suzuki gs 500e onko hyvä ensipyörä?

gs 500 e

morjenttes !

meninköhän halpaan kun ostin äkillisen sponttaanisti
suzuki gs 500 e:n vuosimallia 1991(34kw) ensi pyöräksi.
mittarissa 33tkm, ja pyörä aikasta siisti vaikka omaa kehunkin.
sitten asiaan:
haluaisin kuulla risut ja ruusut tästä pyörästä,huoltovinkkejä, yms.mitä vain...olen moto hommissa noviisi, joten auttakkee ettei tarvii kiivetä pylly eellä puuhun.
kiitokset etukäteen
t: gs 500 e

19

15320

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • crown-wheel

      Todennäköisesti menit halpaan, vai voiko reilun parin tonnin pyörää pitää kalliina ;-) Siinä mielessä hinta/laatu/luotettavuussuhde ilmeisesti kohdallaan. Jos km:t pitää paikkansa onkin toinen juttu... mulla -99 ja liki 50t taulussa.

      Peruskuljin, ei mitään ihmeellisen yllättävää. Kun kapistuksessa ei ole pa-mittaria, niin tarkista, että ajat pa-hana oikeassa asennossa, ettet vahingossa juo huomaamattas ressua loppuun (näin kävi mulle kerran, onneksi hyytyi vain 300m päähän kotoa).
      Tarkista aika-ajoin öljytaso ja että on kunnon öölit koneessa, ne kun käy aika kuumana tossa.
      Helppo ja kevyt, eikä herätä turhaa naapurikateutta, liikkuu työmatka-ajotarpeisiin ihan riittävästi (mulla 12km). Etupäätä on pehmeäksi moitittu, no riippuu ajotavasta onko tuo ongelma.
      Ei muuta kuin paxi poskeen ja paanalle.

      • ei paria tonnia

        Tuossahan oli hinta 500e?


    • -99 mallinen

      ..mutta en sanoisi hyväksi ensipyöräksi. Pyörässä sinänsä ei ole ollut vikoja, mutta ajoasento on minusta ensipyöräksi turhan haastava.

      Jos vertaan vaikka GS 500:sta Hondan vastaavaan CB500:een, niin käsien käyttö sujuu luontevammin Hondalla, kun niihin käsiin ei joudu nojaamaan samoin kuin GS:llä.

      Jos taas kyykkypyörään tähtäät myöhemmin, niin ehkä GS:llä on hyvä totutella etunojaan.

    • -99

      hyvä ja kevyt pyörä aloitella. halvat vakuutukset ja helppo korjata itse jos tulee vikoja. Halvat osat. Ajoasento hyvä jos ei pidä mitään katteita. yli 100 vauhdeissa käsien kuorma hellittää kivasti. kiihtyy kivasti, mutta ei ole paras mahdollinen ohitella yli 100 vauhdeissa kun tehoja uupuu pikkasen. taipuu kaupungissa mahtavasti mutkiin kevyen painonsa vuoksi. Etupää aavistuksen löysä, mutta toimii. Ei kanna kahta kunnolla.
      Voisin sanoa, että ihan kiva ostos sulta. Ajelin itse kaksi kesää ja vaihdoin sitten isompaan kun piti maantietä päästä kauemmaksi, sillä gs:llä raskas ajaa yli 300km matkoja varsinkin ilman katteita ja jos olet yli 180 pitkä.

      • g-äss

        Mulla -91 malli ja hyvä peli on.halvat vakuutukset ja perus huolloilla selviää hyvin.hyvä ajaa vaikka olen 188 pitkä.ei väsy kädet ja muutenkin näppärän tuntuinen pyörä.aikaisempi pyöräni oli 750 gsxr -99..en tykännyt,muuta kuin tehoista.


    • jokce

      Täältäkin löytyyy.. 61tkm ja kone käy kuin uusi... kyllähän tuol 90kg pääsee ohi mutta vaatii vähän pientä vaihetta silmään.. tuntuu että kulkeekin lujaa mutta vaatii kylllä kieroksia että kiihtyy.. hinta/laatu kohdallaan.. onhan honda kai paras ollu 90 luvun alulla mutta sen huomaa hinnassakin.... gs minusta mainio jos etsii kevyttä ja helppoa pyörää.... Hayabusan jälkeen tuo on kuin höyhen :) Suositten..

      lyhyesti erittäin hyvä hinta/ laatu

    • sasasasasas2323223

      on hyvä

    • bvcxf

      Hyvä mp, jos ajattelee hintaa. Ite ajattelin ,että tuo ei ole korkeaviritteinen ja koneen pitäisi siten kestää. Ohjaustanko vois olla se normaali, mutta eikös niitäkin on vaihdettu, onko tietoa siitä?

    • kikeliskokelisvaan

      Miksi tuon edes pitäisi kestää jos sillä ajetaan noin vähän,1500 km/vuosi!? Uskokoon ken haluaa,noilla kilometreillä ei edes kannattaisi omistaa pyörää saati maksella vakuutusmaksuja.

    • Kiinnostunut

      Vieläkö löytyy täältä vastaajia?? :)) Mitenkä on tämmönen gs 500e tehoiltaan merkitty papereihin? saako ajaa 18vuotiaana? Tai siis onko alle 35kW kun tulee se lakimuutos että 18v saa ajaa

    • makkepas

      Kaipa se alle 70kw on. Lueppa trafin sivuilta lisää infoa.

    • ei mitään mopedeja

      Ei kannata tuollaista ritsaa ostaa ensipyöräksi, et pääse oikean moottoripyöröilyn makuun ja lisäksi helvetin vaikea kesän jälkeen myydä, kun ensi vuodeksi kuitenkin isomman haluat/tarvitset.

      Osta kerralla 1000cc tai isompi niin ei tarvii heti vaihtaa, vasta sitten kun haluat toisenlaisen pyörän. Kaasukahva on sitä varten että menoa säädellään ja jos aina vaan jollain heppoisella mopon painoisella pärrällä ajat, et ikinä opi käsittelemään oikeaa moottoripyörää.

    • ymmärtäkää mitä luet

      Täällä pyörii kyllä ihmeellinen lukihäiriöinen imbesilli, joka ketjuu pitää tyrkyttää kerralla tonnista tai suurempaa.
      Ja mitä tulee siihen lukihäiriöön koita jo lukea mitä ketjun aloittaja kysyy.
      Tässäkin selvästi tuli ilmi että kaveri on jo ostanut suzukin ei hän kysynyt toisten mielipiteitä siitä mikä kannattaa ostaa.

    • kelejä ootellessa

      Hyvä pyörä ollut kyllä kaikinpuolin. Eihän se mikää raketti oo mutta kiva sillä on ajella =) Yhden kesän oon omistanu ja toinen edessä. Keväthuolto menossa...öljyt, suodatin, etuiskarien öljyt ja stefat (kolahti pohjaan loppukesästä pariin otteeseen nii jospa se asettuis tolla)

      • eipeeniskateutta

        Hyvä pyörä... Oon jonkun aikaa ajellut ja tehot riittänny tossa naku versiossa melko hyvin. Olen itse siirtynyt seiskapuokista pienempään eikä ole päivääkään kaduttannu.


    • minä vaan

      Vanha ketju, mutta vastataan nyt kun muutkin ovat kommentoineet.

      Meillä tuo gs on ollut ensi pyörä ja mukava sillä on päästellä. Tekniikka on simppeliä ja mukava rassailla. Helppo ajaakin, ainoa vaan mikä itseä rassaa on pyörän mataluus. En ole kovin pitkä (175), mutta sadan kilometrin jälkeen tuntuu ajoasento jo selässä.

      • minä vaan

        Ai että oli pa*ka tää mun aikasemmin lähettämä viesti, täysin asiaton. Saisko vähän lisää miinuksia.


      • minä vaan
        minä vaan kirjoitti:

        Ai että oli pa*ka tää mun aikasemmin lähettämä viesti, täysin asiaton. Saisko vähän lisää miinuksia.

        Onpa huono yritys palstalaisilla, säälittävää. Yhteensä vain 7 miinusta.


    • tytre

      Noista kannattaa valita ehdottomasti Busa, tuolla ponilla et jaksa kauaa rimpuilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      136
      5778
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3535
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1903
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1895
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1730
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1576
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1483
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1378
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1366
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1317
    Aihe