Kertokaa jos teillä on parantunut hermovaurio, mulla selässä leikkauksessa tullut hermovaurio ja kiinnostaa tietää moniko siitä on parantunut ja muutenkin kokemuksia..
hermovauriokokemuksia?
5
8226
Vastaukset
- lukenut
jostain, että hermovauriot paranevat 4-6 kuukauden kuluessa hermojen uudelleenkasvun myötä, jos ovat parantuakseen. Neurokirurgi tosin sanoi, että leikkauksesta toipumiseen voi mennä 1-2 vuotta. Enpä tiedä sitten millaista toipumista hän tarkoitti.
Kai se hermon parantuminen riippuu täysin vaurion laajuudesta. Menikö hermo kokonaan poikki, yhdistettiinkö päät uudelleen?
Mulla leikattiin aivoista kasvain. Ne hermot, jotka olivat alaosastaan muutamilla juosteilla kiinni kasvaimessa ratkottiin irti. Oireet paranivat muutamissa viikoissa tai kuukausissa kokonaan.
Ne hermot, jotka olivat kasvaimen sisässä, eivät ole palautuneet viidessä kuukaudessa kuin hieman, eikä paranemista taida olla odotettavissakaan. Hermot eivät ainakaan poikki ole menneet, mutta kai niitä on tarpeeksi rassattu.
Ne hermot, jotka olivat vain paineen alla ja venytyksissä, palautuvat edelleen koko ajan, mutta tuskallisen hidasta tämä on! - kyllä se aurinko paistaa ri...
Minulla on todettu hermovaurio syksyllä 2003.Hermovaurio tuli myös leikkauksesta. Olethan tehnyt potilasvahinkoilmoituksen? Se kannattaa tehdä, koska eihän hermovaurio kuulu leikkauksen jälkimaininkeihin!
Minun hermovaurio johtui hoitovirheestä ja aiheutti halvaantumisen.Nyt olen tosin päässyt pyörätuolista pois. Hermot ovat onneksi uusiutuvia ja ne tervehtyvät ajan kanssa. Aiheuttaako hermovaurio sinulle vaikeaa kipua? Minulla oli aivan järkyttävät kivut! Söin monia lääkkeitä. Jos sinulla on kipuja ja syöt lääkkeitä, niin suosittelen lyrica nimistä lääkettä. Se on oikein hyvä ja tehokas lääke!
Hermokipu on valitettavasti pitkäkestoinen....sen kanssa täytyy osata vain elää. Itse kärsin reilut kaksi vuotta jatkuvasta kivusta ja särystä. Se on sellainen kipu, kun salama tai sähköisku menisi sisällä! Aloitin lyrica lääkkeen vahvimmalla annosksella ja olin kivuton vuoden. Lääkärini sanoi minulle, että hermovaurio on kuin hiillos kivuttomassa vaiheessa ja kun kipu palaa se iskee kipinää ja syttyy uudelleen tuleen. Hermovauriokipu on pitkäikäistä, kuten jo aiemmin sanoin, mutta kipu on yksilöllistä. Jotkut kestävät enemmän kipua, kuin toiset ja jotkut paranevat nopeammin. Kuitenkin hermovauriosta paranee, mutta se ei käy hetkessä.
Voimia ja jaksamista! Älä anna kivun voittaa, ole vahva!- raitis1959
itselläni 3 leikkauksen tuloksena hermojuuren vaurio veitsellä joka ommeltu,nyt 6 vuoden jälkeen kivut viellä 7-9.opioideilla pystyy kävelemään lyhkäisiä matkoja mikä taas aiheuttaa lisää kipuja.ortonissa kerrottiin että elinikäiset ovat kivut,eikä näihin totu.
- melkein parantunut
raitis1959 kirjoitti:
itselläni 3 leikkauksen tuloksena hermojuuren vaurio veitsellä joka ommeltu,nyt 6 vuoden jälkeen kivut viellä 7-9.opioideilla pystyy kävelemään lyhkäisiä matkoja mikä taas aiheuttaa lisää kipuja.ortonissa kerrottiin että elinikäiset ovat kivut,eikä näihin totu.
Minulle tehtiin myös kirurgin veitsellä hermovaurio, joka aiheutti vakavan hermovaurion,neuropaattisen kipuoireyhtymän ja takasarven toimintahäiriön. Halvaannuin hermovaurion vuoksi.
Minulle taas on ortonissa sanottu, että hermovauriosta paranee, koska hermot uusiutuvat. Vaiva taitaa vain olla eri minulla, koska minulla ei ole hermojuuren vauriota.
Kipu oli tosiaan minullakin 7-9, mutta en pystyt kävellä ollenkaan.
En tiedä sinun hermovaurio tyyppisi paranemis-ennustetta, mutta minulle on tosiaan sanottu, että hermot uusiutuu ja kasvaa takaisin yhteen. Tosin niin kuin aiemmassa viestissäni sanoin, se kestää kauan! Nytkin minulla uusi sairauteni vuoden hyvän jakson jälkeen! Saatan joutua taas pyörätuoliin, mutta en anna sen masentaa. Haluan uskoa siihen, mitä lääkärit ovat minulle sanoneet, eli joku päivä olen täysin terve. (On toki se sanottu, että tämä saattaa vaivata minua koko loppu elämäni...mutta siitä ei olla varmoja)
sääli, kun sinun hermovauriosi on pahempi ja toivon sinulle, jos et kerta voi koskaan parantua ainakin vähän parempia päiviä! :) Voimia!
- helena 53
Hei !
Minulta hätäleikattiin selkäydinkanavasta kasvain rintarangast eli TH7:korkeudelta n.3,5 vuotta sitten.( HOITOVIRHE ). Lääkkeitä ei ole hermosärkyyn löytynyt hankalien sivuvaikutusten vuoksi.Olisin kysynyt onko kenelläkään hermosärkyjen lisäksi hikoilun kanssa ongelmia ( hiki-kylmä-hiki-kylmä jen.) IT-Lehdessä eräs henkilö mainitsi,tälläisen leikkauksen jälkeen voi tulla häiriö LÄMMÖNSÄÄTÖJÄRJESTELMÄÄN ??????
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491496Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761335Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊86983- 14947
- 86926
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee186868Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82801
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi78764Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17730