Minkä kokoisia rahastopääomia itse kullakin on?Miten ne ovat karttuneet?
Millaisia rahastosalkkuja
15
1347
Vastaukset
- M_29_
Aloitin muistaakseni vuoden 2001-2002 tienoilla 50 e kuukausisäästämisellä. Jossain vaiheessa väsähdin siihen, ja suosin siinä vaiheessa kertasijoituksia. Alussa hankin lähinnä korkopuolta, mutta niiden ennustettavan kehityksen takia piti saada jännitystä elämään, joten siirryin osakerahastoihin. Luonnollinen jatkumo siitä oli tieysti hankkia lähinnä korkeimman riskin rahastoja.
Viimeisin kuvaaja 2003 marraskuun alusta tähän päivään asti näyttää näköjään tältä:
http://www.aijaa.com/v.php?i=627788.png
Kuvasta näkee kätevästi erilaisia tapahtumia, kuten kertaostot, lunastukset, viime vuoden alkukesän nopean pudotuksen (ja palautuksen), jne.- -Teukka-
Millä työkalulla olet muuten graafisi generoinut?
- harrastelijasijoittaja
Aloitin muutama vuosi sitten reilun 10000 euron pääomalla.
Sijoitukseni ovat lähes yksinomaan rahastopuolella ja tällä hetkellä kaikki osakerahastoissa.
Lisäksi olen pitkään pitänyt Elisan ja OKOn osakkeita. Kauppaa en käy niillä.
Käyn rahastoilla aktiivista kauppaa eli ostan, myyn ja vaihdan tarpeen mukaan rahastoja. Jokaisen rahaston on tuotettava, jos osakemarkkinat ovat sellaiset. Ellei rahasto tuota, se joutuu vaihtoon.
Tuo alkupääoma 10.000 euroa on paisunut niin, että tällä hetkellä rahastosalkun euromäärä on 52.000 euroa. Tänä vuonna olen lunastanut voittoja 5000 euroa ja lisäksi nykyiset rahastosijoitukset ovat 3500 euroa plussalla. Tästäkin vuodesta tullee hyvä vuosi.
Tuosta sijoitussalkusta olen rahoittanut joitakin hankintoja n. 10.000 euron verran ja lisäksi luonnollisesti voitoista on maksettu veroa 28 %, paitsi tämänvuotisista voitoista (pannaan maksuun lopullisessa verotuksessa).
Oma sijoitusperiaatteeni on, että en ota suuria tappioita vastaan. Lunastan tarpeen vaatiessa pienellä tappiolla mieluummin kuin suurella.
Myös voittojen kotiuttamisen ajoitus on tärkeää. Usein tässä suhteessa tulee oltua liian ahne. Kurssit eivät kokemuksesta nouse kuitenkaan loputtomasti. - M_29_
-Teukka- kirjoitti:
Millä työkalulla olet muuten graafisi generoinut?
Tee-se-itse kikkareellahan tuo tulee luotua arkipäivisin.
Teknisesti suuntautuneille ja kiinnostuneille: Linuxilla crontabista joka arkipäivä ajettu perl-ohjelma hakee tiedot päivän arvoista nettisivulta, muotoilee tuloksen, laskee summat, tallentaa päivitetyt tiedot talteen tiedostoon, piirtää kuvaajat, ja lähettää siistin tuloksen sähköpostiin. - Gnautama
harrastelijasijoittaja kirjoitti:
Aloitin muutama vuosi sitten reilun 10000 euron pääomalla.
Sijoitukseni ovat lähes yksinomaan rahastopuolella ja tällä hetkellä kaikki osakerahastoissa.
Lisäksi olen pitkään pitänyt Elisan ja OKOn osakkeita. Kauppaa en käy niillä.
Käyn rahastoilla aktiivista kauppaa eli ostan, myyn ja vaihdan tarpeen mukaan rahastoja. Jokaisen rahaston on tuotettava, jos osakemarkkinat ovat sellaiset. Ellei rahasto tuota, se joutuu vaihtoon.
Tuo alkupääoma 10.000 euroa on paisunut niin, että tällä hetkellä rahastosalkun euromäärä on 52.000 euroa. Tänä vuonna olen lunastanut voittoja 5000 euroa ja lisäksi nykyiset rahastosijoitukset ovat 3500 euroa plussalla. Tästäkin vuodesta tullee hyvä vuosi.
Tuosta sijoitussalkusta olen rahoittanut joitakin hankintoja n. 10.000 euron verran ja lisäksi luonnollisesti voitoista on maksettu veroa 28 %, paitsi tämänvuotisista voitoista (pannaan maksuun lopullisessa verotuksessa).
Oma sijoitusperiaatteeni on, että en ota suuria tappioita vastaan. Lunastan tarpeen vaatiessa pienellä tappiolla mieluummin kuin suurella.
Myös voittojen kotiuttamisen ajoitus on tärkeää. Usein tässä suhteessa tulee oltua liian ahne. Kurssit eivät kokemuksesta nouse kuitenkaan loputtomasti.10 000e => 52 000e 10 000e verot. Tuotto jotain 700...800 % kahdessa vuodessa.
Oletpa hurja harrastelija ! - hekottelija
Gnautama kirjoitti:
10 000e => 52 000e 10 000e verot. Tuotto jotain 700...800 % kahdessa vuodessa.
Oletpa hurja harrastelija !Heh Heh
- Hiipatti
Noin kolme vuotta sitten aloin laittaa pikku hiljaa. Alussa noin 4 kk aikana 30 000 euroa siten että 1,5 vuoden päästä olin laittanut 80000 euroa eri rahastoihin, kehittyviin ja kehittymättömiin high yieldeihin sekä lyhyellä korollakin on pidetty. Tuottoa on nyt noin 70% tullut. Osan olen lunastanut mutta suurin osa on vielä sisässä. Mietiskelen jo että oilisikohan aika lunsatella enemmän. Jos syksyyn odottaisi kun nousevat niin...?
- Sijoittaja X
Korkorahastot
3000 euroa lyhytkorko
300 euroa vaihtovelkakirjalaina
Yhdistelmärahastot
1000 euroa OP KorkoPlus
500 euroa OP Spektri
700 Euroa OP Pirkka
Osakerahastot
OP Suomi Arvo 300 euroa
OP Itä Eurooppa 300 euroa
Osakepainotusta on nostettu pikkuhiljaa enemmän ja enemmän. Tarkoitus nostaa osakepainotus yli 50% tulevaisuudessa. Noin 5000 euroa on odottelemassa sopivaa kohdetta. - Kamreeri
Miksi kiusaa ja jännittää itseään epävarmoilla sijoituksilla?
Kun Benefit Brokers oy maksaa yli 10000 euron sijoituksesta 7-9% koron.
Sijoitussopimuksen vakuudeksi antaa myöntämiään luottosopimuksia; vakuuden arvo on vähintään sijoitetun pääoman suuruinen.
Onko kellään kokemuksia tai tietoa rahalaitoksesta?- Pidähän_varasi
Tuossa epävarmuus onkin juuri niissä luotoissa. Kun kyseessä luultavasti ovat vakuudettomat kulutusluotot, joiden ottajat ovat valmiiksi ylivelkaantuneita, velkakirjojen arvo pääoman turvaajana on tiukan paikan tullen heikko.
- HelppoaRAHASTOsta
Itse aloittelin kolmisen vuotta sitten Seligsonin Top Brandeilla ja Pharmoilla. Tuotto on ollut hyvä, 80...90 prosenttia (vuositasolla reippaasti yli 20%). Tosin osin se johtuu osin taalan vahvistumisesta, melkoinen osa rahastoista painottuu USA:aan. Vastaavaan aikaan tekemäni panostus Seligsonin Aasiaan ei ole tuottanut puoltakaan, Japani-painotuksesta johtuen.
Osakkeita ja ETF:iä mulla on myös mutta Seligsonilla tulee olemaan merkittävä osuus jatkossakin, korkoa-korolle tuottaa ihan kivasti vaikka prosentit ei varmasti edellä esittämiäni tule jatkossa olemaan. - seligson
Itse aloittelin viime vuonna loppukesästä. Sijoittelin 5 eri rahastoon noin 5000 euroa pitkin syksyä. Kevääseen mennessä rahastojen arvo oli noussut jotakuinkin 30% global pharman tehdessä suurimman osan noususta. Siinä huipulla tulikin lunastettua reilu puolet yllättävän rahantarpeen iskiessä. Nyt on rahastojen arvot hieman laskeneet siitä... Ei oikeen tiedä pitäiskikö taas alkaa rauhallisesti tekemään ostoja. Pitäähän sitä olla hieman käteistäkin sukan varressa kun/jos kakka osuu tuulettimeen.
- fsaah
Onneksi olkoon. Onnistuit pitämään rahat rahastoissa juuri historiallisen jyrkän nousujakson ajan. Aika harva onnistuu noin lyhyellä treidillä noihin hyvään ajoitukseen - ja kirjoituksestasi päätellen vieläpä ihan täysin tuurilla.
Jälkikäteen on toki hyvä katsella käppyröistä sopivia osto- ja myyntiajankohtia.
- mrclassic
Itse otin 250 tonnia loppukesästä ja nyt on sitten millä mällätä, nimittäin 60 donaa riihikuivaa. Ajattelin loppuvuoden revitellä pappatunturilla ja ottaa pari kiinalaista seksiorjaa siivoamaan paskani. Tiedättekö vihaan ihmisiä. Mitä köyhempiä, sitä enemmän...
- att2
Tulo keskimäärin 15% vuosi, korkoakorolle.
Salkut suurin alussa jossa ei hoitoa tulo oli 150% 240t kasvavia 20, 54, 64 t.
Ei ylimääräisiä kuluja sisään-ulosmaksu jne. Tuotossa pieni valtion vero.
Vaikka on eläkkeellä kaikki vain täysillä ei tule muutoin tuottoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123810MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar782017Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5441617Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin851288Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671087Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331018Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3798