Onko jollakin kokemuksia Weber 32/36 DGV käytöstä Saabin V4:ssa. Useissa netti sivuissa kehutaan kaasaria hyväksi virityskaasariksi. Olen laittamassa autooni 1815 cm3 viritettyä moottoria ja en aio laittaa tuplia koneeseen. Jos jollakin on kone säädetty Weberillä niin kiinnostaisi mm suuttimien koot yms käyttökokemukset.
Weber 32/36 DGV Saabin V4:ssa
7
2128
Vastaukset
- MikkiV4
Itselläni on muistaakseni 34/34 weber kiinni kuupassa. Mallimerkintää en muista mutta koko on tuo. Vaikka kaasutin on jo vanha ja raihnainen, niin hyvin on toiminut. Talvikäytössä vain hieman ahdistaa tuo rikastimen puuttuminen. Säätö on melko helppo tehdä itsekin, kun siinä ei ole kuin seos- ja tyhjäkäyntiruuvit.
Eräs kaverini (vanha ford-"spesialisti") sanoi, että Weber on ainoa ja oikea ratkaisu ruokkia fordin vanhaa konetta. Esim. Solexin hän kirosi alimpaan h....iin.
Tämä ei nyt varsinaisesti vastannut kysymykseesi, mutta toivotaan, että edes vähän jeesasi..
Mutta kyllä suosittelen ko. kaasutinta on melko taloudellinen mutta kuitenkin tehokas.- Masa
Tämä mun tuleva versio on käsiryypyllinen. Lupaavat täällä ( http://pages.prodigy.net/jackashcraft/saabperformance.html ) ja FreeTechnicissä kaasarin ruokkivan ainakin tuonne 120 hv asti, joten ei pitäisi ongelmaa olla bensiinin saannin kanssa. Tämä kaasari on ollut 2 litraisessa Volvossa ja suuttimet on sen mukaiset, joten kiinnostaa kaasarin säädöt nimenomaan viritetyssä V4:ssa. Tuo mun V4 kone taas on ollut joskus ralliautossa, sitten minä ajelin sillä Saab 96:lla ja nyt se on seissyt neljä vuotta odottamassa parempaa käyttöä. Seuraavaksi kone todennäköisesti istutetaan Saab Sonett III:een. Aiemman kaasarin Weber 28/36 DCD:n olen jo laittanut kiertoon.
- sinne
Masa kirjoitti:
Tämä mun tuleva versio on käsiryypyllinen. Lupaavat täällä ( http://pages.prodigy.net/jackashcraft/saabperformance.html ) ja FreeTechnicissä kaasarin ruokkivan ainakin tuonne 120 hv asti, joten ei pitäisi ongelmaa olla bensiinin saannin kanssa. Tämä kaasari on ollut 2 litraisessa Volvossa ja suuttimet on sen mukaiset, joten kiinnostaa kaasarin säädöt nimenomaan viritetyssä V4:ssa. Tuo mun V4 kone taas on ollut joskus ralliautossa, sitten minä ajelin sillä Saab 96:lla ja nyt se on seissyt neljä vuotta odottamassa parempaa käyttöä. Seuraavaksi kone todennäköisesti istutetaan Saab Sonett III:een. Aiemman kaasarin Weber 28/36 DCD:n olen jo laittanut kiertoon.
suoraan v6 koneen tai 2l transiitin kone ja kyllä lähtee kuin mummo vuoteesta.
- Masa
sinne kirjoitti:
suoraan v6 koneen tai 2l transiitin kone ja kyllä lähtee kuin mummo vuoteesta.
Kyllä voimaa löytyy V4:sta ihan riittävästi. Tuolla 1815 cm3 rallikoneella pienemmällä Weberillä mun 96:n lähti 0-100 km/h alle 10 sek ja kun se isketään 140 kg kevyempään Sonettiin (omapaino 820 kg) tämä isompi Weber 32/36 DGV-kaasutin (tällöin tehoa 120 hv) niin se on about 8 sek. Jos ei riitä, niin sitten heitän 1900 cm3:n 2-portti kantisen kilpamoottorini (150 hv)autoon kiinni.
- SS III
Masa kirjoitti:
Tämä mun tuleva versio on käsiryypyllinen. Lupaavat täällä ( http://pages.prodigy.net/jackashcraft/saabperformance.html ) ja FreeTechnicissä kaasarin ruokkivan ainakin tuonne 120 hv asti, joten ei pitäisi ongelmaa olla bensiinin saannin kanssa. Tämä kaasari on ollut 2 litraisessa Volvossa ja suuttimet on sen mukaiset, joten kiinnostaa kaasarin säädöt nimenomaan viritetyssä V4:ssa. Tuo mun V4 kone taas on ollut joskus ralliautossa, sitten minä ajelin sillä Saab 96:lla ja nyt se on seissyt neljä vuotta odottamassa parempaa käyttöä. Seuraavaksi kone todennäköisesti istutetaan Saab Sonett III:een. Aiemman kaasarin Weber 28/36 DCD:n olen jo laittanut kiertoon.
Masa,
KÄy tsekkaamassa (ellet ole jo käynyt) http://www.motorsportsweden.com
He myyvät kaasaripaketteja ja luulisi löytyvän tietoa myös säädöistä. Mahtuuko kaasari suoraan Sonett III:n "pellin" alle?
Katso myös http://beta.communities.msn.com/SAABSonettIIIClub/matss74sonett.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=107
(New built 120 Hp engine. 1815cc, 7.6 cam, Weber 40DFI, HP-crank, ported heads etc. etc. Built by www.motorsportsweden.com) - Masa
SS III kirjoitti:
Masa,
KÄy tsekkaamassa (ellet ole jo käynyt) http://www.motorsportsweden.com
He myyvät kaasaripaketteja ja luulisi löytyvän tietoa myös säädöistä. Mahtuuko kaasari suoraan Sonett III:n "pellin" alle?
Katso myös http://beta.communities.msn.com/SAABSonettIIIClub/matss74sonett.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=107
(New built 120 Hp engine. 1815cc, 7.6 cam, Weber 40DFI, HP-crank, ported heads etc. etc. Built by www.motorsportsweden.com)Kiitoksia SS III - osoite on tuttu ja en sieltä löytänyt tarvitsemaani tietoa suuttimien koosta. Mutta löysin sieltä kyllä muuta kiinnostavaa tietoa mm sen ,että jenkkeihin vietyjen Saabien 1700 cm3 moottorien 65 hv teho (Taunuksen 1700 cm3 moottorissa kun on 75 hv) on saatu aikaiseksi matalapuristeisilla männillä. Kaasutin mahtuu nokkapellin alle, mutta ilmanpuhdistin on kysymysmerkki (no niitä on eri kokoisia).
- SS III
Masa,
Joko olet saanut Weberin säätöihin? Kerrohan hieman kokemuksista, kiinnostaisi ehkä laittaa omaan Sonett III:een vastaava karpuraattori...
SS III
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053121Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus931451- 891349
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461314Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1551228Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze123999Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803