Eilen tämä tuli YleTeemalta, ja elokuvan nähtyäni totesin, että tuossa taisi olla kaikkien aikojen paras kotimainen elokuva.
Mikä siitä sitten teki niin loistokkaan? Pieneen miljööseen sijoittuva yhden päivän tarina, jossa käsitellään suuria asioita tunteella. Kaiken lisäksi Toivo Mäkelän roolityö on ehkä kaikkien aikojen paras juopon kuvaus suomalaisessa elokuvassa.
Elokuu
3
534
Vastaukset 3
- Maisteri
Juopon kuvaukseen lisää vielä epäonnistuneen, itselleen valehtelevan ylioppilaan. Elokuvassa oli sitä jotakin.
- helio
Kassila onkin suosikkiohjaajani. Vaikka mies on suoltanut kaikennäköistä roskaakin ulos, niin hänen "paremmat elokuvansa" ovat sitten todella hyviä.
- ...paras
Kassilan paras elokuva! Kassilan kertojanääntä ja lopun moralisoivaa jaksoa (Sundvall tuomitsee itse itseään) on kyllä monesti haukuttu. Mutti mielestäni ne juuri sopivat elokuvaan. Kassilan kertojaääni on kuin eräänlainen jumalhahmo, joka tarkkailee tapahtumia ja kommentoi niitä. Elokuvassa on kyllä kaikki kohdallaan: kuvakerronta, henkilöohjaus, dramaturgia ja itse tarina.
Lopuksi vielä kymmenen parasta Kassilaa
1.Elokuu
2.Lasisydän
3.Kaasua, komisario Palmu
4.Tulipunainen kyyhkynen
5.Tyttö kuunsillalta
6.Komisario Palmun erehdys
7.Jäähyväiset presidentille
8.Ihmiselon ihanuus ja kurjuus
9.Sininen viikko
10.Radio tekee murron
No, mitäs mieltä muut on?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ny se loppuu ( Kuhmo)
Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.601882Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan
Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt251470- 991072
- 45820
- 87783
Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki
Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.20599- 28591
- 31533
Nainen, miten suhtautuisit
Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?56528Äimän käki
Olen vähää vaille viisikymppinen mies, ja olen elellyt ilman parisuhdetta parisen vuotta. Nyt vihdoin ja viimein tuntuu,102461