sama alku joka sivuun CSS:llä?

koodi lyhyemmäksi

Moi!

En ole löytänyt vastausta vielä tähän.

Eli onko mahdollista saada CSS:llä lisättyä esim. linkkirivi joka sivulle? Tuntuu typerältä kirjoittaa samat linkit joka sivun alkuun. Eli voiko CSS-dokumenttiin lisätä koodin, jonka se automaattisesti lisää joka sivun alkuun?

Vai onko kenties jotain muuta ehdotusta?

En halua käyttää frameja.

8

573

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kettukas

      HEAD-tagien väliin. CSS-tiedostoon vain nuo määritykset, eli ei (X)HTML-koodeja.

      • koodi lyhyemmäksi

        Ymmärsinköhän oikein, vai ymmärsitkö sinä väärin minua?

        Tarkoitatko, että teen toisen CSS-tiedoston?


    • dkfjlasdjflsd

      mutta tarkoitukseesi sopii dynaamiset sivut, hae tietoa php:stä

    • Jarpi2141

      Css ei ole sitä varten.

      Php:n includella onnistuu helposti. Kirjoitat linkkirivisi normaalisti html:ää käyttäen ja tallennat sen erilliseen tiedostoon.

      Haet sitten tämän tiedoston jokaiselle sivulle.



      SSI:llä onnistuu myös, mikäli palvelin tukee tekniikkaa:

    • mutta..

      tee sivut jollain ohjelmalla, esim. dreamweaverilla, jolla saa tehtyä templatejä. Siten ne toistuvat osat tulee automaattisesti kaikille sivuille.

      • pykätyn sivuston päivittely

        sitten vasta onkin mukavaa, varsinkin jos sivusto alkaa kasvaa vuosien mittaan vaikka tuonne tuhannen sivun kokoiseksi ja joku päivä pitääkin lisätä yksi linkki. ei tarvitse käydä läpi kuin hikiset tuhat tiedostoa ja päivittää jokaiseen erikseen. pitää olla todella hölmö että hoitaisi homman php;n tai shtml;n kaltaisilla vemputtimilla joilla saadaan aikaan tilanne jossa tasan yhtä tiedostoa pitää editoida ja muutos näkyy automaagisesti joka ikisellä sivulla.


      • tunnet DW:n?
        pykätyn sivuston päivittely kirjoitti:

        sitten vasta onkin mukavaa, varsinkin jos sivusto alkaa kasvaa vuosien mittaan vaikka tuonne tuhannen sivun kokoiseksi ja joku päivä pitääkin lisätä yksi linkki. ei tarvitse käydä läpi kuin hikiset tuhat tiedostoa ja päivittää jokaiseen erikseen. pitää olla todella hölmö että hoitaisi homman php;n tai shtml;n kaltaisilla vemputtimilla joilla saadaan aikaan tilanne jossa tasan yhtä tiedostoa pitää editoida ja muutos näkyy automaagisesti joka ikisellä sivulla.

        Juuri siksihän templateja kannattaa käyttää, että kun lisää sen linkin, kaikki templaten pohjalta tehdyt 1000 sivua päivittyy kerralla! ;)


      • En nim. ole
        tunnet DW:n? kirjoitti:

        Juuri siksihän templateja kannattaa käyttää, että kun lisää sen linkin, kaikki templaten pohjalta tehdyt 1000 sivua päivittyy kerralla! ;)

        ikinä käyttänyt DW;tä tai mitään muutakaan "wysiwyg" - editoria. Sen sijaan olen kyllä joutunut käsipelissä korjaamaan/korvaamaan useampia tuhansia tollaisilla kilkuttimilla väsättyja sivuja kun päivitys- ja ylläpito-ongelmat ovat kasvaneet tarpeeksi mittaviksi ja kyllä, omat hommani hoidan just tasan ASCII-tekstieditorilla alusta loppuun.

        Motto: "Nyttemmin olen tullut siihen tulokseen etten koske edes kuuden metrin kepillä tolleen tehtyihin saitteihin. Valitan. Jos olet tosissaan työtajouksesi kanssa niin teen uuden saitin alusta asti ja tällä kertaa oikein, se on minulle puolet nopeampaa ja sinulle puolet halvempaa kuin tollasen korjaaminen."


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      1860
    2. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      240
      1709
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      92
      1542
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      108
      1351
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      166
      1118
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      64
      1083
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      932
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      62
      926
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      866
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      97
      850
    Aihe