ZANOR, SEBRAM

tiedonjanoinen

HEI!
OLEN NYT SYÖNYT SEBRAM 10MG/1 PÄIVÄSSÄ JA ZANORIA 0,5 MG YHDEN PÄIVÄSSÄ, VÄLILLÄ JOUDUN OTTAAMAAN KAKSI TAI KOLME RIIPPUEN ONKO MINULLA SELLAISIA SOSIAALISIA TILANTEITA JOSSA SAATAN SAADA PANIIKKIKOHTAUKSEN RESEPTISSÄ MINULLA ON MÄÄRÄTTY KOLME ZANORIA PÄIVÄSSÄ JA JOS PYSTYN SITTEN VÄHEMMÄLLÄ.
oLEN SYÖNYT KYSEISIÄ LÄÄKKEITÄ TAMMIKUUSTA LÄHTIEN.
NYT VIIME KUUSSA EKA KERRAN TULI NS.VÄLIKUUKAUTISET NORMISTI ALKAA KUUN EKA PÄIVÄ JA KESTÄÄ VIIKON NYT OLI VIIMEKUUSSA VIIKKO VÄLI JA TAAS ALKO JA KESTI VIIKON, KOKO AJAN ON OLLU PIENTÄ TIPUTTELUA SEN JÄLKEEN JA NYT TAAS ALKAA NORMIT KUUKATISET.MULLA EI OLE IKINÄ ENNEN OLLUT TÄLLÄISTÄ, AATTELIN JOSKO NÄMÄ ZANOR JA SEBRAM LÄÄKKEET VAIKUTTAA JOTENKIN HORMOONI TOIMINTAAN OVATHAN NE MIRLIALALÄÄKKEITÄ?
ONKO MUILLA OLLUT VASTAAVAA KUN SYÖTTE ZANORIA TAI SEBRAMIA?

7

2919

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bentsopää

      Tietääkseni Xanor (Alprox on sama lääke) ei ole vaikutustavaltaan samanlainen kuin Sepram (Cipramil on sama lääke).
      Tuo Xanor ainakin on lääke, johon voi tulla riippuvaiseksi.
      Se, onko riippuvaisuus pahempi kuin jatkuva kärsimys, on oman pohdintansa arvoinen asia.
      Minusta jatkuva kärsimys on pahempi kuin turvautuminen lääkkeeseen, joka sallii kutakuinkin normaalin elon.
      Sivuvaikutuksista tietty tulee puhua lääkärin kanssa.

      Xanorin vaikuttava aine on alpratsolaami ja Sepramissa se on citalopram, jos oikein muistan.

    • ALOITTAJA

      SEBRAM ON MIELIALAA KOHENTAVAA LÄÄKE JA ZANOR POISTAA AHDISTUSTA JA TUSKAISUUTA NÄIN LÄÄKÄRI MINULLE SANOI.

    • Maria2

      Minulla Xanor teki alussa sen, ekan käyttökuukauden aikana että tuli ns. välikuukautiset (kun syön e-pillereitä) ja sitten
      taas normaalisti kuukautiset sillä viikolla kun ei syödä e-pillereitä ns. väliviikko, mutta se meni ohitse ekan kerran jälkeen eli enää ei ole tuota "vaivaa" ns. tuplamenkkoja.

    • kuukautiset...

      Moi!
      Minulla myös ollut pian 4-vuotta xanor 0,25 lääkityksenä..ja noin vuoden ollut ns,kierron puolivälissä rusk/veristä niukkaa vuotoa n,2 vrk. kuukautiset ihan päivälleen säännölliset..samoin n.3 vrk ennen kuukautisten alkua rusk.vuotoa. Olen käynyt Gynellä ja otettu kaikki kokeet.Kaikki oli ihan hyvin.. Mutta gynegologi sanoi ettei johdu xanoreista.. en tiedä sitten mistä...vai onko sitten jo "mummu" vaivoja..

      • Anonyymi

        Vaikka ketju on vanha, vastaan. Tuo niukka vuoto kierron puolivälissä tulee minulle silloin kun munasolu irtoaa ja aloittaa keltarauhashormonihattaroine kivuliaan matkan ohuita munajohtimia pitkin kohtua kohti.

        Naurattaa tuo 10mg annos Sepramia. Sain tk-lääkäriltä 20mg/vrk lääkityksen, kun olin surun syövereissä. Menin sitten kuitenkin psykiatrille ja hän sanoi, että sinua on huijattu. Sepramia tulee syödä vähintään 30mg/mg/vrk, että se tasoittaisi mielialaa. Se ei nosta eikä laske, vaan tasoittaa ja tekee arjesta ja olosta lähinna harmaan. Olo on kuin koneella, teet työt mutta mikään ei
        oikeastaan naurata eikä itketä.
        Ja tuo Xanor, 0,5/vrk annos on sama kuin söisi sulaata, hetken on hyvä mieli, mutta ei kauan. Itse syön annostuksella 1,5 - 4 mg/vrk ja tällä on menty jo kohta kolkyt vuotta, sain opinnot päätökseen, työpaikan, miehen ja toivomani lapsen. Ilman xanoria olisin jo manan mailla. Tällä hetkellä vierottaudun tuosta Sepramista, 0,5mg vähennys joka neljäs viikko. Tällä hetkellä mennään 30mg:sta alas jo 17,5mg:ssa. Ja elämään on tullut jo nyt lisää värejä. Eli psykiatri oli oikeassa, alle 30mg/vrk ei oli kuin plaseboa. Sepramista vierottautuminen pitää tehdä erittän hitaasti. Xanorilla menen niin kauan kuin leuka heiluu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka ketju on vanha, vastaan. Tuo niukka vuoto kierron puolivälissä tulee minulle silloin kun munasolu irtoaa ja aloittaa keltarauhashormonihattaroine kivuliaan matkan ohuita munajohtimia pitkin kohtua kohti.

        Naurattaa tuo 10mg annos Sepramia. Sain tk-lääkäriltä 20mg/vrk lääkityksen, kun olin surun syövereissä. Menin sitten kuitenkin psykiatrille ja hän sanoi, että sinua on huijattu. Sepramia tulee syödä vähintään 30mg/mg/vrk, että se tasoittaisi mielialaa. Se ei nosta eikä laske, vaan tasoittaa ja tekee arjesta ja olosta lähinna harmaan. Olo on kuin koneella, teet työt mutta mikään ei
        oikeastaan naurata eikä itketä.
        Ja tuo Xanor, 0,5/vrk annos on sama kuin söisi sulaata, hetken on hyvä mieli, mutta ei kauan. Itse syön annostuksella 1,5 - 4 mg/vrk ja tällä on menty jo kohta kolkyt vuotta, sain opinnot päätökseen, työpaikan, miehen ja toivomani lapsen. Ilman xanoria olisin jo manan mailla. Tällä hetkellä vierottaudun tuosta Sepramista, 0,5mg vähennys joka neljäs viikko. Tällä hetkellä mennään 30mg:sta alas jo 17,5mg:ssa. Ja elämään on tullut jo nyt lisää värejä. Eli psykiatri oli oikeassa, alle 30mg/vrk ei oli kuin plaseboa. Sepramista vierottautuminen pitää tehdä erittän hitaasti. Xanorilla menen niin kauan kuin leuka heiluu.

        Sori, mulla on 20mg tabletti, niin syön tällä hetkellä 15mg/vrk ja vähennys siis 0,5mg/ 4vkon välein.
        Ja xanoria syön paniikkihäiriöön. Koko isänäidin puoleinen suku on sellaista jengiä, että jo kaupassa käynti tehdään parkkipaikalla autossa etukäteen puoli tuntia istuen ja sitten rynnätään kauppaan unohtaen puolet listan tuotteista puhumattakaan kyläilystä. Se ei onnistu lainkaan, mahdollinen kanssakäyminen tehdään puhelimiste.


    • jiimyy

      Kuinka kauan xanor vaikuttaa elimistössä jos vaikka ottaa vaan yhen 0,25mg tabletin? Onko kellään tietoa? Paniikkiin joudun joskus ottamaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      165
      6911
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      36
      4087
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2065
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1999
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1849
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1666
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      28
      1591
    8. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1583
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      20
      1564
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1408
    Aihe