Pohjola ja rahojen palautus

jarkko

Vaihdoin vakuutusyhtiötä ja siirryin pois Pohjolasta. Irtisanomiset Pohjolan vakuutuksista hoidettiin samantien uusia uudesta yhtiöstä ottaessa. Pohjola kuitenkin hidastelee kunnolla irtisanomisten hoitamisissa. Nyt on jo kuukausi kulunut irtisanomisista ja pohjolan asiakaspalvelu väittää ettei irtisanomispaperit ole tulleet heille (vaikka kahdesti jo toimitettu sinne). Huvittavaa asiasta tekee se että 2/5 vakuutuksien irtisanomisista on kuitenkin mennyt läpi (kaikki irtisanomiset samalla A4 paperilla). Kahden vakuutuksen osalta palautusrahat sain 3viikon odottelun jälkeen mutta vielä kolmesta vakuutuksesta on rahat saamatta.

Eli kyse on aiemmin maksamistani vakuutusmaksuista, joista "käyttämättömät osat" haluan takaisin koska vaihdoin yhtiötä kesken laskutuskauden.

Muuten ei pohjolassa ollut valittamista, mutta tämän pompottelun jälkeen tiedän etten sen asiakkaaksi enää palaa.

8

4569

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vakuutusyhtiöt

      pitävät "kynsin, hampain", kiinni saamistaan rahoista. katsopas kun rahat viimein tulee, josko ois mukana jonkun hampaat...

    • pok

      Mä haluun manin taqkaisin perseennuolijoilta

    • misterif

      POhjolassa on ruuhkaa, kun vakuutuksia tulee ja menee. Ne on laajentuneet joka sektorilla todella agressiivisesti ja tukitoiminnot eivät ole pysyneet perässä. Tällaiset tapaukset ovat ihan arkipäivää. Ota lappu käteen ja kävele konttorille, jos sinulla on vielä vakuutuksia voimassa. Se hyvä puoli on,että kun irtisanomiset on käsitelty, rahojen palautus hoituu tietokonejärjestelmässä.
      Jos olet irtisanonut vanhat vakutuukset uudessa yhtiössä (yleensä näin) hae lappu sieltä tai pyydä sinulle kaupat tehnyttä myyjää hoitamaan manuaalisti asia. Se on nopein ratkaisu.

      • jarkko

        Uudesta yhtiöstä on jo kaksi kertaa asia manuaalisesti hoidettu. Lisäksi uudesta yhtiöstä on myyjämme soittanut useasti Pohjolaan. Lisäksi irtisanomispapereita on faksattu pohjolaan useampaan kertaan.

        Olen itse myös käynyt/soittanut irtisanomislappun/-tietojen kanssa kolmen eri Pohjolan virkailijan luona, mutta aina heillä on joku tekosyy (joka kerralla eri) ollut esteenä. Pohjolasta on aina käydessäni/soittaessani virkailija luvannut ottaa asian hoitaakseen ja luvannut soittaa minulle takaisin heti kun asia on edennyt... No eivätpä ole soittaneet ja aina tiedustellessani asiaa ei mitään uutta ole tapahtunutkaan asiani suhteen.

        Odottelen vielä viikon tai pari jonka jälkeen otan yhteyttä kuluttaja-asiamieheen.


      • misterif
        jarkko kirjoitti:

        Uudesta yhtiöstä on jo kaksi kertaa asia manuaalisesti hoidettu. Lisäksi uudesta yhtiöstä on myyjämme soittanut useasti Pohjolaan. Lisäksi irtisanomispapereita on faksattu pohjolaan useampaan kertaan.

        Olen itse myös käynyt/soittanut irtisanomislappun/-tietojen kanssa kolmen eri Pohjolan virkailijan luona, mutta aina heillä on joku tekosyy (joka kerralla eri) ollut esteenä. Pohjolasta on aina käydessäni/soittaessani virkailija luvannut ottaa asian hoitaakseen ja luvannut soittaa minulle takaisin heti kun asia on edennyt... No eivätpä ole soittaneet ja aina tiedustellessani asiaa ei mitään uutta ole tapahtunutkaan asiani suhteen.

        Odottelen vielä viikon tai pari jonka jälkeen otan yhteyttä kuluttaja-asiamieheen.

        Onpa hankalaa. Itse käyn muutaman kerran kuussa irtisanomassa asiakkaiden vanhoja vakuutuksia valtakirjalla eri yhtiöissä. Menen silloin kun ei sähköiset välineet toimi ja vakuutusten irtisanominen kestää kohtuuttoman kauan. Joka kerta on onnistunut hienosti ja rahat on palautettu asianmukaisesti. Soita heti valvontaviranomaiselle, kun ei kerran itse henkilökohtaisesti käymällä saa omia vakutuuksiaan poikki.


      • Hiivatinangeli
        misterif kirjoitti:

        Onpa hankalaa. Itse käyn muutaman kerran kuussa irtisanomassa asiakkaiden vanhoja vakuutuksia valtakirjalla eri yhtiöissä. Menen silloin kun ei sähköiset välineet toimi ja vakuutusten irtisanominen kestää kohtuuttoman kauan. Joka kerta on onnistunut hienosti ja rahat on palautettu asianmukaisesti. Soita heti valvontaviranomaiselle, kun ei kerran itse henkilökohtaisesti käymällä saa omia vakutuuksiaan poikki.

        Annat hyviä neuvoja,tkeis mieli itsekkin kysäistä jotain, mutta en täällä viitti kuitenkaan.

        Teetkö edustus- vai asiamieshommia? Sulla tuntuu olevan asenne kohdallaan, itsekkin olen ko.alalla ollut ja nyt mielisin takaisin, toisaalta en.Kun en tahdo enää rivirotaksi konttorille, vaan vaikka mielummin myyntipuolelle, mutta mietityttää elääkö niillä provikoilla, sillä niistähän ne palkkiot tulee? Perheellisenä en nyt kuitenkaan 12h/päiviä jaksa alkaa...

        Hmph, kysyin kuitenkin;) Kauanko oot alalla ollut?


      • jarkko
        misterif kirjoitti:

        Onpa hankalaa. Itse käyn muutaman kerran kuussa irtisanomassa asiakkaiden vanhoja vakuutuksia valtakirjalla eri yhtiöissä. Menen silloin kun ei sähköiset välineet toimi ja vakuutusten irtisanominen kestää kohtuuttoman kauan. Joka kerta on onnistunut hienosti ja rahat on palautettu asianmukaisesti. Soita heti valvontaviranomaiselle, kun ei kerran itse henkilökohtaisesti käymällä saa omia vakutuuksiaan poikki.

        Kiitos vastauksista. Sain viimein vakuutukseni poikki, kun sain pohjolan asiakaspalvelusta viimein palvelua ja asia hoidettiin oikeasti kuntoon.

        Kun vähän viitsivät "etsiä" niin heiltä löytyi yksi sinne lähetetyistä irtisanomispapereista (joita heille oli toimitettu siinä vaiheessa jo 4 kappaletta) ja sillä sai irtisanomiset hoidettua.

        Vakuutuksien irtisanominen pohjolassa siis kesti lopulta 7 viikkoa. Ja sain asiakaspalveluun soittaa 5-6 kertaa, joka kerralla siellä muuten luvattiin asia hoitaa pikaisesti mutta vasta viimeisellä kerralla puhelimessa ollut henkilö sai oikeasti asian hoidettua.

        Kun yritin paikanpäällä tehdä irtisanomista niin asiakaspalvelusta kerrottiin minulle että silloin se tapahtuu meneillä olevasta päivästä alkaen, siksi en halunnut niin tehdä. Ko. tapauksessa olisin menettänyt noin kuukauden vakuutusmaksut (olisin kahteen firmaan maksanut samalta ajalta). Jostain syystä vain uuden yrityksen kautta tehty irtisanominen kelpasi pohjolalle syyksi ns. takautuvaan rahojen palautukseen.

        Kun viimein 7 viikon yrityksen jälkeen pääsin irti yhtiöstä niin jo sieltä joku ilkesi soittaa takaisin ja kysyä olisinko kiinnostunut tulemaan asiakkaaksi uudestaan. Voit arvata vastaukseni :)


    • juuuuuuhani

      vakuutuksen saa poikki kun antaa uuden yhtiön hoitaa homman

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1418
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      942
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      731
    4. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      667
    5. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      32
      645
    6. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      641
    7. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      110
      624
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      614
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      588
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      587
    Aihe