APUJAAA!!

urrmas

Muistaako kukaan minkä sopimuksen suomi on allekirjoittanut(linkki pliis) siis erityislasten kohdalla että heidät koulutetaan normaalissa koulussa ja hankitaan tarvittavat tukitoimet sinne eikä erityiskouluihin!!! Ko. asiasta on ollut tällä palstalla aiemmin puhetta mutta en löytänyt enää linkkiä tai muuta siitä asiasta! Kiitos!

3

772

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äiti37

      En tiedä vastausta kysymykseesi mutta mieleeni tuli, mitä sinulla on erityiskoulua vastaan? Miksi haluat lapsesi väen vängällä normaalikouluun jossa hän todennäköisesti erottuu joukosta ja voi saada kolauksia itsetuntoon ym. kun ei pärjää muiden tahdissa.
      Itse olen 12 v pojan, erityislapsen äiti. Poika oli yhden vuoden normaalikoulussa ja kokemus oli kamala.
      Sekä minulle että lapselle. Koulu siis tuki hyvin ja yritti järjestää kaikkia tukitoimia mutta poika itse oli syrjitty ja kiusattu. Nyt erityiskoulussa, motivoitunut ja innokas oppija ja oppiikin jotain kun opetus suunniteltu juuri hänenlaisilleen.

      • urmass

        Siksi että koulussa ei todellakaan ole kokeiltu kaikkia tukitoimia vaan avustaja esim. on hyvin harvoin jos ollenkaan paikalla koska joutuu toimimaan opettajan sijaisena aina jos joku puuttuu!
        Siksi että oikean koulu olisi meidän lapselle 100km päässä!
        Siksi että poika pärjää normaaliluokalla avustajan kanssa! ja monesti ilmankin mutta kun viimevuosi meni ihan hyvin niin heti karsittiin avustajasta ja se kostautuu tänävuonna.
        Siksi että siirto toiseen kouluun veisi kaikki tutut ja ympäristö vaihtuisi kokonaan. Se vasta saisi pojan todella sekaisin!
        Miksi, kun kerran suomi on allekirjoittanut sitoutuvansa inkluusioon niin miksi se ei käytännössä toteudu?
        Tässä muutama syy.
        Sinänsä erityskoulua en vastusta vaan sitä että sovituista sopimuksista ei pidetä kiinni niin kauan kun se tuo mahdollisesti lisäkustannuksia mutta jos sillä saavutetaan säästöä niin kyllä otetaan käyttöön vaikka siitä olisi kokonaisuutena haittaa niin lapselle kuin koko yhteiskunnalle!


      • siiri.71

        "..oppiikin jotain kun opetus suunniteltu juuri hänenlaisilleen." Tuo lause särähti hiukan korviini, ei varmasti ole olemassa kahta täysin samanlaista erilaista oppijaa (jos ei mahda olla niitä "normaalejakaan"), vaan se kai se pienryhmän idea on, että opetus voitaisiin muokata mahdollisimaan paljon jokaisen omia tarpeita vastaavaksi.
        Lisäksi mielestäni erityisluokkia lainkaan vastustamatta ne eivät aina ole siltí se erityislapsen paras paikka, vaan joskus se todella voi olla se normaalikoulu ja yleisopetuksen ryhmä!
        On tietysti hienoa, että teidän pojallenne on löytynyt erityisluokasta oikea paikka käydä koulua, mutta silti, mikä yhdelle hyvä ei välttämättä toiselle...


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      515
      12858
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      349
      8444
    3. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      38
      7450
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      353
      2529
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      6
      2274
    6. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1967
    7. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1703
    8. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      22
      1520
    9. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      192
      1510
    10. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      188
      1343
    Aihe