Itselle tuli tuo puhelin eilen 3g-paketin yhteydessä ja äsken otin käyttöön. Mitään ihmeellistä en ole vielä huomannut enkä paljoa ehtinyt käyttämään, mutta ajattelin jos tälläisestä keskustelusta olisi hyötyä että ihmiset kertoisivat täällä omia kokemuksiaan ja jos kysymyksiä tulee niin apua mahdollisesti täältä sitten toisillemme annettaisiin. Semmoista tuli itselle mieleen että jonkun suojapussin tuolle mielellään ostaisi, minkähänlainen voisi sopiva olla
Vodafone V710 - keskustelua laitteesta tänne
46
41236
Vastaukset
- toiminnasta?
Millainen on valikkkojen toiminta logiikka, eroaako paljon nokiasta, eli oppiiko paatunut nokialainen helposti toiminnot.
Entä 3g, toimiiko modeemina tietokoneelle ja vaikka bluetootin yli? Mitä nopeutta puhelin lupaa 3g:lle maximissaan?- Itselläni myös voda
ja ihan ok paitsi mitään laskureita en siitä löydä. Nokialaista ei ole koskaan ollut, joten en osaa siihen verrata. Nettiä kokeilin usb.llä ja oli niin hidas että en kauaa uskaltanut sitä käyttää, koska ei ole sitä laskuria, että pääsis tarkistaan paljonko megoja käyttänyt. Eikä sitä saanut elisastakaan tietoon kun siellä niitä uudelleen järjestelyitä. Nopeuksista en osaa sanoa yhtään mitään...
- Tutkinut
Itselläni myös voda kirjoitti:
ja ihan ok paitsi mitään laskureita en siitä löydä. Nokialaista ei ole koskaan ollut, joten en osaa siihen verrata. Nettiä kokeilin usb.llä ja oli niin hidas että en kauaa uskaltanut sitä käyttää, koska ei ole sitä laskuria, että pääsis tarkistaan paljonko megoja käyttänyt. Eikä sitä saanut elisastakaan tietoon kun siellä niitä uudelleen järjestelyitä. Nopeuksista en osaa sanoa yhtään mitään...
Laskuri löytyy Puhelulokista ja valitsemalla -Valinnat- ja sieltä kohta puheluiden tila
- Replicc
Juu, itselläni tuo vehje on ollut hieman päälle puoli vuotta. Paljon ei kuitenkaan ole positiivista sanottavaa. Vehje toimi aluksi kuten piti, mutta noin 3 kuukauden jälkeen näyttö alkoi sekoamaan. Näyttöön tuli outoja värejä sinisiä, vihreitä sun muita mutta sain ne väliaikaisesti katoamaan painamalla näyttöä voimakkaasti alaspäin. Nykyään se tekee vielä tuon lisäksi sellaista, että näyttö menee kokonaan valkoiseksi. Silloin ei auta muu, kuin sammuttaa vehje ja käynnistää uudelleen. Mutta pian näyttö pimenee taas. Ei ole kovin mukavaa maksaa tällaisesta lelusta vielä 1½ vuotta. :S
- se voi olla
Replicc kirjoitti:
Juu, itselläni tuo vehje on ollut hieman päälle puoli vuotta. Paljon ei kuitenkaan ole positiivista sanottavaa. Vehje toimi aluksi kuten piti, mutta noin 3 kuukauden jälkeen näyttö alkoi sekoamaan. Näyttöön tuli outoja värejä sinisiä, vihreitä sun muita mutta sain ne väliaikaisesti katoamaan painamalla näyttöä voimakkaasti alaspäin. Nykyään se tekee vielä tuon lisäksi sellaista, että näyttö menee kokonaan valkoiseksi. Silloin ei auta muu, kuin sammuttaa vehje ja käynnistää uudelleen. Mutta pian näyttö pimenee taas. Ei ole kovin mukavaa maksaa tällaisesta lelusta vielä 1½ vuotta. :S
juu takuuta puhelimelle löytyy toi 24kk mutta lisälaitteille kuten kuullokeet vain 6kk .
Onko jollakin tietoa saakos sellaisia kuullokeita mistään??.
Heikosti ainakaan tavallisista kaupoista(gigant yms.) ja nekin vain yhden kuullokeen handsfreekuullokeita.Elisaltakaan ei saanu eikä kyseisen puhelimen huollonkautta.
siihen jäi MP3 kuuntelu ...
- vesipuhelin
Ostin kyseisen laitteen muutama päivä sitten. Liittymä ei ole vielä auennut, mutta olen päässyt testailemaan puhelinta muuten.
Plussat:
- Pieni mustavalkonäyttö kannessa -> pieni virrankulutus
- Halpa :) todella hyvää vastinetta rahalle.
- Pieni ja kevyt, mukava käteen
- Hyvät näppäimet, tekstiviestin kirjoitus hyvin samankaltainen kuin nokialaisissa.
- Kiva ääni kaiuttimessa, tosin en ole mikään hifisti.
- Hälytykseen voi pistää soimaan vaikka jonkin mp3:n. Kiva herätä :)
Miinukset:
- Alkaa helposti nauhoittamaan puhetta taskussa ollessa, sillä tähän on pikanäppäin puhelimen sivussa.
- Java-ohjelmien asennus tietokoneelta ei onnistu (tämä on blokattu ilmeisesti jotta operaattori saisi lisää rahaa, älytön juttu koska vodafonen ohjelmistoista löytyy kuitenkin javaohjelmien asennus-toiminto). TOIVOTTAVASTI JOKU HAKKEROI TÄMÄN PIAN.
- Heikkolaatuinen kamera (ja video) mutta riittää ainakin minulle varsin hyvin.
- Kaikki mukana tulevat pelit ovat demoja
- En saanut lisättyä kasvokuvaa ilmestymään henkilön soiton yhteydessä, vaikka valikko sille löytyy. En tiedä onnistuuko tämä vasta, kun liittymä avautuu.
- Puhelimessa on aika surkeat soittoäänet valmiina
- Sisäistä muistia on vähän ja puhelin ilmeisesti tukee maksimissaan 1 GB miniSD-kortteja. Ei nyt sinänsä hirveä miinus, puhelimella otetut kuvat ja videot eivät hirveästi tilaa vie.
Jos et ole hifisti ja haluat hyvää vastinetta rahalle niin mainio känny!- torvelo83
saakos siihen vaihdettua viestiääneksikin mp3 äänen?
- laittoin .. jos oikein muistan
torvelo83 kirjoitti:
musiikkia en saanut tosin mahtumaan kuin kaksi kpl joten pitää varmaan ostaa se kortti kun rikastun. JOs sinne mahtuu enemmän. Kotiväki sai sitten toisen kappaleen soittoääneksi ja kaverit toisen. JOssakin (kalenteri/muistutus/tehtävät/hälytys)pystyi laittaan haluamansa kpl hälyttämään. Vai pysytikö kaikkiiin.. ei tullut puhelinta mukaan että tarkistais, siskolla kun joudun netissä käymään.
- jeesboxduu
torvelo83 kirjoitti:
ja netistä tuli joku ohjelma ladattua millä saa pilkottua nuo mp3 semmoisiksi kun tahtoo niin useita suosikkikappaleita (tai kertosäkeistöjä tm) oon puhelimelle pistänyt
- Vesipuhelin
Dodiin, nyt kun Elisan liittymä avautui, niin lisään pienen korjauksen arvosteluuni:
Kuuluvuus on turhan heikko vähänkään meluisassa ympäristössä, pelkästään tästä syystä suosittelen ettette osta tätä puhelinta. - Tutkinut
laittoin .. jos oikein muistan kirjoitti:
musiikkia en saanut tosin mahtumaan kuin kaksi kpl joten pitää varmaan ostaa se kortti kun rikastun. JOs sinne mahtuu enemmän. Kotiväki sai sitten toisen kappaleen soittoääneksi ja kaverit toisen. JOssakin (kalenteri/muistutus/tehtävät/hälytys)pystyi laittaan haluamansa kpl hälyttämään. Vai pysytikö kaikkiiin.. ei tullut puhelinta mukaan että tarkistais, siskolla kun joudun netissä käymään.
Vakio kuulokeliitin ja miniusb.
- Vesipuhelin
Vesipuhelin kirjoitti:
Dodiin, nyt kun Elisan liittymä avautui, niin lisään pienen korjauksen arvosteluuni:
Kuuluvuus on turhan heikko vähänkään meluisassa ympäristössä, pelkästään tästä syystä suosittelen ettette osta tätä puhelinta.Kolmisen viikkoa käytössä ja pieni, ulkoinen näyttö rikki. En ole tiputtanut tai mitään, siinä vaan ei näy mitään muuta kuin valo.
- Vodafone 710
Tutkinut kirjoitti:
Vakio kuulokeliitin ja miniusb.
entinen nokialaisen käyttäjä kun olen, niin en tajua miten tähän puhelimeen saadaan "handsfree"-laite, kun mukana tuli kuulokkeet jotka liitetään siihen sivuun? Mutta ne on kait musiikin kuuntelua varten.
Olen jo vanhempi henkilö enkä kuuntele puhelimella musiikkia, vaan käytän puhelimena eli soitan sillä ja vastaan kun se soi sekä viestittelen.
Kun autoa ajaessa pitäisi käyttää kädet vapaana-toimintoa, niin nähtävästi tässä paketissa ei sellaista olekaan, kun on vain tuo kuuloke-juttu?
Miten yleensä simpukkamallissa toimii se handsfree?
Eihän sitä puhelimen kantta voi availla kun kädet ovat ratissa.
Neuvokaapas tietäväisemmät mummelia, kiitos. - Vesipuhelin
Vodafone 710 kirjoitti:
entinen nokialaisen käyttäjä kun olen, niin en tajua miten tähän puhelimeen saadaan "handsfree"-laite, kun mukana tuli kuulokkeet jotka liitetään siihen sivuun? Mutta ne on kait musiikin kuuntelua varten.
Olen jo vanhempi henkilö enkä kuuntele puhelimella musiikkia, vaan käytän puhelimena eli soitan sillä ja vastaan kun se soi sekä viestittelen.
Kun autoa ajaessa pitäisi käyttää kädet vapaana-toimintoa, niin nähtävästi tässä paketissa ei sellaista olekaan, kun on vain tuo kuuloke-juttu?
Miten yleensä simpukkamallissa toimii se handsfree?
Eihän sitä puhelimen kantta voi availla kun kädet ovat ratissa.
Neuvokaapas tietäväisemmät mummelia, kiitos.Ainakin omassa v710-paketissa tulleissa kuulokkeissa oli myös nappi, jota painamalla voi vastata tuleviin puheluihin. Soittaessa läppää ei vissiin saanut laittaa kiinni.
Eli hands-free ominaisuus löytyy. - vesipuhelin
Vesipuhelin kirjoitti:
Kolmisen viikkoa käytössä ja pieni, ulkoinen näyttö rikki. En ole tiputtanut tai mitään, siinä vaan ei näy mitään muuta kuin valo.
Tuli hätiköityä. Kun kännykän käynnisti uudestaan, niin ulkoinen näyttö toimi jälleen. Vika ei ole uusiutunut ainakaan pariin kuukauteen.
- se voi olla
vesipuhelin kirjoitti:
Tuli hätiköityä. Kun kännykän käynnisti uudestaan, niin ulkoinen näyttö toimi jälleen. Vika ei ole uusiutunut ainakaan pariin kuukauteen.
itselläni pikkunäyttö on hypännyt muutaman rivin ympäri jättäen hieman pois esim kellonaika tuli ylemmäs ja akku ja kuuluvuus puoliksi näkyen alhaalle.. ..ja kun käynnistää uudestaan ongelma poistuu.
- se voi olla
... vaikkapa että kaverilta et paljon kännykkälaturia lainata jollei satu juuri vodafone olemaan. Iso - minulta kalenterihälytyksen sekavuudesta .. kertaakaan en ole itse saanut sitä soimaan ..nokiassa se vaan oli jotenkin niin näppärä.
Mun mielestä kännykkä viel hidastuu kun työntää tollasen 1GB muistikortin luuriin.
- ja lukitus?
Millainen on tuo Vodafone V715
Pari asiaa jää epäselväksi kuvauksissa
http://www.3g.co.uk/PR/Feb2007/4285.htm :
- mitä tarkoittaa tuo "Bluetooth (Optional)", millä lisälaitteella se saadaan toimimaan?
- maininta UMTS 2100 MHz miten eroaa perusumtsista eli V710 3G:stä.
Onko myös V710 lukittu vuoden vuodeksi toimimaan vain Elisan tai Kolumbuksen liittymillä kuten V715. Toimiiko mahdollisesti Saunalahti.- -=[HiskiBoy]=-
3g on vaan kolmas generaatio tässä meidän matkapuhelin ketjussamme... UMTS on taas verkkoteknologia jota nämä uudet hienot kolmannen generaation puhelimet käyttävät... Ja 2100Hmz kertoo siitä , että se toimii tuolla taajuudella eli sopii esimerkiksi suomessa olevaan verkkoon :-)
Oliko tarpeeksi epäselvästi sanottu?
- pööhelin
se on kyllä ihan siisti bambaa ja skulaa.
- jeesboxduu
Tosiaan nyt jonkun aikaa olen puhelinta käyttänyt. Viestejä on suht helppo kirjoittaa, jotkut ominaisuudet on parempia mitä nokialaisissa mutta ehkä tuo ennakoiva tekstinsyöttö siinä mielessä huonompi että kun sanan valitsee niin tulee automaattisesti välilyönti..esim pidempää sanaa kirjoittaessa saa kirjoittaa maa(valitse/pyyhi)kunta(valitse/pyyhi)matkailu(valitse/pyyhi)
Puhelimessa on kätevät ja helposti opittavat valikot. Ja erittäin helppokäyttöinen ohjelma mp3/kuvien siirtäminen tietokoneelle tai koneelta kännykälle. Onnistuu mukana tulevan usb-modeemin kautta. Akkukin tuntuu kestävän hyvin, musiikkia paljon kuuntelin ja soittelin paljon, perjantaina aamulla olin tehnyt ensilatauksen ja puhelin kesti maanantai-iltaan. Erittäin tyytyväinen olen tähän asti ollut. Ehkä tuo läppämalli tekee vähän vaikeuksia siinä mielessä että yhdellä kädellä puhelinta vaikea avata tai läppää siis..jos vaikka pyöräilee tm ja yrittää puheluun vastata- lepuu
eli onko kellään tieto jos ostaa sen pre-paid jutun ärrältä missä tulee tuo tuo puhelin, että toimiiko se saunalahden liittymässä??
- Johnsson55
lepuu kirjoitti:
eli onko kellään tieto jos ostaa sen pre-paid jutun ärrältä missä tulee tuo tuo puhelin, että toimiiko se saunalahden liittymässä??
Joo,
Itelläni toimii ainaki.
- vodafone715
Mistä löytää noille luureille ajureita?!
Jonkun Vodafone Mobile Connector-ohjelman latasin Elisan sivuilta, mutta kun ohjelma pyytää valitsemaan puhelinmerkkiä, sieltä ei löydy Vodafonea!?
Auttakkee!
Muuten olen kyllä rakastunut tuohon luuriin- miten saan
hei miten saan siirrettyä musiikkia koneelta kännykkään (v715) kun ei tullut mitään cd:tä ym.
- Luigi
miten saan kirjoitti:
hei miten saan siirrettyä musiikkia koneelta kännykkään (v715) kun ei tullut mitään cd:tä ym.
Juu eli kaksi vaihtoehtoa:
1. Hommaa semmonen kaapeli nimeltään USB -> FireWire. Hinta on 6-15 e .... kytke koneseen ja anna palaa.
2. Hommaa muisikortinlukia ja MicroSD mallinen muisikortti, jossa on oltava ns. Adapteri mukana. Hinta on noin 10-45 e .......... kytke muisikortti Adapteriin ja Adapteri lukijaan ja lukia koneeseen ja anna palaa.
- ...
Pystyykö Vodafoneen siis lataamaan soittoääniä netistä, tai pystyykö siihen ylipäätänsä saamaan soittoääniä lataamatta mitään ohjelmaa puhelimeen?
- Nokia toimii kyllä
Ihmettelen miksi ostaa ollenkaan moista Vodafone-puhelinta kun saa Saunalahdelta 5€/kk Nokian 6151 3G-puhelimen. 1,3 Mpix kamera, radio, muistipaikka, EGDE 3G yms. ja ennen kaikkea aika varmasti laadukkaampi.
- Nikkelinakke
Ja kuka vähäkjärkinen jaksaa maksaa kuukausi maksuja
seuraavat 3 vuotta. Puhelin on jo rikki silloin kun maksut on saatu maksettua - Vesipuhelin
En tajua miksi 6151-mallia mainostetaan 3g-kännykkänä, sillä sisäistä kameraa siinä ei ole lainkaan joten videopuhelut eivät onnistu.
Kalliimmissa 3g-nokialaisissa taas vaivaa aikalailla järjestään se, että akku kestää vain pari päivää. - Guest
Vesipuhelin kirjoitti:
En tajua miksi 6151-mallia mainostetaan 3g-kännykkänä, sillä sisäistä kameraa siinä ei ole lainkaan joten videopuhelut eivät onnistu.
Kalliimmissa 3g-nokialaisissa taas vaivaa aikalailla järjestään se, että akku kestää vain pari päivää.Itselläni Nokialaisista N80, ja aluksi kyllä suoraan sanottuna kauhistutti juuri tuo parin päivän akkukesto. Mutta itse ainakin sain siihen parannusta valitsemalla valikoista 3G-verkon käytön pois, eli käyttää koko ajan normaalia GSM-verkkoa ja kas, melkein viikon saa käyttää, toisinaan melko ahkerastikin ilman että tarvitsee ruveta laturia haeskelemaan.
- bromelia
mulla on ongelma: cd:llä oleva ohjelma ladattu koneeseen ja tavallaan pystynkin siirtämään musiikkia, mutta sitten tulee joku ilmoitus ettei tiedosto ole tuettu tms. miten siis siirrätte musiikkitiedoston? onko windows media player muodossa?
- Vesipuhelin
Windows Media Player-muodossa??
Puhelin tukee mp3-muotoisia biisejä, mutta tässäkin olen huomannut poikkeuksia. Jotkin mp3-pakkausmuodot puhelin hylkää.
- joku
Paljon moinen känny maksaa kaupassa erikseen ostettuna?
- hinta
Ei taida saada ostettua muutakun kytkyllä ^^
- Minäpä itse
hinta kirjoitti:
Ei taida saada ostettua muutakun kytkyllä ^^
Terve!
Tässä kadotin tuollaisen puhelimen valitettavasti, niin voiko tuota puhelinta mitenkään jäljittää? Entä jos "puhelimen löytäjä" laittaa oman sim-korttinsa puhelimeen, pystyykö tuolloinkaan?
- =//
En löydännyt mistään radiota, jos joku löysi, kertokaa please! :)
- Smaiski
Miten teillä on toiminut bluetooth noissa puhelimissa? Itelläni on V715 eikä BT enää suostu löytämään yhtään mitään! Ei jaksais alkaa mitn kaapelia ostaan, se tietäis taas uusia asennuksia. :)
- Andyyyyyyy
Smaiski kirjoitti:
Miten teillä on toiminut bluetooth noissa puhelimissa? Itelläni on V715 eikä BT enää suostu löytämään yhtään mitään! Ei jaksais alkaa mitn kaapelia ostaan, se tietäis taas uusia asennuksia. :)
Ostin eilen ton vodafone 710 ja mukana tuli johdot ja cd:t ymt mutta ongelma on että täl hetkel ei ole cd asemaa koneessa ehjänä. Joten mistä sais sen ohjelman mobile connectorin vai mikä lie se on että saa kuvia / musiikkia siirrettyä koneelta puhelimee ja toisinpäin.. linkkejä mielellään kiitos.
- lll
Smaiski kirjoitti:
Itselläni on motorola ja bluetooth alkoi toimimaan
jälleen ,kun käynnistin puhelimen uudestaan. - jurbo
miten voin ladata musiikkia tohon kännykkään kun ei ole sitä cd:tä ja kun liitän koneelle ilman cd:tä niin jotain varoittelee että tartee cd:n yms. joten saaanko ladattua sen netistä?
- Nokia rulessszzz
jurbo kirjoitti:
miten voin ladata musiikkia tohon kännykkään kun ei ole sitä cd:tä ja kun liitän koneelle ilman cd:tä niin jotain varoittelee että tartee cd:n yms. joten saaanko ladattua sen netistä?
Yritin käynnistää vodafonen 710 Soneran simillä, PINin laitettua sanoo:
Valitse Pysyvä Operaattori:
NCK tai SOS
ÄÄk, mitä tämä tarkoittaa?
tiiän vastasin vanhaan aiheeseen, älkä kanattako kukot - Masku112211
Nokia rulessszzz kirjoitti:
Yritin käynnistää vodafonen 710 Soneran simillä, PINin laitettua sanoo:
Valitse Pysyvä Operaattori:
NCK tai SOS
ÄÄk, mitä tämä tarkoittaa?
tiiän vastasin vanhaan aiheeseen, älkä kanattako kukotMulla sama onglema!!
- masku1
Andyyyyyyy kirjoitti:
Ostin eilen ton vodafone 710 ja mukana tuli johdot ja cd:t ymt mutta ongelma on että täl hetkel ei ole cd asemaa koneessa ehjänä. Joten mistä sais sen ohjelman mobile connectorin vai mikä lie se on että saa kuvia / musiikkia siirrettyä koneelta puhelimee ja toisinpäin.. linkkejä mielellään kiitos.
OSta CD-asema
- Masku11221
Mä sain uuden kännykän ennen oli vodafone 710 mut nyt haluun käyttää vodafone
710 koska se näyttää hienolt sitten me vaihettiin sim kortti nyt tarvin jonkun nck salasanan myös ku mul on telefinland
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683219
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753087Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.682952On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662631Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442132- 611699
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251667Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181659- 351655
- 591576