Viasat Kulta vs. Canal+ Total

Enrique83

Arvioikaa omalta kannaltanne kumpi kanavapaketti kannattaa hankkia, jos vertaa keskenään a. elokuvia b. urheilua ja perustelkaa hieman valintojanne. Sarjoja on ainakin vielä tällä hetkellä vaikea verrata kun Viasat ei esitä sarjoja. Tarkoituksenani olisi hankkia ensi syksyyn mennessä jompikumpi kanavapaketti.

9

4121

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -Canal-

      Suosittelen mieluummin tuota Canal . Viasatin kautta ei EPG toimi kuin kaksi ohjelmaa kerralla, näin siis ainakin kaapeli puolella.

      • mitä tarkoitat?

        Mitä tarkoitat, ettei Viasatin kautta toimi EPG kuin kaksi ohjelmaa kerralla?

        Itse olen kaapelissa, ja olen usein ajastellut EPG:llä dokkareita ja leffoja vuorokauden etukäteenkin. En ole havainnut EPG:n kanssa mitään ongelmaa.


      • jollakin halpisboxilla
        mitä tarkoitat? kirjoitti:

        Mitä tarkoitat, ettei Viasatin kautta toimi EPG kuin kaksi ohjelmaa kerralla?

        Itse olen kaapelissa, ja olen usein ajastellut EPG:llä dokkareita ja leffoja vuorokauden etukäteenkin. En ole havainnut EPG:n kanssa mitään ongelmaa.

        voi olla ehkä tuommoinen vika, meillä pelaa mainiosti.


    • d --

      Viasatin leffavalikoima on mielestäni paljon Canalia parempi. Canalilta tulee tosin myös nimekkäitä ja tuoreita sarjoja (Shield, Monk, Dexter, House...). Viasatilla ei ole vastaavia sarjoja, mutta Viasatin mukana tulee myös Disney Channel ja joitain rikossarjoja Viasat Crimella.

      Urheilu tekee valinnasta lähes ylivoimaisen vaikeaa. Canalilta tulee omista kiinnostuksistani SM-liigaa, NHL:ää ja Valioliigaa sekä Serie A:ta. Viasatilta tulee yhdeltä sport-kanavalta pelkkää jalkapalloa: kattavasti Mestarien Liigaa (kaikki ottelut?), Englannin cupia, FA Cupia, Hollannin ja Ranskan liigoja sekä Chelsean, ManU:n ja Barcelonan omien TV-kanavien ohjelmistoa. Canalilta tulee lisäksi ainakin autourheilua sekä jonkin verran baseballia (major league?), koripalloa ja amerikkalaista jalkapalloa (yleensä yliopistotasoista) ja golfia. Viasatilta tulee mainitun jalkapallon ohella lähetyksiä useista ATP-tennisturnauksista, golfia, NFL:ää, Nascaria, purjehdusta, nyrkkeilyä ja kamppailulajeja.

      Viasatilla on lisäksi erikoiskanavat dokkareille, luonto-ohjelmille, seikkailulle (tutkimusmatkoja extreme-lajeja jne.) sekä rikossarjoille/dekkareille.

      Itse olen harkinnut pysyvää siirtymistä Canalista Viasatiin. Siis siitäkin huolimatta, että SM-liiga, NHL ja Valioliiga lukuun ottamatta noita seurojen omia tuotantoja jäisi näkemättä. Jos korvaisin Canal-tilaukseni 11 euroa/kk kalliimmalla setillä, saisin Viasat Kullan lisäksi Forte-paketin, jossa on 25 kanavaa lisää.

      Ehdottomasti suurin ongelma tässä on jääkiekko. NASN:ltä (osa Forte-pakettia) kai tulee jonkin verran NHL:ää, en ole vielä tutustunut asiaan tarkemmin. SM-liiga jäisi kokonaan näkemättä ja Valioliiga-futis supistuisi huomattavasti. Toisaalta Valioliigan ja Serie A:n voisi korvata "eksoottisemmilla" Ranskan ja Hollannin sarjoilla sekä Englannin cup-otteluilla.

      Chelsea-tv:n välityksellä Viasatilta tulee tämän viikon lauantaina Chelsean ystävyysottelu Beckhamin uutta seuraa LA Galaxya vastaan. Näin esimerkkinä Chelskin oman kanavan sisällöstä.

      Jos ei ole rahasta kauhea pula, ota kaikki. :)

    • jotanilöas

      Olen nyt seurannut Viasatin ohjelmistoa kuukauden.

      Läheskään kaikissa Viasatin dokkareissa ei ole suomenkielistä tekstitystä. Katsojan pitää siis osata englantia (selostus) tai ruotsia (tekstitys). Joissain dokkareissa haastatellaan esimerkiksi arabialaisia tai korealaisia, joten jos nuo kielet eivät suju, niin kannattaisi osata ruotsia edes tyydyttävästi, jotta pysyy kärryillä.

      Leffat on kyllä tekstitetty myös suomeksi. Ja toki joissain dokumenteissakin on suomenkielinen tekstitys.

      Dokkarit vaihtelevat laadultaan keskinkertaisista hyviin. Olen pitänyt valikoimasta. Pari rikosdokkaria on ollut keskinkertaista periamerikkalaista tasoa, mutta luonto- ja historiadokumentit ovat olleet hyviä.

      Explorer-kanavalta on tullut mm. Elää heimon kanssa-ohjelmasta tutun Bruce Parryn seikkailuja.

      Iltaisin tulevat rikossarjat ovat vanhoja. Nyt on näytetty Yleisradion jo kolmisen vuotta sitten esittämän Kovan lain erikoisyksikön ensimmäistä kautta, Profilerin (tuli aikoinaan Subilta) viimeisempiä kausia (Ally Walker oli tässä vaiheessa jo jättänyt sarjan) ja Boomtownin (Subilla 2003) erittäin laadukasta ensimmäistä kautta. Canalilla on uudempia sarjoja kuten Shield ja Monk lähes samaan tahtiin Jenkkilän kanssa. Edellinen Shield-kausi taisi tulla viikon viiveellä Jenkkeihin verrattuna.

      Aikuisviihteeseen en ole perehtynyt kuin pintapuolisesti, mutta uskoakseni Playboy-kanava näyttää aina softimpaa materiaalia. Muilta Viasatin kanavilta tulee myös kovempaa. Aikuisviihdettä silloin tällöin katseleva on varmasti tyytyväinen tarjontaan. Ongelmakäyttäjistä en tiedä, mutta en usko, että samaa rainaa näytetään viikosta toiseen. Viasatilla on Playboy-kanavan vuoksi hieman enemmän tarjontaa kuin Canalilla.

      Viasatin elokuvavalikoima on paljon parempi kuin Canalilla. Leffoja tuntuisi olevan enemmän ja lisäksi on erikseen kanavat klassikoille ja pohjoismaisille. Canalilta tuntuu tulevan samaa leffaa viikosta toiseen. Uskomaton määrä uusintoja ja samaa scheissea parhaaseen katseluaikaan lähes aina. Katsoin Matti-elokuvan yhden kerran joskus monta kuukauta sitten, mutta niin se vain tuntuu tulevan joltain Canal-kanavalta edelleen melkein joka toinen kerta kun laitan telkkarin päälle. Tämä sama toistuu jokaisen leffan kohdalla.

      Viasatillakin tietysti tulee uusintoja, mutta leffat kiertävät paljon enemmän ja aina löytyy jotain kiinnostavaa, jos tekee mieli katsoa. Eikä joka toisella telkkarin avaamisella ole taas sama leffa menossa sadatta kertaa.

      Viasatin urheilutarjonta on käsittääkseni jalkapallokauden aikana kattavaa, mutta tietysti se ratkaisee, mitä liigoja haluaa nähdä. Valioliiga ja Serie A ovat Canalin valtti. ManU-, Chelsea- ja Barcelona-tv-kanavien lähetykset ovat mielenkiintoinen lisä Viasatilla. Eilen illalla katselin ManU-tv:n lähetystä ystävyysottelusta Doncasteria vastaan. Viasatin futistarjonnasta on joku jo kirjoittanutkin. Yksi kanava on siis futiskanava.

      Viasat Kulta on mielestäni parempi paketti kuin Canal Total. Jos jalkapallo ja jääkiekko eivät ole tärkeitä ja pääpaino on elokuvissa, Viasat on ylivoimainen. Jos on edellä mainittua kielitaitoa, Viasat on vieläkin ylivoimaisempi. Jos jalkapallo ja jääkiekko ovat tärkeysjärjestyksessä korkealla, valinta on Canal, koska Viasatilta ei tule jääkiekkoa. Jos jalkapallo on tärkeää, mutta liigan kansallisuudella ei ole väliä, Viasat on valinta jo lisukkeiden takia. Jos leffakriteerinä on uutuus, Canal voittaa juuri ja juuri, sillä siellä taitaa olla enemmän uunituoreiden leffojen ensi-iltoja. Minulle valikoima on uunituoreutta tärkeämpi.

      Tässä yksi mielipide. Moni joutuu valitsemaan Canalin jo jääkiekon ja Valioliigan ja Serie A:n vuoksi.

      • Arvon Ile

        Viasatin dokumentit eivät yleensä ole kaikkein uusimmasta päästä. Sama koskee Viasatin näyttämiä sarjoja.

        Dokumentit ovat useimmiten vuosien 2001 ja 2005 väliltä.

        Suurin osa dokumenteista ei sisällä suomenkielistä tekstitystä, mutta noin 90% on kokonaan englanniksi selostettu. Sitten on 10%, jotka ovat suurimmaksi osaksi englanniksi, mutta muunkielisiä puheita ei ole käännetty. Tässä kohtaa on hyötyä ruotsinkielisen tekstityksen ymmärtämisestä.

        Hyvä paketti, jos uusin uusi ei ole se tärkein arvo. Minulle on aika lailla sama, onko dokumentti Saban kuningattaresta tehty vuonna 2002 vai 2006, jos ja kun en ole sitä nähnyt.

        Juuri nyt Viasat Nordicilta tulee kolmen päivän aikana aimo läjä Ingmar Bergmanin leffoja.


      • SamiLaitinen
        Arvon Ile kirjoitti:

        Viasatin dokumentit eivät yleensä ole kaikkein uusimmasta päästä. Sama koskee Viasatin näyttämiä sarjoja.

        Dokumentit ovat useimmiten vuosien 2001 ja 2005 väliltä.

        Suurin osa dokumenteista ei sisällä suomenkielistä tekstitystä, mutta noin 90% on kokonaan englanniksi selostettu. Sitten on 10%, jotka ovat suurimmaksi osaksi englanniksi, mutta muunkielisiä puheita ei ole käännetty. Tässä kohtaa on hyötyä ruotsinkielisen tekstityksen ymmärtämisestä.

        Hyvä paketti, jos uusin uusi ei ole se tärkein arvo. Minulle on aika lailla sama, onko dokumentti Saban kuningattaresta tehty vuonna 2002 vai 2006, jos ja kun en ole sitä nähnyt.

        Juuri nyt Viasat Nordicilta tulee kolmen päivän aikana aimo läjä Ingmar Bergmanin leffoja.

        Tosiaan suosittelen lampimasti viasatia, silla jaakiekon puolelta meilla nakyy SMN, NH ja KHL. Jalkapalloa taas kattavasti Mestarien Liigaa, Englannin FA Cupiaja Ranskan liiga, ja Brasilian, Argentiinan, Englannin, Ranskan maa-ottelut. Pystyn hyvin antaa alennuksia ja muita ota yhteytta [email protected]


      • Samilaitinen

        Tosiaan suosittelen lampimasti viasatia, silla jaakiekon puolelta meilla nakyy SMN, NH ja KHL. Jalkapalloa taas kattavasti Mestarien Liigaa, Englannin FA Cupiaja Ranskan liiga, ja Brasilian, Argentiinan, Englannin, Ranskan maa-ottelut. Pystyn hyvin antaa alennuksia ja muita ota yhteytta [email protected]


      • SamiLaitinen

        Tosiaan suosittelen lampimasti viasatia, silla jaakiekon puolelta meilla nakyy SMN, NH ja KHL. Jalkapalloa taas kattavasti Mestarien Liigaa, Englannin FA Cupiaja Ranskan liiga, ja Brasilian, Argentiinan, Englannin, Ranskan maa-ottelut. Pystyn hyvin antaa alennuksia ja muita ota yhteytta [email protected]


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2606
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1179
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1143
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe