geeni tutkimuksesta

kauankohan

kestää saada tieto tuloksista? Mulla on helmikuussa jo verikoe otettu, tutkitaan siis rintasyöpä geeniä.

22

1246

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muumiaiti

kesti muistaakseni noin 2-3kk verikokeen ottamisesta,kun kutsuttiin sinne geeni lääkärin luo kuulemaan tulokset.minulla on tämä BRCA2-geenivirhe.

• muita

tutkimuksia tehtiin, vai tehtiinkö?

• muumiaiti
        muita kirjoitti:

tutkimuksia tehtiin, vai tehtiinkö?

verikoe. Sitten tietenkin selvitettiin suvussa esiintyneet syöpä sairaudet,tai nämähän jo selvitettiin ennen verikokeen ottamista.Meitä on neljä sisarusta,kolmella on tämä geeni virhe,ja me kaikki kolme olemme sairastaneet rintasyövän.Myös veljelläni on sama virhe,kun se hänelä todettiin,hän pääsi kaikenlaisiin tutkimuksiin,hän ei ole sairastanut mitään syöpää,on nuorin sisarus sarjasta.Hän saa käydä kontrolleissa,esim.hänen suolistoa tutkittiin ,ja tämä geenivirhe voi aiheuttaa miehelle mm. eturauhas syöpää ja en nyt muista mitä muuta.

• sulle
        muumiaiti kirjoitti:

verikoe. Sitten tietenkin selvitettiin suvussa esiintyneet syöpä sairaudet,tai nämähän jo selvitettiin ennen verikokeen ottamista.Meitä on neljä sisarusta,kolmella on tämä geeni virhe,ja me kaikki kolme olemme sairastaneet rintasyövän.Myös veljelläni on sama virhe,kun se hänelä todettiin,hän pääsi kaikenlaisiin tutkimuksiin,hän ei ole sairastanut mitään syöpää,on nuorin sisarus sarjasta.Hän saa käydä kontrolleissa,esim.hänen suolistoa tutkittiin ,ja tämä geenivirhe voi aiheuttaa miehelle mm. eturauhas syöpää ja en nyt muista mitä muuta.

muumiseni;)). Meitä kolme sisarusta plus äiti joilla sama syöpä. Mulla ja siskoillani myös tyttöjä joiden puolesta pelkään.

• muumiaiti
        sulle kirjoitti:

muumiseni;)). Meitä kolme sisarusta plus äiti joilla sama syöpä. Mulla ja siskoillani myös tyttöjä joiden puolesta pelkään.

minun äiti on sairastanut rintasyövän,hänellekin tehtiin tutkimus meidän jälkeen,ja olihan se hänelläkin. Minullaki on tytär ja poika,ja tottakai toivon,ettei heillä tätä virhettä ole,,kun on heidän isänsäkin suvussa paljon syöpää,miehellänikin.

• kestää
        muumiaiti kirjoitti:

minun äiti on sairastanut rintasyövän,hänellekin tehtiin tutkimus meidän jälkeen,ja olihan se hänelläkin. Minullaki on tytär ja poika,ja tottakai toivon,ettei heillä tätä virhettä ole,,kun on heidän isänsäkin suvussa paljon syöpää,miehellänikin.

mitä vain, kunhan lapset säästyisivät

• tarkempaan syyniin
        muumiaiti kirjoitti:

normaalia aikaisemmin jos heillä on geeni virhe?

• ......
        tarkempaan syyniin kirjoitti:

lapsesi myös tutkimuksessa. Ovat kai jo aikuisia.

• muumiaiti
        tarkempaan syyniin kirjoitti:

kun sinä saat oman tuloksesi,ja jos virhe sinulla todetaan,pääsevät lapsesi tutkimukseen automaattisesti,jos itse haluavat. minun tytär on nyt 21v,poika 23v. He eivät vielä ole halukkaita menemään. Geenilääkäri suositteli tytölle noin 25v.ikää,pojalle noin 35v. Ja jos heilläkin on tämä virhe,he pääsevät tietenkin nuoresta alkaen kontrolleihin.Minun siskoni tytöllä ei tätä virhettä ollut,hän on yli 30.vuotias. On ehkä aika harvinaisia nämä BRCA2.geenivirhe suvut,en täällä ole kohdannut yhtään kohtalotoveria.

• ......
        muumiaiti kirjoitti:

kun sinä saat oman tuloksesi,ja jos virhe sinulla todetaan,pääsevät lapsesi tutkimukseen automaattisesti,jos itse haluavat. minun tytär on nyt 21v,poika 23v. He eivät vielä ole halukkaita menemään. Geenilääkäri suositteli tytölle noin 25v.ikää,pojalle noin 35v. Ja jos heilläkin on tämä virhe,he pääsevät tietenkin nuoresta alkaen kontrolleihin.Minun siskoni tytöllä ei tätä virhettä ollut,hän on yli 30.vuotias. On ehkä aika harvinaisia nämä BRCA2.geenivirhe suvut,en täällä ole kohdannut yhtään kohtalotoveria.

veri kokeesta kulunun jo kolme kuukautta. Tutkivat myös uusia geenivirheitä, jos vaikka olis sellainen mitä ei vielä ole löydetty. Ehkäpä olemme vain harvinaisen huono onninen suku.

• muumiaiti
        ...... kirjoitti:

veri kokeesta kulunun jo kolme kuukautta. Tutkivat myös uusia geenivirheitä, jos vaikka olis sellainen mitä ei vielä ole löydetty. Ehkäpä olemme vain harvinaisen huono onninen suku.

että piakkoin saat tiedon.Nykyään näitä kaikenlaisia geeni tutkimuksia tehdään paljonkin. myös miehelleni on ehdotettu tutkimusta,hän on ainoa syövän sairastanut elossa oleva suvussaan.Vielä hänkään ei ole jaksanut mennä tutkimukseen mukaan. Haluaisin kysyä,mistä päin Suomea sinun sukusi on? minun äidin puoleinen suku on keskisuomesta. Aika samanlaiset lähtökohdat meillä on sinun kanssa,molemmilla 3.sisarusta,sekä äiti sairastaneet syövän. Myös kaksi tätiäni ovat sairastaneet aikoinaan,siis äitini siskot.Toinen heistä selviytyi.Siihen aikaan ei vielä geenitutkimuksia ollut.

• .......
        muumiaiti kirjoitti:

että piakkoin saat tiedon.Nykyään näitä kaikenlaisia geeni tutkimuksia tehdään paljonkin. myös miehelleni on ehdotettu tutkimusta,hän on ainoa syövän sairastanut elossa oleva suvussaan.Vielä hänkään ei ole jaksanut mennä tutkimukseen mukaan. Haluaisin kysyä,mistä päin Suomea sinun sukusi on? minun äidin puoleinen suku on keskisuomesta. Aika samanlaiset lähtökohdat meillä on sinun kanssa,molemmilla 3.sisarusta,sekä äiti sairastaneet syövän. Myös kaksi tätiäni ovat sairastaneet aikoinaan,siis äitini siskot.Toinen heistä selviytyi.Siihen aikaan ei vielä geenitutkimuksia ollut.

etelä lapista, ehkä pohjoispohjan maata. Myös meillä äidin siskot sairastuivat tosin jo iäkkämpinä, toinen heistä on elossa ja terve, äitini ei selvinnyt, koska syöpä oli levinnyt ja laitteli etäispesäkkeitä sinne tänne.

• muumiaiti
        ....... kirjoitti:

etelä lapista, ehkä pohjoispohjan maata. Myös meillä äidin siskot sairastuivat tosin jo iäkkämpinä, toinen heistä on elossa ja terve, äitini ei selvinnyt, koska syöpä oli levinnyt ja laitteli etäispesäkkeitä sinne tänne.

minun äiti sairasti iäkkäämpänä,hänen sisarensaki päälle 50.vuotiaina. meidän sukupolvesta nuorin sairastui noin 44.vuotiaana. Ikävää,että äitisi menehtyi. Kirjoitellaan joskus lisää näistä,on ainakin samanlainen tausta.

• yks monista
        muumiaiti kirjoitti:

minun äiti sairasti iäkkäämpänä,hänen sisarensaki päälle 50.vuotiaina. meidän sukupolvesta nuorin sairastui noin 44.vuotiaana. Ikävää,että äitisi menehtyi. Kirjoitellaan joskus lisää näistä,on ainakin samanlainen tausta.

Hei! Myös minä pääsin tähän geenitutkimukseen,mutta minulta ei geenivirhettä löytynyt. Lääkärini korosti,että silti tyttärelläni on suurempi mahdollisuus sairastua rintasyöpään kuin keskiverto suomalaisella,koska suvussamme on useammalla ollut rintasyöpä.Mihinkään seurantaan hän ei pääse,vaan pitää itse huolehtia kontrolleista.
        Nykyäänhän tutkitaan kaupallisesti vaina nämä kaksi geeniä BRCA1 ja BRCA2,mutta kolmaksin geeni on löytynyt ja se tulee kai melko pian kaupalliseksi.Minun lääkärini lupasi pyytää suostumukseni sen tutkimiseen,sitten kun asia on ajankohtainen.

• .......
        yks monista kirjoitti:

Hei! Myös minä pääsin tähän geenitutkimukseen,mutta minulta ei geenivirhettä löytynyt. Lääkärini korosti,että silti tyttärelläni on suurempi mahdollisuus sairastua rintasyöpään kuin keskiverto suomalaisella,koska suvussamme on useammalla ollut rintasyöpä.Mihinkään seurantaan hän ei pääse,vaan pitää itse huolehtia kontrolleista.
        Nykyäänhän tutkitaan kaupallisesti vaina nämä kaksi geeniä BRCA1 ja BRCA2,mutta kolmaksin geeni on löytynyt ja se tulee kai melko pian kaupalliseksi.Minun lääkärini lupasi pyytää suostumukseni sen tutkimiseen,sitten kun asia on ajankohtainen.

luvan tutkia muitakin mahdollisia geenivirheitä jo tutkimuksen alussa. Kirjoitan taas kun saan vastauksen ja tiedän enemmän. Hyvää jatkoa sulle muumiäiti, pidä lippu korkealla.

• LPolku
        yks monista kirjoitti:

tutkimus kuin dna-tutkimus? Minä ja veljeni olimme sellaisessa, kun molemmat sairastuimme syöpään vähän yli kolmekymppisinä. Siinä otettiin 16 koeputkellista verta, mikä vähän hirvitti ja pyörryttikin.

• muumiaiti
        LPolku kirjoitti:

tutkimus kuin dna-tutkimus? Minä ja veljeni olimme sellaisessa, kun molemmat sairastuimme syöpään vähän yli kolmekymppisinä. Siinä otettiin 16 koeputkellista verta, mikä vähän hirvitti ja pyörryttikin.

olisiko samaa tutkimusta. olen käsittänyt,että näitä BRCA2 JA 1.geenivirheitä ei ole niinkovin kauan tutkittu,en osaa sanoa. Minä en muista,miten monta putkea verta otettiin.Ja aina pyydän kokeen ottamisen makuu asennossa,enkä pysty katsomaan,kun veri koe otetaan,sillä pyörryn melkein aina,jos istun.Silloin,kun meiltä tää koe otettiin,sanoivat,että on vain muutama BRCA2.suku Suomessa.Tottakai on enemmän,mutta kaikkia ei ole tutkittu,eikä kaikki halua mennä tutkimukseen.

• kevätihme

geenitutkimus, koska lähisuvussa on ollut rintasyöpää. Vastauksen saamiseen meni pari kuukautta. Geeni"virhettä" ei kuitenkaan löytynyt.

• syöpäläis sukua

perusteella tutkimukseen pääsee?

• LPolku

sairaalassa, voisinko veljeni kanssa osallistua suomalais-amerikkalaiseen dna-kartoitukseen. Perusteena oli se, kun perheen kolmesta lapsesta kaksi oli sairastunut syöpään vähän yli kolmekymppisenä.

Siinä ei kyllä mitään rintasyöpägeeniä etsitty vaan jotain muuta.

Geenivirhettä esim. rintasyövässä epäillään, jos suvun naiset sairastuvat alle nelikymppisinä. Näin minulle on selitetty.

• "kevätihme"

kolmesta lapsesta kahdella on ollut syöpä. Onkologini suositteli sitä ja antoi lähetteen eteenpäin.

• aloittaja
        LPolku kirjoitti:

sairaalassa, voisinko veljeni kanssa osallistua suomalais-amerikkalaiseen dna-kartoitukseen. Perusteena oli se, kun perheen kolmesta lapsesta kaksi oli sairastunut syöpään vähän yli kolmekymppisenä.

Siinä ei kyllä mitään rintasyöpägeeniä etsitty vaan jotain muuta.

Geenivirhettä esim. rintasyövässä epäillään, jos suvun naiset sairastuvat alle nelikymppisinä. Näin minulle on selitetty.

kaikki olimme 40-46 vuotiaita kun sairastuimme, tutkimukseen pääsin minä, kun lääkärini laittoi lähetteen. siskoni ei saanut lähetettä pyynnöstään huolimatta, lääkäri vain sanoi että syöpä voi tulla oli geeni tai ei, tai olla tulematta.
        Verta otettiin 30mg muistaakseni.

Nyt luin lehdestä että uusia rintasyövälle altistavia geenejä olis löytynyt 4 lisää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      121
      1688
    2. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      16
      1372
    3. Tiedätkö miten pahalta tuntui

Kun vetäydyit? Ei kuukausiksi vaan vuosiksi.
      Ikävä
      61
      980
    4. Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA

Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR
      Hindulaisuus
      329
      972
    5. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      65
      826
    6. J miehestä oikeaa

Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen
      Ikävä
      75
      798
    7. Onko Lahdessa juhannuskokkoa?

Entä vähän kauempana?
      Lahti
      1
      760
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      46
      731
    9. Kysyit firman bileissä..

.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta
      Ikävä
      9
      671
    10. Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin

Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta
      Maailman menoa
      60
      653
    Aihe