Itselläni diagnosoitu iskias/välilevynpullistuma.Magneettia ei ole vielä otettu.Pahimmat kivut ovat ainakin tällä hetkellä vähentyneet(pahanenteisiä tuntemuksia tosin reiden ja pohkeen alueilla).
Varsinainen huolenaihe on kuitenkin voiman osittainen katoaminen toisesta reidestä.Tasaisella kävely onnistuu kohtuullisesti mutta esim. portaiden nousu on jo melko hankalaa.
Lääkäri sanoi,että seurataan tilannetta!
Onko lihasvoiman katoaminen välilevynpullistumassa tavallista vai huolestuttavaa?Pitäisikö lihasvoiman ja kontrollin palautua sitä mukaa kun hermokivut vähenevät?
Iskias ja lihasheikkous?
6
1871
Vastaukset
- Pullistelija
Itsellä heikkoutta pohkeissa joka tekee puolestaan portaiden laskeutumisen epävarmaksi.
Oireen sijainti riippunee siitä missä nikamavälissä pullistuma on,ainakin ENMG-mittaaja tiesi heti sen kertoa.
Palautuminen riippuu siitä miten krooniseksi tila on päässyt,ja julkisella puolellahan se pääsee kun arvauslääkäri kipulääkitsee vain.Tarkempien tutkimusten jonotuksessa menee puoli vuotta.
Vaadi tulokset ja lausunnot itsellesi ja mene yksityiselle jos suinkin voit. - ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ
JÄÄ SÄNKYYN MAKAAMAAN. LIHASKUNNON YLLÄPITO ON A JA O.
- molemmissa jaloissa
Minulta leikattiin bursiitit molemmista lonkista turhaan,kun taustalla näköjään on iskias tai jms. Kivut vain paheni leikkauksen jälkeen ja nyt on tultu sitten tähän.Jalat ovat voimattomat,jalkapohjissa plantaarifaskiitit.Pelkään että voiko tässä vaikka halvaantua.Magneettikuvaa pitää odottaa syksyyn.Jos menen yksityiselle,tekeekö se rtg.lääkäri diaknoosin ja sitten vissin yksityiselle kirurgilee vai minne?
- ei ole
molemmissa jaloissa kirjoitti:
Minulta leikattiin bursiitit molemmista lonkista turhaan,kun taustalla näköjään on iskias tai jms. Kivut vain paheni leikkauksen jälkeen ja nyt on tultu sitten tähän.Jalat ovat voimattomat,jalkapohjissa plantaarifaskiitit.Pelkään että voiko tässä vaikka halvaantua.Magneettikuvaa pitää odottaa syksyyn.Jos menen yksityiselle,tekeekö se rtg.lääkäri diaknoosin ja sitten vissin yksityiselle kirurgilee vai minne?
mitään tekmistä välilevytyrän kanssa.Hoidata pois ja liikkeelle.
- Hoitaja 40v
Itselläni jalkaan heijastuva hermosärky vähenee pikkuhiljaa,mutta jalan tunnottomuus ja polvenseudun voimattomuus pysyy näköjään ennellaan.Parin vuoden takaisen edellisen kokemuksen perusteella epäilen,että voimattomuus ja kosketus/painamisen aiheuttama hermosärky häviää vasta aikojen päästä.Sinnikkäästi,säännöllisesti särkylääkettä,että pystyt liikkumaan ja jännitys lihaksistosta vähenisi.Toivottavsti öisin saat levättyä!!
- 244544
Mulla on lihasheikkouden takia mahdotonta enää ikinä saada jalkaa suoraksi. Eli kannattaa olla aika huolestunut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k375096- 823616
- 302993
- 612985
- 92896
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562343- 411838
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91780- 181721
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1351659