onko tämä nyt se BED?

karamelli

Onko minulla BED?

En syö aamuisin enkä koulussa lainkaan, koulussa kun katsonkin ruokaa minua yököttää. Joskus syömisen jälkeen olen yrittänyt oksentaa mutta en ole siinä onnistunut toistaiseksi. Koulun jälkeen usein kaivan kaikki kaapit läpi ja etsin jotain syötävää, etenkin herkkuja. Syön ihan mitä vain kaapista löytyy ja sen jälkeen kun olen kolunnut kaapit, menen usein kauppaan ostamaan karkkia/sipsiä tms. Ja ahmin ne melko nopeaan tahtiin. Minua hävettää ja tuntuu että kaikki pitävät minua jonain kamalana ahmattina vaikkei kukaan tästä tiedäkkään. he vain kauhistelevat kuinka laiha olen ja että minun pitäisi syödä. Minähän teen työtä käskettyä ja syön ja syön ja syön. Ahmiminen helpottaa myös ahdistusta, tai ainakin turruttaa sitä. On harvoin hetkiä jolloin en söisi mitään, jos en syö, usein ravaan kuitenkin monta kertaa peräkkäin keittiössä vaikka tiedän ettei siellä ole mitään suuhun pantavaa ja siitä tulen vielä ahdistuneemmaksi ja minun on silloin pakko saada ahmia. Kun terapeutille tästä olen mainunnut hän on vain todennut että ”onhan sinulla varaa vähän herkutella” ja eräältä kaverilta joskus kysyin jolla on ollut BED että voisiko minulla olla, hän sanoi että sen on varmaan vain ahdistukseen syömistä. Tätä on jatkunut viime syksystä asti, mitä sanotte siis onko tämä sitä ahdistukseen syömistä vai BED?

6

1772

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kun ,,,

      diagnoosia aletaan määritellä, eli ei ole BED.
      T. v-03 diagnosoitu BED:läinen

    • syö aamuisin ja

      koulussa? Kyllähän siinä jo ilman tuota ahdistustasikin tulisi ahmittua, kun tulee jo niin nälkä ja silloin syö juuri mieluiten nopeasti verensokeria nostavia sokerisia yms. ruokia. kannattaisi tasapainottaa syömistä koko päivälle - syömishäiriöisellehän se ei tietenkään ole niin helppoa, jos sulla joku sellainen on..

      • karamelli

        kun en pysty syömään koulussa koska musta tuntuu että kaikki pitää mua jonain ahmattina jos syön, mulle tulee siitä aina tosi yököttävä olo. Siksi en syö. Mutta tosiaan siis mä ahmin vaikkei mulla nälkä olisikaan.


    • olla...

      Voihan tämä olla alkavaa bulimiaa, jos olet jo koittanut oksentamista ja ahmit.

    • tai bulimiaa

      mulla alko anoreksia noin.

      päivän syömättä, illalla (varsinkin yksin) tulee kauheita ahmimis kohtauksia sen takia, kun en aiemmin ole syönyt kunnolla.

      Imettelin sitä itsekkin että mitä vittuu tää tämmönen on.

      nyt olen laihtunu monta kiloo, ahmiminen jäi pois ja laihutan koko ajan. oksennan joskus.

      • karamelli

        mut mulla on sillee et en haluu laihtuu


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1333
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      16
      989
    3. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      986
    4. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      949
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      4
      924
    6. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      870
    7. 3
      840
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      2
      831
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      4
      829
    10. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      828
    Aihe