Puhuuko undulaatti

Alf

Hei
Haluan tietää onko kenenkään onnistunut saamaan undulaattia puhumaan. Jos, niin miten se onnnistuu. Itse otin noin kuukausi sitten itselleni undulaattipoikasen (viikon ikäinen), mutta se tuntuu olevan edelleen todella arka. Pelkää aika tavalla minua edelleen. Mitä sen kanssa voisin tehdä jotta se tottuisi minuun paremmin. Luin jostain että kun ottaa vain yhden undulaatin se saattaa oppia puhumaan. Tuntuu vain välillä tyhmältä höpöttää samoja sanoja häkin edessä koko ajan. Auttakaa siis pulaan joutunutta undulaattiharrastajaa.

5

3155

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yeps

Kyllä, mutta se vaatii TODELLA pitkäjännitteistä työtä. Linnun pitää luottaa sinuun täysin. Jos se on arka.. älä hätistele sitä, älä pakota sitä mihinkään jne. Ei niin kauan aikaa sitten oli puhuva undulaatti 10-uutisten loppukevennyksessä... mutta tietääkseni puhuva undu on kuitenkin melko harvinainen.

• Essi

Itse sain joskus yhtä nuoren uros undulaatin.
      Pitkä jännitteisellä koulutuksella sain siitä koko perheen ystävän. Häkin ovi oli auki joka päivä ja lintu kulki mukana joka paikkaan: mökille, merille... Puhumaan en opettanut, mutta löysimme "yhteisen kielen" jota juttelimme keskenämme linnun istuessa sormellani. Nimensä se oppi sanomaan tavuttain.
      Kuukausi on vielä melko lyhyt aika, mutta kyllä sen pitäisi jo pikku hiljaa alkaa tottumaan, kärsivällisyyttä.
      Toivotan onnea uhdusi kanssa

• joku

ostimme kaksi undulaattia j ane ovat urosta ne pelkävät hirvesti ihmisiä niden häkin ovi on auki joka päivä joskus amulla ne itse tulevat ulos ja lentävät mutta ne eivät tulle käsin tai ihmisen lähell niin voiko joku kertoa miten voi ssada sitä ihmis rakaksi

• hmm

Viikon ikäinen undulaatti on kyllä vielä pöntössä emojen ruokkima kalju rääpäle...
      Luovutusiässä undulaatti on aikaisintaan kuukauden-parin ikäisenä kun on lähtenyt pöntöstä ja osaa syödä itse kunnolla.

Mutta voivat siis oppia matkimaan, puhumistaipumus on vaan kovin yksilöllistä joten takeita ei ole. Nuori undullaattilapsi kyllä kesyyntyy kun vaan annat sille aikaa ja kärsivällisyyttä, oleile vaan paljon häkin vieressä, juttele, vältä ökkinäisiä liikkeitä ja huitomista. Pidä kättä häkissä linnun lähellä ihan hiljaa ja pitele vaikka hirssintähkää houkuttimena niin se tottuu käteenkin. kun luottamus kasvaa voit koittaa varovasti rapsutella poskihöyheniäkin

• Eläinten kesyttäjä.

Naapurillakin on yks undulaatti. Sain sen kerran viikoksi hoitoon. Juttele sen kanssa omalla kielellä ("ei kirjaimellisesti") hyvin rauhallisesti. ÄLÄ TEE ÄKKILIIKKEITÄ! Sitten vislaa sen omaa kieltä. Jos teillä on vain yksi undulaatti hommaa toinen. Undulaatti on seuraeläin. Olen jutellut myös kukkojen ja kanojen kanssa. Hyvin ovat kesynneet!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      71
      1328
    2. Toivotko koskaan mies...

Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.
      Ikävä
      112
      1309
    3. Tämän päivän puukotusuutinen

Epäillyn tuntomerkit? Nisti vai matu? Laittaisin betsit jälkimmäiselle.
      Seinäjoki
      17
      1070
    4. Svty paska työpaikka

Elekää kukaan hakeku sinne töihin.
      Suomussalmi
      18
      965
    5. Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta

Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne
      Ikävä
      114
      834
    6. Olisin valmis salaisiin tapaamisiin

Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet
      Intohimo
      45
      833
    7. Onko viisikko aktivoitunut

Taas ruumis !! Viisikko ryskää kukaan ei pärjää
      Seinäjoki
      15
      762
    8. Olisit voinut olla...

....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n
      Ikävä
      64
      752
    9. Olet ihana mies

Mun söpöliini 🙊😘
      Ikävä
      38
      639
    10. YT skoda Transtech

Noin 200 saa potkut. Saksikäsipetturi ajoi suomen konkkaan ja tarkkikselle. Totaalinen Petosjytky..
      Kajaani
      72
      633
    Aihe