e46 bemari vuosimalli -00 kuskinovesta lähtee maali lastuina

dodii__

elikkäs ostin tuossa pariviikkoo sitte e46 -00 bemarin. Ja nyt ku tuli lämpimätpäivät ja aurinko porotti kunnolla nii "naks" maalitipahti kuskin ovesta tyyliin koivunlehden kokonen palanen. Sitte ku tarkemmin rupesin kattomaan niin kuskinovesta alareunasta on kokosaumasta irroittanut maali saumasta. sillonku ostin auton ovessa ei ollut pintapuolella mitään ja nyt se maali kuoriutuu auringossa samoin kuin tuohi koivusta. ottaa päähän. eli miten bemarin korissa on ruostumis suojaus takuu?? ostin auton yksityiseltä. onko muilla ollut samaa? pikasesti vinkkejä et mistä kysellä? vai joudunko maksaan ite korjuun? jos joudun, teen sen sitte ite. ei oo eka bemari jonka maalaisin, mutta tuntus et tolla iällä sais auton eikä ruoste romua. aikasempi bemari oli -87 eikä siinä ollu ruostetta. tuntuu hassulta et vanha on parempi

5

2062

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • josko siellä ruostetta

      Omassa ranskanpullassa on hyvä sinkitys minkä ansiosta ruostetta ei ole lainkaan vaikka ikää on hieman enemmän mutta tästäkin on maalia hilseillyt lokasuojan kaarien sisäpuolelta.

      Sinkityksen ansiosta irtoavan maalin alla on ollut vain vaalea sinkkipinta eikä ruostetta mutta kantin sisäpuolelta rikkoutuneen maalipinnan takia vettä on päässyt vähitelleen maalin alle ja se lohkeilee sitten tuollaisina hileinä.

      Kuskin ovelle meinasi käydä samoin mutta onneksi huomasin vuosi sitten että kumitiiviste ja siihen jäänyt hiekka oli vähitellen rikkonut maalipinnan oven alareunassa sisäpuolella ja jos sitä ei olisi paikannut, olisi maali vähitellen ruvennut hilseilemään myös oven alareunan näkyvältä puolelta.

      Kumarrupa siis kurkistamaan miltä ne bemarin oven helmat näyttävät sisäpuolelta. On todennäköisesti ainakin maalipinta rikki ja kosteutta on päässyt maalin ja pellin väliin kun pelkkä maali hilseilee ilman että pelti olisi ruosteessa. Jos oven alareunan vedenpoistoreiät ovat tukossa, alkaa itse pelti muhia juuri alareunasta mutta silloin sieltä kukkii rehellistä ruostetta läpi.

      • dodii__

        ihan ekana kiitos viestistä. niin siis olen kattonut joka oven alle ja päälle. niin siis vesi reijät ei ole tukossa. eikä helma nyt sillain pöperöö oo niinku varmaan mieleen tulee kuulemalta. mutta se näyttää siltä niinkuin se maali ei olisi ollut kunnolla pellissä koskaan kiinni, ja sieltä oven alta siitä tehdas saumasta se on lähtenyt rullavuun. oma toteemus asiaan on että kosteus on päässyt maalin ja pellin väliin koska pohjatyö ei ole tarttunut kiinni ja näin ollen ajankanssa tullut tasku. kori on sinkattu. itse ruostekohta lähinnä tasainen siis peltiä joka on ruosteenvärinen. kysymykseni onkin asiaan että miten maahantuojan ruostumis takuu?? onko se sen kymmenen vuotta..?


      • edellinen vaan
        dodii__ kirjoitti:

        ihan ekana kiitos viestistä. niin siis olen kattonut joka oven alle ja päälle. niin siis vesi reijät ei ole tukossa. eikä helma nyt sillain pöperöö oo niinku varmaan mieleen tulee kuulemalta. mutta se näyttää siltä niinkuin se maali ei olisi ollut kunnolla pellissä koskaan kiinni, ja sieltä oven alta siitä tehdas saumasta se on lähtenyt rullavuun. oma toteemus asiaan on että kosteus on päässyt maalin ja pellin väliin koska pohjatyö ei ole tarttunut kiinni ja näin ollen ajankanssa tullut tasku. kori on sinkattu. itse ruostekohta lähinnä tasainen siis peltiä joka on ruosteenvärinen. kysymykseni onkin asiaan että miten maahantuojan ruostumis takuu?? onko se sen kymmenen vuotta..?

        Maalitakuut ovat yleensä 2-6 vuotta ja sellainen pitäisi olla voimassa että tällainen maalin hilseily korjattaisiin takuuseen.

        PUHKIruostumistakuut ovat sitten 10-12 vuotta ja mersussa kai jopa 30v mutta noiden ehdot ovatkin sitten sen verran kierot etteivät ne oikeastaan korvaa mitään.

        Yleensä ehdot vaativat nimenomaan sen että jokin kohta ruostuu puhki eli pintaruoste ei riitä ja lisäksi ehdoissa vaaditaan usein että ruoste on saanut alkunsa "sisäpuolelta" ja johtuu selvästä materiaali tai käsittelyvirheestä. Tämän lisäksi auto pitää käyttää säännöllisin välein tarkastuksessa merkkihuollossa tai takuu raukeaa.

        Julkisuudessa on ollut ainoastaan pari tapausta joissa tuollaisen takuun takia on useita autoja korjattu eli Fordin ovenhelmat jotka ruostuivat sisältäpäin puhki jopa 3-4v ikäisistä alareunan pokkaukseen sisäpuolelle laitetun kitin hapertumisen takia.

        Myös 2000-luvun alun mersuja hiekkapuhallettiin ja maalattiin uudestan aika yleisesti mutta en muista tarkkaan mikä niissä oli vikana.


      • dodii__
        edellinen vaan kirjoitti:

        Maalitakuut ovat yleensä 2-6 vuotta ja sellainen pitäisi olla voimassa että tällainen maalin hilseily korjattaisiin takuuseen.

        PUHKIruostumistakuut ovat sitten 10-12 vuotta ja mersussa kai jopa 30v mutta noiden ehdot ovatkin sitten sen verran kierot etteivät ne oikeastaan korvaa mitään.

        Yleensä ehdot vaativat nimenomaan sen että jokin kohta ruostuu puhki eli pintaruoste ei riitä ja lisäksi ehdoissa vaaditaan usein että ruoste on saanut alkunsa "sisäpuolelta" ja johtuu selvästä materiaali tai käsittelyvirheestä. Tämän lisäksi auto pitää käyttää säännöllisin välein tarkastuksessa merkkihuollossa tai takuu raukeaa.

        Julkisuudessa on ollut ainoastaan pari tapausta joissa tuollaisen takuun takia on useita autoja korjattu eli Fordin ovenhelmat jotka ruostuivat sisältäpäin puhki jopa 3-4v ikäisistä alareunan pokkaukseen sisäpuolelle laitetun kitin hapertumisen takia.

        Myös 2000-luvun alun mersuja hiekkapuhallettiin ja maalattiin uudestan aika yleisesti mutta en muista tarkkaan mikä niissä oli vikana.

        kiitos.. kiitos. Näin arvelin asian olevankin, mutta aattelin kuitenkin kysäistä että onko joku muu saanut tälläisen takuuseen


      • minä vaan
        edellinen vaan kirjoitti:

        Maalitakuut ovat yleensä 2-6 vuotta ja sellainen pitäisi olla voimassa että tällainen maalin hilseily korjattaisiin takuuseen.

        PUHKIruostumistakuut ovat sitten 10-12 vuotta ja mersussa kai jopa 30v mutta noiden ehdot ovatkin sitten sen verran kierot etteivät ne oikeastaan korvaa mitään.

        Yleensä ehdot vaativat nimenomaan sen että jokin kohta ruostuu puhki eli pintaruoste ei riitä ja lisäksi ehdoissa vaaditaan usein että ruoste on saanut alkunsa "sisäpuolelta" ja johtuu selvästä materiaali tai käsittelyvirheestä. Tämän lisäksi auto pitää käyttää säännöllisin välein tarkastuksessa merkkihuollossa tai takuu raukeaa.

        Julkisuudessa on ollut ainoastaan pari tapausta joissa tuollaisen takuun takia on useita autoja korjattu eli Fordin ovenhelmat jotka ruostuivat sisältäpäin puhki jopa 3-4v ikäisistä alareunan pokkaukseen sisäpuolelle laitetun kitin hapertumisen takia.

        Myös 2000-luvun alun mersuja hiekkapuhallettiin ja maalattiin uudestan aika yleisesti mutta en muista tarkkaan mikä niissä oli vikana.

        Ne väyrysmersut ruostui ovien ja takaluukkujen tiivisteiden alta kun tehtaalla oli käytetty huonoa tiivisteliimaa ja vesi pääsi tiivisteiden alle.

        Aika usein niitä luukkuja vaihdettiin uusiin kokonaan.

        lisää

        http://www.mese.fi/forum


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe