yksityisestä ultrasta

malttamaton martta

heippa! kauhee hinku tietää onko mahassa ketään ja onko kaikki hyvin..siksi ajattelin mennä yksityiselle varhais ultraan. nyt 6 6 joten koska vois mennä?

ja kaikkein isoin kyssä:mitä maksaa??? olen tampereelta.
ja miten toimia,mihin soittaa,,missä tehdään...?

kiitos!

14

5296

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mielipide vainen

Mun mielestä tuollainen "hössötys" on turhaa. Jos siellä mahassa joku on, niin kiva juttu ja näkeehän sen sitten viikon 12 paikkeilla, kun on eka ultra. Jos siellä taas ei ketään ole, niin mitä silläkään tiedolla tekee...?! Ja jos raskaustesti näytti plussaa, niin melko varmasti siellä joku on.

Olen käynyt muista syistä alakautta tehdyssä ultrassa yksityisellä gynellä. Ja se taisi olla luokkaa 80-100eur.

Mutta mene ihmeessä, jos sillä saat "mielenrauhan". :)

• haluan hei

tietää heti jos siellä ei ketään ole!!! höh!
        mieluummin nyt kun sillon viikolla 12..että sillee.

• nappi79

minulla oli tuulimuna ja odotin intopinkeenä ekaa rv 12 ultraa ja selvisi että ei ole midis siellä...ja kyllä se raskaustesti näyttää positiiviselta vaikka olisi tuulimuna...ottakaa selvää ennen kun vastailette tänne ihan mitä sattuu :(

• Äidiksi 12/07

Heippa,

Ymmärrän hyvin tunteesi. Itse tässä olin ihan hermona siitä alkaen kun sain tietää olevani raskaana. Yksityisen ultran hylkäsin tuon hinnan takia. Jotenkin vaan sitä jaksaa odottaa, vaikka tunteet vaihtelee. Toisena päivänä olin varma elämästä sisälläni ja toisena taas epävarma.
      Raskausoireiden voimakkuus kun on vaihdellut ja heitellyt aika lailla. Paitsi väsymys, se on enemmän sääntö kuin poikkeus.

Tänään (viikolla 11 jotakin) oli se eka ultra. Kamalasti tietty jännitti.
      Oli se mahtava tunne nähdä, että sikiön sydän löi ja maha-asukki kääntyili kohdussa. Pienet raajojen alutkin nähtiin, vaikka asukki yritti ensin vain pyllistellä meille :)

Kyllä helpotti. Kätilö sanoi ettei kovin aikasin olisi edes välttämättä saanut mitään näkyviin, joten hyvä vaan ettei aiemmin katsottu. Toivottavasti loppuodotus menee hyvin ja saadaan jouluksi vauva kotiin.

Onnellista odotusta kaikille !!

• alkuraskauden ultraan

yksityiselle, jos olisin sinä. Itselläni kävi kurjasti eli viimeksi alkuraskauden ultrassa ei sykettä löytynyt ja raskaus oli mennyt kesken. En vuotanut eikä minulla ollut mitään muuta kuin normaalejja raskausoireita. Ultra oli siis ainoa tapa todeta keskenmeno. Mielummin sain asiasta tietää viikolla 7 siellä alkuraskauden ultrassa kuin viikolla 12 kunnallisessa ultrassa.

Nyt olen uudelleen raskaana ja olen jo varannut ultran viikolla 7.

• esikoista odotellessa

Heips!
      Tampereella ultrataan ainakin Keskustori 1:ssä eli Tampereen gynekologi- ja urologikeskuksessa. Hinta on 85€ mahdollinen lääkärinpalkkio 60€ ja 10€ toimistomaksua eli yht. n.150€, josta kela korvaa kutakuinkin puolet. Tiedot on tänään tarkistettu sillä varasin itselleni ultraan ajan ens viikoks: oon hermoillut kaikennäköisten tuulimuna- ja kohdun ulkopuolisten raskauksien kanssa, joten ainoa keino miten saan mielenrauhan on tuo ultra. Itselläni on tällä hetkellä menossa rv7 5, ja ensimmäinen neuvola vasta 1.6. En pidä ultran hintaa kovana kun vertaa mitä sillä saa: korvaamattoman tiedon siitä mitä sisälläni tapahtuu :o) Perustelin hinnan itselleni myös sillä että onhan tuo n.100€ tullut jo säästettyä moneen kertaan, kun moneen viikkoon ei ole mennyt rahaa tupakkaan ja viikonlopun biletyksiin!

Niin ja mieluummin kuulen mahdolliset ikävät uutiset nyt enkä vasta viikolla 12. Ollaan yritetty enemmän tai vähemmän aktiivisesti esikoistamme jo kolme vuotta, joten ehkä ymmärrätte mun vouhotukseni asiaa kohtaan. Ultran jälkeen saan ainakin mielenrauhan, toivottavasti!

Jeps, iloista ja aurinkooista odotusaikaa kaikille plussanneille :o)

• alk.per.

kiitos tosiaan paljon vastauksista! ehkä varaan sen ajan tai en tiedä:) olisi niin ihanaa tietää että (jos) kaikki on hyvin..kun olen tällänen ressaaja!

onhan se ihan selvä että jos siellä ei mitään ole,tai on kuollut,niin tottakai haluan sen nyt tietää enkä myöhemmin! enemmän sitä pettyy mitä kauemmin odottaa..

jos vaan rahaa saa sen verran järkättyä niin menen.siitä onkin nyt kyse.

vaikka niin kuin joku kirjoitti että rahat on tullut säästettyä tupakeissa ja juhlimisessa;) itse olen ollut polttamatta joa kohta puoli vuotta joten voisin ajatella ansaitsevani sen ultran:)

hyvää odotusaikaa kaikille!

• malttamaton =)

Joensuussa varhaisultra tuli maksamaan alle 100 euroa.

Ja meillä on ensiviikolla se 12 viikon ultra mutta tähän mennessä maha-asukkia on jo katsottu 2 kertaa ultralla.

Ensimmäinen ultra kuuluin lapsettomuustutkimuksiin ja toinen koska olin niin huolissani onko kaikki hyvin.

Kyllä minä ainakin olen päässtänyt että jos huolettaa niin tarkistetaan, ei se vauvallekkaan hyvää tee jos mammma huolehtii koko ajan.

Minulla muuten loppui raskausoireet yhdenäkin siinä 9 viikon kohdalla ja luulin että on keskeytynyt keskenmeno. Käytiin muutama päivä sitten ultrassa ja kaikki oli hyvin.

• Nipsu24

Aikoinani varhaisraskauden ultrassa, joka oli kaikinpuolin positiivinen kokemus. Turussa kävin gynekologikeskuksessa ja hintaa jäi kelakorvausten jälkeen muutaman euron alle 50 euroa...joten todella halpa, kun kuulee muiden kaupunkien hintoja...

• uuukkeli

Väestöliiton klinikka(Finn-Medi rakennus TAYS:in takana) on hinnaltaan 63€ kela korvauksen jälkeen.

Ava-klinikka ei mun mielestä myöskään paljoa kalliimpi/halvempi. Netistä saat tietää.

• Sussssu

Itsehän tosiaan varasin ultran, kun ensimmäisellä neuvolakäynnillä ei selvinnyt että varmasti siellä joku elävä on! :)
      Tällä Oulussa maksaa yksityisellä 40€, joten ei sitten jäänyt hinnastakaan kiinni. Olen siis 8 5. Toivottavasti siellä nyt näkyy jotain..

Onko muuten tietoa että otetaanko varhaisultra yleensä sisä- vai ulkokautta? Vaikuttaako raskusviikot siihen?

• NoraK

Hei!
      Kirjoitin aiemmin viestiketjuun otsikolla "toinen malttamato :o)" ja nimim. esikoista odotellessa. Eli itse olin varannut yksityiseltä varhaisultran, ja tämä tapahtuma oli eilen. Onneks varasin, sillä ultrassa selvisi että menossa on jo rv11 1 ei 8 4 kuten itse luulin! Viimeiset kuukautiset olivat tulleet siis raskauden aikana. Kaikki oli onneksi hyvin, ja samalla lääkäri teki niskapoimututkimuksenkin. Että näinkin voi käydä :o) Yllätys oli suuri, mutta iloinen: keskenmenoriski pieneni huomattavasti, ja nyt uskaltaa jo kertoa raskaudesta muillekin! Oli kyllä elämäni nopeimmat kolme viikkoa: käynti lääkärillä siirsi kalenteriani kolmella viikolla eteenpäin :o) Jos en olisi mennyt yksityiselle, olisin saanut kaupungilta uä-ajan vasta raskausviikolle 12-13 (eka neuvola on vasta 1.6.) ja siellä olisikon selvinnyt että menossa on jo rv15-16! Siinä ei olis kauheemmin niskapoimuja enää tutkittu.

Että näin, voin siis lämpimästi suositella yksityistä ultraa muillekin. Se käynti oli hintansa arvoinen :o)

Iloista kesää kaikille!

• sikafarmari

Itse en menisi yksityiselle alkuraskauden ultraan. Sain lähetteen sairaalaan missä katsottiin miten pitkällä raskauteni on, siellä ei näkynytkään ketään vaikka piti olla rv 7 3. Olispas ollut turhaa maksaa tuommoisesta kauheita summia! Sain uuden lähetteen parin viikon päähän, jolloin vasta näkyi alkio.
      Ellei ole jotain aikaisempaa ongelmaa ollut (esim tuulimuna tai kohdunulkoinen raskaus), niin ihan turhaa koko touhu.

• äiti neljälle

ikivanha ketju?

Itselläni on takana kaksi keskenmenoa ja yksi kohdun ulkoinen. Ihmettelen ettei sinulla näkynyt mitään ultrassa viikoilla 7 , koska itselläni on näkynyt viikoilla 5 että alkio kasvaa oikeassa paikassa ja syke näkyy.

Kyllä noilla viikoilla, 7 jo näkyy aivan hyvin, oletan että sinulle on tehty vag.ultra. Raskautesi kaiketi sitten oli alkanut oletettua myöhemmin.
        Eli vag.ultrassa kyllä näkyy jo viikoilla 5 sikiö.
        Kauhea summa? No, minusta n. 70 euroa ei ollut laisinkaan kauhea summa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      138
      1279
    2. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      811
    3. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      587
    4. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      580
    5. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      27
      556
    6. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      26
      538
    7. Ajatteletko ollenkaan minua

Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      30
      526
    8. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      24
      501
    9. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      15
      472
    10. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      14
      471
    Aihe