henki haisee

haisuliili

Haluaisin pussailla mutta henkeni haisee tosi pahalle ja kundikaveri kyselee koko ajan et miks ei saa multa pusuja.. Tää on tosi hankala tilanne enkä voi sanoo sille et mun henki haisee.. ja luulen et se on jo sen huomannu mut ei kehtaa sanoo mitään.. Millä saan suuni raikkaaksi. Suu on tutkittu siellä ei mitään vikaa ja suuhygienia on kunnossa. Mikä avuksi??

12

6591

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • purkka purkka

      purkka

    • Miss ~Vegge

      Oletko kasvissyöjä? Jos, niin pidä huolta, että proteiinia tulee tarpeeksi, esim. soijaa tms.
      Itse kyllä lievensin niin, että syön myös maitotuotteita, munia ja kalaa, vain lihan jätin pois.

      Ei se haju suusta tule, jos on ehjät hampaat, eikä ientulehduksia. Nielu risoineen kannattaa tutkituttaa, sen kun piipahdat terveyskeskukseen. Ellei suututkimuksen yhteydessä ole tehty jo.

      • SB12

        Hae apteekista SB12 suuvettä, se toimii ainakin itselläni parhaiten. Tehoa riittää ainakin 12 tunniksi.


    • suuhun-pantavaa

      Puhdista myös kielesi harjaamalla joka kerran kun peset hampaasi. Puhdista hammasvälit hammaslangalla vähintään joka toinen päivä. Juo paljon vettä.
      Jos nämä keinot eivät auta, voi olla että paha haju johtuu jostain ruuansulatusongelmasta. Siinä tapauksessa mene lääkäriin.

      • juippi111

        netistää saa imeskelytabletteja jotka ovat ihanloistavia. vievät oikeesti hajun, mikä on tosi ihme. nämä uudet pillerit on pelastus... ei vaan muista nimee.. hae hakusanalla..


      • Marabou

        Jep, Hammaslanka ja kielen harjaus ehdottomasti. Voit kokeilla myös apteekista saatavaa Corsodyl nimistä suuvettä. Sitä tosin ei voi käsittääkseni pitkiä aikoja käyttää. Se on tarkoitettu tilapäisiin tulehduksiin tai vastaaviin.


    • jamppane

      Harrasta liikuntaa ja syö vähärasvaista ruokaa..tabletteja, oliko ne nyt maitohappobakteeri.
      niin se vain minulla toimi... ja sb12

    • ...

      Itsellä oli sama ongelma pitkän aikaa, hengitys ei ollut todellakaan mistään raikaammasta päästä ja sen huomasi jo itsekin. Pussailu ja keskustelu liian lähellä toista oli vältettäviä tilanteita.

      Mutta sitten: aloin käyttämään hammaslankaa useammin ja suuvettä siihen päälle, eli jotain Retardex-nimistä mielellään joka auttaa niihin pahanhajuisiin hönkäyksiin. Koitappa putsata hammasvälejäsi takarivista ja nuuhkaise sitä langan "tuoksua".. voin kertoa että sieltä se paha haju lähtee... (ainakin mulla) yök.

      Erittäin hyvä apu hammasvälien puhdistamiseen on jordanin sellainen hammasharjan muotoinen, missä päässä on hammaslankaa, erittäin kätevä vehje!

    • nielurisoissa

      Hei!

      Kärsin myös pahanhajuisesta hengityksestä. Mulla vaivana ovat nielurisoihin ilmestyvät vaaleat kököt, jotka haisevat tosi karseelle. Olen saanut niitä pois joskun painamalla nielurisaa esim. pitkällä pumpulitikulla. Homma on vaan tosi hankalaa kun meinaa yrjö tulla aina...

      Mun vaiva alkoi joskus useita vuosia sitten sairastettuani puolenkymmentä angiinaa melkolailla tiheään tahtiin. Nielurisoista tuli rosoiset ja niihin onkaloihin menee sit esim. maitotuotteita yms. ruokaa. Käsittääkseni näin se menee. Nielurisani ovat myös suuret.

      Vaivaan en ole saanut lääkäreiltä helpotusta, ainakaan vielä kunnalliselta puolelta. Lääkärit eivät laita lähetettä nielurisojen poistoon vaivaisen hajuhaitan takia! Yksityiselle puolelle ei taas ole varaa lähteä.

      Raikastuskeinoja en osaa oikein antaa mut toivottavasti pääset vielä pusuttelemaan =)

      • pahus

        Sama risaongelma minullakin, jotain valkoista kökkköä tulee aina... Mikä neuvoksi kai joku tietää? Lähteekö niidenkin aiheuttama paha haju sb12:lla???


      • Sammaa maata ennen
        pahus kirjoitti:

        Sama risaongelma minullakin, jotain valkoista kökkköä tulee aina... Mikä neuvoksi kai joku tietää? Lähteekö niidenkin aiheuttama paha haju sb12:lla???

        Kärsin vuosikausia samasta ongelmasta ja se voi olla yhtä helvettiä. Ongelmaan on kaksi ratkaisua, tietysti sen lisäksi että harjaat hampaasi kunnolla. Harjaa kielesi niin syvältä asti kunnolla että tulee jo yökki refleksi, siten että se valkoinen peite häviää kielenpinnalta, auttaa varmasti! Toinen vaihtoehto on se nielurisojen leikkaus. Jos ongelma haittaa mielenterveyttä/joka päivästä elämää, niin totta hitossa sen leikkauksen saa.


      • joopajoojoo
        Sammaa maata ennen kirjoitti:

        Kärsin vuosikausia samasta ongelmasta ja se voi olla yhtä helvettiä. Ongelmaan on kaksi ratkaisua, tietysti sen lisäksi että harjaat hampaasi kunnolla. Harjaa kielesi niin syvältä asti kunnolla että tulee jo yökki refleksi, siten että se valkoinen peite häviää kielenpinnalta, auttaa varmasti! Toinen vaihtoehto on se nielurisojen leikkaus. Jos ongelma haittaa mielenterveyttä/joka päivästä elämää, niin totta hitossa sen leikkauksen saa.

        En tiedä että oliko minulla hyvää tuuria sitten, mutta multa poistettiin risat pari vuotta sitten pelkästään näiden "proppujen" vuoksi. Enää ei ole hengitys haissut!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8356
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe