VAROKAA OSTAMASTA LUMONIN LASEJA.

..............................

LUMONI MAINOSTAA TAKUUKSI 5 VUOTTA,MUTTA TYÖLLÄ ON VAIN 2 VUOTTA.
MINULLE KÄVI NIIN ETTÄ LASI OTTAA ALAPUOLELTA KIINNI LISTAAN,SOITIN VANTAAN LUMONILLE SANOTTIIN ETTÄ SÄÄTÖ MAKSAA,SANOIN ETTÄ KUN TOUHU ON RAUKKAMAISTA NIIN SÄÄDÄN IKKUNAT ITSE.

29

14498

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihan varmaan lasi

      ottaa alapuolelta listaan, sehän on kiinni siinä
      muutenhan se putoaisi.
      Lumonilla varmaan kiitettiin taivasta;
      "nyt se paskamaisen hankala asiakas onneksi säätää
      ne lasinsa itse".

      • ..............................

        LASIT ROIKKUU YLÄKISKOSSA OLEN NÄHNYT ASENNUKSEN,ALAKISKO ON OHJURINA.
        SÄÄTÖ TAPAHTUU YLÄKISKOSTA LAATTOJA LISÄTEN TAI POISTAEN,EI LASI SAA OTTAA KIINNI RAAPIEN ALALISTAA.


      • HUUTOA
        .............................. kirjoitti:

        LASIT ROIKKUU YLÄKISKOSSA OLEN NÄHNYT ASENNUKSEN,ALAKISKO ON OHJURINA.
        SÄÄTÖ TAPAHTUU YLÄKISKOSTA LAATTOJA LISÄTEN TAI POISTAEN,EI LASI SAA OTTAA KIINNI RAAPIEN ALALISTAA.

        ONKO NÄPPÄIMISTÖSI RIKKI


      • vittua kuulet
        HUUTOA kirjoitti:

        ONKO NÄPPÄIMISTÖSI RIKKI

        huutoa.onko päässä jottain vikkoo,kun lukiessa huutoa kuuluu.mee lääkäriin tai osta aset.kyl se sillä loppuu.


      • Anonyymi

        "...................i" kirjoitti: 1.6.2007 klo 10.28
        "Lasi ottaa alpuolella olevaan listaan kiinni"

        "ihan varmaan lasi" ,vastasi kirjoittajalle: "Ihan varmasto ottaa mutoinhan se putoaisi"

        Selvennys: Lasin ylä ja alapäässä on kiinteästi lasissa lista eli ( kehys)
        Jo lasissa oleva lista ottaa alapäässä kiinni johonkin,se ei voi olla muu kuin runkoprofiili joka
        on taas kiinitettynä parvekerakenteeseen.
        Laseja kantaa ylä ja alapäästään nivel , jonka pitää pettää jotta lasi pääsisi valumaan niin alas,
        että syntyisi hankaumaa. Mutta on mielestäni epätodennäköistä,koska silloi vauriot olisi niin
        suuret,että lasit tippuisivat kokonaan alas kiskoiltaan.


    • Lumoniin

      Minulla on ollut Lumonin lasit 3 vuotta ja ovat hyvin pelittäneet. Olen ollut kovin tyytyväinen. Voin suositella muillekin. Ainahan joitakin vikoja voi tulla mihin laitteeseen tahansa, ja tuleekin.... mikään ei ole ikuista...

      • talossa on

        24 lasiteta parveke lasia kaikki LUMON ja pelaavat hyvin ei ole tarvinnut korjailla tai säädellä.


      • pettynyt
        talossa on kirjoitti:

        24 lasiteta parveke lasia kaikki LUMON ja pelaavat hyvin ei ole tarvinnut korjailla tai säädellä.

        eikä voi pitää parvekkeella mitään mikä ei saa kastua. Tulee meinaan aikas paljon vettä parvekkeelle......Soitin asentajalle ja mitään ei kuulemma ole vialla joten se heidän hyvyydestään


      • Myös Lumonit
        pettynyt kirjoitti:

        eikä voi pitää parvekkeella mitään mikä ei saa kastua. Tulee meinaan aikas paljon vettä parvekkeelle......Soitin asentajalle ja mitään ei kuulemma ole vialla joten se heidän hyvyydestään

        Mistä sitä tulee? Tottakai sitä vähän voi tulla, jos tuulen kanssa sataa, tiiviiksi ne ei ole tarkoitettukaan.
        Eri asia, jos vuotavat ylhäältä tai muuten ovat viturallaan.


      • pettynyt
        Myös Lumonit kirjoitti:

        Mistä sitä tulee? Tottakai sitä vähän voi tulla, jos tuulen kanssa sataa, tiiviiksi ne ei ole tarkoitettukaan.
        Eri asia, jos vuotavat ylhäältä tai muuten ovat viturallaan.

        enimmäkseen...ihan kun sieltä puuttuis jotain kun väli seinään on niin iso. Eikä tarvi edes tuulella sataa vaan kaikki tihutuksetkin on parvekkeella ja heti matto märkä....


      • Myös Lumonit
        pettynyt kirjoitti:

        enimmäkseen...ihan kun sieltä puuttuis jotain kun väli seinään on niin iso. Eikä tarvi edes tuulella sataa vaan kaikki tihutuksetkin on parvekkeella ja heti matto märkä....

        Kävin parvekkeella katsomassa ja joka reunassa oli sellainen, ilmeisesti silikoni tai muovitiiviste.
        Seinää vasten, mutta myös nurkissa, lasien liittymäkohdissa.
        Puuttuuko sulta sellaiset, vai eivätkö ole tarpeeksi leveät?
        Jos sulla selvä rako on, vaikka tiivisteetkin on paikallaan, niin kyllähän mitoitus on silloin viturallaan.


      • pettynyt
        Myös Lumonit kirjoitti:

        Kävin parvekkeella katsomassa ja joka reunassa oli sellainen, ilmeisesti silikoni tai muovitiiviste.
        Seinää vasten, mutta myös nurkissa, lasien liittymäkohdissa.
        Puuttuuko sulta sellaiset, vai eivätkö ole tarpeeksi leveät?
        Jos sulla selvä rako on, vaikka tiivisteetkin on paikallaan, niin kyllähän mitoitus on silloin viturallaan.

        mutta minkäs teet kun asentaja sanoo että lasitus on täydellinen. Paskat sanon mä! Tiivisteet on vissiin jäänyt kotiin kaverilta....


      • ..............................
        Myös Lumonit kirjoitti:

        Kävin parvekkeella katsomassa ja joka reunassa oli sellainen, ilmeisesti silikoni tai muovitiiviste.
        Seinää vasten, mutta myös nurkissa, lasien liittymäkohdissa.
        Puuttuuko sulta sellaiset, vai eivätkö ole tarpeeksi leveät?
        Jos sulla selvä rako on, vaikka tiivisteetkin on paikallaan, niin kyllähän mitoitus on silloin viturallaan.

        LUMONI JÄTTÄÄ PELLITTÄMÄTTÄ SEINÄN VIERUSTAT,PUUTTUU KULMAPELLIT,JOSKUS TAKAVUOSINA NEKIN KUULUI LASITUKSEN HINTAAN.
        JOS EI ITSE TIIVISTELE RAKOJA TULEE AIKA REIPPAASTI LUNTA JA VETTÄ PARVEKKEELLE.
        TYÖN LAATU ON HEIKENTYNYT VUOSIEN VARRELLA TUOTTEET TULEVAT NYKYISI VIROSTA,MEILLÄKIN ON VIKAA LASIEN ASNNUKSESSA ESIM ENSIMMÄINEN AUKAISTAVA KIINTEÄ LASI ON VINOON ASENNETTU JOKA OTTAA KIINNI ALAKISOON HANKALUUKSIA JO AVATA,SANOTTIIN LUMONILLA JOTTA PARVEKE ON PAINUNUT EI MENE TAKUUSEEN,MUUT VIEREISET LASIT OVAT SUORASSA N.2 VUOTTA VANHAT LASIT.


      • on lasit, mutta

        yks ja pari juttua mua ihmetyttää.
        Aina keväisin niitä ei tahdo saada sillai nippuun asti auki. Onkohan se silikoni kuivunut, mistäkö sitä voi ostaa ja rasvata alakiskoa ja millä ihmeen pesuaineella nuo kuplamuovikuviot saa pois?
        Kysyin näitä asioita ihan Lumonilta, vastausta ei ole tullut. Onko samoja kokemuksia muilla?


      • vasemmalla näppiksessä
        .............................. kirjoitti:

        LUMONI JÄTTÄÄ PELLITTÄMÄTTÄ SEINÄN VIERUSTAT,PUUTTUU KULMAPELLIT,JOSKUS TAKAVUOSINA NEKIN KUULUI LASITUKSEN HINTAAN.
        JOS EI ITSE TIIVISTELE RAKOJA TULEE AIKA REIPPAASTI LUNTA JA VETTÄ PARVEKKEELLE.
        TYÖN LAATU ON HEIKENTYNYT VUOSIEN VARRELLA TUOTTEET TULEVAT NYKYISI VIROSTA,MEILLÄKIN ON VIKAA LASIEN ASNNUKSESSA ESIM ENSIMMÄINEN AUKAISTAVA KIINTEÄ LASI ON VINOON ASENNETTU JOKA OTTAA KIINNI ALAKISOON HANKALUUKSIA JO AVATA,SANOTTIIN LUMONILLA JOTTA PARVEKE ON PAINUNUT EI MENE TAKUUSEEN,MUUT VIEREISET LASIT OVAT SUORASSA N.2 VUOTTA VANHAT LASIT.

        alhaalta päin, niin saat caps lock:n pois päältä.
        On kivempi lukea normaalia teksitä ja saa paremmin selvänkin siitä. Ihan ystävyydellä tämän sanon.


      • joo hei
        .............................. kirjoitti:

        LUMONI JÄTTÄÄ PELLITTÄMÄTTÄ SEINÄN VIERUSTAT,PUUTTUU KULMAPELLIT,JOSKUS TAKAVUOSINA NEKIN KUULUI LASITUKSEN HINTAAN.
        JOS EI ITSE TIIVISTELE RAKOJA TULEE AIKA REIPPAASTI LUNTA JA VETTÄ PARVEKKEELLE.
        TYÖN LAATU ON HEIKENTYNYT VUOSIEN VARRELLA TUOTTEET TULEVAT NYKYISI VIROSTA,MEILLÄKIN ON VIKAA LASIEN ASNNUKSESSA ESIM ENSIMMÄINEN AUKAISTAVA KIINTEÄ LASI ON VINOON ASENNETTU JOKA OTTAA KIINNI ALAKISOON HANKALUUKSIA JO AVATA,SANOTTIIN LUMONILLA JOTTA PARVEKE ON PAINUNUT EI MENE TAKUUSEEN,MUUT VIEREISET LASIT OVAT SUORASSA N.2 VUOTTA VANHAT LASIT.

        itse olet Virosta kun, huutaa paskaa täällä.
        Rahalla niitä kulmapeltejä saa tilatessa, mutta jos niitä ei halua / luulee säästävänsä niin niitä ei tule.
        Lumoneita valmistetaan Kouvolassa joka on muuten kaupunki Suomessa itärajalla.


      • ...----....---..
        on lasit, mutta kirjoitti:

        yks ja pari juttua mua ihmetyttää.
        Aina keväisin niitä ei tahdo saada sillai nippuun asti auki. Onkohan se silikoni kuivunut, mistäkö sitä voi ostaa ja rasvata alakiskoa ja millä ihmeen pesuaineella nuo kuplamuovikuviot saa pois?
        Kysyin näitä asioita ihan Lumonilta, vastausta ei ole tullut. Onko samoja kokemuksia muilla?

        Taas nähtiin! ;iksi ihmeessä ostatte niitä kalliita lumoneita?

        Ostakaa ihmeessä pienemmistä firmoista ne tekee sitä työkseen ja elättää sillä itsensä. Yleensä takuut toimii. Ja vaikka ei toimisikaan niin laseja korjaa moni ja kun ajatellaan että meidän parvekkeessamme säästimme n.500€ kun otimme muualta lasit niin sillä teetän jo 10h korjaustyötä?

        ja sen verran voin sanoo että 3vuotta ovat lasit olleet tossa ja toimineet ihan hyvin. ei oo tarvinnut soitella kaverille et tulis korjaa.

        Pitää muuten vielä parjata tot jehova firmaa et naapuri otti sieltä ja tehtii kaupat samoihin aikoihin niin naapurin lasit tulivat 7viikkoa myöhemmin kuin meidän. Sitten oli vielä kaiken lisäksi vika mittaiset oli sattunut virhe myyjälle. Joutuivat odottelemaan toiset 7 viikkoa vielä.

        Suosittelen ostamaan muuallata tai ainakin kysymään.

        Ostaahan jotkut skodankin vv:n sijasta?
        Vai oliko ne nyt sitten viel sama auto?


      • ªnssi
        ...----....---.. kirjoitti:

        Taas nähtiin! ;iksi ihmeessä ostatte niitä kalliita lumoneita?

        Ostakaa ihmeessä pienemmistä firmoista ne tekee sitä työkseen ja elättää sillä itsensä. Yleensä takuut toimii. Ja vaikka ei toimisikaan niin laseja korjaa moni ja kun ajatellaan että meidän parvekkeessamme säästimme n.500€ kun otimme muualta lasit niin sillä teetän jo 10h korjaustyötä?

        ja sen verran voin sanoo että 3vuotta ovat lasit olleet tossa ja toimineet ihan hyvin. ei oo tarvinnut soitella kaverille et tulis korjaa.

        Pitää muuten vielä parjata tot jehova firmaa et naapuri otti sieltä ja tehtii kaupat samoihin aikoihin niin naapurin lasit tulivat 7viikkoa myöhemmin kuin meidän. Sitten oli vielä kaiken lisäksi vika mittaiset oli sattunut virhe myyjälle. Joutuivat odottelemaan toiset 7 viikkoa vielä.

        Suosittelen ostamaan muuallata tai ainakin kysymään.

        Ostaahan jotkut skodankin vv:n sijasta?
        Vai oliko ne nyt sitten viel sama auto?

        Eipä ole tullut kauppiailta kyseltyä uskontoa tai seksuaalista suuntausta.
        Ja miksi pitäisi?
        Lumon tekee kai valtaosan parvekelasituksista ja en usko, että ne kaikki on päin pöhpöhiä.

        Tekevälle sattuu ja eikös Lumonin takuu ole varusteille 5vuotta ja työlle kaksi.

        Omat kokemukset ovat vasta 4kuukauden vanhat, mutta toistaiseksi aika asialliselta vaikuttaa.

        Uusi talo, johon kai itse olisi joskus voinut tilata mitä vaan, mutta pidin parempana, että lasit ovat paikoillaan jo muuton yhteydessä.
        Muutama sata euroa ei kalliissa kämpässä tee kesää eikä talvea.


      • asiaa asiallisesti
        ªnssi kirjoitti:

        Eipä ole tullut kauppiailta kyseltyä uskontoa tai seksuaalista suuntausta.
        Ja miksi pitäisi?
        Lumon tekee kai valtaosan parvekelasituksista ja en usko, että ne kaikki on päin pöhpöhiä.

        Tekevälle sattuu ja eikös Lumonin takuu ole varusteille 5vuotta ja työlle kaksi.

        Omat kokemukset ovat vasta 4kuukauden vanhat, mutta toistaiseksi aika asialliselta vaikuttaa.

        Uusi talo, johon kai itse olisi joskus voinut tilata mitä vaan, mutta pidin parempana, että lasit ovat paikoillaan jo muuton yhteydessä.
        Muutama sata euroa ei kalliissa kämpässä tee kesää eikä talvea.

        Kävin juuri tarkistamassa Lumon asentamat parvekkeen lasit,Molemmissa uloimaisissa laseissa on silikooni 45mm tiiviste jossa on ura ja laitettu 15mm lasin päälle, lasien raot noin 1mm ei niistä nyt vettä pitäisi tulla niin hirveästi.Tiivisteen pehmeänä pysymiseen sama silikooni mitä käytetään autojen tiivisteihin.


      • Anonyymi
        Myös Lumonit kirjoitti:

        Mistä sitä tulee? Tottakai sitä vähän voi tulla, jos tuulen kanssa sataa, tiiviiksi ne ei ole tarkoitettukaan.
        Eri asia, jos vuotavat ylhäältä tai muuten ovat viturallaan.

        Minulla on lasien kehysten ja seinän välissä 1cm rako. Vesi tulee sisälle metrin alueelle. Sanoivat että pitää olla rako muuten lasit huurustuu. Tälläistä en ole ennen kuullutkaan. Kyllähän niiden lasien väliin jää sen verran rakoa mistä ilma vaihtuu mutta ei sieltä tule vettä vaan seinän rajasta olevasta aukosta. Tulisiva laittamaan jonkun rautaesteen kun maksaisin niin ja niin paljon heidä korjauksestaan. Ensin jättävät aukon ja sitten pitäisi maksaa kun tulevat tukkimaan sen. Aiempi asukas oli ne laittanut joten en tiedä koska on laittanut ne. Laittaja on Riikku. Aiemmassa asunnossa on ollut myös lasit eikä tullut vettä sisälle. Oli kangas sohva ja kangas matto lattialla. Ei mitään häiriötä tai huurustumista.


      • Anonyymi
        .............................. kirjoitti:

        LUMONI JÄTTÄÄ PELLITTÄMÄTTÄ SEINÄN VIERUSTAT,PUUTTUU KULMAPELLIT,JOSKUS TAKAVUOSINA NEKIN KUULUI LASITUKSEN HINTAAN.
        JOS EI ITSE TIIVISTELE RAKOJA TULEE AIKA REIPPAASTI LUNTA JA VETTÄ PARVEKKEELLE.
        TYÖN LAATU ON HEIKENTYNYT VUOSIEN VARRELLA TUOTTEET TULEVAT NYKYISI VIROSTA,MEILLÄKIN ON VIKAA LASIEN ASNNUKSESSA ESIM ENSIMMÄINEN AUKAISTAVA KIINTEÄ LASI ON VINOON ASENNETTU JOKA OTTAA KIINNI ALAKISOON HANKALUUKSIA JO AVATA,SANOTTIIN LUMONILLA JOTTA PARVEKE ON PAINUNUT EI MENE TAKUUSEEN,MUUT VIEREISET LASIT OVAT SUORASSA N.2 VUOTTA VANHAT LASIT.

        "Myös Lumonit"

        Opettele äidinkieltäsi paremmin.Sun ilmasutaitosi on hyvin alkeellinen. Et näköjään pysty
        luomaan kunnollisia ymmärrettäviä lauseita.


    • Ärsyyntynyt

      ISOILLA KIRJAIMILLA kirjoittaminen tulkitaan HUUTAMISEKSI !

    • Hansuliini

      Lumonia ei kannata ostaa. Siellä ei huolto pelaa. Minullakin kiinni alalistassa niin, ettei laseja saa kiinni. Kyseessä terassilasit, joissa alalista kiinnitetty puuterassiin. Olen pyytänyt huoltoa 3 kertaa, mutta sieltä ei vaan tulla eikä selitetä syytä., kuin että on ruuhkaa. Lasit vain 3 vuotta vanhat ja takuun aikana korjattu jo kerran. Minun täytyy yrittää saada huolto muualta.

    • Anonyymi

      Ostin Lumonin parveke lasit,lasit siistit ja asialliset,mutta asennus ainakin meillä täysin ala-arvoista. Reklamoin lumonille asennuksen virheistä,laitoin sähköpostia ja soitin jos vaivauduttiin vastaamaan yhteyden ottoihini,aina sama vastaus työnjohtaja ottaa yhteyttä mahdollisimman pian. Aikaa kulunut asennuksesta ja ensimmäisestä yhteyden otosta 2-3 kuukautta mitään yhteyttä työnjohtaja ei ole ottanut,että sellainen on Lumon asioiden hoidossa, ainakin minun kohdalla.
      Nimimerkki pahasti pettynyt Lumonin toimintaan.

      • Anonyymi

        "Anonyymi" on huolissaan kun tekemästään reklamatiosta huolimatta Lumon ei korjaa asen-
        nusvirheitään.

        "Rahikainenkin" sanoi,"ei pojat ei, ei, sitä sotaa noin käydä"
        Seuraavaksi otat uhteyttä" kuluttajasuojaan" ja jos ei nevot tepsi, niin esdelleen valitus "kulut-
        tajariitalautakuntaan". Kyllä sieltä saat avun ja vipinää Lumonin herroihin.

        Lumonkin on täysin vastuuton huijarifirma,niinkuin on Idekon hurskaat L-----------t


    • Anonyymi

      Täysin samaa mieltä. Asennus täysin ala arvoista. Eivät korjaa viallisia asennuksiaan. EI IKINÄ lumonea

    • Anonyymi

      Lumonin lasit tulee meillä joka tuulella sisälle. Ohjurit jotain hepposta muovia, jotka katkeilee. Yhtenään saa vaihtaa.

      • Anonyymi

        "Anonyymi kirjoitti 21.6.2021 14.49"

        "Lumon lasit tulee joka tuulella sisälle.Muoviohjurit katkeilee kun muovi hepposta.

        Mistähän ohjureista puhut,kerro tarkemmin?
        Kiinni suljettaess laseja ne lukkiutuvat tosi purevasti "lukkoon",Enpä ole tehnyt tuollaista
        havaintoa vaikka lasitukseni ovat toistakymmentä vuotta vanhat.


    • Anonyymi

      Ovien saranoiden kiinnitys on ala-arvoista työtä.

      Kun korjausyrityksistä ei mitään tullut, niin hankin alumiinitankoa ja jyrsin siitä ihan oikeasti kestävät kiinnitykset.

      Seuraavat terassit- ja parvekelasitukset teenkin sitten ihan itse. Ei siihen ulkopuolisia söheltäjiä tarvita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1408
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1271
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1215
    4. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      28
      1157
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1155
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1053
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1048
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1043
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    Aihe