Vielä keliakian oireista.

sopiiko kuvaan?

Minulla on keliakiaan viittaavia oireita, ja olenkin menossa testiin jossa katsotaan ne vasta-aineet. Pelkään vain että jos siinä ei näy mitään ja silti olisi ko. sairaus. Lääkärit tuntuu laittavan kaiken "ärtyvän paksusuolen" syyksi. Kysyisinkin, osaisiko joku kertoa näistä oireistani kumpaan ne ennemmin viittaa..

1.Maha on löysällä/ripulilla aina, aamulla ensimmäisenä(viimeistään aamupalan jälkeen) on mentävä vessaan..samoin päiväruuan jälkeen. Tätä on jatkunut 2-3 vuotta

2.Ruokailin jälkeen tulee epämukava olo, mahaan ei tule sietämätöntä kipua, vaan "kuumottava", hieman kuukautiskipuja muistuttava tunne.

3.ilmavaivat

4.Röyhtäyksen/hikan tyyppinen ilman nousu kurkkuun, päivittäin

5.Mahasta kuuluvat äänet: korinat, lorina, murina jne

6.Omituinen "tyhjä" tunne mahassa, vaikka olisi juuri syönyt..tosin ruuan jälkeen pitää viiden minuutin sisällä juosta vessaan..

Näitä oireita lukuunottamatta olo on ok..tosi usein epämääräisen vetämätön, usein päivisin haukotuttaa jne. Hiukset on ok. laihtunut en ole..

Tuli pitkä luettelo mutta kiitos jos joku viitsii vastata mitkä näistä oireista viittaisi keliakiaan/mitkä ei.. Niin, ja en käytä valmisruokia/maitoa joista useimmille tulee kaikenlaisia oireita..

8

2315

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minttu...

      Täysin samat oireet minullakin, maanantaina selviää onko keliakiaa vai ei? Tulen kertomaan. Täydellistä nukkakatoa ei ollut, verikokeissa arvot selvästi koholla. Saas nähä kuin käy..toivon että olisi, selviäisi oireetkin.
      Mulla vielä lisänä nuihin sinun oireisiisi jalkapohjakipu varsinkin aamuisin..

      • asdf

        Minulla myös aivan samat oireet, aamulla vatsa
        jos ei sekaisin niin aamupalan jälkeen viimeistään saa mennä vessaan. Syöntien
        jälkeen oireet ilmestyvät viimeistän 2 tunnin
        sisällä jos ei niin ruoka on ollut ok. Epäilen
        vahvasti keliakiaa mutta verikokeesta sitä ei näkynyt


    • pilli

      Jestas, tuo kuulosti ihan samalta kuin miehelläni! Ärtyvä paksusuoli epäilty, kun
      ei mitään löydy mistään kokeista. Päässä tietty vikaa kun "turhaan" laukkaa lääkäreitä häiritsemässä. Lopulta yksi lääkäri alkoi epäillä keliakiaa. Ei välttämättä näy vasta-aineissa eikä vielä edes gastroskopiassa! Oireet presiis samat kuin sulla paitsi kipu sietämätön. Tutkimukset vielä kesken.

      • löysäää

        Hei, jestas, on ihan samanlaisia oireita minullakin... eli alavatsassa ihan kuukautiskipuja muistuttavaa särkyä! Jotka muuttuu sitten ison hädän tullen kouristusmaisiksi.... Ulostan ainakin 3 kertaa päivässä, ja melkein aina on aikast löysää. Ehkä kerran viikossa tulee kiinteä pötkylä... Mutta minulla on tätä ollut ehkä 13-vuotiaasta asti (nyt ikää 23)! Ja siis aamu alkaa melkeinpä poikkeuksetta sontimisella...


      • kohtalontoveri
        löysäää kirjoitti:

        Hei, jestas, on ihan samanlaisia oireita minullakin... eli alavatsassa ihan kuukautiskipuja muistuttavaa särkyä! Jotka muuttuu sitten ison hädän tullen kouristusmaisiksi.... Ulostan ainakin 3 kertaa päivässä, ja melkein aina on aikast löysää. Ehkä kerran viikossa tulee kiinteä pötkylä... Mutta minulla on tätä ollut ehkä 13-vuotiaasta asti (nyt ikää 23)! Ja siis aamu alkaa melkeinpä poikkeuksetta sontimisella...

        Hei ja uskomatonta, että jollain muullakin on samanlaisia oireita.. =) itselläni oireet on alkanut reilu kuukausi sitten. Vatsan toiminta oli aluksi kummallista, välillä kovalla ja välillä löysällä. sitten tuli ilmavaivat, pahimmillaan iltaisin ja aamuisin. Ja aamupalaa ei meinaa keretä syömään, kun vessaan jo pitää rientää. Ja nyt on alkanut alavatsa kivut. Juuri tuollaiset menkkojen aikaiset.

        Nyt toki vatsan toiminta muuten tasaantunut, mutta uloste välillä sellaista kummallista nauhamaista. Onko muilla tälläistä vaivaa?

        Voisko mullakin tosiaan olla keliakiaa? Suvussa sitä kyllä on, samoin kuin laktoosi-intoleranssia..


    • kelopuu_xoz

      Mun mielestä tuo kuulostaa keliakialta. Käy ihmeessä kaikissa testeissä ja selvitä onko sulla keliakia, koska se on aika vakava sairaus, jos sitä ei saada kuriin.

      Jos sulla on keliakia, syö vain gluteenitonta ruokaa.

      • JoPojuKo

        Mun mielestä tuo on myös keliakiaa. Oireet ovat nimittäin aika samanlaisia. Mene ihmeessä tutkimuksiin.


      • samat oireet mulla...
        JoPojuKo kirjoitti:

        Mun mielestä tuo on myös keliakiaa. Oireet ovat nimittäin aika samanlaisia. Mene ihmeessä tutkimuksiin.

        ja olikin sit laktoosi-intoleranssi!!! Totaalinen sellanen eli laktaasientsyymi puuttuu täysin tyystin kokonaan.
        Ja oireet oli just nuo kaikki edellä mainitut...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      85
      4550
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      127
      3958
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2521
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      197
      1535
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1286
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1243
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1198
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1193
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1153
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1065
    Aihe