Onkos kenelläkään minkään laista tietoa kuinka paljon maksaa ajokortin ajaminen tuntien ja kortin kanssa?? Olis iso apu jos joku vastaisi....!!! -Typy-
Autokoulun hinta nykypäivänä....???
25
18908
Vastaukset
- vastauksia...
noin. 2000e se nykyään hipoo kerta ajotunteja on lisätty niille jotka tänä vuonna vasta autokoulun aloittavat..niin ja passikuvat,pimeäajo,rata-ajo ja ajolupamaksu = n.180e niin ja inssi 36e ja teoria koe 17e
- .Typy-
Minä kiitän ja kumarran tästä arviosta... Tämä auttoi paljon suunnittelussa....!! Kiitän...
- Teppo
Mitähän ajotunteja on lisätty tänä vuonna aloittaville?
- ihan ajo
Teppo kirjoitti:
Mitähän ajotunteja on lisätty tänä vuonna aloittaville?
tunteja on lisätty 10tuntia tänä vuonna autokouluun meneville!seuraa uutisia/lue lehtiä tai kysy jopa tutuilta jotka tällä hetkellä autokoulussa ovat!
- Teppo
ihan ajo kirjoitti:
tunteja on lisätty 10tuntia tänä vuonna autokouluun meneville!seuraa uutisia/lue lehtiä tai kysy jopa tutuilta jotka tällä hetkellä autokoulussa ovat!
Eipä ole ajokertamäärät muuttuneet yhtään tän vuoden alussa, samat 30 ajokertaa on minimi ku ennenkin. Ei pidä uskoa kaikkea mitä kaverit kertoo...
- jahas, aikalailla on noussut
ihan ajo kirjoitti:
Milloinkohan on noussut ajokertojen määrä 20lla? Jos ennen riitti se 30ajokertaa, nyt vaaditaan 50?
Noh, taitaa kuitenkin olla 10 ajokertaa, ei tuntia, niin päästään lähemmäs sitä oikeaa määrää.
- autokoulu
Mä alotin autokoulun tammikuussa ja maksoin autokoulusta 1080€ viranomaismaksut ratamaksu. Ehkä kaikkiaan sellanen n. 1300€
- toinen vaihe
Älä unohda toinen vaihe, joka maksaa vielä 300€ paperit.
- ajokortti
toinen vaihe kirjoitti:
Ei se täällä vaan maksa noin paljoa, ainakaan siellä missä mä käyn kakkosvaiheen
- -Typy-
ajokortti kirjoitti:
Ei se täällä vaan maksa noin paljoa, ainakaan siellä missä mä käyn kakkosvaiheen
No 1300 missä sä käyt ajokoulun ja kakkosvaiheen????
- Kiedis
-Typy- kirjoitti:
No 1300 missä sä käyt ajokoulun ja kakkosvaiheen????
Espoon Tapiolassa autokoulu maksaa kylläkin sellaset 1300e. Tarkkaa hintaa nyt en muista, kun sen alkuvuodesta kävin. Jotain sellasta 1300e yleensä, ellei mene johonkin kalliiseen ja suosittuun. Tohonhan tietysti tulee vielä päälle niitä maksuja, ratamaksu, jotain viranomaismaksuja jne. Itse maksoin parisataa enemmän, kun jouduin käymään pari ylimääräistä ajotuntia inssi uudelleen. Hintaa tuli varmaan sellaset 1500e.
Kannattaa soitella kaikki mahdolliset lähellä olevat autokoulut läpi ja mennä suosiolla siihen halvimpaan. Niin minä tein ja kas kummaa, se oli hemmetin hyvä autokoulu! Siisti auto kaiken lisäksi. Taisi olla Seat Leon, lila sellainen. Uudenaikainen ja kiva. - Pöllööö
toinen vaihe kirjoitti:
Inssi tosiaan 36e? Itse joudun käymään kohta inssin uudelleen, enkä yhtään muista mitä se maksoi aikoinaan. Ajattelin et olis ollu kalliimpi, mut ei se sit kai?
- ...
Kiedis kirjoitti:
Espoon Tapiolassa autokoulu maksaa kylläkin sellaset 1300e. Tarkkaa hintaa nyt en muista, kun sen alkuvuodesta kävin. Jotain sellasta 1300e yleensä, ellei mene johonkin kalliiseen ja suosittuun. Tohonhan tietysti tulee vielä päälle niitä maksuja, ratamaksu, jotain viranomaismaksuja jne. Itse maksoin parisataa enemmän, kun jouduin käymään pari ylimääräistä ajotuntia inssi uudelleen. Hintaa tuli varmaan sellaset 1500e.
Kannattaa soitella kaikki mahdolliset lähellä olevat autokoulut läpi ja mennä suosiolla siihen halvimpaan. Niin minä tein ja kas kummaa, se oli hemmetin hyvä autokoulu! Siisti auto kaiken lisäksi. Taisi olla Seat Leon, lila sellainen. Uudenaikainen ja kiva.SEAT LEON? Hihii.. Se auto ei oo kyllä nykyaikaisuutta nähny moneen kymmeneen vuoteen!! Pelkästään amikset ajelee Seateil (ja nimenomaan yleensä leoneilla), ko ei niillä oo muuhun varaa ;D
- Vitun verenimijät
sairasta rahastusta!!! on mennyt kaikki mahdollinen niin bisnekseksi että tavallisilta kaduntallaajilta kynitään kaikki mahdollinen lain puitteissa. ja joskus vähän ylikin. Itse ajoin korttini 80-luvulla. Maksoi 1300 markkaa eli noin 250 euroa. Mitä se nykyään kustantaa... n. 1500 euroa? Eli melkein 9000 markkaa. Voi jumalten pyssyt kyllä näitä verenimijöitä riittää.
- TS-L
Kurssihinnoissa hajontaa riippuen missäpäin aiot korttisi suorittaa. Halvin B-kurssi lienee Turussa (n. 900 € viranomaiskulut), pääkaupunkiseutu 1200-1300 ja kallein B-kurssi taisi olla jopa 1800 €! Useissa kaupungeissa on kartelli (esim. Kuopio,Mikkeli,Jyväskylä), joten eri kouluja turha kilpailuttaa.B-kurssien hinnat ovat asettuneet 1600 paikkeille, hajontaa voi olla euro tai pari.
Minimiajomäärä on EDELLEEN 30 ak ( pimeä 2 ak), eli mitään muutosta ei ole ko. määriin tullut.- Mehtäläiset
Aina kannattaa kilpailuttaa, eli kysellä hintoja! Jopa Kuopiossa, Mikkelissä ja Jyväskylässäkin.)
Et ehkä tiedä, mutta kun oppilas käy yhdessä kaupungin autokoulussa ja kysyy hintaa ja marssii sitten seuraavaan ja kertoo, että edellisessä oli satasen kalliimpi, niin pikkuhiljaa kaikki kaupungin autokoulut on hilannut hintoja vähän ylöspäin. (Oppilaat toimivat siis tietämättään kuriireina). Aiemmin piti olla numeronäyttö sen takia, että jos tuli toisesta autokoulusta puhelu ja siellä esitettiin hinnankyselijä oppilasta, niin piti olla tarkkana.
Hinnasta kannattaa aina tinkiä! Aina saat muutaman kympin halvemmalla kuin naapurikoulussa!
(oletko muuten varma, että Kuopiossa, Mikkelissä tai Jyväskylässä ei ole sisarus/opinahjo/suku-alennusta?)
Faktaa siitä kiitos. - SanniPee
Minulla meni autokouluun tammikuussa 2010 seuraavat summat:
B-korttimaksu autokouluun 1050€
Pimeänopetus maksuton 0€ (oli aito, ei simulaattori)
lääkärintodistus ja passikuvat yht. 40€
poliisin maksu 60€
ajoharjoittelurata 30€
teoriakoe ja inssi 58€
Yhteensä 1238€
Asun autokoulun lähellä, joten linja-automatkoihin ei mennyt rahaa. Kävelin. - Hämärää touhua
Mehtäläiset kirjoitti:
Aina kannattaa kilpailuttaa, eli kysellä hintoja! Jopa Kuopiossa, Mikkelissä ja Jyväskylässäkin.)
Et ehkä tiedä, mutta kun oppilas käy yhdessä kaupungin autokoulussa ja kysyy hintaa ja marssii sitten seuraavaan ja kertoo, että edellisessä oli satasen kalliimpi, niin pikkuhiljaa kaikki kaupungin autokoulut on hilannut hintoja vähän ylöspäin. (Oppilaat toimivat siis tietämättään kuriireina). Aiemmin piti olla numeronäyttö sen takia, että jos tuli toisesta autokoulusta puhelu ja siellä esitettiin hinnankyselijä oppilasta, niin piti olla tarkkana.
Hinnasta kannattaa aina tinkiä! Aina saat muutaman kympin halvemmalla kuin naapurikoulussa!
(oletko muuten varma, että Kuopiossa, Mikkelissä tai Jyväskylässä ei ole sisarus/opinahjo/suku-alennusta?)
Faktaa siitä kiitos.Hinnat pitäisi olla julkisia, jotkut koulut ilmoittavat hintansa ja toiset ei.Outoa toimintaa asiakkaan kannalta. Eihän markettiinkaan tarvitse soittaa ja kysyä paljonko kahvipaketti tänään maksaa?
- -J-
SanniPee kirjoitti:
Minulla meni autokouluun tammikuussa 2010 seuraavat summat:
B-korttimaksu autokouluun 1050€
Pimeänopetus maksuton 0€ (oli aito, ei simulaattori)
lääkärintodistus ja passikuvat yht. 40€
poliisin maksu 60€
ajoharjoittelurata 30€
teoriakoe ja inssi 58€
Yhteensä 1238€
Asun autokoulun lähellä, joten linja-automatkoihin ei mennyt rahaa. Kävelin.Osaakos joku sanoa, mitä tulisi suunnilleen yhteensä hintaa, jos jompikumpi vanhemmista alkaisi itse opettamaan nuorta ajamaan? Mitä toimenpiteitä tulee suorittaa ja mikä niiden arvioitu hinta olisi?
- inssi'
-J- kirjoitti:
Osaakos joku sanoa, mitä tulisi suunnilleen yhteensä hintaa, jos jompikumpi vanhemmista alkaisi itse opettamaan nuorta ajamaan? Mitä toimenpiteitä tulee suorittaa ja mikä niiden arvioitu hinta olisi?
Tuossa on parin vuoden takaiset hinnat opetusluvalla:
- opettajan kirjallinen 17
- auton muutoskatsastus 40
- passikuvat 10
- opetuslupa oppilaan hakemus poliisilta 79
- liukkaan kelin harjoittelu 75
- oppilaan kirjallinen 17
- inssiajo 36
- ajokortin lunastus 27
- opiskeluaineisto tunnukset harjoitteluun 35 15
- yhteensä 351 euroa
Puuttuu:
- mahdollinen lääkärintodistus (meillä ilmainen, nuorison terveystodistus)
- opetuspoljin itse asennetuna 50 euroa
- ajot (meillä ehkä 1000 km á 14 snt kirjanpidon mukaan eli 140 €)
Kokonaiskulu siis noin 500 euroa. Meillä alkaa kesän jälkeen kolmas opetussessio, joten tuon polkimen kulun voi vähentää, koska se menee sitten myyntiin. - trolli-ismo
inssi' kirjoitti:
Tuossa on parin vuoden takaiset hinnat opetusluvalla:
- opettajan kirjallinen 17
- auton muutoskatsastus 40
- passikuvat 10
- opetuslupa oppilaan hakemus poliisilta 79
- liukkaan kelin harjoittelu 75
- oppilaan kirjallinen 17
- inssiajo 36
- ajokortin lunastus 27
- opiskeluaineisto tunnukset harjoitteluun 35 15
- yhteensä 351 euroa
Puuttuu:
- mahdollinen lääkärintodistus (meillä ilmainen, nuorison terveystodistus)
- opetuspoljin itse asennetuna 50 euroa
Kokonaiskulu siis noin 500 euroa. Meillä alkaa kesän jälkeen kolmas opetussessio, joten tuon polkimen kulun voi vähentää, koska se menee sitten myyntiin.bensat...
- .....
trolli-ismo kirjoitti:
bensat...
Mitäs toi tarkottaa jos ei polttoainetta?!! - trolli-ismo
..... kirjoitti:
Mitäs toi tarkottaa jos ei polttoainetta?!!No vaikka ohjaajan röökejä?
- .......
Kävin autokoulun v.2008. Ykkösvaihe maksoi 1000€ passikuvat, ratamaksut yms. Etsin kaupungin halvimman autokoulun, samassa kaupungissa kallein autokoulu oli jopa useita satoja euroja kalliimpi.
- Auto_opettaja_Rauno
Noin pari tonnia (2000€) jos pitää kirjoittaa uudestaan niin tulee lisätunteja ja maksaa 300 euroa joka kirjoituskerta joten lue kunnolla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä892888Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2991676Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461547- 871381
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4021374Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3981292Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21069Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat381037Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun329874Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden257845