Krooninen eturauhastulehdus?

Hikked

Sain viime syksynä eturauhastulehduksen ja marraskuussa urologilta sain Xatral-lääkkeen pitemmäksi aikaa.

Xatral vaikutti ja ei. Nyt kävin uudelleen urologilla ja eri urologilla ja myös hän diagnisoi vaivani krooniseksi eturauhastulehduksesi. Eturauhanen on arka ja kipeä, enkä pysty sillä oikein istumaan. Päivän mittaan iskee kova paine takapuoleen.

Virtsaaminen sujuu suht' koht', mutta inhottavampaa on se kun ei pysty oikein juuri lainkaan istumaan, istuminen onnistuu vain pehmeällä sohvalla, muuten tuntuu iljettävää kipua takapuolessa tai siittimen päässä.

Sain nyt urologilta Omnicin, tulehduskipulääkettä pitemmäksi aikaa ja kuukauden antibioottikuurin.

Mutta kysyisin teiltä että miten te, joilla on tämä krooninen eturauhastulehdus, olette pärjänneet työelämässä. Töissä kun munkin pitäisi istua, niin alkaa olla aika helvettiä.

On pitänyt kajota myös masennuslääkkeisiin, muuten ei jaksaisi - elää.

PSA-arvo mulla oli 0,6 ja kaikki laboratoriokokeet normaaleja.

Inhoittavaa ja iljettävää tämä kipu, paineen tunne takapuolessa ja virtsaputkessa.

Alan jo uskoa siihen että tämä vaiva on tällä kertaa iskeytynyt minuun, jäädäkseen.

Lämpöhoito auttaa ja liikkuminen, olisko kenelläkään mitään muita vinkkejä miten tästä pääsisi eteenpäin?

92

61368

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietty ikä

      Minulla on xatral käytössä siksi, että sen pitäisi rentouttaa eturauhasen lihaksia ja pissiminen sujuisi sitten paremmin.
      En tiedä onko sillä tulehdusta poistavaa vaikutusta? Kaipa ne lääkärit tietävät.
      Lämpö auttaa. Jos sinulla on vanna sinne lämmintä vettä ja kirja mukaan. Tämä on minulla helpottanut, kun vaívaa on ollut lähinnä vain (onneksi) talviaikana.

    • 40 v

      kyllä työelämän saa varmasti panna uusiksi tämän taudin kans. oon sairastanu tän tyyppistä vaivaa jo toista vuotta ja nyt etera ,eläkevakuutusyhtiö on luvannu kouluttaa mut toiseeen ammattiin.diagnoosina ei saa olla eturauhasen tulehdus vaan joku toinen vaiva.esimerkiksi depis kivun takia,mikä on varmasti totta.on muuten v-mäinen tauti.itelläkin on oikea sohvakaluston nojatuoli läppärin edessä.toimistotuolin saa nakata kuikkaan.menee lääkityksenä xatralit, masennuslääkkeet,lyrica,hermokipulääke.onhan täsä keppuroitava vaan eteenpäin.elämä uusiksi.

      • xatral

        Hei minulla todettiin eturauhasen liikakasvua jo 10 vuotta sitten sain vaivaani Xatral 10 mg ei minulla ole minkäänlaista vaivaa siitä virtsa välillä ei tahdo tulla ja varpaat meinaa kastua kun laskee laulellen vesiä


      • Anonyymi

        Just..mä en vitt.tautii osaa kuvitella...tää vie masennukseen..käy herrrmoihin tämä jatkuva jomotus johon ei oikeen ylety mikään lääke..seksihalut katoo täysin.
        Parisuhdeongelmia tulee.....harrastukset jää...muuttuu..Luulis että tätä enemmän tutkittaisiin ...vai onko tää suomessa 50.luvun hoidossa ?prrrkle...


    • 45-vee

      kesto on käsittääksen ikuinen.

      Se ei vie hautaan, mutta se on piinaava.

      Jotenkin mä ihmettelen noita urologejakin.

      Toisesta niistä määrää antibiootteja, tulehduskipulääkkeitä, Omnicia tai Xatralia, mutta totuus on ettei tuo krooninen vaiva lähde niillä pois, siis jos ei ole mitään bakteeria.

      Mulla on ollut tämä krooninen tulehdus varmaan 3-vuotta, välillä on pahempi, välillä se on hissukseen vähän niinkuin poissa, välillä on kipua ja välillä virtsaamisvaivaa.

      Jostain luin että tämä vaiva juuri on kaikkein yleisin nelikymppisillä.

      Jotkut pienet asiat voivat joskus auttaa, jopa hieronta, rentoutus, masennuslääkkeet tai sitten ihan vaan keskustelu kohtalokavereiden kanssa.

      Mä olen kyllä jollain lailla uskovainen (ja sen on mulle yksi urologikin vahvistanut) että mielialalla on suuri vaikutus vaivaan, jos pystyy vaivan unohtamaan tai pistämään taka-alalle, menee selvästi paremmin, mutta vittumainen vaiva on!

    • Minä myös

      ei ole mulla auttanut mitään noihin eturauhasvaivoihin, sensijaan tulehduskipulääkkeet on, kuten Voltaren ja Ibuxin.

    • etuesa

      Minulla ollut tulehdus viime marraskuusta asti , ei virtsaamisvaivoja mutta tuntuu kuin olisi tennispallo perseessä , istuminen tekee kipeää , lämpötyynyllä istuminen helpottaa kipua. Urlogi määräsi ensin Omnickia 3kk kuurin , nyt selvisi että omnic on pääasiassa virtsaamisvaivoihin , eli tulipa turhaa syötyä 3kk kuuri. Nyt hän määräsi uuden lääkkeen jonka sanoi vasta tulleen markkinoille ja jonka myös pitäisi auttaa ko. vaivaan ,lääke on Alfuzosin hydrochlorid jota olen syönyt noin 3 vko , ei ainakaan vielä ollut mitään vaikutusta.Buranaa ja muita kipulääkkeitä menee kuin tupakkia.Olen myös aamuisin ottanut 2 rlk soijajauhetta mutta jauhe taitaa auttaa siihen virtsaamisvaivaan , kellä auttaa? Minä en ole huomannut mitään muutosta. Kysyin Urologilta akupunktiosta , meinasi ettei auta ko. vaivaan mutta nostaa kipukynnystä joten ei vaivaa niin paljoa , pakko käydä kokeilemassa.

      • löskdjgföklawershjg

        Olen nyt 59v mies.Minulla on ollut krooninen eturauhastulehdus 25 vuotiaasta asti,Talvella vaivaa pahiten ja on tosi pirullinen tauti,kun siihen ei tepsi mitkään lääkkeet.Näyttäs siltä,että tietokoneen kanssa työskentely pahentaa oireita,johtuskohan istumisesta?Pitkäkestoinen liikunta eli väh. 1 tunti päivässä auttaa jonkin verran.Talvisaikaan ei pahemmin tämän kivun takia voi nukkua ,kyllä invalidisoipi pahasti.


      • Avun saanut
        löskdjgföklawershjg kirjoitti:

        Olen nyt 59v mies.Minulla on ollut krooninen eturauhastulehdus 25 vuotiaasta asti,Talvella vaivaa pahiten ja on tosi pirullinen tauti,kun siihen ei tepsi mitkään lääkkeet.Näyttäs siltä,että tietokoneen kanssa työskentely pahentaa oireita,johtuskohan istumisesta?Pitkäkestoinen liikunta eli väh. 1 tunti päivässä auttaa jonkin verran.Talvisaikaan ei pahemmin tämän kivun takia voi nukkua ,kyllä invalidisoipi pahasti.

        Juu olen sairastanut eturauhastulehdukseksi diagnosoitua tautia kohta kaksi vuotta (tosin eturauhanen ei ole ollut tunnusteltaessa kipeä kuin muutaman kerran oireiden ollessa todella pahoja).

        Joka päiväisiä ongelmia ovat olleet kikkelin kirvely, kellien jomotus ja mahan pohjaan sekä ristiselkään tuikkiminen. Elämä on ollut maanpäällistä helvettiä kipujen kanssa, lääketietellä ei ole ollut tarjota kuin Buranaa, joka ei paljon auta.

        Viime talvena aloin käyttämään Kultahera- valmistetta ruokalusikallisen aamuin illoin ja aloin masturboida pari kertaa päivässä. Huhtikuulla vaivat yksk kaks lievittyivät noin kymmenesosaan alkuperäisestä, kellikipu ja kikkelin kirvelys (raastavimmat) loppuivat ja lievä mahanpohjaan tuikkiminen jäi, mutta sekään ei vaivaa läheskään aina.

        Mainostaahan täällä ei saa, mutta haluan vain tässä neuvoa muita ko. taudin uhreja miten sain avun. Tiheä tyhjennys vain ja Kultahera-ihmelääkettä kehiin. Oman huomion mukaan Kultahera auttaa "klimppaantuneen" ja tulehdusta aiheuttavan eritteen irtoamisessa. Lääkärit ei varmaan usko, mutta näin olen havainnut


      • JMIA
        Avun saanut kirjoitti:

        Juu olen sairastanut eturauhastulehdukseksi diagnosoitua tautia kohta kaksi vuotta (tosin eturauhanen ei ole ollut tunnusteltaessa kipeä kuin muutaman kerran oireiden ollessa todella pahoja).

        Joka päiväisiä ongelmia ovat olleet kikkelin kirvely, kellien jomotus ja mahan pohjaan sekä ristiselkään tuikkiminen. Elämä on ollut maanpäällistä helvettiä kipujen kanssa, lääketietellä ei ole ollut tarjota kuin Buranaa, joka ei paljon auta.

        Viime talvena aloin käyttämään Kultahera- valmistetta ruokalusikallisen aamuin illoin ja aloin masturboida pari kertaa päivässä. Huhtikuulla vaivat yksk kaks lievittyivät noin kymmenesosaan alkuperäisestä, kellikipu ja kikkelin kirvelys (raastavimmat) loppuivat ja lievä mahanpohjaan tuikkiminen jäi, mutta sekään ei vaivaa läheskään aina.

        Mainostaahan täällä ei saa, mutta haluan vain tässä neuvoa muita ko. taudin uhreja miten sain avun. Tiheä tyhjennys vain ja Kultahera-ihmelääkettä kehiin. Oman huomion mukaan Kultahera auttaa "klimppaantuneen" ja tulehdusta aiheuttavan eritteen irtoamisessa. Lääkärit ei varmaan usko, mutta näin olen havainnut

        Krooniseen eturauhasen tulehdukseen, bakteerittomaan prostatiittiin, ei nykylääketiede ole syytä eikä parannuskeinoa löytänyt. Itselläni vaiva alkoi 23-vuotiaana, mahdollisesti kylmettymisen seurauksena? Se on nyt vaivannut 35 vuotta, välillä vähemmän ja välillä aika helvetillisesti. Olen kokeillut sulfaa, trimetopriimiä, erilaisia luonnontuotteita kuten karpalopuristeita, steroli-palmuydinvalmisteita, pyknogenolia yms. Tuntuu, että joistakin on apua jonkin aikaa, mutta sitten vaiva tottuu ja oireet jatkuvat. Viimeksi urologi määräsi Gefina-hormoonivalmistetta ja Xatral-alfa-salpaajaa, jotka molemmat aiheuttivat niin paljon haittaoireita etten jatkanut niiden syömistä. Lämmin hautominen auttaa yleensä hetkellisesti. Ilmeisesti parannuskeinoa ei lähivuosina ole odotettavissa, joten on elettävä kärsimyksen kanssa ja ehkä lohtuna kuitenkin se, että prostatiitti ei nykytietämyksen mukaan lisää prostatasyövän riskiä.


      • avun

        vihreästä teestä.Todennäköisesti tee sisältää prostatiitilta suojaavia ainesosia, jotka poistuvat virtsan kautta. Vihreässä teessä on antioksidantteja. Itse kokeilin perinteiset ja lääkehoidot ilman apua. Vaiva jäi hiljakseen pois, kun aloin kittaamaan teetä useita kuppeja päivässä ja nyt olen ollut oireeton toista vuotta!


      • etuesa
        avun kirjoitti:

        vihreästä teestä.Todennäköisesti tee sisältää prostatiitilta suojaavia ainesosia, jotka poistuvat virtsan kautta. Vihreässä teessä on antioksidantteja. Itse kokeilin perinteiset ja lääkehoidot ilman apua. Vaiva jäi hiljakseen pois, kun aloin kittaamaan teetä useita kuppeja päivässä ja nyt olen ollut oireeton toista vuotta!

        moi! täytyy koittaa tuota vihreetä teetä , varmaankin aivan sama mitä kunhan se on vihreetä?
        onko kukaan kokeillut vielä havupuu-uutetta tulehdukseen?
        olen lukenut tuosta havupuu uutteesta että auttanut eturauhassyöpä tapauksissa.kyselin luotaistuotekaupassa uutteesta ja sanoivat eturauhassyöpää sairastavien ostaneen sitä jo vuosia hyvin tuloksin.(???)


      • asiantuntija
        etuesa kirjoitti:

        moi! täytyy koittaa tuota vihreetä teetä , varmaankin aivan sama mitä kunhan se on vihreetä?
        onko kukaan kokeillut vielä havupuu-uutetta tulehdukseen?
        olen lukenut tuosta havupuu uutteesta että auttanut eturauhassyöpä tapauksissa.kyselin luotaistuotekaupassa uutteesta ja sanoivat eturauhassyöpää sairastavien ostaneen sitä jo vuosia hyvin tuloksin.(???)

        olen itse tutkinut tuota vaivaa muutaman vuoden. vaivan perimmäinen syy liittyy lihaksistoon ja kudoksiin lantiopohjan alueella. huommaatteko että vaiva tulee yleisimmin juuri istumatyössä oleville kuten itsellenikin koska lihakset menevät jumiin, mm. lonkan koukistaja ja lantiopohja yleensä. takareidet, alaselkä, sisäreidet, pakaralihakset ja koko suolisto liittyvät toisiinsa ja tätä sairauttaa hoidetaankin jo mm. jenkeissä fysioterapia-maisella hoidolla. hoitojen uran uurtaja on amerikkalainen lääkäri nimeltään Wise, joka on itsekin sairastanut tätä tautia. lisätietoja tuosta hoidosta ja tästä vaivasta löytyy netistä vaikka kuinka paljon kun osaa hakea.
        tsekatkaa alkuun vaikka tohtori david wisen kirja
        http://www.chronicprostatitis.com/spasmbook.html

        olen itse tilannut tuon ja se iskee suoraan asian ytimeen. ärsyttävintä tässä taudin hoidossa suomessa on se että tiedän jo itsekin taudista 100 kertaa enemmän kun yksikään urologi tässä maassa. olen tutkinut aihetta netistä noin 3 vuotta. tutkikaa itsekin ja painostaa noita urologeja hommaamaan parempaa tietoa, esim. suositelkaa tuota kirjaa jne. antibiootit ja kipulääkkeet auttavat kyllä oireisiin mutta eivät hoida itse taudin syytä. tuo Q-urol on tuossa samalla sivulla on muuten paras yksittäinen lääke mitä tautiin olen ikinä kokeillut.


      • kaikki peliin
        avun kirjoitti:

        vihreästä teestä.Todennäköisesti tee sisältää prostatiitilta suojaavia ainesosia, jotka poistuvat virtsan kautta. Vihreässä teessä on antioksidantteja. Itse kokeilin perinteiset ja lääkehoidot ilman apua. Vaiva jäi hiljakseen pois, kun aloin kittaamaan teetä useita kuppeja päivässä ja nyt olen ollut oireeton toista vuotta!

        10 vuotta olen kärsinyt Kroonisesta eturauhasen tulehduksesta ja kaikki lääkärin määräämät lääkkeet syönyt, mutta ei sanottavaa apua ole ollut. Päätin nyt kokeilla sitä vihreää teetä. Täytyy jäädä odottelemaan tuloksia. Kaikkea täytyy kokeilla.


      • Koskaan terve?
        asiantuntija kirjoitti:

        olen itse tutkinut tuota vaivaa muutaman vuoden. vaivan perimmäinen syy liittyy lihaksistoon ja kudoksiin lantiopohjan alueella. huommaatteko että vaiva tulee yleisimmin juuri istumatyössä oleville kuten itsellenikin koska lihakset menevät jumiin, mm. lonkan koukistaja ja lantiopohja yleensä. takareidet, alaselkä, sisäreidet, pakaralihakset ja koko suolisto liittyvät toisiinsa ja tätä sairauttaa hoidetaankin jo mm. jenkeissä fysioterapia-maisella hoidolla. hoitojen uran uurtaja on amerikkalainen lääkäri nimeltään Wise, joka on itsekin sairastanut tätä tautia. lisätietoja tuosta hoidosta ja tästä vaivasta löytyy netistä vaikka kuinka paljon kun osaa hakea.
        tsekatkaa alkuun vaikka tohtori david wisen kirja
        http://www.chronicprostatitis.com/spasmbook.html

        olen itse tilannut tuon ja se iskee suoraan asian ytimeen. ärsyttävintä tässä taudin hoidossa suomessa on se että tiedän jo itsekin taudista 100 kertaa enemmän kun yksikään urologi tässä maassa. olen tutkinut aihetta netistä noin 3 vuotta. tutkikaa itsekin ja painostaa noita urologeja hommaamaan parempaa tietoa, esim. suositelkaa tuota kirjaa jne. antibiootit ja kipulääkkeet auttavat kyllä oireisiin mutta eivät hoida itse taudin syytä. tuo Q-urol on tuossa samalla sivulla on muuten paras yksittäinen lääke mitä tautiin olen ikinä kokeillut.

        Moi, olen kärsinyt kyseisestä vaivasta jo tovin. Kaikkia mahdollisia hoitokeinoja on tullut kokeiltua, mutta mikään ei tunnu hävittävän tätä elämäni kauheinta painajaista. Olen myös kokeillut Farr Labsin Prosta-Q tuotetta ja tähän mennessä sen vaikutus on ylivoimainen muihin kokeilemiini hoitokeinoihin/lääkkeisiin verrattuna (Tilasin tuotteen saksasta). Kysymys onkin, että kuinka tuota Q-Urol tuotetta voi tilata?

        Luin täältä foorumilta, että eräs henkilö olisi saanu lääkerikoksen, kun on yrittänyt tilata kyseista tuotetta (Q-Urol) Suomeen. Miten sinä olet siinä onnistunut? Linkki: http://keskustelu.suomi24.fi/terveys_show.fcgi?category=97&conference=4500000000000198&posting=22000000030673916


      • asiantuntija
        Koskaan terve? kirjoitti:

        Moi, olen kärsinyt kyseisestä vaivasta jo tovin. Kaikkia mahdollisia hoitokeinoja on tullut kokeiltua, mutta mikään ei tunnu hävittävän tätä elämäni kauheinta painajaista. Olen myös kokeillut Farr Labsin Prosta-Q tuotetta ja tähän mennessä sen vaikutus on ylivoimainen muihin kokeilemiini hoitokeinoihin/lääkkeisiin verrattuna (Tilasin tuotteen saksasta). Kysymys onkin, että kuinka tuota Q-Urol tuotetta voi tilata?

        Luin täältä foorumilta, että eräs henkilö olisi saanu lääkerikoksen, kun on yrittänyt tilata kyseista tuotetta (Q-Urol) Suomeen. Miten sinä olet siinä onnistunut? Linkki: http://keskustelu.suomi24.fi/terveys_show.fcgi?category=97&conference=4500000000000198&posting=22000000030673916

        ja sori tämä laite reply..toivottavasti näet tämän vielä.

        sain tilattua Q-urolia ennenkuin lakia muutettiin tiukempaan suuntaan. lopuksi ne jäivät tulliin ja aloin tilaamaan prosta q:ta saksasta, EU alueellahan ei ole tullin kanssa ongelmia.
        eikö ole ihmeellistä sinänsä, että lääkärit suomessa eivät tunne tuota tuotetta ollenkaan ja jos itse yrittää hoidattaa itseänsä uhataan rikossyytteellä. nuo tuotteet ovat osittain samoista aineksista mutta urol-tuotteessa on ns. sileän lihaksen spasmeihin (lihasjännitykseen) tehoavaa valmistetta. tätä siitepölyyn perustuvaa ainetta on tullut suomessakin nyt markkinoille mutta eri nimellä, olikohan "poltit" tms..

        tuon koko sairauden perustekijä on siis kireys lantiopohjan lihasten , eturauhasta ympäröivien lihaksien ja hermojen kireys, ja vielä ylipäänsä niiden lihasten kireys jotka taas aiheuttavat painetta lantion seudulle. googlesta löytyy paljon tietoa, joogaliikkeitä jne. jotka voivat auttaa.


      • Senno
        asiantuntija kirjoitti:

        ja sori tämä laite reply..toivottavasti näet tämän vielä.

        sain tilattua Q-urolia ennenkuin lakia muutettiin tiukempaan suuntaan. lopuksi ne jäivät tulliin ja aloin tilaamaan prosta q:ta saksasta, EU alueellahan ei ole tullin kanssa ongelmia.
        eikö ole ihmeellistä sinänsä, että lääkärit suomessa eivät tunne tuota tuotetta ollenkaan ja jos itse yrittää hoidattaa itseänsä uhataan rikossyytteellä. nuo tuotteet ovat osittain samoista aineksista mutta urol-tuotteessa on ns. sileän lihaksen spasmeihin (lihasjännitykseen) tehoavaa valmistetta. tätä siitepölyyn perustuvaa ainetta on tullut suomessakin nyt markkinoille mutta eri nimellä, olikohan "poltit" tms..

        tuon koko sairauden perustekijä on siis kireys lantiopohjan lihasten , eturauhasta ympäröivien lihaksien ja hermojen kireys, ja vielä ylipäänsä niiden lihasten kireys jotka taas aiheuttavat painetta lantion seudulle. googlesta löytyy paljon tietoa, joogaliikkeitä jne. jotka voivat auttaa.

        Sain vaivan noin 2.5 kuukautta sitten.Minulla on jatkuva kirvely virtsajohtimessa, johon normaalit tulehduskipulääkkeet eivät tunnu auttavan. Tulehdusta ei kuitenkaan ole. Tämän vähäisen kokemuksen perusteella tuntuu siltä, että tietyt masennuslääkkeet nostavat kipukynnystä, jolloin voin olla jopa päiviä ilman kipulääkkeitä. Kokeiluni on vielä kesken. Pyrin pääsemään jonkun kivunhoitoasiantuntijan pakeille. Joku syy tähän vaivaan täytyy olla. Joogan käyttö tuntuu kiinnostavalta. Olen joogannut joskus. Voisitko luetella joitain suosittelemiasi liikkeitä. Olen käyttänyt reilun kuukauden Boltittia ja Omnicia. Kumpikaan ei ole auttanut itse vaivaan. Omnic on kuitenkin parantanut selvästi suihkua. Olen muuten hyväkuntoinen 71 vuotias. Niin kuin sanoin, kokemukseni on vielä vähäinen. Kuinka on, voiko liika kävely arsyttää eturauhasta ja lisätä kipuja. Tuntuu jotenkin siltä, että hölkkä arsyttää vähemmän. En ole tähän mennessä vielä löytänyt erilaisten hoitojen ja oireiden välistä logiikkaa. Yhdessä vaiheessa uskoin jo, että minun täytyy luopua liikunnasta ja olla vain hissukseen. Se oli yön hetkinä vakava paikka. Vielä yksi vinkki. Boltitin lisäksi minulle suositeltiin Remiks urheilujuomaa, johon sulatetaan pakastepaloja, 3 kpl Green plus ja 1 kpl neurolipidiä. Remiksiä pannaan 1 dl noin puoleen litraan vettä. Ei tämä ainakaan pahaa ole tehnyt. On varmaan muutenkin terveellistä.


      • Ei teetä enää
        kaikki peliin kirjoitti:

        10 vuotta olen kärsinyt Kroonisesta eturauhasen tulehduksesta ja kaikki lääkärin määräämät lääkkeet syönyt, mutta ei sanottavaa apua ole ollut. Päätin nyt kokeilla sitä vihreää teetä. Täytyy jäädä odottelemaan tuloksia. Kaikkea täytyy kokeilla.

        Minä olen juonut kymmenen vuotta vihreää teetä ja san ajan olen kärsinyt suurentuneesta eturauhasesta.

        Ihmettelin kun kävin aina parin viikon lomalla maalla ja siellä virtsa aina alkoi kulkea hyvin, että mistä on kysymys. Ainut poikkeis oli, että lomalla en juionut vihreää teetä. Nyt olen ollut juomatta vihreää teetä kolme viikkoa ja virtsa kulkee taas hyvin.

        Syyllinen virtsaamisongelmiin on vihreä tee.


      • Anonyymi
        Ei teetä enää kirjoitti:

        Minä olen juonut kymmenen vuotta vihreää teetä ja san ajan olen kärsinyt suurentuneesta eturauhasesta.

        Ihmettelin kun kävin aina parin viikon lomalla maalla ja siellä virtsa aina alkoi kulkea hyvin, että mistä on kysymys. Ainut poikkeis oli, että lomalla en juionut vihreää teetä. Nyt olen ollut juomatta vihreää teetä kolme viikkoa ja virtsa kulkee taas hyvin.

        Syyllinen virtsaamisongelmiin on vihreä tee.

        Höpö, höpö, Vihreä tee ei ole syyllinen! Joku muu vaikutti siellä maalla. Maalla rentouduit ja johtunee henkisen ressin vähenemisestä?


      • Anonyymi

        Kokeilkaa lämpötyynyn lisäksi reikätyynyä. Sitä millä äidit istuu synnytyksen jälkeen. Tuosta pyöreästä tyynystä jossa reikä keskellä voi olla apua. Täällä yksi hoitsu. Löysin ketjun , olen ollut myös urologialla että tiedän mistä puhutte.


    • Hessu 49

      Huh kun helpotti kun sain tietoa että muillakin on täysin samanlaisia ongelmia kuin minulla viime lokakuun lopusta saakka. Olen jo ajatellut, että minulla on vikaa päässä kun tämä kipuilu ei ota laantuakseen kuin ajoittain. En ole vielä tarvinnut mitään pameja, mutta pikkuhiljaa on alkanut henkinen kantti murentua. Oluen juonnin olen lopettanut mutta toi vihreä tee on vielä kokeilematta. Lämpöhoidoista on ollut tilapäistä apu. Sekstattukin on parhaimmillaan neljä kertaa viikossa, mutta joskus on sellaisia kipuja että ei oikein huvita kun päässä on sänkyyn mennessä vain ajatus siitä, että kuinka kipeä tuo ahteri on.

    • Auttaa

      Kannattaa kokeilla lämpötyynyä. Niitä saa esim kodin ykkösestä hinta noin 20e. Sen päällä kun istuskelee vaikka työpaikalla (jos istumatyö) ja antaa ahterin paahtua niin ainakin itsellä ei ole ollut oireita puoleentoista vuoteen. Ei sitä ahteria kannata tietenkään jatkuvasti paahtaa, oman harkinnan mukaan tietysti.

    • Närästys

      Edellinen kirjoitus on kirjoitettu kauan sitten, mutta tämä pee vaiva aiheuttaa vain yhä useammille vaivoja.

      Mulla ollut myös useita vuosia er ongelmia. Viisi vuotta sitten todettiin liikakasvu, johon auttoi expros kuurit. Nykyisin kun on todettu krooninen tulehdus, niin yksi ongelman aiheuttaja on varmaan lantionpohjan jännitys. Koska vaiva on välillä niin lamauttava, niin tulee helposti tallennetua eri vaivoja.Nyt olen huomannut että närästys ja eturauhasen kenkkuiku kulkevat käsi kädessä. Voisin kuvitella vaivojen alkavan näin: Erurauhanen ärsyyntyy esim. kylmästä ja pääsee pikkuhiljaa kasvamaan. Kasvaminen johtaa taas siihen, että suoliston alkaa tukkeutumaan, koska eturauhanen aiheuttaa mekaanista estettä. Koska ruoka ei kulje normaalisti suolikin alkaan lamaantumaan ja närästys on aika rankkaa ja vatsa on aika pömpöllä.
      Nyt kun tauti on taas kehissä särkee myös selkää. Burana 600 on joskus saanut sen aikaan että tuntee oikein sisuksissa kun eturauhanen alkaa pienentymään.
      Stressi on yksi tekijä, mikä pahentaa oireita.
      Auttaisikohan verenpainelääkkeet pitämään stressin aisoissa ja sitä kautta ei eturauhanen ottaisi siipeen.
      Omien kokemusten kautta sanoisin, että eturauhastulehdus aiheuttaa myös erektiohäiriötä ja vie myös seksistä ja herkkyydestä (nautinnosta) ison osan pois.

      Pitääpä kokeilla tuota vihreää teetä.

    • onko vai ei

      Tässä epäillään myös eturahastulehdusta kun kaikki oireet viittaavat siihen. Yksi mikä ihmetyttää on virtsaputken toisella puolella oleva ihon verestäminen. Varovasti kun kurkkaan vitsaputkesta sisään niin toinen puoli on rikki, joka kirvelee virtsatessa. Kuuluuko tämä asiaan vai onko tämä jotain muuta.

      Miten muuten todetaan eturauhastulehdus, vai todetaanko se pelkästään oireiden mukaan. Sitä tuskin näkee kokeilla vai näkeekö?

      • Zei30

        Tässä itsekin eturauhastulehdukseen juuri eilen toiset kaksi lääkekuuria saaneena törmäsin tähän ketjuun. Mulla ollut juuri vastaavia oireita virtsaputkessa. Epäilin itsekin voiko tuo olla jotain muuta, mutta sepä jää nähtäväksi tehoaako lääkitys tuohon vaivaan..

        Eturauhastulehdushan voidaan todeta vain eturauhasta tunnustelemalla ja sen aristamisesta. Itsellä tällä kertaa riitti käynti lääkärissä ja oireiden kuvaileminen.


    • Kohti parempaa

      Yks lisää ilmottautuu joukkoon.

      Mulla on ollu tätä vaivaa jo 12vuotiaasta asti on/off. Nyt vasta sain tälle vaivalle nimen, kun kiinalaisen lääketieteen tohtorilla on tullu vierailtua muiden vaivojen takia. Se käski mua ottamaan kukkien siitepölyä, siitä googlettaessa selvisi, että se auttaa juurikin näihin eturauhasvaivoihin. Tällä hetkellä on 28v lasissa. Kauan tässä meni, lääkäriin kun en mene ellen koe tilanteen olevan hengenvaarallinen, että sai oireelle nimen.

      Olen samaa mieltä siitä että lantionseudun lihaksien heikkoudesta johtuu, mutta omasta kokemuksesta lisäisin nestevajauksen myös taudin auhettajaan, ns. tulta munille. Paljon lämmintä nestettä siis.

      Säännöllinen rentoutuminen auttaa itellä vaivaan. Yks suosikki kikka on mennä lattialle(joku viltti alle jos on kylmä lattia) ja heittää jalat sängylle niin että tulee 90 astee kulma. Sit keskittyy hiema palleahengityksee ja ulos puhalluksella tietosesti rentouttaa tota lantion seutuu.

      Kokeilen ite tuota source naturalin Swedish Flower pollenia, jospa siitä olis jeesiä tähä vaivaa, iha ite siitepölyä en löytäny.

      http://www.iherb.com/Source-Naturals-Swedish-Flower-Pollen-90-Tablets/1422?at=0

      jos joku päättää kokeilla tuota kans ni tällä koodilla "AMU263" saa 5$ alennukse ensi tilauksesta.

      p.s. jos joku intoutuu tän kirjottamana kokeilemaa tota kiinalaista lääketiedettä, kattokaa että se tohtori tarkistaa teidä pulssit ranteista ja kattoo teidä kieltä, muute ei oo pätevä harjottaja

      p.p.s vähä mainostamiseks meni, mut toivottavasti tästä o jollekki hyötyä

    • Kukkahattumies

      Siitepöly Bee pollen ei sitten auttanut yhtään mitään eturauhastulehdukseen.

    • Hienoa...

      Tervehdys veljet,
      Onkohan minulla er-tulehdus vai päässä vikaa(stressiä)? Alkuun heti, että virtsanäyte oli puhdas ja eturauhanen oli lääkärin mukaan normaalin kokoinen ja pehmeä. En myöskään tuntenut kipua ja kokeilun huomasi juuri ja juuri.
      Sitten ne oireet. Alavatsalla on poltetta vähän, kuin olisi vatsa sekaisin. Vasen kives on arka istuessa ja autolla ajaessa. Vessakäyntien tarve vaihtelee parista tunnista puoleen tuntiin. Virtsaa näyttäisi tulevan noin 2dl kerrallaan. Nivusten iho on hellänä. Näkyvää ihottumaa nivusissa eikä kasseissa ole, mutta sellaista kirvelyntunnetta. Iho on muutenkin sellainen, että se aistii nyt pienetkin ilman liikeet. Syön tällä hetkellä Meloxicam:a vasemman pakaran/takareidenkipuun.
      Vaihteleeko teillä arvon veljet nuo kipujen paikat vai pysyykö samoina?

    • tuskan renki

      Moi teille kaikille. Mun tarina alkoi kun töissä oli stressiä ja samaan aikaan helteellä isku suolistotulehdus. Siihen kun söi viikon kuurin ja homma kuntoon. sen jälkeen alkoi peniksessä olla ihmeelisiä tuntemuksia. En aluksi välittänyt niistä mitään. Tuntui kuin joku raapipisi terskaa hiomapaperilla ja kustessa kirveli. Menin lääkäriin ja sanoivat että eturauhanen arastelee hiukan. No siihen Antibiotit ja kuuri päälle. Sen jälkeen soin 5 kk eri antibiootteja ja kaiken lisäksi kaiken päälle iske nivustyrä. Vittu ...eli koko alakerta paskana samaan syssyy. Urologi tuumasi ettei se vielä kroonistu ja talvi meni Nivustyrän leikkauksen hoidossa ja eturauhasen kanssa tapellessa. Nyt kuulemma on eturausen arkuus pienentynyt jotta voisi sanoa että paranemaan päin...triptyyliä 20 mr illassa ja xatraalia päälle.
      Eli mitä tää on jos ei kroonista....aamut on yön jälkeen helpompia pari tuntia mutta sitten alkaa kullin päässä pistely ja kustessa kirvely. Ja kun erehtyy harrastamaan seksiä niin pari tuntia sen jälkeen tuntuu että virtsaputki repeää.

      Eli lastit pitäisi tyhjentää mutta palkaksi saa kirvelyt ja kivut.


      En tiedä mikä tuota kipua pitää päällä leikkaushaava nivusissa vai onko tosiaan
      niin että on jäänyt kivut päälle, johon syödään triptyyliä.


      onko kellään samanlaisia oireita...auttaako teita triptyyli ja paljonko sitä syötte.

      Mulla pääoson kivut ovat ihmeelistä pistelyä terskassa ja virsaputkessa.
      kun sekstaa ja orkku lähtee niin vihlasee alamassa tosi kylmällä tavalla.

      hyvät vinkit tarpeen.....onko kohtalon tovereita

    • LUE TÄMÄ JUTTU !!!

      Hei kaikki kärsivät miehet !!!
      Olen kärsinyt yli vuoden eturauhaskivuista, mitään ei ole löytynyt erilaisissa viljelyissä eikä mikään antibiootti ole parantanut, lääkkeenä menee nyt xatral, ditrim duplo, voltaren retard 100mg, burana 600mg, Avelox. hieman lieventää oireita.
      Nyt menee hermot ja usko paranemiseen, aina vaan kokeillaan eri antibioottia että kroppa alkaa olla paskana.
      Onko kukaan kokeillut seuraavaa:
      http://prostatitisradicalcure.com/a/Radical_Cure/2010/0619/patenttocureprostatitis.html

      Minä ajattelin kun alan olla epätoivoinen, tilasin 1kk:n satsin ja ilmoittelen täällä mitä tapahtuu...
      Antibioottien syönti loppuu NYT.

      • Anonyymi

        Samaa
        ...en enää ota Yhtäkään antibioottii..enkä mitään yleisesti tunnettua er.lääketyä...kaikki on yhtä paskaa toimimatonta rahastamista....yli 20v tätä kestänyt...tsitaa meillä olla 50v jäljessä er.hoito?...elämä n ilot kadonnert täydin ja parisuhteet kiville tän prrrrleen taudin kanssa jota ei osata yjtään hoitaa.......prrrkle...

        .


    • LUE TÄMÄ JUTTU

      Pillerit tuli n. 10 päivää tilauksen jälkeen, tuli jopa läpi tullista, tullaus maksoi 123 euroa. Viikko nyt syöty ja kaikki muut pillerit on heitetty pois. Olo on hieman parempi kuin aikaisemmin, mahaan asti heijastunut jatkuva jäytävä kipu on poissa. Kerron lisää kun hoito etenee

    • Kokeile tätä

      Parempi kun keitätte parsakaalia miedolla lämmöllä pienessä vesimäärässä ja juotte sen keitinveden aamuin illoin.

    • LUE TÄMÄ JUTTU

      Pian 5 viikkoa takana kiinan pillereitä, olo alkaa olla aika hyvä, lähes kaikki mahaan heijastunut kipu on poissa, samoin kusi tulee lähes kuten ennenkin, ei niinkuin vanhasta kahvinkeitimestä, kaikki lääkkeet on jätetty pois, antibiotit ja eturauhaslääkkeet. Olo oli niin paha silloin etten pystynyt oikein töissä käymään enkä harrastamaan yhtään mitään. Kalliit on pillerit mutta on hintansa väärti kun vertaa siihen jatkuvaan kipuun. Jos joku haluaa kokeilla niitä niin vin suositella, lukekaa sen nettisuvun potilaskertomuksia

    • LUE tÄMÄ JUTTU

      Lääkärit päivittelee että on sitkeä vaiva ja mulle on parikin urologia yrittänyt väittää että taitaa olla päässä se vika ja vaiva sekä tuputtaneet psyykelääkkeitä, Kyllä tavallisena ihmisenä haen tällaiseen vaivaan muuta apua kuin psyykelääkettä, uskon että sinäkin ajattelet samoin. Vointi on tosiaan nyt jo niin hyvä että välillä jopa unohdan vaivan hetkeksi, kun se aikaisemmin poltti koko alamahaa, kipu säteili varpaisiin ja kurkkuun asti. Nyt olen jo hyvällä mallilla Kiinan hoitojaksolla, jos jotakin kiinnostaa enemmän parantua eturauhasvaivoistaan niin laita mailia, vastaan kyllä omien kokemuksien pohjalta ja haluan auttaa suakin ikävästä vaivasta eroon.

      [email protected]

      • tällä onnistuu

        Eturauhasen liikakasvulla ja tulehtuneella eturauhasella ei tarkoiteta samaa asiaa. Eturauhasen tulehdus myös krooninen sellainen on 20-45 vuotiaiden tauti. Eturauhasen pysyvä liikakasvu alkaa haitata 45 eteenpäin. Itse kylmäsin eturauhasen 25-v ja se tulehtui. Terkkarin yleislääkäri sanoi et mua haittaa aikaisin alkanut liikakasvu ja tulehdus. Kun ei hellittänyt buranalla niin kävin yksit. Urologilla joka totesi et niillä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Epäilyttää yleislääkärien ammattitaito. Määräsi pronaxenia jolla kipu lähti kuukauden aikana. Kymmenen vuoden aikana uusiutunut pari kertaa mut lähtenyt buranalla, urheilemalla kovasti ja kaikki alaraajojen venyttele ja avaaminen päivittäin auttaa. Kannattaa juoda puhdasta vettä litra aamulla (ei kylmää), karpalo valmisteita, vitamiineja lähinnä sinkki, magnesium, kromia ja monivitaa. Kahvi pois ja vihreä tee tilalle. Kalsarit ja kunnon sukat aina kun alle 15 astetta lämmintä. On ollut oireeton jo toista vuotta.


    • LUE TÄMÄ JUTTU

      Lue aikaisemmat kirjoitukseni.. pari kuukautta takana kiinanpillerikuuria- voin paremmin kuin koskaan vaivan aikana. Ankara dieetti vie kyllä voimia, etuna voin todeta että vaivojen lisäksi painoa on lähtenyt 13kg, sokeri-ja verenpaine on normalisoitunut. Toivottavasti joku pääsee vaivoistaan helpommalla eroon, mutta kun se vaivaa niin on kyllä niin kokonaisvaltainen kipu ettei edes töihin pysty. Ilmoittelen täällä lisää kun kuuri etenee

    • ON APUA

      parhaan avun olen saanut näihin vaivoihin syömällä kuuriluonteisesti n.viikon buranaa ja olemalla kylpyammeessa niin kuumassa veessä kun pystyy n .puoli tuntia.

    • Mies 30.v

      Terve

      Minulla todettiin kanssa eturauhasen tulehdus viikko sitten. Eturauhanen oli arka lääkärin testissä. Virtsa ja verikoe puhtaat.

      Oireeni alkoivat siten, että peniksessä tuntui outoa värähtelyä aina välillä. Tätä jatkui noin viikon ja sitten alkoi alavatsaa polttaa ja selkää kolottamaan. Nyt olen syönyt muutaman päivän tulehduskipulääkettä ja alavatsan jomotus on vähentynyt huomattavasti.

      Tämän hetkiset oireet ovat seuraavat:
      -Pientä polttelua vatsassa välillä
      -alaselkä ja lantio kipeät enemmänkin oikealta puolelta
      -virtsaputken suu turvonnut ja punainen(ei kirvelyä)
      -välillä kylmyyden tunnetta välilihassa ja koko alapäässä
      -penis värähtelee/kihelmöi (ei pistele, eikä satu) oudosti, eteenkin virtsaputken suulta

      Kuinka yleistä tuo värähtely ja virtsaputken suun punoitus/turvotus on? Kuinka pitkään oireet ovat teillä parantuneilla kestänyt ilman antibiootteja?

    • Mies 30.v

      Lisäys edelliseen.

      -suuta myös kuivaa entistä enemmän
      -vatsa ollut vähän sekaisin

    • gary60

      Niin, ihan vaan varotukseks, tämä eturauhastulehdus tahtoo jäädä krooniseks. Itselläni ollut jo kohta lähes 13-vuotta, eikä lääkäriä tai lääkettä oo vielä löytyny jolla siitä kokonaan ois päässy eroon.

      • Älä pyöräile

        Olen 40 v. Kilpaurheilija. Kokemus on edellisten kuvausten mukaan juuri tätä ja urologilta xtralral cr lääkitys. Taudin laukaisi luultavasti kylmä kalareissu, YT neuvottelut ja liika alkoholi ( lue masennus ). Ainut mikä on auttanut kuitenkin on riittävä verenkierron lisääminen ja eteenkin venyttely. Suosittelen sitä niille jotka vielä taipuvat. Lämmin lihas on venyvä lihas, jopa alhaalla. Lopettakaa stressi, se kun siirtyy ylhäältä alas.
        Kumpi oli ensin masennus vai kireä rauhanen.


    • Jordani

      Tervehdys veljet! Olen lueskellut reilun vuoden ajan näitä juttujanne joista itsekkin kärsin. Kaikki alkoi kesälle 2011.Helvetillisiä kipuja ja viiltävää jomotusta munista peräaukkoon asti, mikään ei tahtonut autaa. Kusella sai ravata pahimmillaan kahdesti tunnissa ja mitään ei tahtonut tulla. Lekuri määräsi jos jotain pilleriä ja kuuria, eturauhastulehduksena hoidettiin. PSAni mitattiin helmikuussa 2012 kun saatiin tulehdusarvot alas. Tulos 240!!! Arvo pitäisi olla näin 45v. miehillä maximissaan siinä 2,5. Minulla todettiin eturauhassyöpä. Aikamoinen isku vasten kasvoja. Tämä vuosi tullut ravattua sitten sädehoidoissa ja rankoissa hormooni kuureissa. En halua pelotella mutta pyytäkää lekureita katsomaan ajoissa tuo PSA jotta mahdollinen eturauhassyöpä voidaan lukea pois.Tsemppiä kaikkille!!!

      • unto2

        Itselläni ensimmäisen kerran todettiin noin vuosi sitten. Tauti oli poissa yli 10kk. Nyt taas iskeny. Söin noin vuosi sitten antibiotit Tarivid auttoi vähäksi aikaa, trimopan ei auttanu, ja ditrim duplo ei oikein mitään apua siitäkään. Xatral ei mitään apua. Pronaxen syöty kuurina 2 tabl. päivässä välillä auttoi enimmäkseen ei ja siihen tulee toleranssi. Nyt taas Pronaxenia syöty ja Tarivid kuuri loppu. Ei oikein auta. Onko kellään muulla kokemuksia niistä kiinan pillereistä ja saako niitä jostain halvemmalla. Minulla myös määrätty Lyrica 75mg en ole syönyt onko kokemuksia auttaako? Kaikki apteekin käsikauppa särkylääkkeet on testattu pamol f pore ehkä paras. Kaikki verikokeet normaalit.


      • Lyrica
        unto2 kirjoitti:

        Itselläni ensimmäisen kerran todettiin noin vuosi sitten. Tauti oli poissa yli 10kk. Nyt taas iskeny. Söin noin vuosi sitten antibiotit Tarivid auttoi vähäksi aikaa, trimopan ei auttanu, ja ditrim duplo ei oikein mitään apua siitäkään. Xatral ei mitään apua. Pronaxen syöty kuurina 2 tabl. päivässä välillä auttoi enimmäkseen ei ja siihen tulee toleranssi. Nyt taas Pronaxenia syöty ja Tarivid kuuri loppu. Ei oikein auta. Onko kellään muulla kokemuksia niistä kiinan pillereistä ja saako niitä jostain halvemmalla. Minulla myös määrätty Lyrica 75mg en ole syönyt onko kokemuksia auttaako? Kaikki apteekin käsikauppa särkylääkkeet on testattu pamol f pore ehkä paras. Kaikki verikokeet normaalit.

        Itsellä ollut ns. eturauhaskipu 3 vuotta ja 9 lääkäriä (vain kivut, ei virtsaamisongelmia), mitkään buranat, antibiootit tai kipukynnyslääkkeet eivät auttaneet, panacod lievitti hieman.
        Kokeiltu myös soijajauhosta tehtyä juomaa, se auttoi jonkin verran kovimpiin kipuihin.
        Nyt sain sattumalta Lyricaa (hermosärkylääke) kokeiltavaksi, se poisti kivut täysin. Eli kyseessä oli hermosärky, ei perinteinen. Tämän keksi 10. lääkäri.
        Toinen asia sitten on Lyrican sivuvaikutukset ja siitä eroonpääsy, jos sellainen tilanne tulee eteen.
        Lyrica myös rentouttaa, mikä auttaa kivun takia kireinä olleita lihaksia vapautumaan.
        Kuten ketjusta ilmenee, kivut ovat erilaisia ja hoidot myös joten kannattaa kokeilla kaikenlaista.
        Minulle Lyrica toi helpotusta helvettiin ainakin toistaiseksi.


      • parantunut
        Lyrica kirjoitti:

        Itsellä ollut ns. eturauhaskipu 3 vuotta ja 9 lääkäriä (vain kivut, ei virtsaamisongelmia), mitkään buranat, antibiootit tai kipukynnyslääkkeet eivät auttaneet, panacod lievitti hieman.
        Kokeiltu myös soijajauhosta tehtyä juomaa, se auttoi jonkin verran kovimpiin kipuihin.
        Nyt sain sattumalta Lyricaa (hermosärkylääke) kokeiltavaksi, se poisti kivut täysin. Eli kyseessä oli hermosärky, ei perinteinen. Tämän keksi 10. lääkäri.
        Toinen asia sitten on Lyrican sivuvaikutukset ja siitä eroonpääsy, jos sellainen tilanne tulee eteen.
        Lyrica myös rentouttaa, mikä auttaa kivun takia kireinä olleita lihaksia vapautumaan.
        Kuten ketjusta ilmenee, kivut ovat erilaisia ja hoidot myös joten kannattaa kokeilla kaikenlaista.
        Minulle Lyrica toi helpotusta helvettiin ainakin toistaiseksi.

        Eturauhaskipu ns. eturauhastulehdus, hyvin kiusallinen ja kivuliaskin tuntuu tulevan kylmettymisen seurauksena. Ja siinä on myös hoito: lämmitys. Niin kuuma kylpy, kuin takapuoli kestää 15min-puolituntia. Uusinta muutamana peräkkäisenä päivänä ja mies tulee entiselleen. Lääkkeet ja puoskarit voi sitten jättää.


      • Toivoton tapaus
        parantunut kirjoitti:

        Eturauhaskipu ns. eturauhastulehdus, hyvin kiusallinen ja kivuliaskin tuntuu tulevan kylmettymisen seurauksena. Ja siinä on myös hoito: lämmitys. Niin kuuma kylpy, kuin takapuoli kestää 15min-puolituntia. Uusinta muutamana peräkkäisenä päivänä ja mies tulee entiselleen. Lääkkeet ja puoskarit voi sitten jättää.

        Ei ole auttanut mikään, kovat kivut joka päivä, kuin puukko olisi takapuolessa. Kokeiltu kaikki lääkkeet, vitamiinit hivenaineet, liikunta ja lämpöjutut ym. Lääkärit eivät ymmärrä ollenkaan, kuvittelevat vain että johtuu päästä tms. sairaslomaa ei myönnetä. Kokeiltu myös gluteeniton ruokavalio, soijat ja muut kaikki viimeisen päälle. Tutkimuksissa ei näy muu kuin tulehdus: Psa:t y, normaalia. Tuntuu ettei ole mitään toivoa enää. Monella eri lääkärillä käynyt. Fysioterapit, akupunktiot ym. kokeiltu, ulkomailta hankitut lääkkeet jne. Yli vuoden kestänyt.


      • Kyrpiintynyt
        Toivoton tapaus kirjoitti:

        Ei ole auttanut mikään, kovat kivut joka päivä, kuin puukko olisi takapuolessa. Kokeiltu kaikki lääkkeet, vitamiinit hivenaineet, liikunta ja lämpöjutut ym. Lääkärit eivät ymmärrä ollenkaan, kuvittelevat vain että johtuu päästä tms. sairaslomaa ei myönnetä. Kokeiltu myös gluteeniton ruokavalio, soijat ja muut kaikki viimeisen päälle. Tutkimuksissa ei näy muu kuin tulehdus: Psa:t y, normaalia. Tuntuu ettei ole mitään toivoa enää. Monella eri lääkärillä käynyt. Fysioterapit, akupunktiot ym. kokeiltu, ulkomailta hankitut lääkkeet jne. Yli vuoden kestänyt.

        Juu ei tähän mikään auta, 30-vuotta takana.Just kävin pitkän ajan jälkeen urologin vastaanotolla.Tehtiin virtsan suihkumittausta,7desiä kusin ja sit ultrattiin "vaan"3 desiä oli jäänyt virtsarakkoon tavaraa.Psa arvo huippu 0,6 sekä eturauhanen normaalin kokoinen mutta krooninen eturauhastulehdus joka on yhtä helvettiä ja varsinkin talvella.Kusella saa hypätä useampia kymmeniä kertoja päivässä.Kahvinjuonnin ja tupakoinnin lopetin vuosia sitten ja sen avulla sai vessassa laukkaamista hiukan pinennettyä.Nyt alkaa oleen ko aika sildenafilin ja xatralin välillä.En udko kyllä että tuo xatral auttaa kun ei ole auttanut omnicikaan.Xildenafilin kans on kivempi "sairastaa"kun on kaveri...Huoria tämä vaatii ja hyvää parisuhdetta.


      • Anonyymi
        Lyrica kirjoitti:

        Itsellä ollut ns. eturauhaskipu 3 vuotta ja 9 lääkäriä (vain kivut, ei virtsaamisongelmia), mitkään buranat, antibiootit tai kipukynnyslääkkeet eivät auttaneet, panacod lievitti hieman.
        Kokeiltu myös soijajauhosta tehtyä juomaa, se auttoi jonkin verran kovimpiin kipuihin.
        Nyt sain sattumalta Lyricaa (hermosärkylääke) kokeiltavaksi, se poisti kivut täysin. Eli kyseessä oli hermosärky, ei perinteinen. Tämän keksi 10. lääkäri.
        Toinen asia sitten on Lyrican sivuvaikutukset ja siitä eroonpääsy, jos sellainen tilanne tulee eteen.
        Lyrica myös rentouttaa, mikä auttaa kivun takia kireinä olleita lihaksia vapautumaan.
        Kuten ketjusta ilmenee, kivut ovat erilaisia ja hoidot myös joten kannattaa kokeilla kaikenlaista.
        Minulle Lyrica toi helpotusta helvettiin ainakin toistaiseksi.

        Ite ostan katukaupasta koska lääkärit väittää että se ei auta ja auttaa parhaiten


      • Anonyymi
        Toivoton tapaus kirjoitti:

        Ei ole auttanut mikään, kovat kivut joka päivä, kuin puukko olisi takapuolessa. Kokeiltu kaikki lääkkeet, vitamiinit hivenaineet, liikunta ja lämpöjutut ym. Lääkärit eivät ymmärrä ollenkaan, kuvittelevat vain että johtuu päästä tms. sairaslomaa ei myönnetä. Kokeiltu myös gluteeniton ruokavalio, soijat ja muut kaikki viimeisen päälle. Tutkimuksissa ei näy muu kuin tulehdus: Psa:t y, normaalia. Tuntuu ettei ole mitään toivoa enää. Monella eri lääkärillä käynyt. Fysioterapit, akupunktiot ym. kokeiltu, ulkomailta hankitut lääkkeet jne. Yli vuoden kestänyt.

        Lyricat auttaa


    • Vihannesosastolle!

      Laittakaa kaalinlehtiä pöksyyn kipeään paikkaan. Auttaa. Naiset käyttävät samaa menetelmää ihan kätilöiden suosituksesta, kun meinaa tulla rintatulehdus, silloin kun maito nousee rintoihin synnytyksen jälkeen. Tulkaahan kertomaan kokemuksianne. Toinen hyvä on lämpöpakkaus, jonka voi lämmittää esim mikrossa ja vasta sen päälle kaalinlehtiä kääreeksi. Kaalinlehdissä on ainesosia, jotka auttavat nesteitä liikkeelle. Eturausen hieronta oikein tehtynä siihen päälle, jos vain kantti kestää:)

    • Natsaa

      Thaimaasta saa HOU LUK SEAM nimistä luontaistuotetta. Ainoa, mikä mulle on auttanut ko. vaivaan. Xatraalit, tulehduskipulääkkeet ja antibiootit voi jättää pois.

    • Piiitzku

      Ei muuta kun vetelee reilusti käteen ja nussii samoin niin hävii kaikki tulehdukset,ittelläkin kaikkea oli kun poika mies olin mutta reilu käteen vetäminen ja paneminen lopetti kaikki turhat kivut!

    • Tapsa80o

      Oraali seksi kuulemma pahin taudin aiheuttaja jenkkifoorumien mukaan, suusta tulee uusia pöpöjä eturauhaseen ja alkaa tuuli puhaltamaan munia taas, miettikää, itellä ainakin täsmäsi kun asiaa mietin!

    • 12310

      Täällä kanssa yksi kohtalotoveri. Varmaan neljä vuotta sitten todettiin krooninen, sen jälkeen pari kertaa käynyt urologin puheilla, mutta ei paljon ole apua ollut.
      Nyt annettiin ensimmäinen antibiootti xatral, aivan helvetinmoinen ripuli ja paha olo antibiooteista ja laitoin kuurin poikki. Eturauhasen kivut on päivittäisiä ja vittumaisia, mutta ei estä työntekoa tai urheilua. Ilmeisesti jotain ihme antibioottia oli muutenkin kun varoteltiin akillesjännekivuista. Toi antibioottien ottaminen on itselle aina muutenkin viimeinen vaihtoehto, kun tollanen kuukauden kuuri tuhoaa bakteeriston suolistokannan helposti jopa vuosiksi ja voi aiheuttaa kaikenlaista muutakin kivaa.

      Oon huomannut, että kahvi ja alkoholi (tosi harvoin käytän) saattaa pahentaa oireita. Kannabista (tosi harvoin käytän) polttaessa todellakin tuntee kivut, kun tulee paljon enemmän kehotietoiseksi.

      Kokeilen nyt jättää kahvin pois, buranakuuria ja sinkin lisäämistä.
      xatral cr on tossa pöydällä kun piti samaan aikaan antibioottien kanssa syödä, mutta jäi kesken samalla kun antibiootti.
      xatralia ja buranaa voi halutessa varmaan samanaikaisesti vetää? Onko xatral tulehduskipulääke myös vai ei?

    • mmccmm

      Olen kuullut myös, että eturauhastulehdus onkin lantionpohjan lihasten jatkuva jännitystila. Se pitäisi hoitua oikeilla venytyksillä ja fysioterapialla. Aiheesta on julkaistu engl.kielinen kirjakin, jossa esitellään oikeita venytysliikkeitä. Vaiva pitäsi hävitä tosiaan oikeilla venytyksillä. Kirjan nimi on: "A Headanche in The Pelvis" ja sitä voi tilata netistä.

    • warningg

      Kannattaa varoa xatralia,hirveä myrkky.Pikkuvaivojen takia ei kannata ottaa tuhosi neljässä päivässä kaiken.

    • medicfacts

      Totta on xatral aiheuttaaa lääkekierteen ja vakavia ongelmia terveydelle.kokemus itselläni pahimmasta päästä.insomniaa mm jos arpa sattuu kohdalle.

    • jonecx

      Xatralit,omnicit ,kaikki kemikaalimyrkkyjä ja on ihan arpapeliä miten vaikuttaa kehoon.Helposti johtaa medikalisaatioon.Ihan pieniin virtsavaivoihinkin määrätään varokaa lahden ja kouvolan mehiläisen urologia mm.

    • arskatef

      Mites onko omakohtast kokemusta vai pelotellaanko täällä vain kansalaisia?montako ton imsomniankin on oikein saanu.?

    • jonecx

      12310 antibiootit eivät mitään verrattuna xatraliin uskovaan!!

    • FRTA

      42 v. ja viimeisten kuukausien aikana virtsaamisen kanssa ongelmia. Tihentynyttä virtsaamistarvetta ja rakko ei tyhjene kunnolla. Lisäksi virtsaamisen jälkeen jälkitiputtelua-ikävää. Lääkäri määräsi Xatralia, mutta en aio syödä niitä. Lantiopohjaharjoituksilla tilanne parantunut huomattavasti, vaikka vasta pari viikkoa treennannut niitä.

    • trueabout
    • fu...up

      Xatral=pahempaa kuin kuolema.jouduin osastolle.virtsaamistarve jatkuva.uni 0.suosittelisin korkeintaan hitlerille
      .

    • tervehtynyt290

      Kokeilkaa kylmä hoitoa. Kylmä parantaa tulehduksen, lämmin auttaa vain oireisiin. kylmän pyyhkeen pitäminen alavatsalla parantaa vaivan.

    • sad34

      Serkkuni joutui xatralin käytön jälkeen sairaalaan ja on ollut siellä viime marraskuusta 2016 lähtien.Sai vakavan aivovamman ja rakon toimintahäiriön.

    • mimikvat

      Minusta alfasalpaajia ei pitäisi määrätä vain kuin pahoihin eturauhastulehduksiin sekä vaikeisiin eturauhasen liikakasvuun.Ja ennen vielä niitä käydä luontaistuotteet kuten soija jauhe ja prostaforce uute tuotteet läpi.

    • crazyworld

      Markku multanen syntynyt 24.8 1958.on lahden ja Kouvolan mehiläisessä operoiva urologi joka tuli hiljattain julkisuuteen myrkytettyään nuoren pojan alfasalpaajilla.(ylen uutiset 20.11 2016)multanen selvisi oikeuden käynnistä kuin koira veräjästä ja saa edelleen harjoittaa ammattiaan.Varoituksen sanana multanen on erittäin viehtynyt natsi saksan ihanteisiin ja yksi suurimmista idoleistaan onkin Josef mengele.Lehdistössä keskustellaan paljon myös kuuluuko myrkytetty poika vähemmistöön.

      • myrkkytyrä

        Nelisen vuotta takaperin Multanen diagnosoi mulla oikeanpuoleisen nivustyrän. Kertoi mahdolliset toimenpiteet ja samantien sovittiin leikkausaika puolen vuoden päähän. Leikkauksessa asennettiin verkko. Kaikki sujui hienosti, sain hyvät ohjeet toipumisajalle ja elämänlaatu parani huomattavasti. Olen hyväkuntoinen urheilua harrastava perusterve äijä, ikä 56. Laajat labrakokeet otetaan säännöllisesti ja ne on kuin suoraan oppikirjasta, olettaisin terveiden elintapojen ja hyvän tuurin ansiosta. Hyvästä terveydentilasta huolimatta ikäisilläni miehillä varmasti on erilaisia kiputuntemuksia eturauhasen ja pallien alueella, niin myös minulla. Oireet samanlaisia kuin näissä aikaisemmissakin kirjoituksissa: kipua ja kiereyttä peräaukon tienoilla, kipua ja kirvelyä munassa, mahdollisesti tihentynyttä virtaamisen tarvetta ym ym. No, Multanen tsekkasi ne mun labrakokeiden arvot, tunnusteli eturauhasen ja kuunteli oireideni kuvaukset; totesi kyseessä olevan kireyttä eturauhasessa ja mahdollisesti lievää liikakasvuoiretta. Totesi samalla, että vaivaan on olemassa hyvä lääke, jota määräsikin. 1 tabletti aamulla, ei muuta. Kolmannen päivän jälkeen kaikki oireet hävis ja ovat pysyneet poissa. Että sillä lailla. Natsisaksaan liittyvistä aiheista ei Multasen kanssa keskusteltu silloin kun hän tutki persettäni ja pallejani, joten siihen ei voi ottaa kantaa. Vastaanottohuoneessakaan ei muistaakseni näkynyt mitään natsisaksaan viittaavaa rekvisiittaa.


      • prostamasa

        mikä tämä lääke oli?


      • Anonyymi
        myrkkytyrä kirjoitti:

        Nelisen vuotta takaperin Multanen diagnosoi mulla oikeanpuoleisen nivustyrän. Kertoi mahdolliset toimenpiteet ja samantien sovittiin leikkausaika puolen vuoden päähän. Leikkauksessa asennettiin verkko. Kaikki sujui hienosti, sain hyvät ohjeet toipumisajalle ja elämänlaatu parani huomattavasti. Olen hyväkuntoinen urheilua harrastava perusterve äijä, ikä 56. Laajat labrakokeet otetaan säännöllisesti ja ne on kuin suoraan oppikirjasta, olettaisin terveiden elintapojen ja hyvän tuurin ansiosta. Hyvästä terveydentilasta huolimatta ikäisilläni miehillä varmasti on erilaisia kiputuntemuksia eturauhasen ja pallien alueella, niin myös minulla. Oireet samanlaisia kuin näissä aikaisemmissakin kirjoituksissa: kipua ja kiereyttä peräaukon tienoilla, kipua ja kirvelyä munassa, mahdollisesti tihentynyttä virtaamisen tarvetta ym ym. No, Multanen tsekkasi ne mun labrakokeiden arvot, tunnusteli eturauhasen ja kuunteli oireideni kuvaukset; totesi kyseessä olevan kireyttä eturauhasessa ja mahdollisesti lievää liikakasvuoiretta. Totesi samalla, että vaivaan on olemassa hyvä lääke, jota määräsikin. 1 tabletti aamulla, ei muuta. Kolmannen päivän jälkeen kaikki oireet hävis ja ovat pysyneet poissa. Että sillä lailla. Natsisaksaan liittyvistä aiheista ei Multasen kanssa keskusteltu silloin kun hän tutki persettäni ja pallejani, joten siihen ei voi ottaa kantaa. Vastaanottohuoneessakaan ei muistaakseni näkynyt mitään natsisaksaan viittaavaa rekvisiittaa.

        Erittäin asiallinen ja pätevä urologi Markku Multanen. Auttoi minut pahimman yli 10-vuotta sitten. Olen siitä lähtien säännöllisesti käynnyt kontrolli vastaanotolla hänen luonaan. Mies 75.


    • Jonecx

      Frta.Olet oiva esimerkki siitä kuinka lieviä ,mutta tietenkin epämielyttäviä ongelmia kuuluu hoitaa.Lääkärit ovat aina ensimmäisenä määräämässä lääkkeitä,joilla voi olla hyvin epätoivottuja haittavaikutuksia.Ei voi kuin nostaa hattua.

    • bighate

      Kävin kanssa markku multasen vastaanotolla,hän sanoi että minulla on eturauhasen tulehdus vaikka eturauhanen tunnusteltaessa ei ollut lainkaan arka wtf?Ihan paska lääkäri kyl.Määräsi tulehdukseen ciproflaxinin.kun se ei vienyt virtsan kirvelyä pois hän päätti antaa minulle,nuorelle pojalle(21v)xatralia.Sitähän käytetään eturauhasen liikakasvuun ja vaikeaan eturauhasen tulehdukseen,kumpaakaan ei ollut.Mitä vittua oikeasti tapahtuu,ukkohan on aivan kahjo!!

      • hohhoijjaavittutaas

        Joo sama täällä. Ite 20v ja sain diagnoosiks kroonisen eturauhastulehduksen vaikka ei eturauhanen ole ollut lainkaan kipeä. Ja sillä toisella mehiläisen urologilla, sillä virolaisella kun kävin vaivan alkuvaiheessa (1,5v sitten) niin hölis jostakin vitun saatanan pähkinöiden syömisestä, että syö vittu pähkinöitä ni vitun munas ei vuoda kusta, just joo. Kerran kävin kiveskivun takia sillä virolaisella, sillonki oli että syö pähkinöitä hahaha ei saatana. :D Multasella kun kävin viimeks ni kohautteli vaan olkapäitä ja tuijotteli tietokoneen ruutua eikä kuunnellu vittuakaan edes mitä sille puhuu, ja sillä joka kerta hirvee hinku päästä tunkee finkku perseesee (yrittäny siis saada apua monta kertaa tähän) Viimekerralla sanoin suoraa et sinne ei vittu tungeta yhtään mitään.


      • Anonyymi

        Kyllä kun teidän juttuja lukee niin tuo tauti on pikkupilisten vaiva. Kyllä se on poijat niin,että kunnon seksi auttaa. Panomiehet ei ole ikään kuulleetkaan tuomoisesta vaivasta.


      • Anonyymi

        Osaako kukaan sanoa että mahtaako salilla kova kyykkaminen olla mahdollinen aiheuttaja? Harrastan itse crossfittiä. Pari kertaa nyt ollut tämä vaiva ja tiedän että noin kk sitten tehtiin painoilla aika raskaita kyykköjä. Mietin vaan että voiko tällainen tehdä myös pahaa? Kiitos =)


    • Kärsivä123

      Täällä yksi nelikymppinen, jolla on pitkä kokemus prostatiitista tai lantion alueen kiputilasta, millä nimellä sitä halutaankaan kutsua. Onnekseni olen välttynyt pahimmalta tuskalta moniin muihin verrattuna, ja välillä on suht oireettomiakin jaksoja. Näkisin lantion alueen rentouttamisen tärkeänä, ja minulle on ollut siitä apua. Kannattaa lukea kirja "Headache in pelvis", joka käsittelee prostatiitin eri muotoja.

      Epäonnekseni olen lisäksi saanut bakteeritulehduksiakin välillä, ja niitä on hoidettu antibiooteilla. Siihen liittyen varoituksen sana joka kannattaa ottaa vakavasti. Eturauhastulehdukseen käytetään yleisesti fluorokinoloneja (*floksasiini), joiden pysyvät haittavaikutukset on vasta hiljattain myönnetty.

      "[ 7-26-2016 ] The U.S. Food and Drug Administration (FDA) approved changes to the labels of fluoroquinolone antibacterial drugs for systemic use (i.e., taken by mouth or by injection). These medicines are associated with disabling and potentially permanent side effects of the tendons, muscles, joints, nerves, and central nervous system that can occur together in the same patient. As a result, we revised the Boxed Warning, FDA’s strongest warning, to address these serious safety issues."

      Eli näistä antibiooteista voi saada pysyviä vaurioita jänteisiin, lihaksiin, ääreishermostoon, keskushermostoon jne. Jos pahoja haittavaikutuksia ei ole tullut aiemmin, ei se näiden tapauksessa tarkoita etteikö niitä tulisi jatkossa. Minulla neljäs kuuri oli kohtalokas, ja heti kuurin alussa tuntui kuin pommi olisi räjähtänyt sisällä ja vielä parin vuoden jälkeenkin on jäljellä edelleen kiertäjäkalvosintulehdukset molemmissa olkapäissä, akillesjännetulehdukset, jännetulehdukset monissa muissa jänteissä, ääreishermoston vauriot (neuropatia), autoimmuunisairaudet jne.

      Sama riski liittyy muihin saman ryhmän lääkkeisiin, ja riski ilmeisesti kasvaa mitä enemmän niitä syö. Jotkut tosin menettävät terveytensä jo ensimmäisestä tabletista. Ei siis kannata kovin herkästi syödä mitään 4-8 viikon fluorokinolonikuuria jos ei ole pakko, ja etenkään jos ei ole bakteereja.

    • jepper21

      On totta että juuri fluorokinoloneja syömällä voi olla kohtalokkaita seurauksia.Itse söin ensin kefexin kuurin virtsatietulehdukseen ja sitten urologilta ciproflaxin kuurin eturauhasen bakteeriseen tulehdukseen ja sekin oli vain kokeilu,sillä eturauhasen bakteerin aiheuttama tulehdus on varsin epätoden näköinen 99%tapauksista on muun kuin bakteerin aiheuttamia.Eturauhanen ei ollut lainkaan kipeä,eikä muita oireita ollut kuin virtsankirvely.Virtsan flow oli 11ml/s ja se oli urologin mielestä huolestuttavaa ja määräsi alfasalpaaja xatralia.Se koitui kohtalokseni antibioottejen sijaan.Mielestäni alfasalpaajien haittavaikutukset pitäisi ottaa yhtälailla tosissaan.Monet lopettavatkin ne juuri haittojen takia.

    • Prostatata

      Huomasin että on monta joilla on sama ongelma kuin minulla ennen.
      Sen tähden haluan auttaa siitä vapautumaan.

      Monet ovat todenneet että lämpötila vaikuttaa tähän vaivaan, ja bakteereja ei useinkaan ole.
      Kuitenkaan monet eivät tiedä sen tarkemmin kuinka.

      Aloitetaan alusta: Ihmisen verenkierto on riippuvainen muun muassa painovoimasta. Koska meillä on noin viisi litraa verta joka painaa viisi kiloa, se kohottaa verenpainetta erikoisesti jaloissa. Verrataan vaikka korkeaan vesitynnyriin. Jos poraa reiän alareunan lähelle, vesi suihkuaa kauaksi, kun taas yläreunan läheltä vesi valuisi ulos hyvin pienellä paineella.
      Tällä on käytännön merkitys meidän verenkierrollemme: jos meillä on verenpaine sydämen korkeudella 120/80, niin seisottaessa jalkaterissä on paine 170/130. Olen mitannut sen monta kertaa kun olen opettanut sairaanhoitajaoppilaita. Monelle lääkärillekin asia on melko tuntematon.

      Jalkojen verisuonet ovat paksuseinäisempiä kuin esimerkiksi päässä, joten olemme punaisia kuin rapu kun seisomme käsillämme, mutta jajat eivät punastu vaikka seisomme kuinka jaloillamme.

      Tämä on tärkeää kyseisen vaivan ymmärtämiseksi.

      Syksyllä ja keväällä on helppo olla hiukan liian keveissä vaatteissa. Naisilla on vaara saada virtsarakon katarri, miehillä puhutaan eturauhastulehduksesta.
      Kun istuu penkille odottamaan linja-autoa, jalkojen verisuonet kutistuvat kylmässä, verenkierto ja veren määrä vähenee jaloissa. Verenkierto lisääntyy alueilla missä on lämmintä. Veri pyrkii alaspäin painovoiman vaikutuksesta, mutta jaloissa verisuonet ovat supistuksissa. Seurauksena on verenkierron voimakas lisääntyminen alaruumiin aluella. Tämä tuntuu kuin virtsarakko olisi täynnä, ja joskus kirvelee kun myös virtsaputki on puristuksissa. Täytyy mennä pissalle vähän väliä.

      Verenkierto vilkastui vatsanpohjassa koska siellä oli lämmintä ja jalkaterät olivat kylmät.
      Sentähden hoito on päinvastainen: Pitää viilentää alavatsaa ja lämmittää jalkoja vaikka lämpötuulettimella jalkapohjia kohden.
      Kokeilkaapa! Kipu häviää viidessä minuutissa.
      Koska kudokset ovat mukautuneet kroonisesti, ei tule uskoa, että yhdellä hoidolla kaikki on ohi, mutta kun tietää kuinka tehdä, voi vaivasta päästä eroon. Minä pääsin eroon aika nopeasti viiden vuoden vaivan jälkeen. Nykyään voin joskus tuntea että vaiva on lähellä, mutta se on helppo estää nyt kun tietää kuinka.

      Kokeilkaa: vähentäkää lämpöä alavatsalle ja pitäkää huoli että jalat ovat lämpöiset, Kun verenkierto normalisoituu, vaiva häviää.
      Talvella voi kokeilla toista keinoa: seisoo paljain jaloin lumihangessa, kunnes jalkoihin on tullut hyvä verenkierto ja punoitus. Sama tapahtuu jos juoksee, verenkierto ei voi keskittyä vatsaan vaan jalkoihin, ja kivut vähenevät.
      Tämä on selitys miksi lääkärit eivät voi tätä vaivaa parantaa: he uskovat bakteerien aiheuttavan vaivan mutta bakteereilla ei ole sen kanssa suuremmin tekemistä.

      Samalla voin sanoa että kaulakivut häviävät samalla menetelmällä: jos tuntuu kuin leipäpala kurkussa, jäähdytä kaulaasi avaamalla kaulus, ja heitä kaulahuivi kauas. Älä juo mitään yli kehonlämpöistä, mutta syö hyvin. Yöllä nuku ikkuna auki ja pidä peite pois kaulaltasi. Samalla voit parantaa korvakipusikin: pidä kipeä korva ylöspäin nukkuessasi kyljelläsi, niin olet taas kunnossa aamulla.

      Opin tämän yli kolmekymmentä vuotta sitten kokemusten kautta. Sen jälkeen työskentelin kolme vuosikymmentä ilman ainutta sairaspäivää, ja jatkan samaan tahtiin nyt eläkeiässä.

      Kokeilkaa ja kirjoittakaa kokemuksistanne!

    • niinköonse

      Siksiköhän sellaisilla jotka suojaavat kaulaansa ja korviaan ja pelkäävät vilustumista, tahtoo olla aina kaula tai korva kipeä ja flunssaa jatkuvasti?

    • Juuuuuu

      Ihme ketju. Täynnä jonkun hullun kirjoittamaa hevonpaskaa ja herjauksia.

    • vanhakuppe

      on ollut montakymmentä vuotta,minulla on taitettava istuin esim solumuovia ja aina mukana-pehmustamattomalle tuolille ei muuten kannata istua.lisälämmitystä pokserien väliin ja esim ohut kaupan muovipussi estämään vedon tunnetta---ykkös asia on lämmin ja vedottomuus eli tuuli. niin pärjää...

    • hoidettu

      Miranax(naproxen) ja histamiinit poistavatminullatulehduksen kun se leimahtaa.
      s

    • saatana

      Älkää helvetissä kuunnelko tota että kylmä muka auttaisi jotenkin. Kylmähän sen yleensä laukaiseekin ni mitäs vittua :D

    • Hermotkovilla

      Eturauhasvaivoja ollut täälläkin nelikymppisellä miehellä vuosia ja viime kuukausina pahimpia kuin ennen. Virtsaamisen jälkeen jää kirvely pitkäksi aikaa ja ciprofloaxin ja Sulfakuurit syöty. Virtsanäytteet puhtaat.
      Pahin kirvely vähäsen helpottanut, mutta vieläkin virtsaamisen jälkeen jää johonkin virtsaputken alueelle alavatsaan alueelle polttelua. Ilmeisesti virtsa eksyy johonkin eturauhasen alueelle ja tekee sinne polttoa, vaikea sanoa mikä siihen auttaisi vai onko rakenteellista vaivaa...
      Xatralia määrättiin mutta olen tässä pohtinut että lisääkö se virtsahätää jota tuntuu kuitenkin olevan jollakin lailla koko ajan, joten ajattelin vähäksi aikaa lopettaa ja katsoa mihin suuntaan etenee.
      Todella ikävä vaiva kun elämä pyörii kirvelyn ja virtsaamisen ympärillä kuukausi kaupalla ja vaikuttaa mielialaan.

    • sitkeydelläpärjää

      Asiallinen viestiketju valtaosin, kiitos.
      Itselläni krooninen eturauhasen tulehdus n. vuodesta 2001 (tuolloin 26v.) Hoidettu kymmenillä eri antibiooteilla ja kipulääkkeillä. Joskus taudin vaikeina aikoina /akuutissa vaiheessa tulehdusarvot nousevat rajummin. Toisinaan tulehdusarvot pysyvät alhaisina. Taudin lähtötekijä ehkä kastumiset maastotöissä ja lantiolla roikkunut painava maastotallennin. Pysyvänä antibioottiestolääkkeenä on yksinkertaisesti kefexin, joka seuloontui alkuvuosina isosta antibioottivalikoimasta parhaaksi. Nyt määrää on jouduttu nostamaan, joten uusi antibioottilääke kokeiltavana. Vuosi sitten lääkkeisiin lisätty Xatral on minulle tuonut helpotusta. Tulehduskipulääkkeistä taudin hiljaisena pitäjänä paras ollut ehdottomasti Burana, mutta paljon muitakin käytän vaikeina aikoina. Vaikeina aikoina olen petipotilas viikkoja ja teen toimistotöitä etätyönä sängystä käsin. Hyvä "vaihe" saattaa kestää jopa vuoden, mutta kun tulehdustila alkaa, niin sen tuntee "ällöttävänä" pahoinvointina ja sen jälkeen tulehdus- ja kiputila (ikään kuin lukko elimistössä) nousee päälle pahimmillaan tunnissa. Akuuttiin vaiheeseen pitää heti saada raju kipulääkitys ja antibioottimäärän nosto. Kortisoni myös "paukkuna" auttaa. Jos tauti pääsee alkuvaiheessa käsistä, niin se on menoa sitten pitkäksi aikaa. Paraneminen kestää kuukausia. Pahimmassa tapauksessa tarkoittaa sairaalakierrettä...
      Minulle on kerrottu, että asia johtuu häiriintyneestä/puutteellisesti imunesteiden kierrosta, mutta olen taipuvainen uskomaan myös muita, esim. lihaksistoon liittyviä teorioita. Perinnöllisiä tekijöitä tässä kanssa voi myös olla. Minulta ja sukuni miehiltä on leikattu tyrä tms. ja äidillä oli nuorempana vastaavia ongelmia tulehdusten kanssa.

      Se on yllättänyt, kuinka lääkäreillä on kirjavat tiedot aiheesta ja varsinkin alkuaikoina oli asenteellistakin ongelmaa. Kefexiniä muutama lääkäri on vuosien mittaan yrittänyt väkisin poistaa lääkeluettelosta ja kerran jouduin jopa uhkaamaan seurauksilla, jos vuosien käytön jälkeen lääkäri peruu reseptin. Tauti nimittäin lähtee käsistä varmasti ilman estolääkitystä. Kesäkuumalla pystyy olemaan ilman, jos kaikki onnistuu hyvin. Lämpö, hyvä fyysinen kunto ja moni muu auttaa. Itselläni on se huono puoli, että teen mielelläni paljon töitä hyvinä aikoina ja itsestä huolenpito jää vähemmälle. Ainakaan tupakkaan ei kannata koskea, ja parin alkoholiannoksen jälkeenkin tauti lähtee helposti liikkeelle varsinkin, jos on muitakin altistavia tekijöitä samaan aikaan. Flunssan aikaan pitää myös olla erittäin tarkkana.

    • Venyttelijä

      Täällä yksi kohtalotoveri lisää.
      Sain ensinmäisen tulehduksen 2015 ollessani 34v ja tuolloin parani antibiooteilla nopeasti, eikä ollut bakteerin aiheuttaja.
      Nyt viime marraskuussa tuli uudestaan ja siitä asti vaivannut välillä enemmän välillä vähemmän. Antibiootilla ja buranalla pysyy kohtalaisesti kurissa. Heti kun lääkityksen lopettaa niin kivut palaa ja todella huono olo.
      Jostain luin, että kova reenaaminen äkkiseltään saa lihakset jännitystilaan eikä veri pääse näin kunnolla kiertämään eturauhasessa ja itselläni tuo reeni voisi olla taudin aiheuttaja, koska viime syksynä laitoin pienen koti kuntosalin ja painoja tuli tilattua 135 kg ja kun suomalainen äijä reenaa niin se kyllä tiedetään mitä siinä käydään, ensin pitää yrittää saada voimaa ja vasta sen jälkeen tekniikka joten uskon, että itselle kävi niin, että nyt on lihakset koko ajan jännityksessä ja veri ei pääse kunnolla kiertämään mikä aiheuttaa tulehduksen. Nyt pitää ruveta kunnolla venyttelemään alaselkää, vatsalihaksia ja etu- ja takareisi, koska kaikki vaikuttaa eturauhaseen. Ja oma usko tähän diaknoosiin vain vahvistuu kun reenatessa kun on kuuma ei ole mitään oireita, mutta kun menet pihalle kylmään ja lihakset vähän jäähtyy jos ei koko ajan tee jotain niin silloin tulee kipeää. Minulla oli myös kiertäjäkalvosin tulehdus viime vuonna ja siihen sain ortopedilta kunnon jumppa liikkeen niin parin kuukauden säännöllisellä venytyksellä käsi tuli kuntoon. Joten toivottavasti venytyksessä on myös tässä hyötyä haittoja ja koittakaa kohtalo toverit myös venytellä ja laittakaa kokemuksia. Muistakaa 5xviikossa ja parin kuukauden kuluttua näkyy tulokset jos auttaa.

      • Anonyymi

        Kaveri puhuu täyttä asiaa. Aloitin itse crossfitin 3 vuotta sitten. Laijissa tehdään myös paljon kyykkyjä. Minulla on vain sellainen kutina että liikaa kun noita tekee ja kovalla painolla niin on ollut minulla eturauhastulehduksen aiheuttaja. Kaksi kertaa tosiaan tullut vaiva ja molemmat kerrat näin talvi aikaa. Kesällä ei mitään ongelmia. 2 vuotta sitten kun tuli eturauhastulehdus niin lähin Thaimaseen ja yllätys, vaiva lähti parissa päivässä, vaikka oli ollut useita viikkoja suomessa. Lämpö tosiaan tekee hyvää!!


      • Anonyymi

        Olen myös huomannut, että alaselän, takareisien ja jumit vaikuttavat "puristavasti" lantionpohjan lihaksiin ja eturauhaseen.


    • Anonyymi

      Minä (nyt 80 v) olen vuosikausia saanut pidettyä eturauhaseni oireettomana D-vitamiinilla, 50-100 mikrogrammaa/pv. Kuluvan kesän (2019) hellejaksolla oleskelin paljon ulkosalla "ilman paitaa" luottaen siihen, että elimistö (iho) Auringon UV-valon voimalla tuottaa tarpeeksi D-vitamiinia.
      Vaan ei! Lantion/alavatsan seutua rupesi jomottamaan. Yölläkin siihen heräsi, ja istuminen kävi kivun takia hankalaksi. Sitten älysin aloittaa D-vitamiinin syönnin uudestaan, ja jo seuraavana päivänä kipu oli jo hellittänyt.
      Nyt otan D-vitamiinia 50 mikrogrammaa aamuin ja illoin (toisinaan vain yhden 100 mikrogr-kapselin/pv aamupuuron kanssa). Se riittää!
      Kokeilepa tuota. Yliannostuksen oireita (mitä ne sitten lienevätkin?!) 100 mikrogrammaa/pv ei ainakaan minulle ole vuosien varrella aiheuttanut.

    • Anonyymi

      Lyricat on, hermo kipulääke ja se auttanut itselläni. Harmi kun joutuu ostaa kadulta sitä kun eivät lääkärit tajua että se on, hermoperäistä kipua ja se rentouttaa lihaksia

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      85
      3617
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      572
      3397
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      42
      3229
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2132
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2031
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      316
      1908
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1885
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      149
      1574
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1331
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1322
    Aihe