Tarina taudista vp.

208/144

Kävin työterv.huollossa lääk. vast. otolla v.2006 keväällä, lääkäri muutti vp. lääkitystä ilman pyyntöäni hänen mielestään nykyaikaiseksi. Verenpaine lääkkeitä olen syönyt jo 80 luvulta. Olo muuttui välittömästi huonoksi pahoinvoivaksi. Lopetin lääkkeiden syönnin jouluk. 2006. Olo muuttui normaaliksi. Nyt äitienpäivänä vein äidilleni (85 v.) verenpainemittarin lahjaksi. Kaikki läsnäolijat tottakai testasi omat paineensa. Minulla oli huiput 208/144 ! Kävin heti ma 14.5 terv.hoit.vast.otolla ja hänen mittaus oli sama. Passitti heti siitä lääkärin vastaanotolle. Lääkäri vaihtoi heti lääkityksen. Tämä on nyt: Teveten comp 12,5 mg ja Bisoprol 5 mg. Fyysinen kunto on erinomainen. En tupakoi. Kirkasta otan vähän vissyllä la saunan päälle.
Teen keskiraskasta työtä. Pituus 178, paino nyt 92 kg, joka on laskemaan päin... Pari vuotta vanhempi veljeni menee nyt pallolaajennukseen. Isäni ja isäni 2 veljeä kuoli parin vuoden sisällä aivoinfarktiin saman ikäisenä kuin minä nyt. Tämä minun työterv.lääkärini ei ota nyt mielestäni vaivaani vakavasti. Olenkohan höperö ? Nytkin oli 10 min. vastaanotto, ei päivää sanomista, ei kättelyä, ei puheita, ei kysymyksiä, näppäili tietsikkaa mistä näki terv.hoit. laittamat tiedot. Tottakai aik. oli pientä päänsärkyä ja välillä syd.tykytystä. Maanantaina taas oikeasti lapion varteen. Nyt toivoisin ammatti-ihmisen neuvoa mitä tehdä. Viikon jälkeen lukemat ei ole muuttuneet mihinkään. Pari-kolme viikoahan siinä varmaan menee ennenkuin pillerit alkaa vaikuttamaan.
Mutu ihmisiä en tähän vaivaan tarvitse, vain kenellä on oikeata tietoa. Mitä tehdä ? Odottaa !
Terve pää minulla mielestäni on, mutta kyllähän se heijastuu lähimmäisiinkin, vaikka en minä tästä heille puhu.

3

773

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eiasiantuntija

      1 lääkäri muutti vp. lääkitystä
      2 Lopetin lääkkeiden syönnin jouluk. 2006.
      3 Minulla oli huiput 208/144
      4 Passitti heti siitä lääkärin vastaanotolle.
      5 Lääkäri vaihtoi heti lääkityksen.

      6 Odotetaan ja katsotaan vaikuttavatko uudet lääkkeet.
      7 Vaihdetaan lääkitys jos ei tehoa tai tutkitaan lisää.

      • aateltuna

        ainakin minä toivoisin lisätutkimuksia, missä vika on, onko munuaisissa vai missä on syy. Paine on huolestuttavan korkea, mutta jos se on vain yksi ainoa mittaus, niin siitä on vaikea päätellä. Tiheämpää seurantaa tarvitsisi.


    • Juulia

      Saanko kuitenkin vastata,vaikka en ammatti-ihminen olekaan?
      Itselläni todettiin yllättäen lääkärillä käydessäni yhtä korkeat paineet,otettiin välittömästi sairaalaan sisälle ja tutkittiin mistä paine johtuu.
      Viikko sairaalassa meni ja munuaisvaltimon ahtauma löytyi.
      Hoitosi ei ole ollut asiallista vaan lähellä heitteillejättöä!
      Sinuna menisin oitis sairaalan päivystykseen suoraan päänsärkyä ym valittaen ja paineista kertoen,on erittäin vaarallista tehdä rasitusta vaativaa työtä noilla paineilla.Ota sairaslomaa kunnes saat paineet aisoihin.
      Oli pakko vastata koska hirvittää että sut on tollalailla jätetty hoitamatta.
      Toivon kaikkea hyvää sinulle äläkä tee töitä noilla paineilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      100
      2075
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      432
      1602
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      91
      1313
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      15
      1133
    5. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      74
      1082
    6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1055
    7. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      179
      999
    8. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      49
      969
    9. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      255
      967
    10. Pelkäätkö että olisin

      Ilkeä sulle jos nähtäisiin? Naiselta miehelle
      Ikävä
      74
      847
    Aihe