Minua on aina miellyttänyt näyttelijä Heikki Savolaisen (1922-1975) esiintyminen. Miehestä ei saa kovinkaan helposti tietoa. Wikipediassa kerrotaan Savolaisen kuolleen oudoissa olosuhteissa. Onko kenelläkään muistikuvia kyseisestä tapahtumasta? Savolaisen olemus on merkittävä osa suomalaista elokuvaperintöä.
Heikki Savolaisen kuolema?
17
19921
Vastaukset
- rumajustiinsa
Myös lähdin etsimään tietoja Heikki Savolaisesta, mutta juuri mitään ei löydy, ainakaan netistä.
- Anonyymi
Heiiki Savolaisella oli 1 tytär. Satu Savolainen. Ritva Arvelon kanssa. Jonka sain tietää just. Outoa kun ei mitään tietoja ole kuolinsyystä.
- voisivat tietää
Elonetin mukaan Savolainen kuoli 22.1.1975 - helpoin tapa saada lisätietoa lienee kirjaston lehtisali. Sieltä tammikuun-helmikuun 1975 Ilta-Sanomat esille, niin eiköhän löydy kaikki mahdollinen mikä tiedettävissä on.
- MMS
OLEN HUOMANNUT SAMAN..MUTTA KYSEESSÄ EI KUINTEKAAN OLLUT ALKOHOLI....
- Terppa64
Heikki Savolaisen kuolemasta OLI tietoa netissä vielä vuosi sitten. Siihen muistaakseni liittyi jokin traaginen tapahtuma (en ota kantaa, mikä se oli, mutta päätelkää itse). Joka tapauksessa se on nyt Wikipediasta poistettu, ilmeisesti suvun toivomuksesta tai tekemänä. Joka tapauksessa kyseessä ei ollut luonnollinen kuolema (esim. sairaus). Harmi, ettei minulla ole niitä printtejä enää tallella...
Ovatko IltaSanomien arkistosivut julkisesti luettavia vuodelta 1975 (asiahan on jo vanhentunut)? Vai onko käytävä Helsingissä- äm pellonpää
Elo-netin toimimattomuus saa taas mieleni pahoittumaan !
- Anonyymi
Olen kuullut aikoinaan että kuoli meilahden sairaalassa pudottuaan sängystä ja saanut jonkin vamman. Tämä tietysti voi olla omaisten versio mutta tietojeni mukaan menehtyi meikussa.
- Anonyymi
Elonetti onkin ihan perseestä. Sen voisi lopettaa turhana. Ja tekijöille papukaijamerkit ceeveehen että osaa edes niin helppoa sivustoa ylläpitää.
- Anonyymi
ONKS HS AIKAKONEESSA MITÄÄN YLEENSÄ SE TOIMII IHAN MOITTEETTOMASTI
- Anonyymi
Tietojeni mukaan nukkui pois meilahden sairaalassa tai itseasiassa taisi pudota sängystä ja sai vammoja .mutta syitä taisi olla muitakin joista ei puhuttu.
- Anonyymi
Oikein hyvä näyttelijä Heikki Savolainen, minne lie haudattu..
- Anonyymi
Muistelen että olis omaehtosesti lähteny. Vanhemmat siitä mainitsi kotona. 13 v olin tuolloin.
- Anonyymi
Putosi sängystä
Kuoli Meilahdessa. - Anonyymi
Itse aiheutettu kuolema!
- Anonyymi
Vanhemmat puhuivat, että olisi tehnyt itsemurhan
- Anonyymi
Oli kaksi kuvankaunista vaimoa, Ritva arvelo ja Teija Sopanen!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oli kaksi kuvankaunista vaimoa, Ritva arvelo ja Teija Sopanen!
Arvelon kanssa 1 tytär. Satu Savolainen nimeltään. Syntynyt 1958.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin273391Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee282141Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1141670Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh71418- 761359
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1381236- 641056
Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I10974Ollaan kuin yö ja päivä
Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.70931- 102912