Civic 1,8:ssa sittenkin

puolitomaatti??

Tänään aamulla koeajoin uuden porrasperäisen Civiccin, 1.8-kone ja automaatti, se malli missä vaihdeläpyskät myös ratin puolissa. Minusta tuntui koeajon aikana, ettei tuossa ole aito monentinmuuntimella oleva automaatti, vaan kytkimetön manuaaliloota apuvärkkeineen kuten HB-Civiccissäkin. Nimittäin auto empii, esiintyy "kuolleita" kohtia koneen vedossa ja oikean vaihteen päällelaitossa jne. Perinteinen automaattihan vaihtaa eri lailla, vaikka jotkut lootat tekevätkin nykäyksen niin tuollaista vedon poisjäännin tunnetta niissä ei ole ollut Hondan tapaan.

Osaako joku asian tietävä valaista tuossa asiassa, eli onko sittenkin kyse "robottivaihteistosta" eikä aidosta automaatista?

18

9619

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Matikka

      Nykyaikainen 5-vaihteinen perusautomaatti pitkillä välityksillä. Poljetaan sitä kaasua reippaasti, niin kyllä se Civicci lähtee kuin hauki rannasta, eikä ole taatusti "kuolleita" kohtia ;)

      Jokainen automaatti vaatii oman ajotapansa ja kun tuon Civicin automaatin oppii tuntemaan, niin se vie autoa varsin rivakasti kaikissa ajotilanteissa. Harvinaisen hienostunut ja pehmeästi vaihtava automaatti, minun mielestäni.

      • AU-tomatic

        Robotti mikä robotti eikä edes parhaasta päästä sellainen. Pitkä vaihtoviive verratttuna esim. DSG vaihteistoon. Tuolla alempana väitettiin Civicin automaatin viiveeksi 0,10 sek. mutta se ei pidä paikkaansa. VW:n DSG vaihtaa 0,15 sek. viiveellä ja jos tuosta ajasta pistää kolmanneksen paremmaksi, kannattaisi soitella McLarenille ja kaupata vaihteistoideaa heille. Todellisuudessa Hondan viive on luokkaa 0,7 sek. joka tekee kahdessa vaihdossa (kiihdytys 0-100) jo toista sekuntia tappiota DSG vaihteiseen ja saa näinollen auton tuntumaan tuon verran todellista laiskemmalta.


      • epävarma39
        AU-tomatic kirjoitti:

        Robotti mikä robotti eikä edes parhaasta päästä sellainen. Pitkä vaihtoviive verratttuna esim. DSG vaihteistoon. Tuolla alempana väitettiin Civicin automaatin viiveeksi 0,10 sek. mutta se ei pidä paikkaansa. VW:n DSG vaihtaa 0,15 sek. viiveellä ja jos tuosta ajasta pistää kolmanneksen paremmaksi, kannattaisi soitella McLarenille ja kaupata vaihteistoideaa heille. Todellisuudessa Hondan viive on luokkaa 0,7 sek. joka tekee kahdessa vaihdossa (kiihdytys 0-100) jo toista sekuntia tappiota DSG vaihteiseen ja saa näinollen auton tuntumaan tuon verran todellista laiskemmalta.

        Mutta mutta: eikös se hatchbac-Civiccin vaihteisto ole sellainen "robottivaihteisto", puoliautomaatti tai miten vaan nimitetään, vaikkapa kytkimettömäksi manuaaliksi? Miksei Hondan esitteissä tai nettisivuilla puhuta sedanin osalta kuin vaan automaatista?

        Onko siis totta että on epä-automaatti? Kestääkö tuollainen pidemmän päälle? Eikös tuommoisessa ole sähkö ja elektroniikka sekä ohjainmoottorit tekemässä vaihtamisen? Luulisi että tuollainen systeemi olisi vikaherkkä?


      • teppo
        epävarma39 kirjoitti:

        Mutta mutta: eikös se hatchbac-Civiccin vaihteisto ole sellainen "robottivaihteisto", puoliautomaatti tai miten vaan nimitetään, vaikkapa kytkimettömäksi manuaaliksi? Miksei Hondan esitteissä tai nettisivuilla puhuta sedanin osalta kuin vaan automaatista?

        Onko siis totta että on epä-automaatti? Kestääkö tuollainen pidemmän päälle? Eikös tuommoisessa ole sähkö ja elektroniikka sekä ohjainmoottorit tekemässä vaihtamisen? Luulisi että tuollainen systeemi olisi vikaherkkä?

        Civic 5ov Automatisoitu vaihteisto.
        Civic Sedan 5v-automaatti.


      • Matikka
        AU-tomatic kirjoitti:

        Robotti mikä robotti eikä edes parhaasta päästä sellainen. Pitkä vaihtoviive verratttuna esim. DSG vaihteistoon. Tuolla alempana väitettiin Civicin automaatin viiveeksi 0,10 sek. mutta se ei pidä paikkaansa. VW:n DSG vaihtaa 0,15 sek. viiveellä ja jos tuosta ajasta pistää kolmanneksen paremmaksi, kannattaisi soitella McLarenille ja kaupata vaihteistoideaa heille. Todellisuudessa Hondan viive on luokkaa 0,7 sek. joka tekee kahdessa vaihdossa (kiihdytys 0-100) jo toista sekuntia tappiota DSG vaihteiseen ja saa näinollen auton tuntumaan tuon verran todellista laiskemmalta.

        Et ole selvästikkään autoa ajanut, etkä ole maahantuojan kanssa asiasta jutellut ja tuollaista soopaa päästelet suustasi?

        Osta Civic, aja ja lue manuaali. Eiköhän ala selvitä, että 4D-Civicicssä on perinteinen 5-portainen automaatti, ei robootti-vaihteisto!

        DSG-on hyvä, mutta paljon ongelmallisempi kuin tuo Civicin laatikko. DSG:n ongelmista voi lukea esim. Ultimate.comista.


      • AU-tomatic
        Matikka kirjoitti:

        Et ole selvästikkään autoa ajanut, etkä ole maahantuojan kanssa asiasta jutellut ja tuollaista soopaa päästelet suustasi?

        Osta Civic, aja ja lue manuaali. Eiköhän ala selvitä, että 4D-Civicicssä on perinteinen 5-portainen automaatti, ei robootti-vaihteisto!

        DSG-on hyvä, mutta paljon ongelmallisempi kuin tuo Civicin laatikko. DSG:n ongelmista voi lukea esim. Ultimate.comista.

        Eipä tullut edes mieleen, että HB:ssä ja sedanissa on erillainen automaattivaihteisto. Hyvä että sedanissa on perinteinen sillä HB:n tekele .... i-shit vai mikä se nyt oli .... ei vakuuttanut, kun sellaista kokeilin. Laiska ja töksähtelevä vaihtaja.


      • Matikka
        AU-tomatic kirjoitti:

        Eipä tullut edes mieleen, että HB:ssä ja sedanissa on erillainen automaattivaihteisto. Hyvä että sedanissa on perinteinen sillä HB:n tekele .... i-shit vai mikä se nyt oli .... ei vakuuttanut, kun sellaista kokeilin. Laiska ja töksähtelevä vaihtaja.

        Kävi kyllä jälkikäteen mielessä, että sinun on täytynyt olla siinä uskossa, että molemmissa on sama vaihteisto ;)

        Itse olen omistanut useita erilaisia automaatteja ja siksi vähän ihmettelin omituisia puheitasi, mutta hyvä, että asia selvisi.


      • Matikka
        epävarma39 kirjoitti:

        Mutta mutta: eikös se hatchbac-Civiccin vaihteisto ole sellainen "robottivaihteisto", puoliautomaatti tai miten vaan nimitetään, vaikkapa kytkimettömäksi manuaaliksi? Miksei Hondan esitteissä tai nettisivuilla puhuta sedanin osalta kuin vaan automaatista?

        Onko siis totta että on epä-automaatti? Kestääkö tuollainen pidemmän päälle? Eikös tuommoisessa ole sähkö ja elektroniikka sekä ohjainmoottorit tekemässä vaihtamisen? Luulisi että tuollainen systeemi olisi vikaherkkä?

        Kyllä se ihan perinteinen automaatti on. Sekaannus johtuu siitä, että HB-mallissa on robootti ja Sedanissa perinteinen. Tämän voit vahvistaa soittamalla vaikka omalle Honda-myyjällesi. Mainitaan nyt vielä, että Honda valmistaa itse automaatteja ja ne ovat muiden Honda-tuotteiden tapaan varsin luotettavia ja kestäviä.

        Sedan-Civic valmistetaan Japanissa päämarkkina-alueena Japani ja USA, kaksi maata jossa myydään paljon enemmän automaatteja kuin manuaaleja. Tuo sedan valittiin USA:ssa jo vuoden autoksi, joten hyvästä tuotteesta on kyse.


      • nyki????
        Matikka kirjoitti:

        Et ole selvästikkään autoa ajanut, etkä ole maahantuojan kanssa asiasta jutellut ja tuollaista soopaa päästelet suustasi?

        Osta Civic, aja ja lue manuaali. Eiköhän ala selvitä, että 4D-Civicicssä on perinteinen 5-portainen automaatti, ei robootti-vaihteisto!

        DSG-on hyvä, mutta paljon ongelmallisempi kuin tuo Civicin laatikko. DSG:n ongelmista voi lukea esim. Ultimate.comista.

        Itse koeajoin vähän aikaa sitten uuden sedan-automaatin. Minun mielestäni auton vaihteiston viive, nykäisyt ja tietyissä tilanteissa liiallinen empiminen (esim. rampilla ajaessa kaasun lyöminen pohjaan että ehtii pääväylälle sujuvasti vilkkaan liikenteen sekaan) arveluttivat. Tunne ihan sama kuin uuden Auriksen Multi Modessa joka on ns. robottivaihteisto. Aiempi kokemus automaattilootaisella Chryselr Sebringillä oli aivan erilainen eli tomaatti toimi jouhevasti ja nykimättä.


      • Matikka
        nyki???? kirjoitti:

        Itse koeajoin vähän aikaa sitten uuden sedan-automaatin. Minun mielestäni auton vaihteiston viive, nykäisyt ja tietyissä tilanteissa liiallinen empiminen (esim. rampilla ajaessa kaasun lyöminen pohjaan että ehtii pääväylälle sujuvasti vilkkaan liikenteen sekaan) arveluttivat. Tunne ihan sama kuin uuden Auriksen Multi Modessa joka on ns. robottivaihteisto. Aiempi kokemus automaattilootaisella Chryselr Sebringillä oli aivan erilainen eli tomaatti toimi jouhevasti ja nykimättä.

        Oma 1.8 executive sedan ei ainakaan emmi, eikä nyi ja automaatti vaihtaa niin pehmeästi, että vaihtotapahtumaa ei aina edes huomaa.

        Voiko sitten i-vtec moottori yhdessä vaihteiston pitkien välitysten kanssa aiheuttaa sinulle moisen tunteen, tiedä häntä. Tuo moottori-vaihteistoyhdistelmä pyrkii säästämään polttoainetta kaikin keinoin ja jopa onnistuukin siinä. Jos huomasit, niin automaatti pyrkii käyttämään paljon pitkää vitosvaihdetta, myös kaupunkiajossa ja sen huomaa todella alhaisista kierroksista. Jos tuolloin ei käytä reippasti kaasua, voi auto tuntua joissain tilanteissa laiskalta.


      • joo 2
        Matikka kirjoitti:

        Et ole selvästikkään autoa ajanut, etkä ole maahantuojan kanssa asiasta jutellut ja tuollaista soopaa päästelet suustasi?

        Osta Civic, aja ja lue manuaali. Eiköhän ala selvitä, että 4D-Civicicssä on perinteinen 5-portainen automaatti, ei robootti-vaihteisto!

        DSG-on hyvä, mutta paljon ongelmallisempi kuin tuo Civicin laatikko. DSG:n ongelmista voi lukea esim. Ultimate.comista.

        Honda FR-V1.8 i AT taitaa olla sama laatikko.
        Honda kiihtyvyys 0-100 12.5 s kulutus yhd. 8.1 l
        Touran 1.4 TSI (140) DSG 0-100 9.7 s kulutus yhd. 7.5 l.
        Hondan automaatista sanotaan seuraavaa TM:ssä Valitettavasti ohjauksen puutteet sekä vaihteiston ja moottorin yhteistyön heikkous jättävät sen kakkossijalle (vertailu FR-V1.8 i AT vastaan Touran 1.4 TSI DSG (140).


      • joo 2 kirjoitti:

        Honda FR-V1.8 i AT taitaa olla sama laatikko.
        Honda kiihtyvyys 0-100 12.5 s kulutus yhd. 8.1 l
        Touran 1.4 TSI (140) DSG 0-100 9.7 s kulutus yhd. 7.5 l.
        Hondan automaatista sanotaan seuraavaa TM:ssä Valitettavasti ohjauksen puutteet sekä vaihteiston ja moottorin yhteistyön heikkous jättävät sen kakkossijalle (vertailu FR-V1.8 i AT vastaan Touran 1.4 TSI DSG (140).

        Itse olen tyytyväinen oman automaatin toimintaan. Itse olen kokenut parhaaksi käyttää ohitustilanteissa S asentoa, jonka kytken ennen ohitusta päälle. Tällöin auto lähtee iloisesti ohitukseen eikä automaatin kick down empimistä tule. Dsg on ilmeisesti paras robotti mitä on tarjolla, mutta vw/honda vertailussa on myös hyvä ottaa huomioon että vastaavilla varusteilla auotoissa taitaa olla melkoinen hintaero.


      • -Executive-
        secinthecity kirjoitti:

        Itse olen tyytyväinen oman automaatin toimintaan. Itse olen kokenut parhaaksi käyttää ohitustilanteissa S asentoa, jonka kytken ennen ohitusta päälle. Tällöin auto lähtee iloisesti ohitukseen eikä automaatin kick down empimistä tule. Dsg on ilmeisesti paras robotti mitä on tarjolla, mutta vw/honda vertailussa on myös hyvä ottaa huomioon että vastaavilla varusteilla auotoissa taitaa olla melkoinen hintaero.

        Täällä toinen erittäin tyytyväinen Civic 4d automaatin omistaja.

        Minulle on riittänyt tuoCivicin 10.9 sec:n kiihtyvyys ja 200km/h huippunopeus ihan mainosti. 174nm:n vääntö on kiitettävä suoritus 1.8 vaparilta ja minusta tuo moottori-automaattiyhdistelmä on aivan loistava pakkaus. Kulutus on 1.6 litraisen tasolla ja kulku kuin kaksilitraisella.

        Suoritusky ei jää paljon VW-Jetta 1.4 TSI:lle, ja Civicin kulutus on paljon pienempi. Varustelultaan Civic on aivan ylivoimainen ja samoin hinnoittelultaan. Ei se Jettakaan huono ole, Civicissä saa vain paljon enemmän vastinetta rahalle ja japanissa valmistettu Civic on luotettava auto ja siihen tulee kiinnittäneeksi huomiota kun automaatin hankkii.


      • Ajelija-x
        joo 2 kirjoitti:

        Honda FR-V1.8 i AT taitaa olla sama laatikko.
        Honda kiihtyvyys 0-100 12.5 s kulutus yhd. 8.1 l
        Touran 1.4 TSI (140) DSG 0-100 9.7 s kulutus yhd. 7.5 l.
        Hondan automaatista sanotaan seuraavaa TM:ssä Valitettavasti ohjauksen puutteet sekä vaihteiston ja moottorin yhteistyön heikkous jättävät sen kakkossijalle (vertailu FR-V1.8 i AT vastaan Touran 1.4 TSI DSG (140).

        Saattaa olla sama automaatti, mutta todennäköisesti eri välitykset. FRV kärsii myös liian pienestä moottorista. FRV-automaatti painaa 1520 kg ja automaatti-Civic vain 1292 kg ja moottori on autoissa sama. Suorituskyvyssähän noilla onkin sitten jo huima ero ja Civic liikkuu tuolla koneella paremmin kuin hyvin.


      • folsun nykivästä
        joo 2 kirjoitti:

        Honda FR-V1.8 i AT taitaa olla sama laatikko.
        Honda kiihtyvyys 0-100 12.5 s kulutus yhd. 8.1 l
        Touran 1.4 TSI (140) DSG 0-100 9.7 s kulutus yhd. 7.5 l.
        Hondan automaatista sanotaan seuraavaa TM:ssä Valitettavasti ohjauksen puutteet sekä vaihteiston ja moottorin yhteistyön heikkous jättävät sen kakkossijalle (vertailu FR-V1.8 i AT vastaan Touran 1.4 TSI DSG (140).


      • tfsfsfsf
        folsun nykivästä kirjoitti:

        Mutta että melkein 3 s ero 0-100, sehän on valovuosi


    • Civicillä lopun ikää

      En olisi uskonut, että paras tähän astisista autoistani tulee olemaan Honda Civic automaatti.
      Olen omistanut monta erimerkkistä automaattivaihteista autoa 1.6 litraisista 2.4 litraisiin ja sitten takavasemmalta tulee 1.8 litrainen Honda ja vie miehen mennessään.

      Minusta tuo automaatti on erinomainen. Vaihtaa pehmeästi ja moottoritienopeudessakaan ei huudata moottoria, niin alhaiset ovat kierrokset ja bensaa säästyy. Automaattihan ainakin executive sedanissa on perinteinen 5-portainen tipronic-tyyppinen vaihteisto rattivaihtajilla, eikä mikään robotti.

      Itseasiassa taidan pitää aivan kaikesta tuossa Civicissä. Ulkonäkö on upea, kulku sporttista ja varustelu sähkötoimisine kattoluukkuineen ja MP3 audioineen mitä kattavin. Mikä parasta, noita ei ainakaan vielä tule vastaan ihan joka nurkalla.

      • Ripa

        Pystyykä siihin kytkee mp3 soittimen suoraan piuhalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nasima löi Jussille luun kurkkuun

      Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse
      Maailman menoa
      336
      7628
    2. Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"

      jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r
      Maailman menoa
      73
      5401
    3. Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen

      Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi
      Maailman menoa
      107
      4574
    4. Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa

      SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli
      Perussuomalaiset
      22
      4373
    5. Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?

      Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos
      Maailman menoa
      128
      4221
    6. Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta

      Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s
      Maailman menoa
      52
      3927
    7. Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun

      ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta
      Maailman menoa
      156
      3807
    8. Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä

      ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan
      Maailman menoa
      74
      3697
    9. Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto

      Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava
      Maailman menoa
      29
      3596
    10. SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat

      Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha
      Maailman menoa
      84
      3432
    Aihe