ADD

tuntematon äiti

Minun pojalla pian 17 v, todettiin äskettäin add, luultavasti lapsena ollut adhd, mutta nyt muuttanut muotoansa tuohon add.ksi.
Nyt olisin halunnut tiettää miten muitten teinit add-nuoret tai jo aikuis iässä olevat oireilee ja oletteko saanut mitä apuja, lääkitystä? olen kuullut että myös Omega 3 auttaisi. Onko oireet lieventyneet murrosiän jälkeen. Itselläni myös luultavasti add, vaikka ei ole tehty diagnoosia, mutta oireet ovat samat.

2

9295

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yks aikuis ADD

      Mulla todettiin ADD joskus murkkuna. Meitä kolme lasta ja minä aina kuulemma poikennut sakista, iloinen, vilkas, tapaturma-altis,aggressiivinen jne... Tiivistettynä; aina sattui ja tapahtui.

      Myös päihteet tuli tutuiksi, lähinnä alkon runsas käyttö, lääkkeet ja pilvi. Se oli ainoa tapa millä sain itteni "iisiksi" eli siis että päässä ei vipeltänyt sata ja tuhat asiaa ja sai vain relata.

      Olin hetken myös hoidossa päihteidenkäyttöni johdosta ja tuolloin sain myös Ritalin lääkettä. Hoidosta lähdin pois ennenaikojaan. Enkä syönyt Ritalinia kuin kaksi päivää kun tuolloin tuntui ettei siitä apua.
      Näin vanhempana mietin että, taisin vain olla sen verran sekasin muustakin, että ehkä Ritalinin vaikutus ei vielä silloin tuntunut.

      Nyt mielellään kokeilisin sitä tai muuta valmistetta uudestaan, mutta kun en saa aikaiseksi vietyä noita erikoislääkärijuttuja eteenpäin, niin taitanee sekin jäädä.

      Tarkoitan yllä, kun nyt vanhempana haluaisivat vielä uudestaan mut tutkia ja se on sen verran pitkä prosessi että en jaksa siihen sitoutua.

      Kun kysyit onko oireet vanhemmiten lievittynyt, niin sanoisin että vain muuttaneet muotoaan, mutta edelleen olen niin "tuulilla käyvä" että välillä ottaa itteänikin päähän.

      Työt ovat lyhytaikaisia kun alkuhuuman jälkeen niihin kyllästyn ja taas vaihdan paikkaa. Sama parisuhteissa, asunnoissa jne...
      Tarvii olla kokoajan virikettä... =(

      • toinen aikuis ADD

        sairastaa kyseistä tautia. Hän on 46 vuotias. Kovin on levoton ihminen, mutta aggressiivisuus on näkyvin oire joskaan ei ole joka päivä läsnä. Pelkään että se vie häneltä vielä hengen jonain päivänä.

        Hänelläkin on taustalla erilaisa päihteiden käyttöä. Tänä päivänä vain alko ja pilvi. Hän asui vuosikaudet ulkomailla missä kyseistä sairautta hoidetaan dexamfetamiinilla ja sanoi että se piti hommat aika hyvin balanssissa.

        Tämä ketju on näköjään aloitettu jo monta kuukautta sitten, eli oletko jo käynyt tutkimuksissa ja saanut lääkityksen? Minkälaiset ne tutkimukset on, ja miten pitkä se prosessi? Ja jos on lääkitys, oletko kokenut siitä olevan apua?


    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      441
      4748
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1692
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      92
      1425
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1336
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1286
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1161
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      56
      857
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe