Lonkkanivelen nivelpisto!

Zakari

Asun Pohjanmaalla! Löytyykö täältä jostakin sellaista reumalääkäriä, joka osaa pistää lonkkaniveleen kipupiikin. Siis niveleen (4,5 cm syvälle), ei limapussiin tai luuhun. Lisäksi lääkärin täytyisi antaa perään ainakin 2 -3 sairaslomaa (jos potilas työssä) ja määrätä potilas vuodelepoon 24 tuntia. Muuten pistoksesta ei ole mitään hyötyä.

Onko kokemuksia? Vastaisuuden varalla halauaisin tietää vai onko ajettava joka kertaa Heinolaan 420 km. Onko sinua pistetty lonkkaniveleen jossakin täällä länsirannikolla tai lähettyvillä.

2

1176

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pistokset

Itse asun länsi-Uudellamaalla ja kyllä minulle antaa lonkkapistokset ihan aluesairaalan röntgenlääkäri ultran avustuksella. Aluksi he eivät tajunneet tätä sairasloma-asiaa, mutta itse sitten sitä pyysin ja selitin, että esim. Heinolassa ja Helsingin Kirurgisessa tätä asiaa on painotettu. Nätisti ovat saikun kirjoittaneet.

Itse en ole jäänyt päiväksi omaan sairaalaan lepoon, olen mennyt heti sairaalasta kotiin ja ollut sitten siellä pitkälläni lopun päivää. Olen joskus hakenut etukäteen sauvat omalta tk:lta ja käyttänyt niitä vessassa käyntiin jne.

• ...

Itselläni ei ole lonkkia pistetty ja käyn Heinolassa aina, koska siellä on minulle lähimmät reumalääkärit. Tai oikeastaan lastenreumalääkärit. Nivelpistoksien jälkeen täytyy siis olla tuo 24 tuntia käyttämättä niitä niveliä mihin on pistetty, koska se kortisoni lähtee muuten sieltä nivelestä liikkeelle eikä auta mitään. Lonkissa ja selässä on monissa paikoissa se systeemi, että täytyy olla kaksi vuorokautta kävelemättä ja ekaan vuorokauteen ei saa edes istua, täytyy olla alle 45 asteen kulmassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      40
      1390
    2. Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?

Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.
      Ikävä
      98
      1345
    3. Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin

Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l
      Maailman menoa
      289
      1235
    4. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      109
      1095
    5. Mitä on eilen sattunut?

Mitästä oli eilen illalla kylällä sattunut?
      Suomussalmi
      19
      1041
    6. Milloin tapasit kaivattusi

ensimmäistä kertaa? 💸
      Ikävä
      65
      1028
    7. Oletko mokannut

Kaivattusi suhteen koskaan?
      Ikävä
      71
      1012
    8. Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1009
    9. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      176
      868
    10. Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!

Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju
      Tanssi
      17
      833
    Aihe