Laitan saman kysymyksen tänne kuin hyötykasveihin: Meillä kun on lehmille melassia, niin käykö se myös lannotteena tomaatille. Kun Biolan yleislannotteessakin on kaliumin lähteenä melassi. Missä suhteessa laimennus? Ei kai sitä raakana voi laittaa?
melassi
4
1659
Vastaukset
- kun itse olen
käyttänyt tuota sokerijuurikasuutelannoitetta. En nyt muista, kuka tai mikä oli valmistaja, mutta myytiin puolen litran pulloissa.
Litku oli tummanruskeaa, läpinäkymätöntä lientä, jota muistaakseni laitettiin noin 5 g tai jotain sinnepäin, litraan.
Ilmoittaisitko ostopaikan, jotta voin hakea melassia, koska tiedän sen olevan hyväksi nimenomaan hyötykasveille.- pomologi
melassi pohjaisia lannoitteita ja muita luonnonmkaisia lannoitteita saa esbau bio gardenista espoon friisilästä. http://www.esbau.fi/
- kauppapuutarhalla
Niin hän sanoi että kannattaa laimentaa raakamelassi 1 prosenttiin.
- melassi,
monine hyvine aineineen, tuommonen sana, ihmiselle, sokerista otetaan kaikki hyvä pois ja syötetään lehmille ja kasveille lannoitteena. Melassia kannattaisi syödä itse ja jättää se valkoinen jauhe mikä siitä irrotetaan käyttämättä, vai onko muuta tietoa :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 754341
Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans1104079BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön
Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että1622789Surullista
Että menetit sen naisen , tosi surullista ja vielä oman tyhmyyden takia ,ymmärrän että se on masentavaa582537Muuttunut käytös
Onko kaivattusi käytös muuttunut? Tiedätkö mistä se johtuu? Haluatko kertoa, mitä tapahtui?672387- 1362162
Väkeä oli liikkeellä
Nyt leijutaan pilvissä. Kun eläinpuistossa oli porukkaa 😆😆 Olihan siellä kun ilmaiseksi pääsivät. Eiköhän se juuri sik422097- 501993
Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome521911Kummallista
Oletteko koskaan ihastuneet ihmiseen, joka ei ulkonäöltään vastaa ollenkaan ihannettanne?561742