei argumentin esittäjä todennäköisesti olle perehtynyt vielä hirveän syvälle taekwondon olemukseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      29
      2394
    2. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      370
      2002
    3. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      18
      1494
    4. Pelkään suunnattomasti

Että olet toiseen ihastunut. Se on lähes sietämätön ajatus koska koen että meidän tilanne on auki, selvittämättä. Eikä k
      Ikävä
      52
      892
    5. Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaik

Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaikki muutkin. Se on ed
      Maailman menoa
      10
      871
    6. Mies, etko ole miettinyt

että voit menettää yhteytemme ja minut lopullisesti, jos et tee mitään?
      Ikävä
      52
      783
    7. Olet ihan sairaan

Kylmä mua kohtaan.
      Ikävä
      54
      711
    8. Shellin omistajan vaihdos.

Uutta tuulta purjeisiin.Uuden yrittäjän toimesta .
      Kuhmo
      18
      710
    9. Mitä kuuluu

Elämänirakkaus, sielunkumppani, peilikuvani 😘
      Ikävä
      25
      689
    10. Olette kyllästyneet

Mutta hyvää huomenta kuitenkin. Mukava päivä tämäkin. 😊⚜️🦌🎄✨❤️
      Ikävä
      135