Hei
Haluan tietää onko kenenkään onnistunut saamaan undulaattia puhumaan. Jos, niin miten se onnnistuu. Itse otin noin kuukausi sitten itselleni undulaattipoikasen (viikon ikäinen), mutta se tuntuu olevan edelleen todella arka. Pelkää aika tavalla minua edelleen. Mitä sen kanssa voisin tehdä jotta se tottuisi minuun paremmin. Luin jostain että kun ottaa vain yhden undulaatin se saattaa oppia puhumaan. Tuntuu vain välillä tyhmältä höpöttää samoja sanoja häkin edessä koko ajan. Auttakaa siis pulaan joutunutta undulaattiharrastajaa.
Puhuuko undulaatti
5
2984
Vastaukset
- yeps
Kyllä, mutta se vaatii TODELLA pitkäjännitteistä työtä. Linnun pitää luottaa sinuun täysin. Jos se on arka.. älä hätistele sitä, älä pakota sitä mihinkään jne. Ei niin kauan aikaa sitten oli puhuva undulaatti 10-uutisten loppukevennyksessä... mutta tietääkseni puhuva undu on kuitenkin melko harvinainen.
- Essi
Itse sain joskus yhtä nuoren uros undulaatin.
Pitkä jännitteisellä koulutuksella sain siitä koko perheen ystävän. Häkin ovi oli auki joka päivä ja lintu kulki mukana joka paikkaan: mökille, merille... Puhumaan en opettanut, mutta löysimme "yhteisen kielen" jota juttelimme keskenämme linnun istuessa sormellani. Nimensä se oppi sanomaan tavuttain.
Kuukausi on vielä melko lyhyt aika, mutta kyllä sen pitäisi jo pikku hiljaa alkaa tottumaan, kärsivällisyyttä.
Toivotan onnea uhdusi kanssa- joku
ostimme kaksi undulaattia j ane ovat urosta ne pelkävät hirvesti ihmisiä niden häkin ovi on auki joka päivä joskus amulla ne itse tulevat ulos ja lentävät mutta ne eivät tulle käsin tai ihmisen lähell niin voiko joku kertoa miten voi ssada sitä ihmis rakaksi
- hmm
Viikon ikäinen undulaatti on kyllä vielä pöntössä emojen ruokkima kalju rääpäle...
Luovutusiässä undulaatti on aikaisintaan kuukauden-parin ikäisenä kun on lähtenyt pöntöstä ja osaa syödä itse kunnolla.
Mutta voivat siis oppia matkimaan, puhumistaipumus on vaan kovin yksilöllistä joten takeita ei ole. Nuori undullaattilapsi kyllä kesyyntyy kun vaan annat sille aikaa ja kärsivällisyyttä, oleile vaan paljon häkin vieressä, juttele, vältä ökkinäisiä liikkeitä ja huitomista. Pidä kättä häkissä linnun lähellä ihan hiljaa ja pitele vaikka hirssintähkää houkuttimena niin se tottuu käteenkin. kun luottamus kasvaa voit koittaa varovasti rapsutella poskihöyheniäkin - Eläinten kesyttäjä.
Naapurillakin on yks undulaatti. Sain sen kerran viikoksi hoitoon. Juttele sen kanssa omalla kielellä ("ei kirjaimellisesti") hyvin rauhallisesti. ÄLÄ TEE ÄKKILIIKKEITÄ! Sitten vislaa sen omaa kieltä. Jos teillä on vain yksi undulaatti hommaa toinen. Undulaatti on seuraeläin. Olen jutellut myös kukkojen ja kanojen kanssa. Hyvin ovat kesynneet!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol6352798Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H252237Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis4302179- 892006
JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran201819Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe671590- 1281372
Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.231300Juniorivalmennus Jokereissa..
Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau271231- 661164