Ensin väärä diagnoosi?

onko muita??

Onko kellään ollut ensin fibromyalgia ja sitten
todettu parkinsonin tauti?Minulla jäykkyys
vain lisääntyy,lääkäri laittoi lisätutkimuksiin.

4

4081

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietoa

      www.poliklinikka.fi:ssä olevan artikkelin mukaan kipu on fibromyalgiassa tyypillisesti symmetrinen. Parkinsonin tauti on yleensä aluksi toispuoleinen.

    • Nimetön

      ..on hyvin melko laajainen "tauti".siitä on aikaa varmaan kymmenisen vuotta..aloin turpoamaan mitä ihmeellisimmistä paikoista..poski saattoi turvota parin tunnin sisällä,kuin sikotautisella,sormet olivat aivan reumaattisen näköiset,välillä en päässyt sängystä ylös,kun selkä oli aivan jumissa,käsien puutumista,armottomia pään,niska,hartia kipuja..ja paljon muitakin kipuja.juoksin jos toisessakin lääkärissä,kokeita otettiin,mutta mitään ei löytynyt.olin varma että mulla on jotain tosi vakavaa.mielialakin oli tosi huonossa jamassa,en pystynyt nukkumaan kivuiltani.elämäni oli vaan minä ja kipuni.lääkärit jo alkoivat ehdottelemaan mielenterveys toimistoa.kunnes...menin jälleen terveys keskuksen lääkärille..tämä lääkäri oli käynyt opiskelemassa fibromyalagian saloista.tarkisti kipu pisteet ja sain täydet pisteet.aloitin lääkekuurin ja olo alkoi helpottua,pystyin nukkumaan ja olemaan suht koht kunnossa.tautihan on lihaskudos reuma,ei tee tuhoa,niinkuin reuma.kivun säätäjä "rikki"eli kivut tuntuvat potilailla suuremmin kuin ei potilailla.elämän tavat pitää uusia taudin myötä.oppia tuntemaan tauti.tasainen,seesteinen elämän rytmi,uni,jne.tunnen ja tiedän itse tulevat kipuni ja otan siihen täsmä lääkettä,ni saan pidettyä taudin aisoissa.tämä on vain minun versio vääristä diagnooseista ja niitä on matkan varrella ollu monia.

      • oireet

        Äitini sairastaa fibromyalgiaa. Äidin oireet on ihan samanlaiset kuin omasi. Eli on todellakin hyvin laaja-alainen sairaus.

        Myös fibroon kuuluu jäykkyys. Äitini on aamuisin hyvin jäykkä, välillä ylösnousu on vaikeaa selkäjäykkyyden takia.


      • Tähän alkuun ensin netistä löytämäni artikkeli fibromyalgiasta, jonka on kirjoittanut
        LL Susanna Halonen, OYS/Oulun yliopisto. Julkaistu 26.9.2002. Tässä linkki tuohon artikkeliin: http://cc.oulu.fi/~sisawww/esit/.htm

        Tuntuvat aika tutuilta nuo oireesi. Oma kokemukseni on hiukan toisenlainen; olen nimittäin saanut, ihme kyllä avun kipuihini. En lääkkeillä, vaan bioaktiivisella rikillä, joka on toiselta nimeltään MSM. Lääkkeet heitin pois jo yli neljä vuotta sitten; Somadril Comp, Panacod, Triptyl, Remeron, happosalpaajat, Tramal. Kaikkia noita testailtiin, mutta ainoa vaikutus lääkityksen loppupuolella oli hirvittävä päänsärky niistä lääkkeistä. Lääkäri totesi vain, että ota lisää Somadrilia, kun annos oli kahdeksan pilleriä päivässä ja samaan aikaan vielä lisäksi kolme Panacodia ja Triptyl.

        Siirryin kokeilemaan MSM:ää, kun ei muuta keinoa enää ollut. Muutamassa päivässä kipu alkoi hellittää, ja muutaman viikon kuluttua lopetin lääkkeiden ottamisen kokonaan.

        Sauna oli täysin kielletty, samoin punaviini ja lihasponnistelut. Nyt käyn säännöllisesti kuntosalilla, ja saunon noin neljä - viisi kertaa viikossa. Punkkua nautin lasillisen päivässä, paitsi lauantai-iltana kaksi tai kolme lasillista. Elämä on ihanaa! Löydät tarinani täältä Kotiseudun Sanomista: http://www.kotiseudunsanomat.net/uutiset.php?ID=203


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      94
      1981
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      417
      1542
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      91
      1293
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      14
      1086
    5. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      72
      1031
    6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      10
      996
    7. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      179
      979
    8. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      49
      959
    9. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      247
      916
    10. Pelkäätkö että olisin

      Ilkeä sulle jos nähtäisiin? Naiselta miehelle
      Ikävä
      74
      837
    Aihe