Eli hankinnassa on tüv-hyväksytty remmiahdinkitti saksalaiseen autoon. Katsastuksesta pääsee siis läpi tüv-papereilla ja tarvittavilla alustan muutoksilla. Tämä asia on jo selvitetty.
Kysymys onkin jatkovirittämisestä eli miten remmiahtimen lisävirittäminen onnistuu vai tuleeko siitä mitään, kun tuota tehoa kuitenkin haluaa lisää jossain vaiheessa.
Remmiahdetun virittäminen
15
4792
Vastaukset
- ja kysymys
Virittäminen muuttamalla ahdinpyörien kokoa.
Minkä ikäiseen autoon olet laittamassa? Onko vähäpäästöinen? Jos on vähäpäästöinen ei tuv-hyväksynnät paljoa auta asiassa...valitettavasti.- virittäjä.
Tüv-hyväksyntää tarvitaan nimenomaan vähäpäästöisen auton ahtamisessa, jotta pystytään todistamaan vähäpäästöisyys myös ahtimen laittamisen jälkeen. Toinen vaihtoehto on ajella VTT-testeihin. Niin ja lisäksi myös muiden hyväksyttyjen testilaitosten hyväksymät ahtinsarjat käyvät esim. Dekra. Jos auto ei ole vähäpäästöinen, niin riittää, kun asentaa katalysaattorin ja toimittaa tehotodistuksen tekee mahdolliset alustan ja jarrujen muutokset.
Tämän ahdinsarjan katsastusasia on jo selvitetty katsastuskonttorilta, joka varmisti asian AKE:lta eli siinä ei ole ongelmaa.
Miten tuo ahdinpyörien koon muuttaminen käytännössä tapahtuu, eli kuinka suuri/kallis työ on kyseessä? - alalla1
virittäjä. kirjoitti:
Tüv-hyväksyntää tarvitaan nimenomaan vähäpäästöisen auton ahtamisessa, jotta pystytään todistamaan vähäpäästöisyys myös ahtimen laittamisen jälkeen. Toinen vaihtoehto on ajella VTT-testeihin. Niin ja lisäksi myös muiden hyväksyttyjen testilaitosten hyväksymät ahtinsarjat käyvät esim. Dekra. Jos auto ei ole vähäpäästöinen, niin riittää, kun asentaa katalysaattorin ja toimittaa tehotodistuksen tekee mahdolliset alustan ja jarrujen muutokset.
Tämän ahdinsarjan katsastusasia on jo selvitetty katsastuskonttorilta, joka varmisti asian AKE:lta eli siinä ei ole ongelmaa.
Miten tuo ahdinpyörien koon muuttaminen käytännössä tapahtuu, eli kuinka suuri/kallis työ on kyseessä?kyllä kaikein helpoin juttu olisi ostaa kaupasta riittävän tehokas peli esim audi , itellä S4 audi tupla turbolla niin ihan riitävä mulle...
- fdsfdfsd
alalla1 kirjoitti:
kyllä kaikein helpoin juttu olisi ostaa kaupasta riittävän tehokas peli esim audi , itellä S4 audi tupla turbolla niin ihan riitävä mulle...
ei kaikille.
- virittäjä.
alalla1 kirjoitti:
kyllä kaikein helpoin juttu olisi ostaa kaupasta riittävän tehokas peli esim audi , itellä S4 audi tupla turbolla niin ihan riitävä mulle...
Tämä vastaus ei kyllä liity aiheeseen mitenkään. Olisit voinut jättää kokonaan kirjoittamatta, kun et pysy aiheessa mutta kun aiheen viereen mentiin niin vastaanpa myös, että tuo S4 Audi ei todallakaan ole kovin nopea laite. Itselläni on on myös viritetty STI, jonka teho ei myöskään riitä vielä ainakaan minulle, vaikka se on jo nyt reilusti nopeampi kuin mikään vakioaudi. Mutta jos kuitenkin pysyttäisiin aiheessa, kun remmiahtimen virittäminen ja vakioaudit eivät vaan kuulu samalle palstalle.
- tuv ei riitä
virittäjä. kirjoitti:
Tüv-hyväksyntää tarvitaan nimenomaan vähäpäästöisen auton ahtamisessa, jotta pystytään todistamaan vähäpäästöisyys myös ahtimen laittamisen jälkeen. Toinen vaihtoehto on ajella VTT-testeihin. Niin ja lisäksi myös muiden hyväksyttyjen testilaitosten hyväksymät ahtinsarjat käyvät esim. Dekra. Jos auto ei ole vähäpäästöinen, niin riittää, kun asentaa katalysaattorin ja toimittaa tehotodistuksen tekee mahdolliset alustan ja jarrujen muutokset.
Tämän ahdinsarjan katsastusasia on jo selvitetty katsastuskonttorilta, joka varmisti asian AKE:lta eli siinä ei ole ongelmaa.
Miten tuo ahdinpyörien koon muuttaminen käytännössä tapahtuu, eli kuinka suuri/kallis työ on kyseessä?Olisit varmastikin ensimmäinen tapaus jossa pelkkä tuv-todistus riittää AKElle. Mutta voi tietenkin olla että asiat ovat muuttumassa... Epäilen. Käypä lukaisemassa esim. BTCF:n remmiahdin projekteja.
Eli viritys tapahtuu erikokoisilla välityksillä, remmiin enemmän kierroksia. Jos valmistajalta et saa valmiita erikokoisia niin joudut teettämään. Jos menee huomattavasti eri kokoiseksi saatat joutua muuttamaan myös remmiä. Riippuu niin asennuksesta. - virittäjä.
tuv ei riitä kirjoitti:
Olisit varmastikin ensimmäinen tapaus jossa pelkkä tuv-todistus riittää AKElle. Mutta voi tietenkin olla että asiat ovat muuttumassa... Epäilen. Käypä lukaisemassa esim. BTCF:n remmiahdin projekteja.
Eli viritys tapahtuu erikokoisilla välityksillä, remmiin enemmän kierroksia. Jos valmistajalta et saa valmiita erikokoisia niin joudut teettämään. Jos menee huomattavasti eri kokoiseksi saatat joutua muuttamaan myös remmiä. Riippuu niin asennuksesta.eli ahdinsarjan asennukselle jo annettu lupa. siitä ei kannata enää väitellä.
- helppoo
Lastuta se, lisää tehoa 50...70 hv.
- 4x4bmw
lähes mitä laitetta hyvänsä pystyy virittämään jälkikäteen,se kuinka helppoa se on on aika tapaus kohtaista.onhan noita remmiahdettuja Mini coopereita viritelty myös jälkikäteen,vaihdettu hihnapyöriä ahdon lisäämiseksi ja laitettu jopa ilokaasu laittee.
- minkä ikäinen
Mikä auto ja minkä ikäinen?
- kiesi
mossesta kyse. ikä 30v.
- Uusi tieto
kiesi kirjoitti:
mossesta kyse. ikä 30v.
Että mosse on saksalainen ja että vähäpäästöisyys ei tullutkaan pakolliseksi 1992 vaan 30 v sitten
- Tosi tietäjä
Uusi tieto kirjoitti:
Että mosse on saksalainen ja että vähäpäästöisyys ei tullutkaan pakolliseksi 1992 vaan 30 v sitten
Kyllä täällä suomi24:lla vaan aina hieman viisastuu. Ei mennyt siis sullakaan tuo päivä hukkaan.
- kun sen tekee oikein
Vähäpäästöisen auton ahtaminen jälkeenpäin on mahdollista ja AKE saattaa sen myös hyväksyä. Eikä edes tarvita välttämättä mitään mittauksia eikä TUV-papereita;
esim. Audi A4 1.8T / 2.8 -->2.7 bi-turbo
VW Passat 1.8T / 2.8 ---> 2.7 bi-turbo
Mutta monessa tapauksessa AKE antaa luvat, mutta virallinen päästötesti on pakollinen (~2000€ vaikkei läpäise).
esim. VW Golf 2.9 --> kaksi ahdinta lisätty - mikä auto
Mikä auto?
Itse olen harkinnut 325 E36 mekaanista ahtamista. Löytyisi vaan järkihintaan osat niin aloittaisi ensi talvena projektin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984