Omenan muotoinen vartalo

hoitaja

Olen tässä jo joitain vuosia huomannut, että nyky nuorilla,siis tytöillä tuo vartalo ei ole enää naisellinen.

vaikka olisi kuin laiha tai lihava ta normaali,on lantio ja muu aivan kuin miehillä.

mihin on siis kadonneet naiseuteen kuuluvat lantio ja vyötärö?

itse olen 25 ja omista onnekseni upean tiimalasivyötärön ja vartalomallin,toki muotoja on jokseenkinkertynyt ehkä turhan paljonkin,mutta olen silti ylpeä että näytän silti naiselta!

hyvin ahrvoin näkee enää tuolla kaduilla tyttöä, jolla olisi ns.naisellinen vartalo,ei vaan löydy enää sitä vyötäröä..

Tiedä mistä sitten tuommoinen johtuu...

25

1814

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...=0)

ja kuten tuolla jossain viestiketjussa sanottiinkin,niin nuo tytöt ovat jaloista tikkuja,mutta vyötäröllä iso omena..=)

ja pukevat sitten aivan liian pieniä paitoja..kun housuissa koko menee pienempikin..

• joku mies vaan

Itse haluaisin myös tietää vastaukseen edellä mainittuun kysymyksiin - miksi valtaosa nuorista naisista (15-23v) ovat sellasia tikkuvartaloita? Lantiota ei ole mutta masua saattaa olla. Eli juurikin ne OIKEANLAISET kurvit tuntuvat puuttuvan lähes jokaiselta. Vai kasvaako ne kurvit vielä 23-> jälkeen? Kiitoksia vaan vastanneille!

Ps. Oma 22v vaimokin sellanen "omenavartalo" - ei peppua mutta masua hieman ja kohtalaisen kurviton vartalonrakenne.

• meinaat?

"itse olen 25 ja omista onnekseni upean tiimalasivyötärön ja vartalomallin,toki muotoja on jokseenkinkertynyt ehkä turhan paljonkin,mutta olen silti ylpeä että näytän silti naiselta!"

Aika omahyväinen kommentti sinulta. Oletko tullut ajatelleeksi, että luisen lantion kokoon tai malliin (esim. juuri tuohon maskuliiniseen malliin) ei voi itse vaikuttaa toisin kuin moneen muuhun asiaan. Maskuliiniseen lantioon kuuluu ikävä kyllä myös vyötäröttömyys ja sitä ei saa jumppaamallakaan, joten siitäkään ei voi kantajaansa syyttää.

Yritätkö väittää, että luisen lantiosi mallin perusteella olet "naisellisempi" kuin ns. y-mallisen tai uimarivartalon omaava nainen? Nykyään naisihanne vastaa kyllä enemmän atleettista Y-mallista vartaloa pitkillä säärillä, suurilla rinnoilla ja kapealla lantiolla kuin perinteistä tiimalasia.

• kätilötär

Salikätilönä on tullut tutustuttua lukuisiin kansainvälisiin tutkimuksiin, joiden mukaan naisten lantio on muuttumassa ns.androidiksi. Sen huomaa ihan käytännössäkin, yhä useammalla synnyttäjällä on liian pienet lantion sisämitat synnytykseen ja kun lapset vielä samassa suhteessa ovat suurempia syntyessään kuin koskaan niin ei hyvältä vaikuta.

Androidiin lantioon kuuluu vyötärön uupuminen ja lihoessa myös ns. miehinen lihavuus eli juuri mainitsemasi omenalihavuus.

• johtuu?

Voisko ehkäisypillereiden hormoneilla olla vaikutusta?

• onnekseni aivot

Mikähän tämänkin aloituksen tarkoitus oikein oli? Sekö, että pääsit kehumaan: "itse olen 25 ja omista onnekseni upean tiimalasivyötärön ja vartalomallin,toki muotoja on jokseenkinkertynyt ehkä turhan paljonkin,mutta olen silti ylpeä että näytän silti naiselta!"
      Toisaalta meillä on vain sinun sanasi "upeasta tiimalasivartalostasi."

• hoitaja

et nyt oikeen ymmärtänyt pinttiani,ei siis ollut itsekehumista,vaan sitä että olen varatalostani silti tyytyväinen,vaikka muotoja ehkä saattaa olla joissain kohdin liikaakin,on silti lantiota,mitä nuilla useilla nykyään ei ole.

ja esim synnyttämiseen trvitaan anisellinen "leveä" lantio..

en siis ole vartalooni tyytyväinen,harva varmaan on, mutta siihen olen tyytyväinen että olen saanut silti naiselliset muodot luojata..

• 2:n äiti/lantion ympärys 86cm
        hoitaja kirjoitti:

et nyt oikeen ymmärtänyt pinttiani,ei siis ollut itsekehumista,vaan sitä että olen varatalostani silti tyytyväinen,vaikka muotoja ehkä saattaa olla joissain kohdin liikaakin,on silti lantiota,mitä nuilla useilla nykyään ei ole.

ja esim synnyttämiseen trvitaan anisellinen "leveä" lantio..

en siis ole vartalooni tyytyväinen,harva varmaan on, mutta siihen olen tyytyväinen että olen saanut silti naiselliset muodot luojata..

Kaikkea sitä kuulee! Mikähän "hoitaja"oikein olet. Luuletko tosissasi, etteivät kapealanteiset naiset voi synnyttää normaalisti?

• lkjhgfvgbh
        2:n äiti/lantion ympärys 86cm kirjoitti:

Kaikkea sitä kuulee! Mikähän "hoitaja"oikein olet. Luuletko tosissasi, etteivät kapealanteiset naiset voi synnyttää normaalisti?

Ei tietenkään, jos synnytyskanava on liian ahdas, mitä se monella kapealanteisella on. Kyllähän tuollaisen asian tietää jokainen nainen. Se on yleissivistystä. Miksi luulet keisarin leikkausia tehtävän?

Etkö lukenut, mitä kätilö kirjoitti sekä kansainvälisistä tutkimuksista että käytännön kokemuksesta synnytyssalista?

Onneksi sinä pystyit synnyttää lapsesi normaalisti kapeahkosta lantiosta huolimatta.

• selvä asia
        lkjhgfvgbh kirjoitti:

Ei tietenkään, jos synnytyskanava on liian ahdas, mitä se monella kapealanteisella on. Kyllähän tuollaisen asian tietää jokainen nainen. Se on yleissivistystä. Miksi luulet keisarin leikkausia tehtävän?

Etkö lukenut, mitä kätilö kirjoitti sekä kansainvälisistä tutkimuksista että käytännön kokemuksesta synnytyssalista?

Onneksi sinä pystyit synnyttää lapsesi normaalisti kapeahkosta lantiosta huolimatta.

Jokaisen naisen(ainakin synnyttäneen)luulisi tietävän, että lantion ULKOISELLA kapeudella/leveydellä ei ole mitään tekemistä sen kanssa miten ahdas on synnytyskanava!
        Tuon tiedon nyt luulisi tosiaan kuuluvan yleissivistykseen. Kysy keltä tahansa oikealta kätilöltä/hoitajalta/lääkäriltä. Ei siis keskustelupalstojen asiantuntijoita.

• lkjhgfvgbh
        selvä asia kirjoitti:

Jokaisen naisen(ainakin synnyttäneen)luulisi tietävän, että lantion ULKOISELLA kapeudella/leveydellä ei ole mitään tekemistä sen kanssa miten ahdas on synnytyskanava!
        Tuon tiedon nyt luulisi tosiaan kuuluvan yleissivistykseen. Kysy keltä tahansa oikealta kätilöltä/hoitajalta/lääkäriltä. Ei siis keskustelupalstojen asiantuntijoita.

Kyllä kai se nyt on itsestään selvä asia, että kyseessä on lantioluiden leveys, ei rasvakerroksen määrä. Lantionluiden ulkoisella ja sisäisellä leveydellä on riippuvuussuhde. On paljon todennäköisempää, että 95cm leveän lantion omaavan naisen synnytyskanavan koko ei aiheuta ongelmia synnytyksessä kuin jos mitta on 10cm kapeampi. Jos kahta lantioltaan 85cm leveää verrataan toisiinsa, ei heidän lantionsa sisämitta (synnytyskanava) ole välttämättä sama. Toisella ei ole mitään vaikeuksia synnyttää, toisella on.

• se lantion
        2:n äiti/lantion ympärys 86cm kirjoitti:

ulkoinen mitta (läskit) olekaan ratkaiseva!

• dr.phillie

En ole kuullut tällaisesta ilmiöstä. Jos kyse ei ole suuresta erosta tilastoissa se voi olla palekkää sattumaa. Ennen naiset tekivät enemmän ruumiillista työtä ja lihakset korostavat kuitenkin muotoja jonkin verran. Itse olen hyvin tasapaksu, pienet rinnat, leveät hartiat ja leveä lantio.

Olen itsekkin joskus katsonut kun nuorilla ". tytöillä voi olla reidet mun ranteiden paksuiset. Yleensä kuitenkin niitä muotoja tulee iän kanssa. Mutta joillakin tuntuu olevan syynä myös selkeä aliravitsemus, juodaan viinaa viikonloput muttei syödä normaalia ruokaa.. Pysytään laihoina mutta saadaan "kaljamaha

• 90+´¨äölk0+

Joillakin naisilla (ei pidä yleistää) suora vartalon malli johtuu runsaasta alkoholin käytöstä. Alkoholistilta häviää läski (ja ilmeisesti myös lihaa) reisistä ja pepusta, mutta maha kasvaa. Syntyy siis tyypillinen ohuilla jaloilla seisova omenavartalo. Katsokaapa vaikka naispultsareita.

Minulle oli uutta, mitä kätilötär kertoi, että naisten vartalon malli on muuttumassa androgyynisemmäksi. Pukeutuminen siihen suuntaan on mennyt jo pitkään. 50-luvun kellohameissa myös poikamaisen vartalon omaavat tytöt näyttivät naisellisilta.

Samaan aikaan miehet länsimaissa ovat saamassa naismaisia piirteitä johtuen kasviestrogeeneista, joita saadaan nykyajan ravinnosta. Samasta syystä miesten sukuelimet ovat pienentymässä ja sperman laatu on heikentynyt. Suomalaisten miesten sperma on kuitenkin Euroopan tasolla parhaasta päästä.

• vaikuttaisi

juuri reisiin ja peppuun poistaen läskiä niistä, miksei sitten muualtakin? Mistä sait moisen päähänpiston? Alkoholisteilla on aliravitsemus, eivät saa kaikkia ravintoaineita kun juovat ja unohtavat syömisen, lihakset kuluvat pois.

• edellinen
        vaikuttaisi kirjoitti:

juuri reisiin ja peppuun poistaen läskiä niistä, miksei sitten muualtakin? Mistä sait moisen päähänpiston? Alkoholisteilla on aliravitsemus, eivät saa kaikkia ravintoaineita kun juovat ja unohtavat syömisen, lihakset kuluvat pois.

Tämä nyt vaan sattuu olemaan faktaa eikä mikään henkilökohtainen mielipiteeni tai päähänpisto.

• JOHTUU???

KASVAAKO NAISista vielä naisten näköisiä tuon 20-24v ikävuoden jälkeen vaan tuleeko kaikista näistä nuorista "tikkuvartalo" naisista mahakkaita mutta muodottomia naisia "isona"?

• ...=0)

Kun jos ei muotoja ole tullut jos 18 vuoteen mennessä niin tuskin niitä enää tulee niille oikeille kohdille.

Eli tikkulantio tytöistä jos ne lihoaa,tulee juuri näitä joilla on tikkujalat mutta kauhea maha,ja ne ei ole kauniita!!

Hankkikaa korsetit joilla siis ei ole vyötäröä!!

• vartalomallin

periytyvän, siis geeniperimästä johtuu, onko suuri takamus ja paksut sääret yms.

• fvfbghnjkitybugnimo
        vartalomallin kirjoitti:

periytyvän, siis geeniperimästä johtuu, onko suuri takamus ja paksut sääret yms.

Mutta keskustelun pointti olikin se, että väestötasolla, kaupunkikuvassa on tapahtunut muutos aikaisempiin polviin. Kysymys ei ole yksittäisen äidin ja tyttären eroista tai yhteläisyyksistä. Kapealanteisia ja isomahaisia tyttöjä näkyy enemmän kuin ennen. Samat geenit ne on nykynuorilla kuin äideillään ja isoäideillään.

• "namis"
        fvfbghnjkitybugnimo kirjoitti:

Mutta keskustelun pointti olikin se, että väestötasolla, kaupunkikuvassa on tapahtunut muutos aikaisempiin polviin. Kysymys ei ole yksittäisen äidin ja tyttären eroista tai yhteläisyyksistä. Kapealanteisia ja isomahaisia tyttöjä näkyy enemmän kuin ennen. Samat geenit ne on nykynuorilla kuin äideillään ja isoäideillään.

Geenit ratkaisevat muodon, mutta muodot eivät aina periydy suoraan äidiltä tyttärelle vaan esim. isän puolen isoäidiltä tyttärelle. Jospa tasapaksu malli on vahvempi geeni kuin kurvikas? Miesten vartalomalli on myös muuttunut. Nykyään näkee paljon isopyllyisiä mutta "pullonkaula"hartiaisia miehiä. Ehkä miehet ja naiset muuttuvat toistensa kaltaisiksi tässä tasa-arvoisessa maailmassa!

• vaikuttavat
        "namis" kirjoitti:

Geenit ratkaisevat muodon, mutta muodot eivät aina periydy suoraan äidiltä tyttärelle vaan esim. isän puolen isoäidiltä tyttärelle. Jospa tasapaksu malli on vahvempi geeni kuin kurvikas? Miesten vartalomalli on myös muuttunut. Nykyään näkee paljon isopyllyisiä mutta "pullonkaula"hartiaisia miehiä. Ehkä miehet ja naiset muuttuvat toistensa kaltaisiksi tässä tasa-arvoisessa maailmassa!

luuston mallin muuttuminen johtuu ehkä siitä, että ennen 1900-lukua suurin osa sellaisista naisista, joiden lantion luut olivat kapeat sekä kuolivat todennäköisemmin synnytykseen että synnyttivät todennäköisemmin synnytyksessä kuolevia tai vammautuvia lapsia. nykyään tällaisille naisille tehdään keisarinleikkaus ja he pystyvät levittämään geenejään yhtä tehokkaasti kuin leveämpilanteisemmatkin. samaan asiaan liittyy todennäköisesti myös se, miksi lasten koko on kasvanut. geenitkin vaikuttavat lapsen syntymäkokoon ja aiemmin liian isoina syntyvät lapset kuolivat helpommin synnytyksessä kuin normaaleina syntyneet. tietysti erityisesti pään koko vaikuttaa.

• hjlhhku
        vaikuttavat kirjoitti:

luuston mallin muuttuminen johtuu ehkä siitä, että ennen 1900-lukua suurin osa sellaisista naisista, joiden lantion luut olivat kapeat sekä kuolivat todennäköisemmin synnytykseen että synnyttivät todennäköisemmin synnytyksessä kuolevia tai vammautuvia lapsia. nykyään tällaisille naisille tehdään keisarinleikkaus ja he pystyvät levittämään geenejään yhtä tehokkaasti kuin leveämpilanteisemmatkin. samaan asiaan liittyy todennäköisesti myös se, miksi lasten koko on kasvanut. geenitkin vaikuttavat lapsen syntymäkokoon ja aiemmin liian isoina syntyvät lapset kuolivat helpommin synnytyksessä kuin normaaleina syntyneet. tietysti erityisesti pään koko vaikuttaa.

noita keisarinleikkauksia siis on yleisesti tehty vasta 1900-luvulta lähtien.

• syö kuten sä

vai miks täällä kyselet-outo hyypiö taas liikkeella...

• kihkhkhj

äidilläni on huomattavan leveä lantio ja hänellä on paljon selluliittiä takamuksessa, mutta lantioon verrattuna hoikahko vyötärö, pienet rinnat.
      minun vartaloni kerää läskiä tasaisesti, mutta eniten vatsaan. pohkeet ja kädet ovat hoikahkot. keskikokoiset rinnat. lisäksi olen harteikas. uskoisin perineeni olemukseni isän puolen suvulta, mutta erojakin löytyy.
      serkullani on samanlainen vartalotyyppi kuin äidilläni ja serkkuni äidin vartalo (=äitini sisko) oli puolestaan aivan erilainen (keisarileikkauksella synnyttänyt).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      25
      4799
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3734
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      48
      3165
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2677
    5. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      207
      2655
    6. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      52
      2625
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2420
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      153
      2350
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1955
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      109
      1565
    Aihe