Auton remmiahtaminen

taksoni

Mitä muutoksia vaatisi vapaastihengittävän auton remmiahtaminen? Mitä osia tarvitaan itse remmiahtimen, putkien, liittimien, kehikon ja bypass-venttiilin ym ym lisäksi? Onko bypass-venttiili ainoa mahdollisuus vai onko mahdollista käyttää sen sijaan esim. dumppia? Tarvitseeko auton vakiokoneisto mitään radikaaleja muutoksia?

Siinäpä taisi ollakin jo tarpeeksi kysymyksiä tälle aiheelle. Kaikki remmiahtamisesta tietävät kaverit purkakaapa tyhmällä hieman infoa. Netistä löysin tällaisen artikkelin, jossa miekkonen on remmiahtanut 1.8 venton: http://www.anjovisio.net/elite/articles/article_lue.php?aid=234. Hyvältä näyttää ja mielenkiintoisen kuulonen projekti.

Tässä vento ennen:
http://www.youtube.com/watch?v=j3mLf44nb-M

Ja jälkeen:
http://www.youtube.com/watch?v=1Tdz7vSI6To

4

4400

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Erkko!

      Suurin syy on miksi aina täällä sanotaan: "älä yritä, osta valmis turbo peli" on sanottu jo tuossa kirjoituksessakin:

      "Eli joudutaan tyytymään joko laittomaan autoon, tai sitten hyvin matalapaineiseen ahtamiseen joka täällä, suomesta poiketen, on mahdollista saada rekisteriin."

      Veikkaisin tuon "täällä" tarkoittavan Ruotsia. Ongelmaksi tulee aina se, että tarvitaan luvat noin suureen muutokseen.. ja se ei sitten ole halpaa.

      Siksi onkin Suomesssa helpompi ottaa valmiiksi turbotettu laite ja jatkaa siitä.

      • taksoni

        Jaahas. Olikos puhetta yhtään siitä missä minä tällä hetkellä asun ja olen kirjoilla? Eipä tainnu olla, mutta kiitokset päteville neuvoillesi. Katsellaan niitä sitten projektin valmistuttua lisää.

        Nyt todellakin tarvitisin niitä neuvoja.


    • noin ni

      jospa eka kertoilet mihkä peliin oot tuota tekemässä.. joutuu todennäköisesti myös polttoaine puolta muutteleen ja näin..

    • juuvi1985

      jonkilainen moottorin ohjaus on hyvä olla esim. halvin varmaan on megasquirt löytyy tietoa www.finsquirt.fi...... ja olishan se hyvä tietysti puristuksia tiputtaa tai sit tilata wisecolta takomännät. ja olen myös kuullut että kannen tiivisteeseen joutuu puuttumaan mutta menee se vähän aikaa normillakin jos ahtoja ei paukuta paljoa 0.4bar ja siitä alas päin.ja seokset pitaa olla mieluusti rikkaalla ettei pala mäntään reikää ja jos haluaa että kone kestää niin alakerta olis hyvä vaihtaa parempaan ja kestävämpään. nokka akselia ei kuulemani tiedon mukaan kannata vaihtaa jyrkempään. ja muutenkin kannatta aloittaa sillai kokeilemalla kantapään kautta sillahan kaikki opitaan suoranaisesti mitään neuvvoja ei voi antaa kun ei oo auton merkistä tietoo mutta onnea kokeilulle:)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1816
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1272
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

      Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

      Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      75
      1011
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

      Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      919
    6. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      848
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

      en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      752
    8. Miks käyttäydyt noin?

      Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      751
    9. Olen huolissani

      Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      701
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

      Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      683
    Aihe