Mitä muutoksia vaatisi vapaastihengittävän auton remmiahtaminen? Mitä osia tarvitaan itse remmiahtimen, putkien, liittimien, kehikon ja bypass-venttiilin ym ym lisäksi? Onko bypass-venttiili ainoa mahdollisuus vai onko mahdollista käyttää sen sijaan esim. dumppia? Tarvitseeko auton vakiokoneisto mitään radikaaleja muutoksia?
Siinäpä taisi ollakin jo tarpeeksi kysymyksiä tälle aiheelle. Kaikki remmiahtamisesta tietävät kaverit purkakaapa tyhmällä hieman infoa. Netistä löysin tällaisen artikkelin, jossa miekkonen on remmiahtanut 1.8 venton: http://www.anjovisio.net/elite/articles/article_lue.php?aid=234. Hyvältä näyttää ja mielenkiintoisen kuulonen projekti.
Tässä vento ennen:
http://www.youtube.com/watch?v=j3mLf44nb-M
Ja jälkeen:
http://www.youtube.com/watch?v=1Tdz7vSI6To
Auton remmiahtaminen
4
4417
Vastaukset
- Erkko!
Suurin syy on miksi aina täällä sanotaan: "älä yritä, osta valmis turbo peli" on sanottu jo tuossa kirjoituksessakin:
"Eli joudutaan tyytymään joko laittomaan autoon, tai sitten hyvin matalapaineiseen ahtamiseen joka täällä, suomesta poiketen, on mahdollista saada rekisteriin."
Veikkaisin tuon "täällä" tarkoittavan Ruotsia. Ongelmaksi tulee aina se, että tarvitaan luvat noin suureen muutokseen.. ja se ei sitten ole halpaa.
Siksi onkin Suomesssa helpompi ottaa valmiiksi turbotettu laite ja jatkaa siitä.- taksoni
Jaahas. Olikos puhetta yhtään siitä missä minä tällä hetkellä asun ja olen kirjoilla? Eipä tainnu olla, mutta kiitokset päteville neuvoillesi. Katsellaan niitä sitten projektin valmistuttua lisää.
Nyt todellakin tarvitisin niitä neuvoja.
- noin ni
jospa eka kertoilet mihkä peliin oot tuota tekemässä.. joutuu todennäköisesti myös polttoaine puolta muutteleen ja näin..
- juuvi1985
jonkilainen moottorin ohjaus on hyvä olla esim. halvin varmaan on megasquirt löytyy tietoa www.finsquirt.fi...... ja olishan se hyvä tietysti puristuksia tiputtaa tai sit tilata wisecolta takomännät. ja olen myös kuullut että kannen tiivisteeseen joutuu puuttumaan mutta menee se vähän aikaa normillakin jos ahtoja ei paukuta paljoa 0.4bar ja siitä alas päin.ja seokset pitaa olla mieluusti rikkaalla ettei pala mäntään reikää ja jos haluaa että kone kestää niin alakerta olis hyvä vaihtaa parempaan ja kestävämpään. nokka akselia ei kuulemani tiedon mukaan kannata vaihtaa jyrkempään. ja muutenkin kannatta aloittaa sillai kokeilemalla kantapään kautta sillahan kaikki opitaan suoranaisesti mitään neuvvoja ei voi antaa kun ei oo auton merkistä tietoo mutta onnea kokeilulle:)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta643315Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433137- 432518
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1152468- 311933
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271830- 481626
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851445- 391310
- 821169