Katselin tilitapahtumia ja samalla huomasin, että minulla oli Nordean Mastercardin tiedoissa (nettipankissa) VAROITUS ja tieto, etten voi käyttää yhdistelmä korttiani. Maksuni on ollut myöhässä, mutta nyt olen hoitanut sen. Se ei kuitenkaan ole vielä kirjautunut maksetuksi. Mitä tämä varoitus oikein tarkoittaa ja onko se "vaarallista". Siis palautuuko käyttöoikeuteni tuohon korttiin, kun maksut on saatettu ajantasalle?
VAROITUS Mastercardilla??
5
9376
Vastaukset
- palaudu!!!
Se on Nordealla kerrasta poikki. Luottotiedotkin on vaarassa.
Kun menet pankkiin, niin ne leikkaa kortin kahtia ja käskee tulla viiden vuoden päästä uudestaan. Jos silloin olisit parempi asiakas, etkä jättäisi maksamatta.. - Näin..
Eli ota ihan rauhassa, et ole menettänyt mitään.
Maksa laskusi niin asia ok. - kortti heti
kahtia...
- kaaattrii
Minä hankin myös itselleni varoituksen kortilleni, kun maksut viivästyi ja luotto ylittyi.
Kun sain maksuni ajantasalle ja tililleni reilusti käyttövaraa, otin yhteyttä nordea rahoitukseen, josta sanoivat, että pankkiin otettava yhteyttä, ettei varoitus poistu itsestään sitä kautta, sillä korttini on pankin riskillä (pankki ns. tavallaan takaa).
Kortin käyttöhän on kiellettyä jos kortilla on varoitus, eikä oikeastaan ole edes mahdollista (ainakaan varmentavissa laitteissa), joten annoin asian olla ja opettelin maksamaan laskuni ajallaan ja elämään ilman luottoa.
Nyt kun korttini oli vanhentumassa, otin yhteyttä pankkiin ja sovin käynnistä. Tuli kerralla kaikki asiat kuntoon ja varoituskin poistui. Kortti on taas käytettävissä.
Senkin myös tiedän, ettei varoitusta ihan pienestä summasta tai maksun pienestä viivästymisestä laiteta ja lähettävät myös useita maksukehotuksia. Ja tasan 60 päivän päästä maksun viivästymisestä laittavat maksuhäiriömerkinnän.
Kannattaa tosiaan harkita kortin käyttöä ja varmistaa, että maksut maksetaan silloin kun on sovittu. Näillä asioilla ei kannata leikkiä. Itse sain kortin melko nuorena, jolloin en vielä hallinnut rahan käyttöä ja onneksi selvisin näinkin vähällä ja nyt olen saanut järkeä päähäni ja ymmärrän näiden asioiden vakavuuden.
Nyt ota rohkeasti yhteyttä pankkiin tai rahoitukseen, vaikka se tuntuu kiusalliselta ja pahalta, mutta kyllä ne siellä ovat varmasti pahempaakin nähneet. Jos asiansa uskaltaa sotkea, on ne uskallettava myös selvittää.
Hyvää kesää sinulle! - ****
niin siellä selviää, otetaanko korti pois sulkulistalta. Voithan kokeilla onneasi kaupassa ja hyvin suurella todennäköisyydellä kassaneiti joutuu ottamaan sinulta kortin pois. Se on sitten aika nolo tilanne...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus64165Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va952303Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J61999Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va38861Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?186860- 47854
- 34831
Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke119785- 36776
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35772