Auton remmiahtaminen

taksoni

Mitä muutoksia vaatisi vapaastihengittävän auton remmiahtaminen? Mitä osia tarvitaan itse remmiahtimen, putkien, liittimien, kehikon ja bypass-venttiilin ym ym lisäksi? Onko bypass-venttiili ainoa mahdollisuus vai onko mahdollista käyttää sen sijaan esim. dumppia? Tarvitseeko auton vakiokoneisto mitään radikaaleja muutoksia?

Siinäpä taisi ollakin jo tarpeeksi kysymyksiä tälle aiheelle. Kaikki remmiahtamisesta tietävät kaverit purkakaapa tyhmällä hieman infoa. Netistä löysin tällaisen artikkelin, jossa miekkonen on remmiahtanut 1.8 venton: http://www.anjovisio.net/elite/articles/article_lue.php?aid=234. Hyvältä näyttää ja mielenkiintoisen kuulonen projekti.

Tässä vento ennen:
http://www.youtube.com/watch?v=j3mLf44nb-M

Ja jälkeen:
http://www.youtube.com/watch?v=1Tdz7vSI6To

4

4229

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Erkko!

      Suurin syy on miksi aina täällä sanotaan: "älä yritä, osta valmis turbo peli" on sanottu jo tuossa kirjoituksessakin:

      "Eli joudutaan tyytymään joko laittomaan autoon, tai sitten hyvin matalapaineiseen ahtamiseen joka täällä, suomesta poiketen, on mahdollista saada rekisteriin."

      Veikkaisin tuon "täällä" tarkoittavan Ruotsia. Ongelmaksi tulee aina se, että tarvitaan luvat noin suureen muutokseen.. ja se ei sitten ole halpaa.

      Siksi onkin Suomesssa helpompi ottaa valmiiksi turbotettu laite ja jatkaa siitä.

      • taksoni

        Jaahas. Olikos puhetta yhtään siitä missä minä tällä hetkellä asun ja olen kirjoilla? Eipä tainnu olla, mutta kiitokset päteville neuvoillesi. Katsellaan niitä sitten projektin valmistuttua lisää.

        Nyt todellakin tarvitisin niitä neuvoja.


    • noin ni

      jospa eka kertoilet mihkä peliin oot tuota tekemässä.. joutuu todennäköisesti myös polttoaine puolta muutteleen ja näin..

    • juuvi1985

      jonkilainen moottorin ohjaus on hyvä olla esim. halvin varmaan on megasquirt löytyy tietoa www.finsquirt.fi...... ja olishan se hyvä tietysti puristuksia tiputtaa tai sit tilata wisecolta takomännät. ja olen myös kuullut että kannen tiivisteeseen joutuu puuttumaan mutta menee se vähän aikaa normillakin jos ahtoja ei paukuta paljoa 0.4bar ja siitä alas päin.ja seokset pitaa olla mieluusti rikkaalla ettei pala mäntään reikää ja jos haluaa että kone kestää niin alakerta olis hyvä vaihtaa parempaan ja kestävämpään. nokka akselia ei kuulemani tiedon mukaan kannata vaihtaa jyrkempään. ja muutenkin kannatta aloittaa sillai kokeilemalla kantapään kautta sillahan kaikki opitaan suoranaisesti mitään neuvvoja ei voi antaa kun ei oo auton merkistä tietoo mutta onnea kokeilulle:)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe