kuin äkkiä teillä on leikkaushaava parantunut että ootte voinee alkaa liikkuun niin että kilot on saanee kyytiä? entä milloin voi alkaa tekee vatsalihasliikkeitä?
liikunta sektion jälkeen
3
1577
Vastaukset
- odottaa ainakin
se suositeltava 6kk koska vatsalihakset eivät ole vielä menneet paikalleen ja ennenainen rasitus estää niiden takaisin menemisen ja aiheuttaa suurenkin kolon sinne keskelle.itse odotin 1v ennen kuin edes kokeilin tehdä sillä rako oli vielä 6kk sektion jälkeenkin,kannattaa kävellä yms yms eikä vielä rasittaa liian aikaisin lihaksia.
- SECTIOmamma
Minullakin meni todella kauan, ennenkuin edes pystyin tekemään vatsalihasliikkeitä section jälkeen kivutta. Minulla tosin sectio tehty pystysuunnassa. Liikkumaan alottelin heti kun kotiuduin. Pieniä lenkkejä aluksi, hölkkää sitten kun tuntui hyvältä jne. Kyllä ne kilot kummasti karisee kun rattaita työntää =)
- MiiraM
SECTIOmamma kirjoitti:
Minullakin meni todella kauan, ennenkuin edes pystyin tekemään vatsalihasliikkeitä section jälkeen kivutta. Minulla tosin sectio tehty pystysuunnassa. Liikkumaan alottelin heti kun kotiuduin. Pieniä lenkkejä aluksi, hölkkää sitten kun tuntui hyvältä jne. Kyllä ne kilot kummasti karisee kun rattaita työntää =)
Arpi oli kipeä ekan kuukauden (jolloin ei saa ohjeidenkaan mukaan rasittaa tai nostella mitään vauvaa painavampaa), mutta sen jälkeen arpi ei ole haitannut menoa. Sen sijaan tuo rako vatsalihasten välissä on haitannut vatsalihastreeniä. En ole uskaltanut paljon tehdä, koska silloin rako voi jäädä pysyväksi. Nyt siitä on umpeutunut noin puolet, sektiosta on 3,5 kk.
MUTTA, poikittaista vatsalihasta voi treenata heti kun kipu sen sallii. Eli "napa selkärankaan" kävelylenkillä ja joka kerta kun nostat vauvaa jne., se auttaa vatsan palautumiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t734416- 332511
- 402324
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin211815Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401672Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251552- 811536
- 1491346
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..221243Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät901145