Jo päiväkausia olen yrittänyt ulostaa, mutta kun möykky ei oikeasti MAHDU tulemaan peräaukosta ulos!
En tiedä mitä tehdä, olo on jo huono, vatsaan koskee, vapisuttaa, takapuoli on kipeä.
Mulla on haavaumia ja peräpukamia, ja peräpää on jo niin kipeä että meinaa lähteä taju kun yrittää ulostaa. Ei enää kärsi.
Olen kokeillut Microlaxia ja lämmintä vettä, työntänyt kauan ja täysillä, huutanut, itkenyt... mutta kun tukos ei mahdu yksinkertaisesti. Kaivella ei kärsi eikä sormi yletäkään.
Huomenna mentävä päivystävälle ennen töitä, pelottaa mitä ne tekee sairaalassa? Mikään väkisin työnnättävä kun ei auta kun ei mahdu, Microlax toi kyllä ulostetta ulos mutta ei tätä isoa möykkyä.
Onko MITÄÄN keinoa saada kyseinen möykky muutettua löysäksi ulosteeksi?
Mikään muu ei auta!
Tukos peräsuolessa
7
6077
Vastaukset
- jjjjjjjiiiiiiiiii
En tiedä. Kerro sitten, mitä tekivät. Kiva olisi tietää, jos itse joskus joutuu. Kaikkia varmaan pelottaisi tuollaisen vaivan takia mennä lääkäriin.
- Apuaaaa
No en pystynytkään odottamaan aamuun kun olo oli niin huono...
Vesiperäruiskeen laittoivat, tuska oli melkoinen alavatsassa... olisi pitänyt pitää vesi sisällä mahdollisimman kauan mutta kun ei pystynyt.
Ensin sain puuduttavaa geeliä, sitten letku takapuoleen.
Sattui siksi kun peräsuoli on arka ja haavaumilla ja pukamatkin vaivaa. Ehkä ei muuten olisi sattunut.
Muutama tunti siellä vierähti, jotain tuli mutta en ole varma tuliko kaikki. Kotiin halusin kuitenkin lähteä, josko se tästä.
Jos ei sitten ollutkaan tässä vielä niin huomenna uusi huuhtelu kai sitten.
Toivon että tämä riittäisi.
Otin opikseni, ja tästä lähtien syön Levolacia tai jotain muuta laktuloosivalmistetta!
- olet ummetuksesi
päästänyt??
Ei kateeksi käy...pidä jatkossa huoli, että saat mahasi toimimaan vaikka kuivatuikka luumuilla tai miedolla ulostuslääkkeellä. Olen kuullut, että huonokuntosilla vanhuksilla voi maha tuollalailla kovettua, mutta että nuoremmallakin, en ymmärrä.- artunn
Pellavansiemenöljy auttaa kirjoitti:
http://www.crohnjacolitis.fi/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?board=leikkaushoito_cat
Ota Colonsteril. Sillä lähtee takuuvarmasti
- Anonyymi
Levolac 50ml ja juo runsaasti vettä. Vegekebab tikuissa on todella paljon kuitua, niitä syön 2 pkt päivässä. Sit proteiinijuomista saa näppärästi proteiinia, maitoa juon vain kahvinkans
- Anonyymi
Oikeasti kuulostaa siltä että ei ole syöty kuitua esim kasviksia hedelmiä pähkinöitä leipää puuroa yms vastaavaa,sitten myös esim viili tai jogurtti tai piimä esim. tekee hyvää usein vatsan bakteeristolle esim. ja sen lisäksi pitää myös esim edes kävellä päivittäin :edes puoli tuntia,raskaampikin liikunta köy ..Niin ei tule uloste ummetusta jollei ole jotakin ikävää häiriötä tai sairautta vatsassa esim..Unta pitää myös tietenkin vetää riittävästi pollaan..Niin ei tule vatsa ongelmia!.Stressaaminen pitää jättää kanssa vaikka metsälenkin varteen..jotain muuta pitää tehdä siis stressin vastapainoksi..vaikka taiji liikkeitä jollei muuta keksi..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123760MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar761980Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421608Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin831267Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671077Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331018Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171844
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3788