Remmiahdetun virittäminen

virittäjä.

Eli hankinnassa on tüv-hyväksytty remmiahdinkitti saksalaiseen autoon. Katsastuksesta pääsee siis läpi tüv-papereilla ja tarvittavilla alustan muutoksilla. Tämä asia on jo selvitetty.

Kysymys onkin jatkovirittämisestä eli miten remmiahtimen lisävirittäminen onnistuu vai tuleeko siitä mitään, kun tuota tehoa kuitenkin haluaa lisää jossain vaiheessa.

15

5007

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja kysymys

      Virittäminen muuttamalla ahdinpyörien kokoa.

      Minkä ikäiseen autoon olet laittamassa? Onko vähäpäästöinen? Jos on vähäpäästöinen ei tuv-hyväksynnät paljoa auta asiassa...valitettavasti.

      • virittäjä.

        Tüv-hyväksyntää tarvitaan nimenomaan vähäpäästöisen auton ahtamisessa, jotta pystytään todistamaan vähäpäästöisyys myös ahtimen laittamisen jälkeen. Toinen vaihtoehto on ajella VTT-testeihin. Niin ja lisäksi myös muiden hyväksyttyjen testilaitosten hyväksymät ahtinsarjat käyvät esim. Dekra. Jos auto ei ole vähäpäästöinen, niin riittää, kun asentaa katalysaattorin ja toimittaa tehotodistuksen tekee mahdolliset alustan ja jarrujen muutokset.

        Tämän ahdinsarjan katsastusasia on jo selvitetty katsastuskonttorilta, joka varmisti asian AKE:lta eli siinä ei ole ongelmaa.

        Miten tuo ahdinpyörien koon muuttaminen käytännössä tapahtuu, eli kuinka suuri/kallis työ on kyseessä?


      • alalla1
        virittäjä. kirjoitti:

        Tüv-hyväksyntää tarvitaan nimenomaan vähäpäästöisen auton ahtamisessa, jotta pystytään todistamaan vähäpäästöisyys myös ahtimen laittamisen jälkeen. Toinen vaihtoehto on ajella VTT-testeihin. Niin ja lisäksi myös muiden hyväksyttyjen testilaitosten hyväksymät ahtinsarjat käyvät esim. Dekra. Jos auto ei ole vähäpäästöinen, niin riittää, kun asentaa katalysaattorin ja toimittaa tehotodistuksen tekee mahdolliset alustan ja jarrujen muutokset.

        Tämän ahdinsarjan katsastusasia on jo selvitetty katsastuskonttorilta, joka varmisti asian AKE:lta eli siinä ei ole ongelmaa.

        Miten tuo ahdinpyörien koon muuttaminen käytännössä tapahtuu, eli kuinka suuri/kallis työ on kyseessä?

        kyllä kaikein helpoin juttu olisi ostaa kaupasta riittävän tehokas peli esim audi , itellä S4 audi tupla turbolla niin ihan riitävä mulle...


      • fdsfdfsd
        alalla1 kirjoitti:

        kyllä kaikein helpoin juttu olisi ostaa kaupasta riittävän tehokas peli esim audi , itellä S4 audi tupla turbolla niin ihan riitävä mulle...

        ei kaikille.


      • virittäjä.
        alalla1 kirjoitti:

        kyllä kaikein helpoin juttu olisi ostaa kaupasta riittävän tehokas peli esim audi , itellä S4 audi tupla turbolla niin ihan riitävä mulle...

        Tämä vastaus ei kyllä liity aiheeseen mitenkään. Olisit voinut jättää kokonaan kirjoittamatta, kun et pysy aiheessa mutta kun aiheen viereen mentiin niin vastaanpa myös, että tuo S4 Audi ei todallakaan ole kovin nopea laite. Itselläni on on myös viritetty STI, jonka teho ei myöskään riitä vielä ainakaan minulle, vaikka se on jo nyt reilusti nopeampi kuin mikään vakioaudi. Mutta jos kuitenkin pysyttäisiin aiheessa, kun remmiahtimen virittäminen ja vakioaudit eivät vaan kuulu samalle palstalle.


      • tuv ei riitä
        virittäjä. kirjoitti:

        Tüv-hyväksyntää tarvitaan nimenomaan vähäpäästöisen auton ahtamisessa, jotta pystytään todistamaan vähäpäästöisyys myös ahtimen laittamisen jälkeen. Toinen vaihtoehto on ajella VTT-testeihin. Niin ja lisäksi myös muiden hyväksyttyjen testilaitosten hyväksymät ahtinsarjat käyvät esim. Dekra. Jos auto ei ole vähäpäästöinen, niin riittää, kun asentaa katalysaattorin ja toimittaa tehotodistuksen tekee mahdolliset alustan ja jarrujen muutokset.

        Tämän ahdinsarjan katsastusasia on jo selvitetty katsastuskonttorilta, joka varmisti asian AKE:lta eli siinä ei ole ongelmaa.

        Miten tuo ahdinpyörien koon muuttaminen käytännössä tapahtuu, eli kuinka suuri/kallis työ on kyseessä?

        Olisit varmastikin ensimmäinen tapaus jossa pelkkä tuv-todistus riittää AKElle. Mutta voi tietenkin olla että asiat ovat muuttumassa... Epäilen. Käypä lukaisemassa esim. BTCF:n remmiahdin projekteja.

        Eli viritys tapahtuu erikokoisilla välityksillä, remmiin enemmän kierroksia. Jos valmistajalta et saa valmiita erikokoisia niin joudut teettämään. Jos menee huomattavasti eri kokoiseksi saatat joutua muuttamaan myös remmiä. Riippuu niin asennuksesta.


      • virittäjä.
        tuv ei riitä kirjoitti:

        Olisit varmastikin ensimmäinen tapaus jossa pelkkä tuv-todistus riittää AKElle. Mutta voi tietenkin olla että asiat ovat muuttumassa... Epäilen. Käypä lukaisemassa esim. BTCF:n remmiahdin projekteja.

        Eli viritys tapahtuu erikokoisilla välityksillä, remmiin enemmän kierroksia. Jos valmistajalta et saa valmiita erikokoisia niin joudut teettämään. Jos menee huomattavasti eri kokoiseksi saatat joutua muuttamaan myös remmiä. Riippuu niin asennuksesta.

        eli ahdinsarjan asennukselle jo annettu lupa. siitä ei kannata enää väitellä.


    • helppoo

      Lastuta se, lisää tehoa 50...70 hv.

    • 4x4bmw

      lähes mitä laitetta hyvänsä pystyy virittämään jälkikäteen,se kuinka helppoa se on on aika tapaus kohtaista.onhan noita remmiahdettuja Mini coopereita viritelty myös jälkikäteen,vaihdettu hihnapyöriä ahdon lisäämiseksi ja laitettu jopa ilokaasu laittee.

    • minkä ikäinen

      Mikä auto ja minkä ikäinen?

      • kiesi

        mossesta kyse. ikä 30v.


      • Uusi tieto
        kiesi kirjoitti:

        mossesta kyse. ikä 30v.

        Että mosse on saksalainen ja että vähäpäästöisyys ei tullutkaan pakolliseksi 1992 vaan 30 v sitten


      • Tosi tietäjä
        Uusi tieto kirjoitti:

        Että mosse on saksalainen ja että vähäpäästöisyys ei tullutkaan pakolliseksi 1992 vaan 30 v sitten

        Kyllä täällä suomi24:lla vaan aina hieman viisastuu. Ei mennyt siis sullakaan tuo päivä hukkaan.


    • kun sen tekee oikein

      Vähäpäästöisen auton ahtaminen jälkeenpäin on mahdollista ja AKE saattaa sen myös hyväksyä. Eikä edes tarvita välttämättä mitään mittauksia eikä TUV-papereita;

      esim. Audi A4 1.8T / 2.8 -->2.7 bi-turbo
      VW Passat 1.8T / 2.8 ---> 2.7 bi-turbo

      Mutta monessa tapauksessa AKE antaa luvat, mutta virallinen päästötesti on pakollinen (~2000€ vaikkei läpäise).

      esim. VW Golf 2.9 --> kaksi ahdinta lisätty

    • mikä auto

      Mikä auto?

      Itse olen harkinnut 325 E36 mekaanista ahtamista. Löytyisi vaan järkihintaan osat niin aloittaisi ensi talvena projektin...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

      Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      127
      3902
    2. Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti

      Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans
      Maailman menoa
      14
      3361
    3. Haluaisin rakastaa sinua

      Ja olla sinulle se oikea... Rakastan sinua 💗💗💗
      Ikävä
      19
      3255
    4. onko kaivattusi

      vaarallinen? :D
      Ikävä
      79
      3237
    5. Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"

      Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe
      Maailman menoa
      56
      3209
    6. Menen nyt koisimaan

      Ja en ehkä palaa tänne. Asia on nyt loppuunkäsitelty ja totuus tuli ilmi
      Ikävä
      29
      2855
    7. Tiedätkö mihin

      Ominaisuuksiin rakastuin sinussa?
      Ikävä
      47
      2617
    8. Olisiko sinulla

      Jonossa vaihtoehtoja, ehkä
      Ikävä
      54
      2607
    9. Pieni galluppi

      Mitäs lahjaa odotat joulupukilta.
      Ikävä
      67
      2387
    10. Mitä tuntemuksia

      Rakkaasi ääni herättää?
      Ikävä
      19
      2337
    Aihe