Miksi Teemu Mäki otettiin 10 kirjaa ohjelmaan?

Mihin menet Yle?

Ei voi muuta kuin ihmetellä isoilla kirjaimilla, miksi kissantappaja ja siitä videon tehnyt Mäki on otettu mukaan samaan ohjelmasarjaan, jossa on ovat mukana myös Halonen ja Niinistö ja muutama muu arvostettu kansalainen?

Ylen imago ei ole muutenkaan kovin kaksinen, jatkuvien uusintojen ja lupamaksun nostojen vuoksi ja nyt vielä tämä. Muiden vieraiden kohdalla on sentään meriittejä, joita luetella ja ihailla, mutta tämän henkilön kohdalla ei ole muuta sanottavaa kuin että tappoi kissanpennun, masturboi sen päälle ja videoi kaiken. Videota säilytetään Kiasmassa. Kas kun ei aikanaan Yle esittänyt ohjelmaa viikon kulttuuritekona!

Mitä mieltä olette? Jos samaa, niin laittakaa ihmeessä palautetta Ylelle ja Harakalle! Ko. ohjelman nettisivulla on siihen valmiina palauteosio.

20

2441

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siksi...

      Suomen kulttuuripiireissä taistolaisuus on tärkempi tekijä kuin osaaminen

      • asia

        Jos Teemu olisi isänmaallinen kokoomuslainen niin ei olisi mitään asiaa noihin piireihin


      • itse81
        asia kirjoitti:

        Jos Teemu olisi isänmaallinen kokoomuslainen niin ei olisi mitään asiaa noihin piireihin

        Teemu Mäki on vain huora.Tekee mitä tahansa että saisi kuuluisuutta/julkisuutta.


      • olen kuullut

        Teemu vihaa Suomea ja haluaisi tuhota sen kuin tappamansa kissan


      • Rastapopoulos
        asia kirjoitti:

        Jos Teemu olisi isänmaallinen kokoomuslainen niin ei olisi mitään asiaa noihin piireihin

        Se vain ei olisi onnistunut, sillä "isänmaalliset" kokoomuslaiset ovat olleet niin kiireisiä ulkoistamisprojekteissa. Pitää siirtää työpaikkoja Kiinaan ja Intiaan, nääs.
        Ei siinä ehdi kirjoja lukea.


    • jossa

      Teemu paloitellaan ja palat syötetään kissoille

    • MagdaleenaM

      Onhan Teemu Mäellä takanaan jo aika pitkä ja menestyksekäs ura kuvataiteilijana ja taiteen tohtorina. Kissantappovideosta on parikymmentä vuotta. Rauhoittukaa.

      • teot elävät

        Kyseisen herran pitkällisen perustelun ja selittelyn voi lukea täältä:
        http://www.teemumaki.com/essayskissa.html

        Jo sepustuksen pituus on paljastava. Kyse on teosta, jota ei voi oikeasti perustella hyvin; voi vain selitellä ja keksiä verukkeita. Olen menestyksekkään kuvataiteilijan puolesta aivan erityisen ylpeä siitä, että hän onnistui sisällyttämään kirjoitukseensa eläintenystävä Adolf Hitlerin.

        Oli kuitenkin mieltäylentävää lukea, että Teemu Mäki arvostaa Nietzschen kirjoitustaitoja, vaikkei olekaan kaikesta samaa mieltä, ja että Gubaidulinan ja Messiaenin kristillisistä ajatuksista kumpuava musiikki kiinnostaa, vaikkei Mäki ole uskovainen. Olen tässä kohdin Mäen kanssa aivan samaa mieltä. Siltikään en malta olla toteamatta, että minä en pidä Mäen taiteesta enkä arvosta sitä, vaikkei koko "kissantappovideota" olisi edes olemassa.

        Taiteilija Mäen kirjoituksen kruunu on ehdottomasti loppusanoissa: "Jos eläintenoikeusaktivistien, kulttuuriministerin, Kiasman, Kiasman sponsorien ja vihapostia minulle lähettävien eläinrakkaus olisi askel kohti köyhien ja kärsivien ihmisten auttamista, voisin nähdä siinä hyvääkin, vaikka sen perustelut olisivatkin epäloogiset ja itsepetosta." Messiaaninen moraalirelativistimme voisi nähdä hyvää, jos vaikka kuin.

        Mutta ehkäpä Mäki uskoo kirjoituksensa olevan rehellinen ja totuudenmukainen. Joku voisi epäillä sen olevan yhtä lailla totta kuin Mäen eläinsuojeluyhdistykselle antama lupaus: "Olin hankkinut kissan eläinsuojeluyhdistykseltä, muka lemmikikseni ja luvannut pitää siitä huolta."

        Tämä viesti oli askel kohti köyhien ja kärsivien ihmisten auttamista.


      • hjhiggg
        teot elävät kirjoitti:

        Kyseisen herran pitkällisen perustelun ja selittelyn voi lukea täältä:
        http://www.teemumaki.com/essayskissa.html

        Jo sepustuksen pituus on paljastava. Kyse on teosta, jota ei voi oikeasti perustella hyvin; voi vain selitellä ja keksiä verukkeita. Olen menestyksekkään kuvataiteilijan puolesta aivan erityisen ylpeä siitä, että hän onnistui sisällyttämään kirjoitukseensa eläintenystävä Adolf Hitlerin.

        Oli kuitenkin mieltäylentävää lukea, että Teemu Mäki arvostaa Nietzschen kirjoitustaitoja, vaikkei olekaan kaikesta samaa mieltä, ja että Gubaidulinan ja Messiaenin kristillisistä ajatuksista kumpuava musiikki kiinnostaa, vaikkei Mäki ole uskovainen. Olen tässä kohdin Mäen kanssa aivan samaa mieltä. Siltikään en malta olla toteamatta, että minä en pidä Mäen taiteesta enkä arvosta sitä, vaikkei koko "kissantappovideota" olisi edes olemassa.

        Taiteilija Mäen kirjoituksen kruunu on ehdottomasti loppusanoissa: "Jos eläintenoikeusaktivistien, kulttuuriministerin, Kiasman, Kiasman sponsorien ja vihapostia minulle lähettävien eläinrakkaus olisi askel kohti köyhien ja kärsivien ihmisten auttamista, voisin nähdä siinä hyvääkin, vaikka sen perustelut olisivatkin epäloogiset ja itsepetosta." Messiaaninen moraalirelativistimme voisi nähdä hyvää, jos vaikka kuin.

        Mutta ehkäpä Mäki uskoo kirjoituksensa olevan rehellinen ja totuudenmukainen. Joku voisi epäillä sen olevan yhtä lailla totta kuin Mäen eläinsuojeluyhdistykselle antama lupaus: "Olin hankkinut kissan eläinsuojeluyhdistykseltä, muka lemmikikseni ja luvannut pitää siitä huolta."

        Tämä viesti oli askel kohti köyhien ja kärsivien ihmisten auttamista.

        Miten ihmiset jaksaakin jauhaa tuosta kissa videosta? teko oli sairas jne. mutta kohta on 20v jauhettu ko. tapauksesta ja aina välillä siitä joku avaa taas keskustelun.


      • tämä oma
        hjhiggg kirjoitti:

        Miten ihmiset jaksaakin jauhaa tuosta kissa videosta? teko oli sairas jne. mutta kohta on 20v jauhettu ko. tapauksesta ja aina välillä siitä joku avaa taas keskustelun.

        armas kotimaamme, kun ainut ikävä asia viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana on erään kissan väkivaltainen kuolema


      • töpsistä
        tämä oma kirjoitti:

        armas kotimaamme, kun ainut ikävä asia viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana on erään kissan väkivaltainen kuolema

        Ei se suinkaan ole ainoa ikävä asia, joka toistuvasti nousee esille.

        Se nousee yhä uudelleen esille siksi, että kyse oli niin täysin turhasta, raa'asta ja vastenmielisestä julkisesta teosta ns. taiteen nimissä.


      • mutta...
        töpsistä kirjoitti:

        Ei se suinkaan ole ainoa ikävä asia, joka toistuvasti nousee esille.

        Se nousee yhä uudelleen esille siksi, että kyse oli niin täysin turhasta, raa'asta ja vastenmielisestä julkisesta teosta ns. taiteen nimissä.

        miksi emme ole suunniltammme jänisten ja siilien takia, joita kaiken aika jää autojen alle - niin kuin kissoja ja ihmisiäkin? Liikenneonnettomuudet ovat myös turhia, raakoja ja vastenmielisiä, mutta monet rakastavat näitä peltikuoriaisia - ainakin enemmän kuin taidetta.


      • okaro
        hjhiggg kirjoitti:

        Miten ihmiset jaksaakin jauhaa tuosta kissa videosta? teko oli sairas jne. mutta kohta on 20v jauhettu ko. tapauksesta ja aina välillä siitä joku avaa taas keskustelun.

        Minua loukkaa se, että maksamiani TV-maksuja annetaan tuollaiselle kissantappajarunkkarille. On aivan sama onko siitä 20 vai 200 vuotta. Teemu Mäen pitäisi painua unohduksiin. Jos joku yksityinen kansalainen haluaa ostaa hänen taideteoksiaan, niin siitä vaan. En näe miksi yhteiskunnan pitäisi rahoittaa hänen "taidettaan". On suorastaan idioottimaista, että valtio maksoi hänelle kissan tappamisesta ostaessaan ko. teoksen. Paha sai todellakin palkkansa.

        Toinen ko. ohjelmassa esiintynyt henkilö, joka saisi painua unohduksiin on Pentti Linkola.


      • lemstroem
        hjhiggg kirjoitti:

        Miten ihmiset jaksaakin jauhaa tuosta kissa videosta? teko oli sairas jne. mutta kohta on 20v jauhettu ko. tapauksesta ja aina välillä siitä joku avaa taas keskustelun.

        ettekö tajua...ei pahan tekemistä voi puolustella millään lailla.voi vittu tän mäen pitäs liittyä palkka-armeijaan.siellä vois tutkia pahan ja paskan olemusta ja runkkailla rauhassa.ällöttävää.


      • buhartsik
        teot elävät kirjoitti:

        Kyseisen herran pitkällisen perustelun ja selittelyn voi lukea täältä:
        http://www.teemumaki.com/essayskissa.html

        Jo sepustuksen pituus on paljastava. Kyse on teosta, jota ei voi oikeasti perustella hyvin; voi vain selitellä ja keksiä verukkeita. Olen menestyksekkään kuvataiteilijan puolesta aivan erityisen ylpeä siitä, että hän onnistui sisällyttämään kirjoitukseensa eläintenystävä Adolf Hitlerin.

        Oli kuitenkin mieltäylentävää lukea, että Teemu Mäki arvostaa Nietzschen kirjoitustaitoja, vaikkei olekaan kaikesta samaa mieltä, ja että Gubaidulinan ja Messiaenin kristillisistä ajatuksista kumpuava musiikki kiinnostaa, vaikkei Mäki ole uskovainen. Olen tässä kohdin Mäen kanssa aivan samaa mieltä. Siltikään en malta olla toteamatta, että minä en pidä Mäen taiteesta enkä arvosta sitä, vaikkei koko "kissantappovideota" olisi edes olemassa.

        Taiteilija Mäen kirjoituksen kruunu on ehdottomasti loppusanoissa: "Jos eläintenoikeusaktivistien, kulttuuriministerin, Kiasman, Kiasman sponsorien ja vihapostia minulle lähettävien eläinrakkaus olisi askel kohti köyhien ja kärsivien ihmisten auttamista, voisin nähdä siinä hyvääkin, vaikka sen perustelut olisivatkin epäloogiset ja itsepetosta." Messiaaninen moraalirelativistimme voisi nähdä hyvää, jos vaikka kuin.

        Mutta ehkäpä Mäki uskoo kirjoituksensa olevan rehellinen ja totuudenmukainen. Joku voisi epäillä sen olevan yhtä lailla totta kuin Mäen eläinsuojeluyhdistykselle antama lupaus: "Olin hankkinut kissan eläinsuojeluyhdistykseltä, muka lemmikikseni ja luvannut pitää siitä huolta."

        Tämä viesti oli askel kohti köyhien ja kärsivien ihmisten auttamista.

        on kirjoittanut mielipiteensä Teemu Mäen perusteluista taideteokselleen.
        Mr/ms aika kuluu kirojoituksineen on pelkkää
        tekopyhää hurskastelua.
        Samaan aikaan meidän yhteiskuntamme (varsinkin
        hallituksemme, eritoten ulkoministerimme) tukee
        "terrorismin" vastaista sotaa, jossa kärsii kymmeniä tuhansia siviilejä.
        Te kehtaatte jauhaa jostain kissan retaleesta.
        Ehdotan kaikille tekopyhille nollille, jotka
        täällä vinkuvat, että liitytte Jerry Falwellin
        kanssa yhteiseen rintamaan ja lähdette Irakiin
        tappamaan kaikki terroristit "in the name of
        the Lord". Halleluja!


      • mutta olkoon
        buhartsik kirjoitti:

        on kirjoittanut mielipiteensä Teemu Mäen perusteluista taideteokselleen.
        Mr/ms aika kuluu kirojoituksineen on pelkkää
        tekopyhää hurskastelua.
        Samaan aikaan meidän yhteiskuntamme (varsinkin
        hallituksemme, eritoten ulkoministerimme) tukee
        "terrorismin" vastaista sotaa, jossa kärsii kymmeniä tuhansia siviilejä.
        Te kehtaatte jauhaa jostain kissan retaleesta.
        Ehdotan kaikille tekopyhille nollille, jotka
        täällä vinkuvat, että liitytte Jerry Falwellin
        kanssa yhteiseen rintamaan ja lähdette Irakiin
        tappamaan kaikki terroristit "in the name of
        the Lord". Halleluja!

        Ajatusleikki: Herra X on murhannut herra Y:n.

        Herra X puolustautuu: "Te tekopyhät nollat. Olen murhannut vain yhden ihmisretaleen, ja täällä te jeesustelette minun teostani, vaikka koko ajan epäsuorasti tuette valtakoneistoja, jotka joka päivä murhaavat ihmisiä ympäri maailmaa sekä asein että taloudellisin keinoin. Kehtaattekin."

        Tekopyhää hurskastelua ei ole kuin monsieur taiteilijan naurettava ja näännyttävän pitkä sepustus teostaan.


      • Jeesush
        mutta olkoon kirjoitti:

        Ajatusleikki: Herra X on murhannut herra Y:n.

        Herra X puolustautuu: "Te tekopyhät nollat. Olen murhannut vain yhden ihmisretaleen, ja täällä te jeesustelette minun teostani, vaikka koko ajan epäsuorasti tuette valtakoneistoja, jotka joka päivä murhaavat ihmisiä ympäri maailmaa sekä asein että taloudellisin keinoin. Kehtaattekin."

        Tekopyhää hurskastelua ei ole kuin monsieur taiteilijan naurettava ja näännyttävän pitkä sepustus teostaan.

        ihmisestä, vaan kissasta. Sallitaanhan Suomessa
        turkistarhaus tai broilereiden kasvattaminen.


    • humanisti ;-)

      kuin henkilöt jotka keskustelevat niistä. Toivon tietysti että keskustelijat ovat hyviä keskustelijoita ja ennen kaikkea osaavat lukea. Ennen ohjelman näkemistä en välitä kommentoida keskustelijoita.

      Olisi silti tietysti ollut mukavaa, jos vaikkapa Leena Krohn olisi ollut mukana. Ei vain siksi, että hän ajattelee Mäen tekosista aivan toisin kuin Mäki itse, vaan ennen kaikkea siksi, että olisi ollut ohjelmasarjassa edes yksi kirjailijakin keskustelemassa kirjallisuudesta.

    • rastapopoulos

      No, katsoitko ohjelman? Odotan innolla sanooko Niinistö yhtään edes puoliksi niin älykästä lausetta kuin Mäki.
      Ainakaan Niinistön teot eivät ole yhtään sen yläpuolella mitä Mäki teki videossaan kissalle.
      Pentti Linkolakin muuten tappaa kaikki kissat,
      jotka eksyvät hänen tontilleen.
      Voisin lyödä vetoa siitäkin, että joka toinen
      idiootti, joka tälle palstalle kirjoittaa tappaa kulutustottumuksillaan uhanalaisia lajeja, edesauttaa nälkäkuolemia, epätasa-arvoa ja kuvittelee vielä tekevänsä oikein ostamalla edulliset kengät.
      Suosittelen kaikille bemareiden virittäjille
      ja muille runkkareille sekä rusketusvoiteiden voimalla hiihtäville nollille, että menette kirjastoon ettekä enää lue iltapäivälehtiä.

    • Anonyymi

      teemulkun on tärkee kaveri joka puljus, niin yles ku kremlis

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      687
      5235
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      469
      3554
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      156
      3327
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      170
      2563
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2399
    6. 261
      1990
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1497
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      100
      1398
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1379
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1160
    Aihe