Mahan koko rv31

Tia72

Olen nyt rv 31 tasan ja mietityttää mahan pieni koko. Oletin, että näillä viikoilla maha olisi jo todella iso, kun olen todella pienikokoinen itsekin, alle 150 cm. Sf mitta oli viime viikolla 37 ja mahan ympärysmitta on 110cm. Vauvat olivat kooltaan rv 29 2 a-vauva 1390kg ja b-vauva 1350kg. Mites muilla?

11

4133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Synnyttänyt

      Hei! Mullakin oli kaksosia odottaessa pieni maha. Ja kaksoset jo syntyivätkin rv 34 3. A- kaksonen 1825g ja B- kaksonen 1845g. Onnea odotukseen!

    • Lumian

      Mulla oli kyl aika iso maha vaik kaksoseni ei ollu suntyessään ku 2480 ja 2045,tai no ihan hyvän kokosia oli..syntyivät viikolla 38 4.Mulla oli Sf mitta 36 ja raskaus viikkoja oli tuolloin 31 4.et kyllä tuo sun 37 kuulostaa ihan normaalilta :D:D

    • hp75

      mutta aika suurelta tuntui maha loppuajasta oli kyllä todellakin aina tiellä.Synnytin vauvat suunnitellulla sektiolla rv 37 5 a-vauva painoi 3250g ja b-vauva 3010g oli siinä loppuajasta kyllä todellakin kantamista,mutta tsemppiä loppuodotuksen ajaksi

    • -äiti-

      Heh, taidanpa kuulua "isomahaistenkerhoon". Kaksoset syntyivät rv 37 ja painoivat 3100 ja 3540 ja vatsanympärysmitta oli 122 sm ja elopainoa oli tullut lisää yli 30 kiloa :)

      • Lumian

        Huh,huh kyllä sinulla todella on ollu kannettavaa :D uskomatonta miten jollain niin isoksi mahtuuu kasvamaa :D


      • -äiti-
        Lumian kirjoitti:

        Huh,huh kyllä sinulla todella on ollu kannettavaa :D uskomatonta miten jollain niin isoksi mahtuuu kasvamaa :D

        Heh, joopa vaarini sanoi tuolloin minulle, että kyllä se nuori nahka venyy. Laitokselle jäi 22 kg ja loput kilot hävisivät imettäessäni kaksosia noin 7kk.

        Kaksosten syntyessä minulla oli jo tuolloin 2 -vuotias esikoinen. Joten kiirettä piti ensimmäiset vuodet. Mutta hengissä selvittiin : )

        Hyvää kevättä/kesää kaikille monikko äideille.


      • KEH

        Mitä noilla viikoilla ympärysmitoilla mahtoi olla sf-mitta?


      • -äiti-
        KEH kirjoitti:

        Mitä noilla viikoilla ympärysmitoilla mahtoi olla sf-mitta?

        122 senttiä oli vatsan ympärysmitta rv 37 ja sf-mitta on jo unohtunut :)


    • Tia72

      Kävin tänään Naistenklinikalla ultrassa. Masuvauvoilla kaikki hyvin:) Kovasti olivat kasvaneet elikkäs a-vauva 1690 kg ja b-vauva 1760kg. Ihmettelin siinä sitten lääkärille mahan kokoani ja hänen toteamuksensa oli, että " Etpä sinä ole itsekkään iso kokoinen". No pääasia, että vauvat kasvavat ja heillä on vielä kohdussa hyvin tilaa myllätä. Kyselin samalla (kaksosia odottavien) synnytysvalmennuksesta ja myöhässä olin. Kesäkuun ryhmä oli jo täynnä. Pääsen sentään tutustumaan synnytysosastolle kesäkuun puolessa välissä. Eli kyselkääpäs ajoissa jos mielitte synnytysvalmennukseen päästä Naistenklinikalle! Seuraava järjestetään heinäkuussa.

    • kaksosten äiti

      mun mahan ympärysmitta oli rv 36 0 vain 100cm. vauvat syntyivät rv 37 0 ja painoivat 2660g ja 2585g. olen tosin melko pitkä ja laiha...

    • kyllä löytyy

      joo täällä alkaa viikko 30 ja kohdunpohjankorkeus eilen neuvolassa 40. pituutta mulla 158 et aika ylileveeks kuljetukseks itsensä tuntee....
      olis kiva vaihtaa kuulumisii toisten kaksosmammojen kans. aika vähän meinaa tietoa itse kaikest täst kaksosjutust löytäny...
      jos joku haluu heittää postii ni...
      [email protected]

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1488
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      664
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe