Ällöt paiseet

Tanan tana!

Persposkissani, nivustaipeissa sekä joskus kainaloissa on koko ajan ainakin yksi helvetin iso ja kipeä paise.

Pahimmillaan paiseita on kymmeniä.

Lääkäriltä en ole muuta apua saanut kuin pari antibioottikuuria, kun paiseita on ollut kymmeniä, ja yksi iso jouduttiin kerran avaamaan.

Arvet ovat aivan kauheat!!! Olen ruvennut seurustelemaan, ja en kyllä kehtaa paiseista ja arpista takapuoltani vilautella!!

Olen siis syönyt antibiootteja -> ei juurikaan apua, rasvannut -> joskus joku rasva auttaa hetken, useimmiten ei koittanut kaikkia maailman poppaskonsteja suolahoidoista alkoholiin... _> ei apua.

Mitä vielä? Auttakaa, jos joku on jostain saanut apua tälläiseen ongelmaan!!

20

14847

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hidradenitis suppurativa

      Osasiko se lääkäri antaa tuolle vaivalle mitään nimeä? Kuulostaa ihan hidradenitis suppurativalta jonka ainoa suomenkielinen nimi on kai paisetauti, mutta paha mennä neuvomaan ellei siitä olekaan kyse.

      • hidradenitis suppurativa

        Näköjään sen suomenkielinen nimi onkin hikirauhastulehdus, eli tuoko sulla on?


      • Aloittaja
        hidradenitis suppurativa kirjoitti:

        Näköjään sen suomenkielinen nimi onkin hikirauhastulehdus, eli tuoko sulla on?

        Lääkärit eivät näköjään ole vaivautuneet selvittämään, ja nyt tämän 5 vuoden piinan jälkeen joku tietää mistä on kysymys!! Meen nyt näköjään itse sanelemaan diagnoosini, että saisin edes jotain apua! Tuo se juuri on googlasin, juuri tuo!

        Kiitos vielä kerran!


    • joku muukin!

      nimittäin täällä kans saman laisia, vain takapäässä mutta siellä ihan riittämiin!!!!!!!!!!! ei paljon huvita peetä näytellä julkisissa saunoissa tms. Ihon alle tulee sellaisia jopa peukalonpään kokoisia paukuroita, jotka on niin saaaaatanan kipeitä välillä... joskus revin niitä auki joskus en.
      Mulla on varmaan jotenkin hormoneihin liittyvää,olen yhdistänyt siten että kun olen ollut raskaana /imettänyt, patteja on järkyttävästi, ja juuri ennen kuukautisia niitä tulee lisää. Ei koskaan niin ettei olisi yhtäkään. Että kiva aknep..rse! eikä pure antibiootit. Kuka tietää miten pääsee eroon??

      • roan aloittanut

        nuo kuvailemanne paiseet muistuttaa omiani, mut mulla oli naamassa! Aivan kamalaa! Välillä ihan järkyttävän isoja ja kipeitä ! Nyt syön roaccutan kuuria, kokeilin myös antibiootteja ilman pysyviä tuloksia! Kannattaa mennä ihotautilääkäriin! Nuo ääliö tk-"lääkärit" ei tajua iho-ongelmista (=ei jaksa vaivautua, koska ei pidä iho-ongelmia ongelmina) mitään!


      • "vaivasta"!

    • hidradenitis suppurativa

      Eipä kestä, lääkärit tosiaan tuntuu olevan vähän pihalla koko aiheesta, mutta luojan kiitos on google. Jos saat tuohon jotain kunnollista apua niin kerro ihmeessä, multa alkaa olla itseltäkin keinot lopussa ja kaikkea on jo kokeiltu. Tosi v-mäinen tauti se kieltämättä on.

      Huonompi juttu on se, ettei tähän oo olemassa minkäänlaista lopullista parannuskeinoa. Joillain keinoilla vähän henkilöstä riippuen oireita voi kyllä helpottaa, mutta jos sen on saanut riesakseen siitä aika suurella todennäköisyydellä kärsii koko loppuikänsä ellei jotain parannuskeinoa myöhemmin keksitä.

      Paiseiden estämiseen mulla itsellä auttaa parhaiten ihan tavallinen desinfiointiaine. Levitän sitä vanulapulla niille alueille 2-3 kertaa päivässä vähän riippuen missä kunnossa iho on. Varsinkin talvella desinfiointiaine tuppaa kuivattamaan ihoa niin paljon että on pakko jättää yhteen kertaan per päivä ja silloinkin se kirvelee ihan pirusti, mutta mielummin kirvely kuin paiseet... Ei tuokaan niiden ilmaantumista täysin estä, mutta pienikin apu on parempi kuin ei mitään. Teepuuöljy paikallisesti levitettynä tuntuu myös auttavan jonkin verran.

      Toinen juttu (mikä kyllä saattaa olla ihan selvää pässinlihaa) on se, että ne pirulaiset tykkää kosteasta, joten jos vähänkään hikoilee ja varsinkin heti kaikenlaisen liikunnan jälkeen kannattaa käydä edes ne paikat pesemässä ja kuivaamassa hyvin mihin niitä paiseita yleensä tulee.

      Huomasin myös että niitä patteja tuli enemmän kainaloihin silloin kun vielä käytin tavallista deodoranttia. Sen jälkeen kun aloin käyttää luonnonkivideodoranttia niitä ei oo enää tullut yhtä herkästi.

      Vaikka pateista pääsisikin eroon, aina on ne valtavat arvet mitkä on jääneet muistuttamaan entisistä paiseista. Tällä hetkellä kokeilen hedelmähappoa sisältäviä tuotteita, mutta siinäkin menee aikaa ennen kuin iho uusiutuu kunnolla ja arvet haalenee, joten saa nähdä miten käy.

      Jokatapauksessa, toivon tosiaan että joku tähän parannuskeinon löytää!

    • Roa-kuurin aloittaja

      itelläkin tulee tommosia isoja paiseita nenän viereeen selkään ja korvien taaksekkin. kävin tossa ihotauti lääkärillä ja se sano että mulla on pahan asteen akne ja että ne on semmosia isoja tukkeutuneita ihohuokosia ja sitten kun niitä tulee vierekkäin niin ne rupeaa yhdistymään ja tekemään onteloita ihon sisään ja niistä tulee isoja paiseita.
      se sitten määräs tämmösen Roa-kuurin. alotan ton syönnin kevät juhlien jälkeen, kun ei viitti alottaa nyt niitä ennen kun toi naama kuulemma pahenee siinä kuurin alussa tosi pahaks mutta sitten menee kokonaan ohi.

      Ps. normaalille lääkärille on aivan turha edes mennä kun ei ne kuitenkaan tiedä yhtään mitään. eli menkää suoraan kunnon ihotauti lääkärille ne osaa auttaa paremmin!

    • monta vuotta

      Itse olen nainen, jolla on tuota samaa "tautia" kainaloissa, rintojen alla sekä nivustaipeissa. Hormoonikierto vaikuttaa ilmeisesti vähän. Ainakin ne pahenee kerran kuukaudessa. Jossain vaiheessa nivusissa on niin kipee paise, että kävely sattuu. Liikapaino varmaan ei auta, kun nivuset, rintojen aluset hikoaa painon takia.
      Olen kanssa saanut muutamia antibiootti kuureja, joista ei ole apua. Sitten putsannut paikkoja betadine liuoksella. Puhdistaa kyllä, mutta ei se niitä paranna. Lisäksi joskus kun on oikeen pahana niin laitan talkkia, jotta kuivattaisi. Arvet on hirveen näköisiä, ja se kyllä haittaa.
      Verikokeessa näkyy yleensä tulehdusarvot aina koholla.
      Varmaankin ihotautilääkärille olisi hyvä mennä. Paiseet on vaivanneet jo noin 5 vuotta.
      Kertokaa jos ihotautilääkärin neuvot auttaa.

      • tietänyt

        vaivaani kovin tarkasti, määräsi kuitenkin puolen vuoden kuurin antibioottia (Oricyclin 500mg), tehosi jo viikossa ja iho rauhottunut mukavasti. Vieläkään ei ainuttakaan isoa paisetta tullut ja pari kuukautta kulunut.


      • patti
        tietänyt kirjoitti:

        vaivaani kovin tarkasti, määräsi kuitenkin puolen vuoden kuurin antibioottia (Oricyclin 500mg), tehosi jo viikossa ja iho rauhottunut mukavasti. Vieläkään ei ainuttakaan isoa paisetta tullut ja pari kuukautta kulunut.

        mulla alkoi vasen kainalo kipeytyä, ajattelin että se on vaan hankautunut, kun hikoan töissä ja ylipainoa on Reilusti..Sitten tuli kainaloon ihon alle kova ja kipeä kapselinnkokoinen patti! Menin lääkäriin, kun tuli heti mieleen imusolmuke/rintasyöpä. Lääkäri(nuori mies..noloa..) tutki tissin(ei iän vuoksi käskenyt mammograf.) ja totesi terveeksi ja sanoi että imusolmukkeet eivät ole ihonpinnassa vaan kainalokuopassa. Sanoi kyllä, että voidaan poistaa patti ja laittaa patologille, jos haluan. Sain lyhyen(5pv). antibiottikuurin ja luulin sen jo auttaneen, mutta mitä vielä! Patti kasvanut ja ihoon tullut pieni Reikä! kapselin toiseen päätyyn. Olen putsannut betadinella(reiän päälle tulee aina likaa)? ja se auttanut kipuun ja tulehdukseen, yritin myös painaa pattia, muttei sen kokoinen kiinteä kova möykky pienestä ihohuokosesta ulostaudu! Toivottavasti se reikä ei ole sisäänvetäynyt luomi ja ihosyöpä, jonka juuret patti olisi!?! Kai se lääkäri olisi tästä maininnut. Vai onko tämäkin joku hikirauhastulehdus sitten..?! Apuva, kuolemako tulee!?! Hakusanalla kainalo patti tulee pelkkiä syöpiä!!!


      • korjattuversio...
        patti kirjoitti:

        mulla alkoi vasen kainalo kipeytyä, ajattelin että se on vaan hankautunut, kun hikoan töissä ja ylipainoa on Reilusti..Sitten tuli kainaloon ihon alle kova ja kipeä kapselinnkokoinen patti! Menin lääkäriin, kun tuli heti mieleen imusolmuke/rintasyöpä. Lääkäri(nuori mies..noloa..) tutki tissin(ei iän vuoksi käskenyt mammograf.) ja totesi terveeksi ja sanoi että imusolmukkeet eivät ole ihonpinnassa vaan kainalokuopassa. Sanoi kyllä, että voidaan poistaa patti ja laittaa patologille, jos haluan. Sain lyhyen(5pv). antibiottikuurin ja luulin sen jo auttaneen, mutta mitä vielä! Patti kasvanut ja ihoon tullut pieni Reikä! kapselin toiseen päätyyn. Olen putsannut betadinella(reiän päälle tulee aina likaa)? ja se auttanut kipuun ja tulehdukseen, yritin myös painaa pattia, muttei sen kokoinen kiinteä kova möykky pienestä ihohuokosesta ulostaudu! Toivottavasti se reikä ei ole sisäänvetäynyt luomi ja ihosyöpä, jonka juuret patti olisi!?! Kai se lääkäri olisi tästä maininnut. Vai onko tämäkin joku hikirauhastulehdus sitten..?! Apuva, kuolemako tulee!?! Hakusanalla kainalo patti tulee pelkkiä syöpiä!!!

        Koita saada aika itsellesi ihotautilääkärille mikäli se patti ei ota laantuakseen, saat ehkä vähän paremmin suunnattua hoitoa kuin joiltain yleislääkäreiltä, jotka surutta kyllä kirjailevat reseptejä mikrobilääkkeisiin kun toisella on "huih" pahannäköinen mollukka jossain kohtaa kroppaa.

        Eli pyydä lähete ihotautipolille siinä sivussa, ennenkuin lähdet kiltisti taas labran puolelle kokeisiin, jos se kolmaskaan kokeilu antibiootein ei ole tuottanut vielä tulosta. Siis älä missään nimessä lähde pitkälle tielle mikrobilääkkeiden kanssa, jos jatkokuureista ei ole mitään hyötyä. Onhan siinä, jotain outoa jos ei tulehdus lähde, tai vaihtaa ehkä paikkaa, tai jopa pahenee, vaikka on antibioottia syöty ja abskessiakin availtu ja tyhjennetty, vai kuinka?

        Älä jää toteuttamaan jonkun aran lääkärinalun/ laiskan/välinpitämättömän/tietämättömän lääkärin "pintaahiveleviä valohoitoja" joista ei ole mitään hyötyä tai pahimmassa jopa haittaa. Antibioottikierteillä kun on paha taipumus, tehdä mikrobilääkkeet tehottomiksi jossain vaiheessa kuitenkin. Ihopolilla vaivasi tutkitaan perinjuurin ja saat hoidon. Mikäli vaivasi kuitenkin, hoidoista huolimatta pitkittyy, ja havaitset ihotautilääkärisi ilmeen kääntyvän synkemmäksi pyydä lähete kirurgille(huom. se on se viimekäden hoitomuoto sitten) - ja jos tunnet, että sinua vähätellään, yritä saada toisen lääkärin mielipide asiasta. Kirurgin pakeille pääsy voi vaatia kyllä vahvaa asennetta sitten ja on paljon ihotautilääkäristä kiinni.

        Oireesi muistuttavat paljolti hikirauhastulehdusta, eikä ole järkevää olla ottamatta selvää onko se sitä vai eikö, vai kuinka? Voihan siinä käydä niinkin hyvin, ettei se ole sitä :) ja hoituu oikein kohdennetuilla mikrobilääkkeillä täysin pois kiusaamasta.
        Tosin joskus voi käydä niin, että vaikka sairauden nimi tiedetäänkin, sitä hoidetaan milloin mitenkin, paljoltihan se on kuitenkin lääkärin mielialasta kiinni tämä systeemi.

        Vaiva on ikävä, nolo ja varjostaa elämää muutenkin, jolloin tuskin on järkevää antaa sen tuhota itseään pitkin vuosia, kun hoidon voi tehdä pienemmälläkin mittakaavalla kuin mitä esim. itselle kävi: vuosien kipuilua, tuskailua, sen kymmenen erilaista ja erimielistä lääkäriä, ennenkuin tuli apu asiaan tai joku ymmärsi missä mennään, kun ei mikään enää tehoa ja yleiskuntokin heikkenee silmissä kokoaikaisen tulehduksen vuoksi. Kaikkien kokemieni antibioottien, isotretinoiini-hoitojen ja ihme-dieettien (jep niitäkin tarjoillaan osana oireiden lievityksessä, tosin eivät kyllä nähtävästi sitten aina toimi) voinen sanoa, ettei moista toivoisi kenenkään käyvän läpi elämässään. Omalla kohdallani ainoa hoito oli enää se viimekäden hoito, eli leikkaus - ja olen ylen kiitollinen, että kohdalleni osui vihdoin sellainenkin lääkäri, joka oikeasti ymmärsi tilanteen ja halusi auttaa :) - nyt voisi sanoa että elämä jopa hymyilee ja leveästi.

        Ts. pitkittyneessä tilanteessa ole vaativainen ja vaadi itsellesi oikeat lääkkeet ja hoito ajoissa. Toivottavasti saat oikean hoidon ja parannut pian :)

        ps. älä painele itse niitä patteja

        ps.2. asiasta enemmän http://www.terveysportti.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_haku=Hikirauhastulehdus (Hidradenitis suppurativa)&p_artikkeli=dlk00702

        ps.3. mikäli tupakoit, harkitse lopettamista - nikotiini pahentaa asiaa, mikäli sinulla on mainittu vaiva.


      • motti
        korjattuversio... kirjoitti:

        Koita saada aika itsellesi ihotautilääkärille mikäli se patti ei ota laantuakseen, saat ehkä vähän paremmin suunnattua hoitoa kuin joiltain yleislääkäreiltä, jotka surutta kyllä kirjailevat reseptejä mikrobilääkkeisiin kun toisella on "huih" pahannäköinen mollukka jossain kohtaa kroppaa.

        Eli pyydä lähete ihotautipolille siinä sivussa, ennenkuin lähdet kiltisti taas labran puolelle kokeisiin, jos se kolmaskaan kokeilu antibiootein ei ole tuottanut vielä tulosta. Siis älä missään nimessä lähde pitkälle tielle mikrobilääkkeiden kanssa, jos jatkokuureista ei ole mitään hyötyä. Onhan siinä, jotain outoa jos ei tulehdus lähde, tai vaihtaa ehkä paikkaa, tai jopa pahenee, vaikka on antibioottia syöty ja abskessiakin availtu ja tyhjennetty, vai kuinka?

        Älä jää toteuttamaan jonkun aran lääkärinalun/ laiskan/välinpitämättömän/tietämättömän lääkärin "pintaahiveleviä valohoitoja" joista ei ole mitään hyötyä tai pahimmassa jopa haittaa. Antibioottikierteillä kun on paha taipumus, tehdä mikrobilääkkeet tehottomiksi jossain vaiheessa kuitenkin. Ihopolilla vaivasi tutkitaan perinjuurin ja saat hoidon. Mikäli vaivasi kuitenkin, hoidoista huolimatta pitkittyy, ja havaitset ihotautilääkärisi ilmeen kääntyvän synkemmäksi pyydä lähete kirurgille(huom. se on se viimekäden hoitomuoto sitten) - ja jos tunnet, että sinua vähätellään, yritä saada toisen lääkärin mielipide asiasta. Kirurgin pakeille pääsy voi vaatia kyllä vahvaa asennetta sitten ja on paljon ihotautilääkäristä kiinni.

        Oireesi muistuttavat paljolti hikirauhastulehdusta, eikä ole järkevää olla ottamatta selvää onko se sitä vai eikö, vai kuinka? Voihan siinä käydä niinkin hyvin, ettei se ole sitä :) ja hoituu oikein kohdennetuilla mikrobilääkkeillä täysin pois kiusaamasta.
        Tosin joskus voi käydä niin, että vaikka sairauden nimi tiedetäänkin, sitä hoidetaan milloin mitenkin, paljoltihan se on kuitenkin lääkärin mielialasta kiinni tämä systeemi.

        Vaiva on ikävä, nolo ja varjostaa elämää muutenkin, jolloin tuskin on järkevää antaa sen tuhota itseään pitkin vuosia, kun hoidon voi tehdä pienemmälläkin mittakaavalla kuin mitä esim. itselle kävi: vuosien kipuilua, tuskailua, sen kymmenen erilaista ja erimielistä lääkäriä, ennenkuin tuli apu asiaan tai joku ymmärsi missä mennään, kun ei mikään enää tehoa ja yleiskuntokin heikkenee silmissä kokoaikaisen tulehduksen vuoksi. Kaikkien kokemieni antibioottien, isotretinoiini-hoitojen ja ihme-dieettien (jep niitäkin tarjoillaan osana oireiden lievityksessä, tosin eivät kyllä nähtävästi sitten aina toimi) voinen sanoa, ettei moista toivoisi kenenkään käyvän läpi elämässään. Omalla kohdallani ainoa hoito oli enää se viimekäden hoito, eli leikkaus - ja olen ylen kiitollinen, että kohdalleni osui vihdoin sellainenkin lääkäri, joka oikeasti ymmärsi tilanteen ja halusi auttaa :) - nyt voisi sanoa että elämä jopa hymyilee ja leveästi.

        Ts. pitkittyneessä tilanteessa ole vaativainen ja vaadi itsellesi oikeat lääkkeet ja hoito ajoissa. Toivottavasti saat oikean hoidon ja parannut pian :)

        ps. älä painele itse niitä patteja

        ps.2. asiasta enemmän http://www.terveysportti.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_haku=Hikirauhastulehdus (Hidradenitis suppurativa)&p_artikkeli=dlk00702

        ps.3. mikäli tupakoit, harkitse lopettamista - nikotiini pahentaa asiaa, mikäli sinulla on mainittu vaiva.

        Hei!

        Minulla on lähete leikkaukseen, mutta en ole päässyt vielä. Kolmen vuoden odottelut takana.
        Sairautta takana neljätoista vuotta, olen 23-vuotias. Tätä tautia en todellakaan toivo kenellekään, olen ääretömän kateellisen ihmisille, jotka voivat käyttää hihattomia toppeja ja nostella käsiään normaalisti! :S

        Kuinka kauan sinulla meni toipumiseen leikkauksesta ja tehtiinkö sinulla molemmat samalla kertaa? Onko leikkauksen jälkeen ilmennyt mitään jälkioireita?


      • patit on
        motti kirjoitti:

        Hei!

        Minulla on lähete leikkaukseen, mutta en ole päässyt vielä. Kolmen vuoden odottelut takana.
        Sairautta takana neljätoista vuotta, olen 23-vuotias. Tätä tautia en todellakaan toivo kenellekään, olen ääretömän kateellisen ihmisille, jotka voivat käyttää hihattomia toppeja ja nostella käsiään normaalisti! :S

        Kuinka kauan sinulla meni toipumiseen leikkauksesta ja tehtiinkö sinulla molemmat samalla kertaa? Onko leikkauksen jälkeen ilmennyt mitään jälkioireita?

        Löysimpä tämän keskustelun,kun googlasin ko sairautta,johon vihdoinkin sain diagnoosin....ja senkin sattumalta.Jouduin ihotautilääkärin pakeille,kun löytyi syöpäpatti pään alueelta ja kävin sen vuoksi lekurilla,siellä sitten satuin kysäsemään kainalopateista ja lääkäri otti sen heti hoitaakseen.Olen nyt syönyt isotreatinoin-kuurin huonolla menestyksellä ja lauantaina ilmestyi taas paise nivuseen,siihen terkkarista hain antibioottikuurin.Olen myös niin lopen kyllästynyt paukamiin ja pampuloihin ja se myös sylettää,ettei voi pitää toppeja ja lyhythihaisia paitoja,kun patit ovat levinneet jo olkavarsiinkin...Olen tästä kärsinyt "vasta"7v.Olen ylipainoinen ja tupakoin ja kuulema molemmille asioille pitäisi tehdä jotakin,mutta helpommin sanottu,kuin tehty!Olen kai onnellisessa asemassa muiden juttuja lueskellessa,ettei minulla ole ollut kuin 3 paisetta,kainalossa,häntäluun kuopassa ja nyt siis nivusessa!Onko kellään mitään niksiä,millä patteja saisi vähemmäksi?Käyn suihkussa joka päivä ja pidän kyllä huolen hygieniasta,joku kertoi,ettei käytä enää ns normideororantteja,onko muilla vastaavaa kokemusta??


    • HS

      eeeeeiiiihhhhhh mullakin on tuo. Ajattelin että ne paiseet on vaan jotain ohimenevää... voi saatanan saatana. Niitä on nyt jotain kuukauden ajan ollut. No onneksi huomasin jo alkuvaiheessa mikä tauti on kyseessä... vaikka en kyllä tiedä auttaako se mitään. Täytyy kyllä pian mennä ihotautilääkärille

      • JM

        Minulla oli noita samoja oireita. Pääsin eroon kaikista kun selvitin mille kaikille ruoka-aineille olen allerginen ja niitähän olikin todellinen läjä. Mitä voin syödä ilman oireita on liha ja peruna, tummariisi ja vihreistä miltei kaikki on kiellettyjen listalla tai tulee yllämainittuja oireita.

        Pahimmat oireiden laukasijat on kaikki tuotteet missä on käytetty hiivaa tai on "vaaleaa" esim leivät. Sokeri kokonaan pois ja kolajuomat -> vaihto veteen (kahvia voi ottaa mutta tulen siitä turhan hyperaktiiviseksi ja sokerin tilalle ei mitään).


    • haisuli121

      erehdyin laittamaan tv:ssa paljon mainostettua Dove -dödöä ja nyt kainalossa karmee patti! Kipeä koko kainalo ja patin koko varmaan n.1,5 cm-1cm kapselimainen. Hyi hitto!
      Haisen tästä lähtien ittelleni enkä taho tommosia pattei....

      • Anonyymi

        Teepuuöljy.

        Vanha keskustelu, mutta eiköhän ihmisille edelleen ilmaannu paiseita silloin tällöin.

        Itsellä riesana menkkojen aikana tai menkkojen loputtua. Ilmaantuvat persposkiin, nivusiin tai reisien sisäpuolelle. Joskus häppäreihin. Kävin ekoja tyhjennyttämässä lääkärissä, joskus annoin olla ja kypsyä päiväkausia, kunnes ilmaantui se valkoinen pää josta saattoi puhtaalla neulalla puhkaista ja tyhjentää itse. Kidutusta ja tuskaa.

        Sitten löysin teepuuöljyn! Kun kipeä paukama ilmaantuu, laitan vanupuikolla öljyä paiseen päälle ja laastari vielä päälle. Toistan 1-3 krt päivässä, ja yleensä kolmantena päivänä paise puhkeaa ja tyhjenee ihan itsestään. Toiminut jo kymmeniä kertoja, joten suosittelen!!


    • fairie
    • Anonyymi

      Parikymmentä vuotta oli paiseita kainaloissa, nivusissa ja toisen rinnan alla. Antibiootit ei auttaneet kuin hetkeksi. Oli parempana kun en käyttänyt hormonaalista ehkäisyä. Lopulta löysin avun, hiivalääke. Ihan se apteekin käsikauppa hiivalääke canesten.
      Jos esim. Kainalossa tuntuu se outo kihelmöinti, äkkiä salviaa siihen niin ei kerkeä paiseeksi.
      Lääkärit ei mun kohdalla tätä tajunnut, en jaksanut montaa kertaa käydä kun ei apua saanut. Huomasin ihan vaan itse kokeilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      116
      9343
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      46
      2760
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      154
      2513
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2029
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1776
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1570
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1464
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      8
      1356
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe