isla de margarita vai hua hin + bangkok???

Hanna

Kumpaa suosittelette häämatkakohteeksi? Tykätään syödä hyvin ja kokeilla erilaisia ruokia. Myös kaunis luonto ja puhtaat rannat sekä tietysti hyvä sää ovat tärkeitä lomalla.

14

5278

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minun mielipiteeni

      Venezuela tai mikä tahansa muu Keski- tai Väli-Amerikan maa ennen Thaimaata.

      • Hanna

        saisikos vähän perusteluja?


      • Miten sen nyt sanoisi?
        Hanna kirjoitti:

        saisikos vähän perusteluja?

        En tätä osaa sen kummemmin perusteella, mutta ajattelin, että kun kerran häämatkalle olette menossa, niin esim. Karibialla ja muuallakin Väli- ja Etelä-Amerikassa on aivan oma tunnelmansa. Ei minulla mitään pahaa sanottavaa Thaimaasta ole, mutta jos itse olisi miettimässä häämatkaa, menisin kyllä jonnekin muualle. Ainutkertainenhan se matka on, eikö niin?


      • Hanna
        Miten sen nyt sanoisi? kirjoitti:

        En tätä osaa sen kummemmin perusteella, mutta ajattelin, että kun kerran häämatkalle olette menossa, niin esim. Karibialla ja muuallakin Väli- ja Etelä-Amerikassa on aivan oma tunnelmansa. Ei minulla mitään pahaa sanottavaa Thaimaasta ole, mutta jos itse olisi miettimässä häämatkaa, menisin kyllä jonnekin muualle. Ainutkertainenhan se matka on, eikö niin?

        kuultiin vaan huhuja että all inclusive ruoka muistuttaa suomalaista kotiruokaa ja ettei ruokaravintoloita oikein ole ja että koko alue on karua ja askeettista. ???


    • häämatkalla

      Bangkokissa ja sitten viikko Hua Hinissä hotelli Hiltonissa. Täytyy sanoa että oli tosi mahtavat puitteet. Bangkokissa tosi hektinen ilmapiiri ja Hua HIn vastaavasti rauhallinen paikka. Ei ollut kuitenkaan mikään tuppukylä. Voin suositella lämpimästi tätä yhdistelmää.
      Venezuelan puolesta en valitettavasti osaa sanoa mitään. Olimme varanneet matkan kyseiseen kohteeseen Finnmatkojen parhaimpaan hotelliin mutta peruimme sen koska kuulimme monelta taholta huonoja kokemuksia siitä hotellista.
      Mutta hyviä häitä ja toivottavasti unelmien kohde löytyy.

    • jepjepjep

      Olin talvella Isla de margaritalla kolme viikkoa ja voin kyllä suositella paikkaa. ihmiset ovat mukavia ja kulttuuri on rento... tosin näin on myös Thaimaassa.:)

      Ruuat all inclusive -hotelleissa eivät ehkä tarjoa vaativaan makuun suuria elämyksiä... Tarjolla oli perusruokaa, ihan hyvää, mutta ei mitenkään ihmeellistä. Rannatkaan eivät ole niin puhtaita kuin Thaimaassa (jos Krabiin ja lähiseutuihin vertaa...) ..Margaritalla rannoille tulee levää, jota on myös vedessä melko paljon. Aallot olivat suuria ja vain muutamina päivinä mereen oli turvallista mennä..Eli jos arvostatte puhtaita rantoja ja vettä, voi Thaimaa olla parempi vaihtoehto..
      Tosin Isla Coche on saari Isla de Margaritan lähellä, jossa rannat sekä vesi ovat todella puhtaita..sopisi varmasti erityisen hyvin häämatkakohteeksi. Ruuasta en osaa sanoa, sillä en vieraillut Cochella päivää pidempään. Kannattaa katsoa Finnmatkoijen sivuilta lisää, jos kiinnostaa.

      Venezuelassa ilma oli koko meidän reissumme ajan (joulukuu) hyvä, vaikka melko tuulinen.. Tuuli tekee ilmasta miellyttävän. Luonto on kaunis, mutta paikallinen jätehuolto voi häiritä.. Roskat kootaan kekoihin katujen varsille..

      Hua Hinista en osaa sanoa, mutta muutama vuosi sitten kävin Krabilla. Krabin lähiseuduilla on todella upeita rantoja, tosin en tiedä ovatko enää kovin rauhallisia..Thaimaassa myös ruoka on ehkä monipuolisempaa kuin Venezuelassa..riippuu tietysti mistä pitää..

      Toivottavasti löydätte mieluisan häälomakohteen!

    • kohta mennään

      Olimme maalis-huhtikuussa Venezuelassa Isla de Margaretalla. Ruoka ravintoloissa kallista ja hintaansa nähden huonoa (matkaan kuului kaikki hotellin ruoat, mutta vaihtelun vuoksi käytiin myös kokeilemassa muitakin paikallisia ravintoloita). Paikallisessa rannassa paljon meduusoja. Roskia siellä, täällä ja tuolla eli jokapuolella saarta(häiritsi). Kaiken kaikkiaan matka oli meille pienoinen pettymys ja seuraava kohde tuleekin olemaan Thaimaa.

    • lomailija

      Olimme maaliskuussa laguna mar hotellissa ja se oli upea alue ja tosi siisti. Rannat olivat puhtaat. Ravintoloita oli useita ja ruoka oli hyvää ja meidän mielestä vaihtelevia ( 6-hengen seurue). Söimme salaateista lähtien kaikkea, emmekä saaneet vatsatauteja.

      • laguna mar

        Me olimme myös ko hotellissa tammikuussa 2007 ja tykkäsimme todella paljon. Se on iso ja siisti alue ja tosiaan uimaranta sekä viisi vai oliko kuusi ravintolaa. Meidän mieléstä ruoka oli tosi hyvää ja kun sitä sai tosiaan pitkin päivää eri paikoista ei kyllä päässyt nälkä yllättämään. Kyseistä hotellia voin suositella siksikin että siellä on myös yhdeksän uima-allasta ja oma merenranta jossa ei ollut mitään roskia eikä meduusoita. Aaltoja tosin oli lähes joka päivä mutta meistä ne olivat vain hauskoja.
        Muuten saaren epäsiisteys ja "alkeellisuus" ei meitä häirinnyt, olimme siihen varautuneet. Köyhä maa kun on niin ei voi muuta odottaa. Mutta löytyy tosiaan hienoja ja kalliita kauppoja esim jos haluaa länsimaista tunnelmaa siis ihan ostareita.
        Mutta makunsa jokaisella. Ehkä ihan sellainen luksus kohde ei Margarita ole. Sellaista kannattaa kuulema etsiä esim. dominikaanisesta, tai sheycilleiltä tai vaikka mauritiukselta. Yksi hyvä luksus kohde on myös abc saaret ihan siinä margaritan vieressä. Ne kuuluvat hollannille tai ovat ainakin joskus kuuluneet. Saaret ovat luksus lomailuun sopivat ja jenkit viihtyvät siellä.


    • Maleka

      Bangkokista sen verran, että kaupunki ei itsessään ole mikään romantiikan paratiisi. Enemmän sinkkuhedonistien bailupaikka. Mutta - jos tykkää shoppailla, Bangkokia parempaa kohdetta tuskin on. Merkkituotteita saa kopiona hyvään hintaan. Vaatteita, laukkuja, kelloja jne. Lisäksi paikallista tuotantoa vaatteissa ja kengissä.

    • Niina25

      Hei!

      Olimme Venezuelassa maaliskuussa -07 -> 2 vkoa.
      Lämpöä piisasi, joka päivä hellettä! Aurinkosuojakerroin koko ajan 25, silti ruskettui
      hyvin ja myös paloi jos ei muistanut ajoissa lisätä rasvaa lisää... Ilmojen puolesta ei valittamista. Hotellialueet tosi kauniita
      mutta ympäristö ulkopuolella ei niinkään. Tienvarret roskaisia (ei roskapönttöjä), paikalliset asukkaat asuivat ns hökkelitaloissa heti hotellin ulkopuolelta lähtien. Toki oli
      varakkaampaakin asutusta. Rantojen tilanne vaihteli; oli roskaista ja siistiä. Aallot sopivat usein lainelautailuun. Ruoka oli hyvää,
      mutta all inclusivessa rupesi samat ruuat
      nopeasti kyllästyttämään. Henkilökunta hotellissa ystävällistä! Siellä toimi siivous
      hyvin.

      Oli mukava kokemus, mutta nähty mikä nähty, en toista kertaa menisi. En ole koskaan ollut
      Thaimaassa mutta paljon olen kuullut siitä
      puhuttavan. Mm kauniista rannoista. Esitteissä
      näyttää paratiisilta (mutta niinhän ne aina!).
      Sekin kertoo jotain että jotkin ihmiset lentävät sinne (samaan paikkaan) vuosi toisensa jälkeen.

      Itse valitsisin Thaimaan..... Haaveilua. :)

      • Matkailija Sede

        Itse en lähtisi Thaimaahan ilmaiseksikaan.
        Idän ihmeet kaikessa karmeudessaan ei kiinnosata
        maailmanmatkaajaa pätkääkään. Latinokulttuuri on
        sentään sitä jotain.


    • säästyy rahaa

      Koska Isla de Margarita on tosi kaukana aidosta venezuelalaisesta kulttuurista ja Hua Hinkin on sellanen turistirysä, niin järkätkää kotioloihin jotain hyvää sapuskaa, vnezuelalaista ja thaimaalaista musaa ja jotain videoita, tuuletin hurisemaan, kaikille ranta-asut päälle, saavutettu fiilinki on 100 prosenttisesti sama ku paikan päällä.

    • kokemus molemmista

      Jos mietit Isla Margaritan ja Thaimaan välillä, niin huomioi seuraava. Hua Hinin rannat ovat todella huonot. Siellä on mahdoton uida meduusojen takia. Muualla Thaimaassa tilanne on toisin. Hiltonin allasalue on upea Hua Hinissä, joten rannan puutteet korvaantuvat. Thaimaassa on paremmat ostosmahdollisuudet krääsälle, mutta Venezuelassa helmiostokset upeat. Ruoka Thaimaassa parempi, mutta Venezuelassa on alkuperäisempää, aito tunnelma latinoperheiden keskellä rannalla on ainutkertaista. Bangkok erittäin saasteinen, siellä ei istuta ulkona terasseilla liikenne saasteiden takia, mutta ostosmahdollisuudet monipuoliset.

      Itse lähtisin länteen häämatkalle. Tunnelma aito ja vähemmän kaupustelijoita. Jää aikaa romantiikalle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      1860
    2. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      240
      1709
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      92
      1542
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      108
      1351
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      166
      1118
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      64
      1083
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      932
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      62
      926
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      866
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      97
      850
    Aihe