Ruotsin suviseurat

mor

Oliko teistä kukaan läsnä Ruotsin suviseuroissa. Voisitteko kertoa kuulumisia. Paljonko oli siellä uskovia jne...

11

1897

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näistä seuroista

siellä on www-osoitekin, mistä löydät kuvia ja selostusta seuratilanteesta.

• henttu

Tarkoitatko ainoastaan Taalainmaan ry.n uskovaisia Ruotsissa on monta ry:tä Taalainmaan lisäksiTukholmassa ja lähiympäristössä

• siellä oli porukkaa

Ja iso-osa osasi onneksi suomea, joten kielitaidottomana ei ihan tuppisuuna tarvinut olla muiden joukossa. Ihan kivat pikkuseurat olivat!

No varmasti monen ruotsissa asuvan uskovaisen mielestä nekin on riittävän suuret seurat, kun tavallisissa seuroissa ei välttämättä oo, ku muutamia uskovaisia ja hekin kaikki kaukaa eri puolilta ruotsia tulleet sanan ääreen.
      Kuulemma Tukholmassa on ihan joka sunnuntai seurat! En tiedä, olenko väärässä. Itelle ku nämä Ruotsin suvikset olivat ekat seurat ruotsin puolella

• seurojen koolla?

Samanlaista luikuria puhujat uskaltavat päästellä isommassakin seurassa.

• kicki112

Suomen suviseruoihin, niin ei saa unohtaa, että niin Taalainmaalla kuin Tukoholmassa oli tämän vanhemman ikäluokan muuttaessa Suomesta tänne vaan muutama perhe.
        Niin, että uskovaisten määrä on kasvanut sekä sisältä päin, että ukopuolelta on ollut parnnuksen tekijöitä.

Ei meillä ole mitään kilpailua joukon suuruuden suhteen. Jumalan Sanan kuuleminen on pääasia ja se että sitä Raamatun mukaisesti saarnataan. Sekä väsyneet sielut saa virvoitusta Jumalan Sansta ja eksyneet sielut löytäsivät Jumalan valtakuntaan.

Ja tämä seurtoiminita on täälla suhteellisen uutta, mutta seuraväen määrä kasvaa jatkuvasti

Taalainmaan Ry järjestää yleensä joka viikonloppu seuroja, niin muistaakseni Tukholman Ry:kin tekee.

• kicki112
        kicki112 kirjoitti:

Suomen suviseruoihin, niin ei saa unohtaa, että niin Taalainmaalla kuin Tukoholmassa oli tämän vanhemman ikäluokan muuttaessa Suomesta tänne vaan muutama perhe.
        Niin, että uskovaisten määrä on kasvanut sekä sisältä päin, että ukopuolelta on ollut parnnuksen tekijöitä.

Ei meillä ole mitään kilpailua joukon suuruuden suhteen. Jumalan Sanan kuuleminen on pääasia ja se että sitä Raamatun mukaisesti saarnataan. Sekä väsyneet sielut saa virvoitusta Jumalan Sansta ja eksyneet sielut löytäsivät Jumalan valtakuntaan.

Ja tämä seurtoiminita on täälla suhteellisen uutta, mutta seuraväen määrä kasvaa jatkuvasti

Taalainmaan Ry järjestää yleensä joka viikonloppu seuroja, niin muistaakseni Tukholman Ry:kin tekee.

ja myös Norjan,,, saa lisää tietoa Päivämiehestä.

Ja ainakin Tukoholman ja Taalainmaan Ry:llä on Internetissä oma kotisivu, mistä näkee seura-aikoja.

• henttu

Olin Ruotsin suviseuroissa en tiedä kuinka moni oli vl kun ei kysytty porukkaa oli myös Norjasta,Venäjältä Suomesta meni tilausajo sinne Olen saanut selville seurapaikan Tukholmassa

• kicki112

muuttanut Norjaan, niin että usko on alkanut tekemään työtä sielläkin.
        Mutta he myös käyvät suurempien seurojen aikana Taalainmaalla.Ja Tukoholmasta on aina isompien seurojen aikana ihmisiä käymässä Taalainmaalla.

Myös Tukoholmaan on muuttanut moni Taalainmaan nuori, mutta myös joitakin on muuttanut Suomeen ja perustanut perheen sinne.

Mutta Taalainmaalle on myös tullut muualta väkeä. Ehkä saman verran lisää kuin täältä on lähtenyt. Näin varovasti arvioituna.

Ja monet ovat Suomesta löytäneet tiensä Ruotsiin.
        He ovat joko avioituneet näiden Suomen ruotsalaisten kanssa, tai on tulleet tänne töihin.

Mutta yhä useampi opiskelija löytää myös Suomesta tänne tiensä. Nykyään se kansainvälisyys toimii joka maassa.
        He ovat täällä työssä ansaitsemassa rahaa ja samalla saavat oppia käytännössä ruotsin kieltä. Käytäntöhän se on paras opettaja.

Ja vielä siitä kielestä, että vanhempi polvi kyllä hyvin osaa suomea. Mutta nuoremmalla polvella on vahvempi kieli ruotsi.
        Mutta kaikki suomalaiset nuoret ei osaa enää puhua suomea,tai uskalla Ja osa heistä voi puhua vanhemmille ruotsia ja vanhemmat vastaa heille suomeksi. Näin heiltä ei unohdu ainakaan se suomen kielen ymmärtämisen taito, ainakaan toistaiseksi.

Mutta tämä suhde varmaan muuttuu, jo ehkä seuraavan sukupolven aikana lisää.
        Nytkin vaikka nämä tämän päivän nuoret täällä osaa arkipäivän suomen, kaikki ei osaa kirjoittaa sitä. Toisilla se on aika puutteellista. Mtta osaakohan kaikki sitä ollenkaan?

Tämä suhde voi siis muuttua tulevaisuudessa aika lailla.

• henttu
        kicki112 kirjoitti:

muuttanut Norjaan, niin että usko on alkanut tekemään työtä sielläkin.
        Mutta he myös käyvät suurempien seurojen aikana Taalainmaalla.Ja Tukoholmasta on aina isompien seurojen aikana ihmisiä käymässä Taalainmaalla.

Myös Tukoholmaan on muuttanut moni Taalainmaan nuori, mutta myös joitakin on muuttanut Suomeen ja perustanut perheen sinne.

Mutta Taalainmaalle on myös tullut muualta väkeä. Ehkä saman verran lisää kuin täältä on lähtenyt. Näin varovasti arvioituna.

Ja monet ovat Suomesta löytäneet tiensä Ruotsiin.
        He ovat joko avioituneet näiden Suomen ruotsalaisten kanssa, tai on tulleet tänne töihin.

Mutta yhä useampi opiskelija löytää myös Suomesta tänne tiensä. Nykyään se kansainvälisyys toimii joka maassa.
        He ovat täällä työssä ansaitsemassa rahaa ja samalla saavat oppia käytännössä ruotsin kieltä. Käytäntöhän se on paras opettaja.

Ja vielä siitä kielestä, että vanhempi polvi kyllä hyvin osaa suomea. Mutta nuoremmalla polvella on vahvempi kieli ruotsi.
        Mutta kaikki suomalaiset nuoret ei osaa enää puhua suomea,tai uskalla Ja osa heistä voi puhua vanhemmille ruotsia ja vanhemmat vastaa heille suomeksi. Näin heiltä ei unohdu ainakaan se suomen kielen ymmärtämisen taito, ainakaan toistaiseksi.

Mutta tämä suhde varmaan muuttuu, jo ehkä seuraavan sukupolven aikana lisää.
        Nytkin vaikka nämä tämän päivän nuoret täällä osaa arkipäivän suomen, kaikki ei osaa kirjoittaa sitä. Toisilla se on aika puutteellista. Mtta osaakohan kaikki sitä ollenkaan?

Tämä suhde voi siis muuttua tulevaisuudessa aika lailla.

Ruotsin suviseuroissaa pärjäsi hyvin suomella joten ei ollut vaikeuksia niillä jotka eivät osaa Ruotsia mulla asuu paljon vl ruotsissa he kaikki puhuvat kotona Suomea vaikka osa vl lapsista on käynyt ruotsinkielisen koulun niin silti puhuvat yhtä hyvin suomea kuin ruotsia

• kicki112
        henttu kirjoitti:

Ruotsin suviseuroissaa pärjäsi hyvin suomella joten ei ollut vaikeuksia niillä jotka eivät osaa Ruotsia mulla asuu paljon vl ruotsissa he kaikki puhuvat kotona Suomea vaikka osa vl lapsista on käynyt ruotsinkielisen koulun niin silti puhuvat yhtä hyvin suomea kuin ruotsia

lapset osaa kunnolla suomea. Ehkä sinun tuntemissa perheissä osaavat, mutta se ei tarkoita silti, että kaikki osaavat.
        Satun tietämään.
        Kirjoitin tositilanteista.

• henttu
        kicki112 kirjoitti:

lapset osaa kunnolla suomea. Ehkä sinun tuntemissa perheissä osaavat, mutta se ei tarkoita silti, että kaikki osaavat.
        Satun tietämään.
        Kirjoitin tositilanteista.

arvaa pahoititko hentun mielen mun kirjoitit ja hän antoi mun lukea tämän mieti seuraavan kerran kun kirjoitat et kannattaako loukata toista:T:Johannes(hentun veli

lisäys: Hentulle voi kirjoittaa Saksaksi,Eestiksi,Ranskaksi ja Venäjäksi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      76
      3418
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3137
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3012
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2671
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2182
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1739
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1707
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1705
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1689
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1628
    Aihe