Moi,
nyt olisi taimikonhoitohommat edessä meidän 29ha metsätilalla. Lähinnä on kyseessä sellanen 8ha koivikko, joka pitäisi laittaa kuntoon. Siis, raivaussahan ostoon! ALV velvollisena ei kannatta varmaan käytettyä ostaa kun uudesta saa verotuksessa about 40% takaisin. Vaihtareina on pikkuselvityksen jälkeen
- Husqvarna, 343FR 699 eur
- Stihl FS-250, hinta n. 750eur
- Oleo-Mac Sparta 42, hinta vain 364 eur
Eli mielipiteitä, kaikissa tulee kolme terää mukaan ja valjaat. Stihlissä olisi optiona sellanen jyrsinlaite, joka vaikuttaa mielenkiintoiselta, BC 40, jota voisi käyttää pienehköön maanmuokkaukseen ennen istutusta. Onko kokemuksia tästä lisälaitteesta ja noista yo. sahoista (tai vastaavista)? Erityisesti onko tuo Kinkki Oleo-Mac mistään kotoisin?
Kiitos etukäteen kaikista kommenteista!
Mikä raivaussaha?
8
7047
Vastaukset
- kallista
Kyllähän tuolla hintaa pitäis saada jo stihlin 450.
- 345
nuo kaikkiruohoraivaria.osta husgvarna 345fxt on ammatti malli ovh795 mukavan lyhyt.käy tutkkii muita merkkiä liikkeillä.stiili kömpelö elä osta
- pitäs
alkaa kutosella...ihan kelpo peli.
- Kotitarvepuumies
Mitä mieltä olette Efcon raivureista? Piensahoissa ovat pärjänneet testeissä, entä raivurit. Varaosia ainakin luulisi saavan, kun on tunnettu koneliike, Konetoimi, maahantuojana.
- Lieb
Efco & Oleo-Mac ovat EMAK.it merkkejä, joten miten tuo liittyy kinkkeihin? Laadusta en osaa sanoa mitään!
- Jeespoxpallinaama
Efco ja Oleo-Mac ovat Italian vermeitä ja löytyy heiltä ammattimallejakin!
- Oskari
Jos puhutaan ihan oikeista raivaussahoista, semmosista joissa on ajateltu asiat pikkusen pidemmälle, niin sinulla on kaksi vaihtoehtoa, Stihl tai Husqvarna, molemmissa muistaakseni kahden vuoden takuut muussa kuin ammatikäytössä.
Älä ainakaan tuota FS-250:a osta, ergonomia perseestä ja muutenkin paremmin sellanen trimmerivehje, menee rahat hukkaan. Samalla rahalla ja halvemmallakin saat esim Fs-450K:n, esim ite maksoin muutama vuosi sitten 670€, ja tuskinpa ne nyt siitä ainakaan älyttömiä on hinnat noussu... - sepi
Husqvarna, 343FR joo kyllä itse suosittelen tätä ruohoraivuri vaikka epäilin alkuun ! olen kaatanut sellaista 10-15cm halkasialta puuta hurumykke ja ei ole paljon onglemia ollut ! ainut asia mikä piti tehä niin terään vaan kunnon haritus ja viilata teräväks ! voin suositella ! ja kaiken mukavuuden takaa amatti valjaat joissa pehmustetta enemmän kun missään !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43984Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760