Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Mikä maisemakuvaukseen

kaunosielutar

Nyt kun näyttäisi olevan mukavasti käytettyjä filmiajan kameroita myynnissä, niin mitä/minkälaista kannattaisi käytettynä etsiä?merkki,malli, objektiivi yms.joka olisi maisemakuvaukseen mahdollisimman hyvä yhdistelmä? Kuvaisin pääasiassa dialle.

8

2619

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hoo Koo

      Jos ei laakafilmikamera, niin vaikka Mamiyan RB 67 tai vastaava.

      Isot diat ON HIENOJA!

      • Katselin juuri kuvaamiani kinodiaa, että Hasselilla kuvattua 6x6:sta. Eipä voi kun sanoa, että kyllä 6x6 dia on aivan eri maailmasta.


    • Hasselblad 500C. Se on oiva yleiskamera ja samalla erittäin toimiva setti henkilö- sekä maisemakuvauksessa.

      Olen ollut vielä tyytyväinen valintaani, vaikka peruslasina onkin hopean värinen 80mm. Oletan, että jossain vaiheessa tulee halu vaihtaa normaali monikalvopäälysteiseen.

    • pienepi

      Kinokoossa Leican mittaetsinkamera.

    • jasdij

      Konica Hexaria on kahta mallia. Hexar AF ja Hexar RF. Jälkimmäisessä on vaihdettavat optiikat.
      Itselläni on Konica Hexar AF. Siinä on 35mm f2.0 laajakulmaoptiikka, joka on piirtokyvyltään ensiluokkainen. Suosittelen kyseistä kameraa.
      Kumpaakaan Hexaria ei enää valmisteta, mutta hyväkuntoisia käytettyjä yksilöitä on joskus fotoliikkeiden "käytetyt kamerat" myyntihyllyssä. Esim. Raahelaisella Kuva-Lenitalla on ollut kyseistä kameraa hyllyssä.

    • Casaubon

      Itse ostin muutama vuosi sitten Bronica ETRS rungon (6x4,5 rullafilmikamera) ja siihen 50, 75 ja 150 milliset lasit. Lasitavara on laadukasta, sitä on paljon myynnissä ja on vielä kohtuullisen edullista jos vaikkapa Hasseliin vertaa.

      Muitakin lisukkeita Bronicaan saa edukkaasti. Itselleni on kertynyt mm mittaprisma, pikakahva ja kinofilmiä käyttävä panoraamaperä. Koko satsista olen maksanut ehkä viisisataa euroa. Nyt varsinkin keh.com:n ja ebayn kautta saa varmasti vieläkin halvemmalla.

      • Hoo Koo

        ..ovat maisemakuvaajille hieman hankalia, siinä on vaikeempi käyttää graduaalisuotimia ja polarisaatiosuotimen käyttökin on vaikeampaa kuin peilikamerassa. Maisemakuvaajilla nää suotimet on hyödyllisiä, monella muullla eivät sitä ole.

        Olen edelleenkin Mamiyan kannalla, 67 on 67, ja sen kuva-ala ON isompi kuin 6x6 tai 6x4,5.


      • Hoo Koo
        Hoo Koo kirjoitti:

        ..ovat maisemakuvaajille hieman hankalia, siinä on vaikeempi käyttää graduaalisuotimia ja polarisaatiosuotimen käyttökin on vaikeampaa kuin peilikamerassa. Maisemakuvaajilla nää suotimet on hyödyllisiä, monella muullla eivät sitä ole.

        Olen edelleenkin Mamiyan kannalla, 67 on 67, ja sen kuva-ala ON isompi kuin 6x6 tai 6x4,5.

        ..eikä Bronin ketjuun...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2267
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2083
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1698
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1516
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1407
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1374
    8. 52
      1268
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe