Moikka!
Toka raskaus menossa, ensimmäinen päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon rv12. Nyt rv 8 1. Tänään neuvolassa ultratiin mahan päältä, eikä saatu kohtua/raskautta näkyviin. Ultrassa (alakautta) näkyi sikiö jo 2 vkoa sitten ja vastasi viikkoja. TArkottaako tämä nyt taas sitä pahinta... Olen todella mieli maassa.
Onkohan joillain käynyt samoin ja silti kaikki ollut kunnossa....?
PItäisikö ultralla näkyä rv 9 mahan päältä
27
8886
Vastaukset
- ..........
Jos viimeksi nähty ja nyt ei saatu mitään näkyviin, niin ikävä kyllä se ei hyvää lupaa :(.
Itse menisin yksityiselle tarkistamaan vielä tilanteen. - ....
jos viimeksi katsottiin alakautta, niin miksi kummassa nyt katsottiin vatsan päältä. Eihän tuo kerro mitään, sillä kaikilla ei näy aikaisessa vaiheessa mahan päältä. Olisi minun mielestäni pitänyt tutkia alateitse myös nyt jos se viimeksikin onnistui. Tsemppiä!
- alkuper
Käytiin viimeksi yksityisellä. Neuvolassa eivät pystyneet tekemään alakautta. Voi luoja mä olen ihan pelosta paskana. Mennään tänään yksityiselle. Itkettää jo etukäteen. Taasko me epäonnistutaan... Voi p....a!!
- suffeli82
Mä kävin ensimmäisessä ultrassa Jorvin sairaalassa, kun viikkoja oli 12 4. Silloin tutkimus tehtiin alakautta. Kätilö kokeili myös mahan päältä, mutta ei saanut sieltä mitään kunnolla näkyviin kun vauva ja kohtu oli niin alhaalla hapyluun alla. Vasta seuraava ultra tehdään (19 0-20 0) vatsan päältä. Että näin ollen luulisin, että kaikki saattaa silti olla ok. Toivottavasti näin on.
- alkuper
Kiitos suffeli. Tuo suo vähän lohtua, vaikka sitä kyllä on alkanut varautua pahimpaan. Olen ihan siipi maassa... Kaikki ystävät ympärillä sikiää yrittämättä tai ensi yrityksestä ja meillä ei vaan tahdo onnistua, vaikka niin haluttais vauvaa. Plussausten väliinkin mahtui yli 8 kk:tta yritystä ja jotenkin paluu taas tuohon yritykseen tuntuu niin lohduttomalta...
- päältä
näy noin aikaisilla viikoilla vielä yleensä mitään! Varsinkaan jos on vähänkin omaa rasvakerrosta vatsan kohdalla ja vaikka olisi hoikkakin niin kohtu on vielä niin pieni ettei sisältöä oikein voi saada näkyviin. Siksi juuri vielä niskapoimu ultrakin noin vkolla 12 tehdään alakautta eikä ävatsan päältä. Itselläni vielä rakenne ultrassakin vkolla 19 tsekattiin tarkistus juttuja alakautta kun sieltä parempi näkyvyys. Uskoisin siis että kaikki hyvin eikä se vauveli sieltä ole mihinkään karannut, etenkään jos sinulle ei ole ollut vuotoa tms oireitakaan. Tsemppiä sinnepäin!
- alkuper
Kiitos tosi paljon! Yritän pysytellä positiivisin mielin. Sitä on vaan niin karvaassa muistissa viime syksyiset tapahtumat. Nytkin raskaus ollut taas liiankin oireeton, että pelot pääsee valloilleen. Oli ihan kamala mennä koko neuvolaan, kun viime käynti oli suorastaan painajaismainen ja nyt sitten sama tuntui taas toistuvan. Varatiin uus aika neuvolaan puolentoista viikon päähän ultrausta varten, mutten mä miellään pysty odottamaan sinne asti. Tämä päiväkin tuntuu jo niin pitkältä kun kuudelta vastaan päästään yksityiselle (onneksi sain ajan täksi päiväksi).
Kiitos vielä kaikille vastauksista! Kerron kuinka kävi. Pitäkää mulle peukkuja. Mä murrun jos tämäkin lapsenalku multa riistetään... - riippuu asuinpaikasta
oysissa mahan päältä,viikolla 13,mutta laskettu aika siirtyi kahdella viikolla,joten viikkoja oli vain 11.ylipainoa on reilusti,mutta silti näkyi hyvin..
- Ymmärrän pelon
Samaa mieltä olen muiden sinua lohduttaneiden kanssa: ihan normaalia, jos ei mahan päältä näy tuossa vaiheessa mitään. Tosi tyhmää, että edes yrittivät katsoa mahanpäältä, kun historiaan kuuluu km. Lisää vain turhaa tuskaa. Minulla ei edellisen km:n takia kuunneltu sydänääniä ennen kuin rv16. Minulla oli liian tuoreessa muistissa edellinen raskaus ja kun sydänäänet eivät enää kuuluneetkaan. Neuvolatäti ei halunnut edes kokeilla kuuntelemista, ettei herättele minussa turhia pelkoja, jos äänet eivät kuulu vaikka kaikki olisi hyvin. Odoteltiin siis, että vauva sen verran iso, että varmasti kuuluvat.
Uskon, että saat illalla vierittää onnenkyyneleitä:)- :8 :8:8
yhdyn edellisiin myös...
ekassa ultrassa minullakin kokeiltiin vatsan päältä mutta kun ei näkynyt niin katsottiin alakautta ja siellähän se poju polskuttelikin:)
Uskon että kaikki on hyvin jos kerta muutama viikko sitten oli myös...
Tule sitten kertomaan että mitenkä meni ja mikä oli tulos:)
- välttämättä..
Ei näy mahan päältä, mulla näkyi vasta alakautta noilla viikoilla. Sullahan viikkoja vasta 8 täyttä.
- alkuper
Kiitos vielä vastauksistanne! Voi kun mä niin toivon, että te olisitte oikeassa. Vielä puoltoisttatuntia piinaavaa odotusta. Raskauden tosiaan pitäisi olla ovulaationkin mukaan ajallaan, ja olen tän päivän aikana lukenut kyllä aika monta kirjotusta miten jo näkynyt joillain aiemminkin mahan päältä. Normaalipainoinenkin olen, tosin kyllähän tossa alavatsalla aika paksua makkaraa löytyy.
Voi mä en kestä jos me menetetään tämäkin. Voi itku!!! - alkjfjh
alkuper kirjoitti:
Kiitos vielä vastauksistanne! Voi kun mä niin toivon, että te olisitte oikeassa. Vielä puoltoisttatuntia piinaavaa odotusta. Raskauden tosiaan pitäisi olla ovulaationkin mukaan ajallaan, ja olen tän päivän aikana lukenut kyllä aika monta kirjotusta miten jo näkynyt joillain aiemminkin mahan päältä. Normaalipainoinenkin olen, tosin kyllähän tossa alavatsalla aika paksua makkaraa löytyy.
Voi mä en kestä jos me menetetään tämäkin. Voi itku!!!toivottavasti siellä ultrassa näky jotain...? Miten kävi?
- alkuper
alkjfjh kirjoitti:
toivottavasti siellä ultrassa näky jotain...? Miten kävi?
Kiitos vielä Teille kaikille ihanille vastauksista!!! Mä olin todella aivan maani myynyt ja haukoin henkeä tuntia ennen h-hetkeä. Itkin matkan, ajattelin mielessäni uudelleen naistenpolille menon ja kaavinnan ja mietin tulevaa tuskien taivalta. Itkin taas käteltäessä ja selostaessa lääkärille tilanteen.
Mutta, kuis ollakaan pian mun kyyneleet vaihtui ilon kyyneleiksi!!! Kaikki oli just niiin kuin piti. Sikiön syke näkyi ja kuului ultralla, veren virtaukset näkyi hienosti, napanuora, ruskuaispussi ja vaavelimme koko vastasi justiinsa ihan viikkoja (rv 8 1, 17,4 mm)!! Siis ihan mieletöntä!!! Mä olen niin hurjan onnellinen!!! Ehkä me sittenkin saadaan se vauva. Toki vielä keskenmenon riski on suuri, mut nyt täytyy iloita. Se että kahdesti kävis keskenmeno onnistuneen alkuraskauden ultran jälkeen ois jo liian huonoa tuuria!!
Kiitos vielä Teille kaikille. Mä itken täällä onnesta. Elämä on ihanaa!!
(Itseänikin kyllä vähän rupesi hämmästyttämään, et miksi edes rupesivat sitten huonolla vehkeellä tässä vaiheessa neuvolassa ultraaaan, vielä kun tiesivät, että taustalla km...) - juttu!
alkuper kirjoitti:
Kiitos vielä Teille kaikille ihanille vastauksista!!! Mä olin todella aivan maani myynyt ja haukoin henkeä tuntia ennen h-hetkeä. Itkin matkan, ajattelin mielessäni uudelleen naistenpolille menon ja kaavinnan ja mietin tulevaa tuskien taivalta. Itkin taas käteltäessä ja selostaessa lääkärille tilanteen.
Mutta, kuis ollakaan pian mun kyyneleet vaihtui ilon kyyneleiksi!!! Kaikki oli just niiin kuin piti. Sikiön syke näkyi ja kuului ultralla, veren virtaukset näkyi hienosti, napanuora, ruskuaispussi ja vaavelimme koko vastasi justiinsa ihan viikkoja (rv 8 1, 17,4 mm)!! Siis ihan mieletöntä!!! Mä olen niin hurjan onnellinen!!! Ehkä me sittenkin saadaan se vauva. Toki vielä keskenmenon riski on suuri, mut nyt täytyy iloita. Se että kahdesti kävis keskenmeno onnistuneen alkuraskauden ultran jälkeen ois jo liian huonoa tuuria!!
(Itseänikin kyllä vähän rupesi hämmästyttämään, et miksi edes rupesivat sitten huonolla vehkeellä tässä vaiheessa neuvolassa ultraaaan, vielä kun tiesivät, että taustalla km...)onnea todella paljon ja nyt vaan nautit raskaudesta. hyvää kesää ja iloista odotusaikaa..
- alkuper
juttu! kirjoitti:
onnea todella paljon ja nyt vaan nautit raskaudesta. hyvää kesää ja iloista odotusaikaa..
Kiitos vielä hurjan paljon. Mun mielestä on välillä ihan uskomatonta, miten ihmiset näillä palstoilla jaksaa kannustaa toinen toisiaan ja elää mukana niin iloissa kuin suruissa. HIENOJA IHMISIÄ!!!
- engelmama
alkuper kirjoitti:
(Itseänikin kyllä vähän rupesi hämmästyttämään, et miksi edes rupesivat sitten huonolla vehkeellä tässä vaiheessa neuvolassa ultraaaan, vielä kun tiesivät, että taustalla km...)Hei!
Hieno juttu, että syke löytyi. Minua jäi hieman ihmetyttämään, miksi siellä tehtiin ultra mahan päältä noin varhaisilla viikoilla. Meillä päin tehdään ultra aina n. viikolle 13-14 alakautta.
Ja sitten se rohkaisuyritys: Itse olen tällä hetkellä viikolla 28 1. Tämä on toinen raskaus, mutta ensimmäinen lapseni, jonka (toivottavasti) saan pitää täällä. Ensimmäinen raskauteni päättyi keskenmenoon 4 vuotta sitten. Tämän raskauden alussa minulla oli myös ongelmia ja viikolle 12 asti diagnoosina uhkaava keskenmeno. Minulla oli vuotoja, joiden takia olin yli 4 viikkoa sairaslomalla (onneksi oli siinä vielä lomaa 2 viikkoa, muuten olisin ollut 6 viikkoa saikulla) ja 4 päivää sairaalassa osastolla. Kaikki on mennyt tähän asti kuitenkin hyvin ja vauva potkii ahkerasti.
Tänään olin lääkärillä (meillä kun ei neuvolaa ole) ja hyvältä näyttää. Koko vastaa raskausaikaa ja istukka toimii.
Usein minuakin tietty pelottaa, että vieläkin voi tapahtua jotain, mutta se on kai normaalia. Minulla on onneksi ihana lääkäri, ja saan mennä vastaanotolle kuuntelemaan sydänäänet ihan rauhoittuakseni, jos tarvis on.
Tsemppiä! - Onnellinen puolestasi
engelmama kirjoitti:
Hei!
Hieno juttu, että syke löytyi. Minua jäi hieman ihmetyttämään, miksi siellä tehtiin ultra mahan päältä noin varhaisilla viikoilla. Meillä päin tehdään ultra aina n. viikolle 13-14 alakautta.
Ja sitten se rohkaisuyritys: Itse olen tällä hetkellä viikolla 28 1. Tämä on toinen raskaus, mutta ensimmäinen lapseni, jonka (toivottavasti) saan pitää täällä. Ensimmäinen raskauteni päättyi keskenmenoon 4 vuotta sitten. Tämän raskauden alussa minulla oli myös ongelmia ja viikolle 12 asti diagnoosina uhkaava keskenmeno. Minulla oli vuotoja, joiden takia olin yli 4 viikkoa sairaslomalla (onneksi oli siinä vielä lomaa 2 viikkoa, muuten olisin ollut 6 viikkoa saikulla) ja 4 päivää sairaalassa osastolla. Kaikki on mennyt tähän asti kuitenkin hyvin ja vauva potkii ahkerasti.
Tänään olin lääkärillä (meillä kun ei neuvolaa ole) ja hyvältä näyttää. Koko vastaa raskausaikaa ja istukka toimii.
Usein minuakin tietty pelottaa, että vieläkin voi tapahtua jotain, mutta se on kai normaalia. Minulla on onneksi ihana lääkäri, ja saan mennä vastaanotolle kuuntelemaan sydänäänet ihan rauhoittuakseni, jos tarvis on.
Tsemppiä!Alkuperäiselle:
Ihanaa, täällä minäkin jännäsin mutta onneksi sydänäänet kuuluivat ja kaikki hyvin!!
Onnitteluhalaus!! - alkuperäi
Onnellinen puolestasi kirjoitti:
Alkuperäiselle:
Ihanaa, täällä minäkin jännäsin mutta onneksi sydänäänet kuuluivat ja kaikki hyvin!!
Onnitteluhalaus!!Kiitos ja halaus vielä teille kaikille ihanille ihmisille!!
- on ihanaa
alkuperäi kirjoitti:
Kiitos ja halaus vielä teille kaikille ihanille ihmisille!!
lukea iloisia uutisia,oikeen tuli itsekkin hyvälle mielelle:)
- suffeli82
alkuper kirjoitti:
(Itseänikin kyllä vähän rupesi hämmästyttämään, et miksi edes rupesivat sitten huonolla vehkeellä tässä vaiheessa neuvolassa ultraaaan, vielä kun tiesivät, että taustalla km...)Hieno juttu, että kaikki onkin hyvin. Kyllä tuli itsekin täällä hyvälle tuulelle. Onnellista odotusta sinne! =)
- Kysy lääkäriltä
Anteeksi, mutta minulla ei ole kristallipalloa tai edes ultraäänilaitetta, jolla näkisin tilanteesi. Kysy lääkäriltä, jos noin askarruttaa.
- tänne tiensä
joku junttikin =D Iloista odotusaikaa alkuperäiselle!
- ihmettelin kans
tänne tiensä kirjoitti:
joku junttikin =D Iloista odotusaikaa alkuperäiselle!
Ihmettelin kans että eikö tosiaan kukaan ääliö hoksaa tätä ketjua tulla kommentoimaan kun yleensä joka ketjussa pitää päätä aukoa. Mutta tulihan se sieltä.
Alkuperäiselle: ihanaa että kaikki oli kunnossa! Mukavaa odotusaikaa! :)
- mape.
kyllä mulla on näkynyt jo tuohon aikaan juuri keskenmenoepäilyn takia kun on otettu. Silloin muuta ollutkaan tarjolla..
Taitaa olla enemmän siis laitteesta ja ottajasta kiinni eli taitoasia kuin muuta.
Mitäs siellä kuului vai eikö saanut kuulumaankaan mitään?- alkuper
Neuvolan ultralla (vatsan päältä) ei saatu näkymään yhtään mitään (paitsi virtsarakko) ja dopplerilla/ultralla ei kuulunut mitään.
Kiitos vielä Teille kaikille ihanille myötäelämisestä!! - kille
alkuper kirjoitti:
Neuvolan ultralla (vatsan päältä) ei saatu näkymään yhtään mitään (paitsi virtsarakko) ja dopplerilla/ultralla ei kuulunut mitään.
Kiitos vielä Teille kaikille ihanille myötäelämisestä!!Oon ite raskaana viikolla 10. Neuvolassa sanottiin, et ei viitsi katsoo dobler/ultralla, kun ei siitä vielä sydänäänet kuuluis kuitenkaan. Joten älä vielä hätäile.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273643- 412479
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut372333Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72097Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431582- 381569
- 141412
- 1291329
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2751310Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451285