tosi kiusallista

itkettää

eikö täällä kellään muulla lihavalla ole ongelmaa että jalkovälin haarat hiertää!?minulla kesällä ajoittain hikoan niin paljon,ja jalat tekee kitkaa toisiinsa kun kävelen että minulla on ihan sairaan punoittava iho,sitten siellä on muutama patti mikä on todella ärtyisä ettei voi koskeakkaan... pelkään todella kesää koska silloin kun hiertää tuntuu että jokaisella askeleella joku viiltäisi puukosta haaroja.tämä on todella kauheaa,ja sitten yritä siinä vielä olla töissä... :( sen takia en koskaan kävele kesäisin mitään lenkkeilyjuttuja enkä oikein talvellakaan koska se voi tulla milloin vain kun olen niin kova hikoamaan aina.joten turha kysyä ainakaan minulta miksen lenkkeile...jos te näkisitte haarani varmasti pyörtyisitte :D talkki tähän on vähän auttanu,mutta sitäkään ei voi olla koko ajan lisäämässä. myöskin bebanthenia laitan kun on pahana...no täytyy yrittää kestää taas vaikka joskus on kyllä itku kurkussa...oon 174 cm ja painan 122kg,ja 22v.

14

3212

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AngelaH.

En tajua miten toi voi olla mahdollista, ellet sitten käytä vallan hameita tai niin löysiä housuja että reisien paljas iho hankautuu kävellessä. Mulla on paljon enemmän painoa, mutta ei ole ikinä ollut tollasta ongelmaa. Kenties voisit kokeilla käyttää jotain erilaisia vaatteita, koska niistä se varmaan on lähinnä kiinni..

• reitevä nainen

Noin voi käydä paljon pienemmilläkin kiloilla, jos on otollinen tilaisuus. Jos reidet ovat paljaat ja on tuuleton helle, ne aivan varmasti hiertyvät toisiaan vasten kävellessä.

Oletko nainen vai mies? Käytätkö helteellä hametta, shortseja vai pitkiä housuja?

Jos olet hametta käyttävä nainen, osta pitkälahkeiset silkkiset/asetaattisilkkiset/viskoosiset alushousut. Ne ovat liukkaat ja reidet pääsevät liikkumaan paremmin toistensa ohi ilman, että hiertyvät. Talkki lisäksi ei ole pahitteeksi. Huom. Housujen lahkeiden pitää olla kapeat. Niissä voi olla kuminauha kujassa, jonka säädät itsesi mukaan. Jos lahkeet ovat leveät, tulos on se, että reidet pumppaavat ne ylös haaroväliin ja paljastuneet reidet hankaantuvat.

Seuraava idea saattaa kuulostaa absurdilta, mutta mitä sitä ei ihminen hädissään kokeilisi. Itselläni on sellainen jalan asento ja varpaat, että pikkuvarvas menee osittain seuraavan alle. Varpaiden sisäpintojen nahka on ohutta ja herkkää. Helteellä ne aina ennen hiertyivät ja sain väleihin kipeitä, tulehtuvia rakkuloita, kunnes vihdoin löysin kokeilemalla keinon: sivelen ko. varvasväleihin valkovaseliinia (saa apteekista). Auttaa varpaissa todella tehokkaasti! - Jos olisin hametta käyttävä lihava/reitevä nainen, saattaisin kokeilla vaseliinia talkin asemesta yläreisien väliin. Varoiksi käyttäisin kuitenkin alushametta, ainakin alussa. Keinossahan piilee vaatteiden ja istuimien tahraamisen mahdollisuus. Kokeilemalla saattaisi löytyä kuitenkin oikea annostus.

Pitkien housujen lahkeet pitäisin tyköistuvina, jotta ne suojaisivat hankaantumiselta. Talkkia kannattaa käyttää pitkiksien kanssa.

• mutta...

Vielä absurdimpi ehdotus. LAIHDU!

• rekisteröitymätön*
        mutta... kirjoitti:

Vielä absurdimpi ehdotus. LAIHDU!

Laihtuminen ei ole , vaikka jotkut yksisilmäiset laihdutusfasistit niin ilmeisesti luulevat, ratkaisu kaikkeen. Jo se, että he itse jaksavat notkua täällä aukomassa päätään kertoo, että normaalipainoisuus ei suojele esim. mielenvikaisuudelta ja elämän tyhjyydeltä. (Ehdotus: Sen sijaan, että olisitte noin surullisia tapauksia, hankkikaa kavereita ja harrastuksia. Toivon ihan tosissaan, että löydätte mielekästä tekemistä ja onnen elämässänne.)

Minulla oli reisien hankaamisesta ongelmaa myös normaalipainoisena - leveät reidet ovat ainakin meillä valitettava sukurasitus. Tilannettani vielä pahensi paljon jalkatyötä vaativa liikuntaharrastus, jonka takia reidet olivat hyvin lihaksikkaat.

Hyvä alkuperäinen, - reisien hankaamiseen paras apu on esim pyöräilyshortsit. Ne ovat napakat, kestävät ja liukuvat hyvin. Myös muita trikoita tai legginssejä voi käyttää.

• rasvaa...

Laita rasvaa sinne reisien sisäpinnoille.

• Läskireisi

Sama ongelma täälläkin. Mennyt jopa niin pahasti rikki että joutu lekuriin lähtee paikkailee sisäreisiä... :( Eipä tuu hameita käytettyy ilman pitkälahkeisia alushousuja. Ja siksi yleensä pitäydynkin housuissa. Joskus oli paino 135, nykyään 110. Valitettavasti täytyy vaan soveltaa ongelman mukaan ratkaisuja. Ja se rasvailu ainakin mulla vaan pahensi asiaa.

• oiuytdfvgbhnjmk

Mitä rasva laitoit? Yöksi hiertymiin voi laittaa Bepanthenia, mutta jos päivällä laittaa sitä tai jotain perusvoidetta, niin hiertää pahemmin. Paljaille reisille hameen alle kelpaa vain vaseliini. Se ei imeydy vaan jää "kuulalaakeriksi" lihojen väliin.

• itkettää

olen parasta aikaa laihduttamassa mutta ei se niin nopeasti kuitenkaan käy...harvoimpa minä kesällä hameita käytän juuri ton vaivan takia...
      käytän kaikenlaisia housuja,farkkuja,samettisia yms yms...silti hiertää oli ihan mikä vain yllä hame tai housut. huom.välillä hiertää myös talvella vaikka toppahousuissa :D minulla on tosi tarkkaa minkälaisia alkkareita käytän,alkkarin reunat pitää olla juuri tietyn laiset,ei saa olla puristaa reunoista...enkä myöskään käytä silkkisiä,ne pahentaa tilannetta.siis.eli haaroista hiki menee alushousuihin reunoille jolloin alkkarit on märänhikiset ja nehän siellä hankaa.eli alkkarit tässä on iso iso...en tajua miten hikoan niin paljon,myös talvella :// no kai tässä taas pitää kesä selvitä ja purra kivusta hammasta vaikka.joskus on vaan pakko olla kotona lähes liikkumatta kun ei voi kävellä..kamalaa.

• oeekkekkee

juups, eli sama ongelma minulla oli noin vuosi sitten.. kymmenen kiloa tippui ja ongelma on poissa.! Oli kyllä ilkeää se reisien hankautuminen, itselläni housut usein jopa menivät rikki haarovälistä! :O

• vähemmän

mut silti toi ongelma. Nyt paino 75, ennen joskus 55.

Kaikki housut menee rikki ja jos hametta käyttää niin reidet rikki. Reidet eivät ole edes hirveän paksut (alle 60 cm), läskiongelma on enemmän mahassa. Rakenne jotenkin sellanen, et näin tapahtuu.

Täytyy laihtuu ja sama (älykäs) vinkki sullekin.

• matikkapää--

Siis noin 50 kiloo vähemmän, mut asia pysyy samana.

• surullinen1

vaseliinia täytyykin koittaa =))sen oon huomannu et joku bebanthen on pahentanu asiaa...=( aika jännä että suht laihallakin kuluu housut puhki :/ hirvittävä vaiva,ja kun pitää ostaa useammin uudet housut kun on puhki :(((hööh.

• sohvi

lääkäriltä esim antibiootteja.ite käytän hameen alla pyöräily sortseja,ettei niinpaljon hinkkais reidet toisiaan vasten.tiedän miten kamalaa toi on,itellä käsissä krooninen tulehdus ja olen monesti toivonu,että olis vaikka keskellä naamaa,niin olis helpompi hoitaa.ootko muuten koittanu talkin asemasta perunajauhoja,se auttaa ainakin vauvan takamuksen ihottumaan,eikä sisäällä ainakaan hajusteita.

• DoraMay

Hei, olen kuullut siitä olevan apua että laittaa reisien sisäpinnoille rakkojenestoainetta, siis sitä apteekista saatavaa nestettä jota sivellään kantapäihin jottei rakkoja syntyisi. Tämä aine muodostaa iholle suojaavan kalvon eikä hankaus enää vaivaa. Kannattaa kokeilla!!! Hyvää kesää! :-)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      48
      3130
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      27
      2894
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2326
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1432
    5. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1336
    6. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1316
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1083
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      989
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      922
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      802
    Aihe