Eilen tämä tuli YleTeemalta, ja elokuvan nähtyäni totesin, että tuossa taisi olla kaikkien aikojen paras kotimainen elokuva.
Mikä siitä sitten teki niin loistokkaan? Pieneen miljööseen sijoittuva yhden päivän tarina, jossa käsitellään suuria asioita tunteella. Kaiken lisäksi Toivo Mäkelän roolityö on ehkä kaikkien aikojen paras juopon kuvaus suomalaisessa elokuvassa.
Elokuu
3
482
Vastaukset
- Maisteri
Juopon kuvaukseen lisää vielä epäonnistuneen, itselleen valehtelevan ylioppilaan. Elokuvassa oli sitä jotakin.
- helio
Kassila onkin suosikkiohjaajani. Vaikka mies on suoltanut kaikennäköistä roskaakin ulos, niin hänen "paremmat elokuvansa" ovat sitten todella hyviä.
- ...paras
Kassilan paras elokuva! Kassilan kertojanääntä ja lopun moralisoivaa jaksoa (Sundvall tuomitsee itse itseään) on kyllä monesti haukuttu. Mutti mielestäni ne juuri sopivat elokuvaan. Kassilan kertojaääni on kuin eräänlainen jumalhahmo, joka tarkkailee tapahtumia ja kommentoi niitä. Elokuvassa on kyllä kaikki kohdallaan: kuvakerronta, henkilöohjaus, dramaturgia ja itse tarina.
Lopuksi vielä kymmenen parasta Kassilaa
1.Elokuu
2.Lasisydän
3.Kaasua, komisario Palmu
4.Tulipunainen kyyhkynen
5.Tyttö kuunsillalta
6.Komisario Palmun erehdys
7.Jäähyväiset presidentille
8.Ihmiselon ihanuus ja kurjuus
9.Sininen viikko
10.Radio tekee murron
No, mitäs mieltä muut on?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 935357
- 564161
- 252249
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282128Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161825- 151474
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹331312Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201128- 211020
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431011