Duodopa-hoito

19-vuotta herra Parkinsonin...

Olen sairastanut parkinsonia 19 vuotta ja tullut
melko hyvin toimeen tämän herran kanssa, mutta nyt se aikoo ottaa ohjakset käsiinsä ja se ei ole mikään hyvä asia. Niinpä neurologini ehdotti
minulle Duodopa-lääkitystä, joka olisi kyllä kätevä tilanvaihtelujen kannalta ja pilleripurkkeja saisi vähentää.
Jos jollakin on käytössä tämä systeemi, voisitko
vastailla sopivuudesta, kätevyydestä ja tehokkuudesta. Kiitos ja hyvää kesää

7

4855

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemukseni

      En sairasta parkkia, mutta olen hoitoalalla ja hoidan juuri Duodopa potilaita. Kokemukseni mukaan Duodopa hoito on suurimmaksi osaksi ollut todella helppoa. Ei tosiaan pillereiden pyöritystä vaan koneesta säädetään annos, jota voi sitten nostaa ja laskea oireiden mukaan.

      Toki kestää, jotta päästään hoitotasapainoon samoin kuin lääkkeidenkin kanssa, mutta varsinkin "pahimmissa" parkkioireissa Duodopa on osoittautunut todella hyväksi hoitomuodoksi.

      • kyselevä

        Voisitko kertoa tarkemmin millainen tämä duodopa-hoito on ja miten se käytännössä toimii ?


      • hoitoa aloittava
        kyselevä kirjoitti:

        Voisitko kertoa tarkemmin millainen tämä duodopa-hoito on ja miten se käytännössä toimii ?

        Duodopa on pumpun avulla suoraan suoleen annosteltava lääkehoito. Geelimuotoinen Duodopa sisältää kardidopaa ja levodopaa.
        Viime viikolla ilmestyneessä Parkinsonpostissa on erään potilaan haastattelu, jolle on asennettu kyseinen laite maaliskuussa.
        Mielenkiintoine kirjoitus.


    • satunnainen matkailija

      Kysymästäsi hoidosta en tiedä mitään mutta kun olet jo taudin veteraani, tiedätkö onko meillä parkeilla omaa keskustelupalstaa jossain? Oma tautini täyttää 8v vuodenvaihteessa, olen vielä töissä.

    • rähäkkä

      laita googleen haku parkkispaikka.
      Lukea saa ilman rekistöröintiä. Hyvät sivut chattikin on ja kuva sivu

      • satunnainen matkailija

        vinkistä!


    • Duodopa

      Ehdottomasti mene Duodopa-pumppu testiin jos se on mahdollista. Sitä parempi mitä pikimmin menet. Minulla on ollut pumppu nyt tasan kahdeksan kuukautta. Olen kiitollinen joka hetki että pumppu-Duodopa helpottti jokapäiväistä elämääni.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      469
      11005
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      316
      7629
    3. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      28
      4615
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      340
      2407
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1817
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1663
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      192
      1410
    8. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      188
      1313
    9. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      6
      1194
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      54
      1028
    Aihe