Mikä ihme voi olla vikana

operan surkia

Miksi uusin opera ei näytä kuvia tässä koodissa mutta ie näyttää:
-----------------------
HTML>

hadfsdfas




afddfasfds


dsfdsfadfsadsff
rgfdgrr






fdsdsf

ffffffff




--------------------------------------
Mikä siis vikana.. opera näyttää kaikkien muiden sivujen kuvat kyllä mikä operas ny voi ollla sit

11

547

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teuro

      Eka tagi on ilman aloitusmerkkiä, tuo ei ole ongelma kuitenkaan. img tagin tulisi loppua /> tavalla. Kirjoita jatkossa tagit pienellä.

      • ?????????

        Miksi ihmeessä tagit pitäisi kirjoittaa pienellä? Minä ainakin tykkään kirjottaa ne isolla, jolloin ne erottuvat muusta tekstistä.


      • kummar33443
        ????????? kirjoitti:

        Miksi ihmeessä tagit pitäisi kirjoittaa pienellä? Minä ainakin tykkään kirjottaa ne isolla, jolloin ne erottuvat muusta tekstistä.

        miksi stää sitte toimii ie:llä mutta operalla ei toimi.. ihan html oppaasta kaikki otettu...

        kuvassa ei näyt mitäänoperassa mutta se kyllä tietää missä se on kun pisaträn infoo


      • että validi
        ????????? kirjoitti:

        Miksi ihmeessä tagit pitäisi kirjoittaa pienellä? Minä ainakin tykkään kirjottaa ne isolla, jolloin ne erottuvat muusta tekstistä.

        xhtml kirjoitetaan speksien mukaan pienillä. äläkä kysy mitä on validi xhtml.


    • ?????????

      Johtuisiko siitä, että noissa poluissa on ääkkösiä? Internetsivuilla ei pitäisi tiedostonimissä olla koskaan niitä.

    • no kun ei toimi siltikää

      Ei vaikuttanut sekäänl. Operassa näkyy vain kuva tyhjänä ja päällä lukee ALT teksti.
      Onko nyt vikaa mun koodissa vai operassa vai välimuistissavai missä'

    • sneiffi

      No johtuisikohan siitä, että sinulla ei ole kuvia palvelimella. IE hakee mitä tahansa tietokoneeltasi, jos polku on vain oikein. Operassa tämä on ehkäpä estetty.

      • olla nitenkään

        Tein frontpagella samanlaisen sivun missä samat tiedostot hakemistossa. Se toimi operassa. Tää on mun itse tekemä sivu ja ei toimi operassa. Onko tossa koodissa jokin virhe koska luulen niin...


      • ratkaisin pulman muttA!!!
        olla nitenkään kirjoitti:

        Tein frontpagella samanlaisen sivun missä samat tiedostot hakemistossa. Se toimi operassa. Tää on mun itse tekemä sivu ja ei toimi operassa. Onko tossa koodissa jokin virhe koska luulen niin...

        Eli operassa toimii vain jos on muotoa:
        src="../Omat tiedostot/1949.jpg"

        jos taas tuohon pistää esim c:/kuva.jpg eli täydellisen polun niin silloin ei opera näytä


        Miksi opera vaatii tommosen ../ muodon


      • ??????????
        ratkaisin pulman muttA!!! kirjoitti:

        Eli operassa toimii vain jos on muotoa:
        src="../Omat tiedostot/1949.jpg"

        jos taas tuohon pistää esim c:/kuva.jpg eli täydellisen polun niin silloin ei opera näytä


        Miksi opera vaatii tommosen ../ muodon

        Ilmeisesti et ole laittanut sivujasi nettiin, vaan katselet niitä omalla koneellasi? Jos olisit laittanut tuon nettiin, se ei toimisi millään selaimella.

        Sinulla oli siinä täydellisessä polussa, jonka näytit täällä, sanavälejä ja ääkkosiä. Opera kyllä hyväksyy täydellisen polun, jos polku vain on kirjoitettu oikein. Siis nettisivuilla polun pitää olla kirjoitettu täsmälleen oikein, eli merkkikoko pitää olla sama, eikä saa olla ääkkösiä tai välejä. Lisäksi sinulla on siinä ekassa viestissäsi näyttämässäsi koodissa kenoviivat (\) vaikka pitäisi olla kauttaviivat (/).


    • Höpö.

      Ensinnäkin Opera ei ymmärrä (kuten ei pitäisikään ymmärtää) tuota kenoviivaa ( \-merkkiä ) hakemistoksi mitä se ei oikeissa käyttöjärjestelmissä olekaan.

      Toisekseen Opera ei löydä c:n juuressa olevaa hakemistoa maininnalla
         C:\Documents and Settings\ ..
      eikä edes
         C:/Documents and Settings/
      vaan
         file://localhost/C:/Documents and Settings/
      Foxille sama pitäisi kirjoittaa
         file:///C:/Documents and Settings/

      Ratkaisu: käytä suhteellisia osoitteita tai tallenna kuvat nettiin ja laita polku osoittamaan sinne. Älä myöskään käytä välilyöntejä ja ääkkkösiä äläkä missään tapauksessa kenoviivoja hakemiston merkkeinä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Au Pairit Maltalla - Keskustelua !!

      Keskustelua uudesta kaudesta. Täällä kaikki jaksot katsottu kun verot pakko maksaa.. Myyn ulkopuolelle jättäminen oli su
      Tv-sarjat
      256
      2843
    2. Suomalaisia valmistautuneena pakenemaan

      https://yle.fi/a/74-20084635 “Auto on aina tankattuna ja pari laukkua valmiiksi pakattuna, jos tulee äkkilähtö.”
      Maailman menoa
      380
      1852
    3. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      68
      1779
    4. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      88
      1539
    5. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      114
      1305
    6. Ei kiinnosta idän humpuuki

      Onko kukaan ihminen koskaan hyötynyt idän opeista pätkääkään? Ei ole, uskallan väittää!
      274
      1074
    7. Ikävöin sinua nainen

      Vaikka lopetin yhteydenpidon kokonaan. Ehkä joskus ymmärrät, et se oli ainoa järkevä vaihtoehto. Ei rakkaus lopu siihe
      Ikävä
      43
      978
    8. Ristinryövärin kastamattomuus?

      KASTAMATON RISTINRYÖVÄRI Ristinryövärin pelastumista ilman kastetta on joskus käytetty perusteena sille, ettei kasteell
      Luterilaisuus
      276
      962
    9. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      31
      845
    10. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

      https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
      Maailman menoa
      101
      841
    Aihe